hey meiden! alles goed met iedereen? en stiefmam weet je al wat? we zijn helemaal niet nieuwsgierig hoor.... Vandaag druk dagje gehad...van hot naar her gesjeesd, kadotje kopen voor een vriendin die jarig is, fiets uitgezocht en gekocht voor de oudste, die vervolgens naar de bios gebracht met een vriendin, naar mn paard, weer terug naar de bios om ze op te halen, boodschapjes, stofzuigen en nu ga ik zo koken (lekker easy andijvie stamppot hahaa, meet inspiratie had ik even niet), straks mezelf in de steigers zetten want ik heb natuurlijk die verjaardag vanavond...druk maar leuk, merk wel dat ik dan last krijg van wat harde buiken dus zal geen latertje worden vanavond, lekker burgelijk hahahaa. ik hoop eigenlijk dat babypark open is maandag (die zijn wel altijd op zondag gesloten wegens geloofsovertuiging, dus maandag is me een raadsel), want manlief is vrij en dan zouden we ernaar toe kunnen om eea uit te zoeken... tessa wat goed dat jullie een wagen hebben gevonden! bij babydump hebben ze ook kamertjes voor overwegend goede bedragen in bijvoorbeeld grijs...misschien dat je daar kan kijken. appelgebakje, jij bent wel van een hoop markten thuis he? lekker aan de kokkerel leuk! nou nu maar eens gehaktballen brouwen! fijne avond! x
Zo weer terug van vakantie. Ik hoop dat we morgen een zonnetje krijgen, wat een domper als je van zo'n lekker spaans zonnetje in ons koude kikkerlandje terecht komt!! Ik had een hoop bij te lezen, jullie hebben goed gekletst de laatste dagen . Maar vandaag is het me dan toch gelukt. Veel wandelwagens, huisdieren, echo's en geslachten zijn er voorbij gekomen. Leuk hoor!! Hier geen huisdieren, moeten we helaas ook nog paar weekjes wachten totdat we weten wat wij krijgen. Zijn we pas van plan om rond de zomervakantie te starten met aankopen en omhuizen van de kamers uh en dat was wat ik me nog kan herinneren van alles wat ik gelezen heb. Uh ja!! Ik heb last van dementie... voor de zwangerschap ook een beetje en ook al zeggen ze dat het enigszins een fabel is (zwangerschapsdementie) ik heb toch echt een of andere vorm!! hihi Fijne dagen en veel zon, dan heb ik het ook!!
Isade: niet echt lekker thuis komen na een zonovergoten vakantie inderdaad! Wat een vies weer! Lilian: wat een drukke dag! Voel me bijna lui naast jou... Vanmorgen thuis schoongemaakt en daarna met dochter boodschappen gedaan. Daarna lekker 1,5 uur naar bed gegaan Nu lekker op het bankie met een kop thee. Doen jullie mee met het triple p onderzoek??
@ Isade: Welkom thuis! Heb je een fijne vakantie gehad in Spanje en nog dingen bezocht/gezien? @ Lilian: Ook al zo druk geweest vandaag en dan nog een verjaardag erachteraan. Babi ketjap is niet moeilijk te maken, ik noem het wel eens de Indische hasjee. Zelf vind ik gerechten met ketjap niet eens lekker, maar de liefde van de man gaat hier zeker door de maag. @ Januari: Je hoeft niet altijd actief te zijn toch? Het is niet voor niks weekend Mijn voornemen was om niet te veel te doen, maar uiteindelijk druk bezig geweest. Samen de rattenkooi schoonmaken. Koken, stofzuigen, dweilen, was wegwerken, afwassen Voordeel is dat ik dat morgen niet hoef te doen dan. Het jurkje voor mijn nichtje is ook biiijna af, alleen nog de knoopsgaten en knopen. Het is echt zo'n schattig jurkje, als hij af is post ik hem wel hier.
Wat houdt het triple p onderzoek in? Ik heb er nog niks over gehoord.. We hadden in Spanje echt prachtig weer en mooie dingen bekeken en gezien dus idd tegenvaller hier Ach ja morgen weer zon voorspelt toch??!! Wel vermoeiend trouwens hoor al dat rondlopen en rijden en dan ook nog het vliegen. Had gister en vandaag echt weinig energie over ondanks dat ik na terugkomst gisteren weinig (of was het nu niks? ) meer heb gedaan...
