1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vind voetballen wel leuk hoor :p

2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Whiiiiiiieeeeeeeehoooooowwwww, gefeliciteerd hopefullness ! Nouh, nog 5 jaar en dan staan we net als bolkje aan de lijn bij een voetbalveld! ( ballet is overigens ook prima hoor)

3. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Gefeliciteerd! Weer een kereltje op de lijst erbij, leuk!

4. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Hopefullness en Bolkje, gefeliciteerd met jullie jongen, super leuk!

Zie dat er veel gekletst is, zal snel eens gaan zitten om goed te lezen. Geloof dat ik nu bij het scannen alleen maar goed nieuws heb gezien. Super dus!

Wij mogen vanavond weer op controle bij de VK om naar het hartje te luisteren. Hoop dat we dan iets meer horen over de twintig weken echo. Krijg je van je VK een verwijzing mee en moet je dan zelf een afspraak maken of hoe werkt dat?

5. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    @ Hopefulness: Leuk! Weer een jongen op de lijst :D

@ Jaydee: Ik kreeg uitleg van de verloskundige over de 20 weken echo, ze werken een 'lijstje' af met dingen die ze gezegd moeten hebben en vinken dat af op de verwijzing. Zoals geen camera of extra familie mee ivm dat het een medische echo is, dat niet alle afwijkingen met een echo te zien zijn, dat er niet speciaal naar het geslacht wordt gezocht ect.

Daarna kreeg ik de verwijzing mee en moest ik een afspraak bij de andere praktijk maken. Bij de praktijk waar ik de echo moet laten maken moest ik online een formulier invullen en dan zou ik met 3 dagen terug worden gebeld.

@ Lilian: Bij deze mijn hoofd, ik ben de bovenste voor als je twijfelde :p

6. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (1)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)

1 : (2)
    Maiden (30) (BV-ZH)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)
    Mamamama (?) ? (?-?)

3: (2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (3)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)

6 : (3)
    Maggie100 (..) 2e (FV-TB/ZH)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (3)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (1)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)

9 : (2)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)
    Pb1987 (25) 1e (BV-TB/ZH)

10 : (0)

11 : (4)
    Leentjezh (26) 1e (BV-ZH)
    Delina (28) 2e (BV-ZH)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Tralalala (27) 1e (BV -?)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Wennie1981 (31) 2e (BV-ZH)
    Lijsterbes (?) ? (?-?)

13 : (1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (2)
    Donder (..) 1e (BV-ZH)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (0)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal: 34

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

29 mei
    Jaydee - Controle

31 mei
    Mama Mars - Controle verloskundige

5 juni
    Appelgebakje – Controle verloskundige

10 juni
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog
    Tessa321 – 20 wkn echo!

11 juni
    Isade – Controle

12 juni
    Hopefulness - 20 wkn echo!

13 juni
    Kitty17 - 20 wkn echo!
    Lilian79 - 20 wkn echo!

17 juni
    Vegas - Controle verloskundige

18 juni
    Mama Mars - 20 wkn echo!
    WausMop - 20 wkn echo!
    Tessa321 – Controle verloskundige

19 juni
    Isade - 20 wkn echo!

20 juni
    Appelgebakje - 20 wkn echo!

25 juni
    Bassdevilxs – 20 wkn echo!

26 juni
    Vegas - 20 wkn echo!

28 juni
    2debaby – 20 wkn echo!

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!

Voor als je het geslacht weet het het wilt melden hier is dat leuk om de lijst op te fleuren met nog meer kleur!!

Laat even weten of je voor roze of blauw gaat als je het weet! Wil je het niet zeggen of niet weten,kies dan voor oranje!!

jongen
    niet wetend/zeggend
    meisje

Wil je op de lijst of een wijziging doorgeven,vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen

7. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Dames en bedankt!

Ik ben zoooo blij! :D voor mij maakte het niets uit wat het zou worden dus ik ben helemaal in mn sas! :D

Wat betreft die 20 wkn echo, ik heb een GUO (ivm ICSI) maar ik mag wel gewoon familie meenemen hoor (en die neem ik ook echt mee, manlief, zusje en schoonouders!) en ik kreeg gewoon een datum en that was it, dus misschien gaat het anders als je via V doorgestuurd werd maar ik heb meteen met de Gyn een afspraak gemaakt voor de 20 wkn echo.

Nou meiden ik moet hard aan de bak!

Werkse/plezier vandaag! (alhoewel het weer nu echt niet zo lekker is :()

Liefs,

Hopefulness, trotse mama nu al van een klein smurfen jongetje! :D

8. Poeh, ook op zaterdagochtend, bedenk ik me net :p Nahh, dat mag opa dan doen :D ;)

9. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    whahaha :p dat vind ie in het begin ff leuk maar daarna denkt ie toch... hmmm misschien is boodschappen doen met oma toch beter omdat je dan niet een 1.5 uur in de stromende regen en kou