Bij de Triple P studie meten ze via de schede de baarmoederhals om te kijken of er een relatie is tussen vroeggeboorte en een verkorte baarmoederhals en of het tegen kan worden gegaan door het gebruik van progesteron. meer info: triplep trial Mijn verloskundige heeft ook nog gevraagd of ik mee wil doen aan de ASB studie. Dat gaat over asymptomatische bacteriurie, dus of je een bacterie hebt in de urine zonder dat je klachten hebt. De aanwezigheid van bacteriën geeft een kans op geboorte voor 37 weken. Voor de studie moet je over een dipstick heen plassen en 2x een vragenlijst invullen. meer info: ASB trial Ik heb de afspraak van de 20 weken echo al staan, maar ik denk dat ik wel mee wil werken aan beide studies. Heb alleen geen aanmeldformulieren erbij gekregen
Een hele goedemorgen ! Nog niets gehoord over triple P onderzoek....zal eens vragen aan de vk.... Isade welkom thuis! Tja beetje jammer van dit weer! Niks lekker met ons snaveltje in de zon..... Januari ...je hebt gelijk! Als ik op m'n reetje kon zitten had ik het ook zeker gedaan! Maar ja sommige dingen moeten he... Verjaardag was echt supergezellig, ik had vlak voordat ik weg moest eigenlijk geen enkele fut meer maar toen ik r eenmaal was en we blauw hebben gelegen om de optredens van het songfestival kreeg ik. Weer energie hahahaa, ik ging geloof ik rond 2 uur weg, toen ik thuiskwam zag ik m'n buufje nog beneden zitten dus ook nog koppie thee bij haar gedaan, dus lag er om 4 uur in. En dan staat er een klein wijfie van 6 naast je bedje om 9 uur dus tja, hop hop eruit. Zo lekker rommelen om de boel weer helemaal spik en span te krijgen en even kijken of ik tijd heb om even uitgebreid naar m'n paard te gaan want dat zou ik wel erg leuk vinden. Genoeg te doen weer dus! Ik voel m'n kleine mannetje trouwens ook steeds beter , voelen jullie al wat? Zo schattig.....fijne dag! X
Zo jij bent echt een bezig bijtje zeg!! Ik heb een mannetje die sinds terugkomst alles doet wat ik normaal doe, ik geniet er even van Mij is gezegd dat mijn placenta aan de voorkant ligt en ik ons moppie pas rond de twintig weken zal voelen. Ik weet niet hoe het voelt maar heb wel al twee keer het idee gehad dat ik wat voelde. Een keer zat ik voorover gebogen en had ik echt het idee dat ik een schopje kreeg, zo van ga rechtop zitten! Dat vond ik gaaf, maar eigenlijk geen idee of het nou echt ons kindje was...
Hallo Dames, Leuk om jullie verhalen te lezen. Lees dagelijks even de rubriek door, maar reageer eigelijk nooit. Heb niet zoveel te melden! Hier gaat het prima. Buik begint al aardig te groeien. Een aantal broeken al apart gelegd. Voor het geval dat ook al twee lange broeken en een korte zwangerschapsbroek gekocht. Zal je maar gebeuren, wil je 's-ochtends naar je werk, krijg je geen enkele broek meer aan. Zal in de rubriek buikfoto's vandaag ook even een foto plaatsen. Wij hebben er voor gekozen om het geslacht als een verrassing te houden. Ik wil daarom wel in het oranje gezet worden. Zijn er meerdere dames die er bewust voor kiezen om het geslacht onbekend te laten? Ik vindt het aanschaffen van de eerste kleertjes wel lastig. Heel veel kleding is echt gericht op jongen of meisje. Gelukkig al wel een aantal setjes gevonden, dus tegen die tijd hebben we de kleding voor de eerste week ongetwijfeld bij elkaar. Voor het slaapkamertje al veel ideeën, dus dat komt wel goed!
Isade: triple p heeft appelgebakje al duidelijk uitgelegd! Ik heb er bij de eerste twee niet aan meegedaan maar omdat de baarmoederhals bij mij toch gemeten moet worden mogen ze het van mij direct noteren voor het onderzoek. Ik zou echter niet verder mee doen met medicijnen e.d. Dat laat ik liever aan de gyn over Een eerste kind voel je zo in zo vaak pas later al de tweede en volgende. Ik heb beide keren de placenta aan de voorzijde gehad en maar weinig bewegingen gevoeld. Nu weet ik nog niet waar placenta ligt. Appelgebakje: asb ken ik dan weer niet! Word hier denk niet aan meegedaan. Je krijgt volgens mij ook geen officiële aanmeld formulieren. Je kan bij de 20 wkn echo gewoon aangeven dat je meedoet dan moet je denk ik wel ergens tekenen voor het vrijgeven van je gegevens e.d. Lilian: hoe hou je dat vol tot vier uur wakker blijven en dan de volgende ochtend druk poetsen in huis! Echt respect! Ik ben echt nog steeds iedere dag vreselijk moe!! Hoop dat je lekker de tijd hebt gehad bij je paard vandaag! Neem je je dochters dan mee of blijven die bij je man?! Iamsterre: ik vind het knap dat je het niet wilt weten! Ik ben echt veel te nieuwsgierig! Hier: vandaag echt een baaldag! Vanmorgen beetje im huis gerommeld, bedden verschoond en de was weg gewerkt maar voel me echt een vaatdoek. Denk dat ik een griepje heb/krijg. Duizelig, hoofdpijn, rugpijn, warm/koud... Blegh! Echt balen!
@ Januari: Bij de folder staat neem het bijgevoegde aanmeldformulier mee naar de echo, maar die heb ik dus niet en die staat ook niet online. Ik zal eens bellen/vragen hoe dat zit. Medicatie daar sta ik ook niet om te springen, alleen in overleg met een gynaecoloog. Als je verder wilt meewerken bij afwijkende waarden krijg je daar weer een apart gesprek voor, dus het zal wel niet zo zijn dat er een pil/naald in je verdwijnt zonder uitleg. Ik vind het grappig dat ik sommige gynaecologen die de studies doen ken van mijn voormalige werk bij de NVOG. Ennn beterschap, is niet leuk om ziek te zijn. @ Lilian: Ben je al moe meid? Wat een energie heb jij dit weekend. @ IamSTERRE: Wat leuk dat jullie het niet willen weten. Heel eerlijk twijfel ik soms, aan de ene kant is een verrassing ook wel leuk en de babykamer wordt sowieso unisex. Als ze het bij de 20 weken echo niet zien dan laten we niet nog een extra echo doen voor de geslachtsbepaling. Neutrale kleertjes zijn wel lastiger, het is heel veel of jongen of meisje en het neutrale is vaak effen wit. Heb al twee dames gehad waarvan wij rompertjes hebben gekregen met de boodschap, als jullie weten wat het wordt dan komt er nog meer.
Appelgebakje: ik dacht eigenlijk dat je het gewoon kon melden bij de 20 weken echo... Weet dat ze het bij de tweede ook nog vroegen maar wilde toen niet meedoen. Ze zullen je inderdaad geen medicijnen geven zonder je toestemming persoonlijk zou ik liever naar de gyn worden doorgestuurd als ik in een risico groep zou vallen dan dat ik misschien placebo medicijnen krijg Ben wel benieuwd naar de lengte aangezien ik wel groot risico heb om voor 37 wkn te bevallen. Volgend mij was ie bij mijn zoon bij iedere controle gewoon goed... Dus zegt ook niet alles. Ik lig languit op de bank, dochter net al beneden gehad, die word weer ziek! Echt balen. Hopelijk doet nachtje goed slapen haar goed.
Hey meiden! Januari wat onwijs vervelend dat zowel jij als je dochter ziekig zijn! Neem anders even extra vitaminen en veel bonen eten ( sugarsnaps, capucijners etc) daar zitten zoveel vitaminen in! Die killen elke aankomende griep, de mineola's van nu zijn ook eetbaar dus bommetje vitamine c ( ik eet er elke dag 1 of 2 en verder ongeveer nog een hele fruitmand mieter ik in een smoothie in de ochtend) hoop dat je je snel wat beter voelt! Iamsterre dat je je kunt bedwingen! Heel knap! Ik kon ook maar bar weinig neutrale kleertjes vinden....wel heeeel spannend! Appelgebakje...ik heb nu instortingsgevaar! Hahahaa Vandaag lekker dagje! Zou natuurlijk even naar m'n 600 kilo wegende heerlijke schat gaan, maar dat werd het niet ( hij werd gereden dus ik hoefde niet per se) we zijn even met de jongste ( oudste is uit logeren) naar de beverwijkse bazaar geweest, vind ik altijd enig en ik doe het nooit terwijl we er een kwartier vandaan wonen....daarna naar m'n schoonvader daar gegeten ( zit zoooo een heerlijke Italiaan daar...ik word tonnetje rond) m'n kleine moppie in ons bed gelegd met een film ( want tja grote zus is uit logeren....) en net lang en breeduit in bad gelegen met de nieuwe linda en mezelf eens fijn van onder tot boven gescrubt ( dames even een tip, investeer in de talahasso scrub van collistar ....babyhuidje ) nu lekker m'n teennagels lakken ( tja ik houd moed voor mooi weer en slippers) en dan horizontaal! O en ook nog even online afspraak maken voor de kapper van aankomende week voor verfbeurt en nieuwe extensions ben ik ook de hele dag mee zoet bij die kapper dus hele dag kwijt maar goed, ben nu al dik, dan moeten we er natuurlijk wel een beetje gezellig bijlopen hahahaha. Morgen kijken of babypark open is en kijken of we de babykamer en kinderwagen kunnen gaan bestellen en ook even naar m'n paard, dan neemt manlief ze mee, ik wil ook wel effe rust hahahaaaa ( tja, Heb ik nodig)! En morgen alle ramen lappen van de hele hut want de spinnenman is geweest en die laat echt een zooitje achter en die troep moet 36 uur intrekken....tenzij het regent dan is er vast wel iets anders te doen...gut wat een verhaal weer, nutteloze info ook zie ik! Nou meiden weltrusten denk dat dat bij mij zeer zeker goed zal lukken! X
De rijsttafel heeft gesmaakt hier De heren zitten nu Call of duty te spelen. Vanmiddag zijn mijn moeder en oma nog even geweest. Mijn moeder is errug druk geweest met breien. Ze had al een boxpakje gemaakt en 2 paar slofjes en nu komen daar een truitje, vestje met muts en trappelzak bij. En dan heeft ze nog allemaal andere ideeën en de bolletjes wol/garen al liggen.
wat is het stilletjes hier... zelf beetje een baaldag. alles zit tegen en het weer al helemaal, ben echt toe aan beter weer! tot zover mijn gezeur kleintje doet het verder allemaal goed en buikje begint ook weer lekker te groeien
Hey meiden, Nou ik was vandaag dus niet vooruit te fikken hahahaha, blijkbaar alle energie verspeeld! Januari nou ik ben ook ernstig toe aan beter weer!! Ik word altijd zo blij van mooi weer tuindeuren open heerlijk, helaas! Hopelijk wordt ons geduld straks beloond. Appelgebakje zal vast dat het heeft gesmaakt, lekker hoor, mijn creativiteit kwam niet verder dan snijbonen en gegrilde kip! Morgen de kids weer naar school, de oudste gaat op schoolreisje ( doodeng vind ik het ze gaan naar stedelijk museum in Amsterdam, ik geef r haar mobiel mee....) met buikje ( roept u maar gerust buik) gaat t goed wel, alleen de stofzuiger 2 trappen op en af is het niet echt, maar ja moet nu eenmaal. Ik ben overigens ook nogal murw geslagen door het nieuws van Julian en Ruben....die lieve prachtige kinderen die hun volste vertrouwen hadden in degene van wie ze het meest hielden op de hele wereld, hun papa, hun papa die hen zou moeten beschermen tegen al het kwaad van de wereld...diezelfde papa die hun van hun leven berooft, wat zullen ze bang zijn geweest, zo klein nog, wat zullen ze het allemaal niet hebben gesnapt wat hun papa hun ging aandoen, en wat zullen ze om hun mama gehuild hebben en aan haar gedacht...lieve prachtige kinderen, zo onschuldig, zo vol vertrouwen...
Dat mag ook wel hoor dat je moe was gisteren Bonen en kip is ook niet verkeerd. Heel verdrietig het nieuws over die jongetjes. Voor allebei de families is het ook een zware klap, een gemis dat ze er niet meer zijn. Wat zou die vader gedacht hebben dat hij zover is gegaan?
Zal ook nog eens wat laten horen Hier vandaag opgestaan met een mega puist naast men neus!! Nooit gehad omdat ik zo een droge vel heb Krijg ik het nu seg... Idd zo erg voor die kindjes! Snap gewoon ook niet hoe je in godsnaam je eigen pukkeltjes onder een duiker in het koude water kan gooien! Dan moet je echt al zo ver weg zijn. Denk dat het voor de moeder ook onbegrijpelijk is, de man waar je toch van hebt gehouden, je hart aan hebt gegeven die toch zoiets doet. Vandaag niet veel zin om die witte tegelvloer te dweilen.. Het wordt toch weer vies als de hondjes naar buiten zijn geweest. wacht lekker tot vanavond! Hier al enkele dagen de baby iets minder gevoeld, maak me er ook niet druk in want ben al blij dat ik hem soms voel. Daarnet nog een kastje geschilderd, zal blij zijn dat we enkele weken verder zijn zodat ik hopelijk het geslacht ga weten. Onze kindjes gaan in het begin op dezelfde kamer slapen. Nadien wordt deze kamer onderbroken. Zou graag het kastje of heel meisjes willen maken door lekker meisjeshandvatjes aan te hangen of echt typisch jongens... Zo nu is het jullie beurt weer even
Hey meiden, Zo, ff een paar pagina's bijgelezen, was niet zo actief op mn laptop de laatste dagen. Ik voel me nog steeds niet top, ik probeer de laatste dagen er maar zo positief mogelijk in te staan maar soms zakt de moed me in de schoenen als ik denk aan dan ik nog zo'n 25 weken zwanger ga zijn. Ben er echt heel blij mee hoor, dat is het niet, maar ik voel me nog dagelijks beroerd, misselijk, overgeven, moe en sommige dagen zo erge hoofdpijn dat ik niks anders kan dan op bed liggen. Merk dat ik ook heel gespannen ben, spieren zitten vast, slaap slecht, snel geirriteerd. Terwijl ik juist zo blij wil zijn, eindelijk zwanger! Kijk ook echt heeeeel erg uit naar ons kleintje, maar op sommige momenten lijkt dat nog zo vreselijk lang te duren! Zou zo graag wat meer ontspannen en positief erin staan. Bah, ff een baalmomentje hier hoor. We hebben de kinderwagen inmiddels binnen en lekker uitgepakt, staat op de baby-kamer. Nouja, wat baby kamer meot gaan worden. Liggen nu nog stapels was en alle meubeltjes moeten nog geverfd worden, en, en, en.. maar heb al zo veel ideeen voor het kamertje en de kinderwagen is echt prachtig! Kan neit wachten tot ons kleintje erin ligt. Ik vroeg me af wat iedereen hier doet (in het dagelijks leven zegmaar) Werken jullie? full of parttime? En hoe gaan jullie dat straks doen met een kleintje? Hier lijkt het een luxe-probleem. Ik ben bijna altijd thuis. Werk parttime maar heel weinig uurtjes, soms maar 5 per week en dat is ook nog eens bij mijn schoonmoeder dus allemaal makkelijk te regelen. Ik heb al vanaf mijn 21e een uitkering vanwege psychische problemen (wat nu overigens best wel heel goed gaat) en zal dus zeker zo door blijven gaan met de kleine. Als hij/zij straks wat groter is en naar school gaat zou ik wel eens willen kijken naar meer werken. Lijkt me best lastig voor fulltime werkende moeders om na verlof weer aan de slag te moeten gaan, ben heel nieuwsgierig hoe iedereen dat doet! Vandaag weinig zin verder om veel nuttigs te doen. Hondje uitlaten in dit rotweer, verder wat huishouden in m'n langzame slakkentempo van de afgelopen weken. Vanavond hebben we een info avond in het ziekenhuis, over bevallen in het ziekenhuis, rondleiding in de kraamkamers en kraammarkt, veel info, lijkt me wel heel nuttig en heb ook nog wel wat vragen (ivm in het ziekenhuis moeten blijven voor observatie door mijn medicatie en eventuele pijnbestrijding enz) Verder hebben we vrijdag eindelijk de geslachtsbepalings echo, kan niet wachten om ons kleintje weer te zien, ben ergens ook wel heel zenuwachtig en bang dat er iets mis is, maar daar gaan we natuurlijk niet van uit. En dan weten we hopelijk wat het gaat worden! Zo dat was mijn bijdrage weer even!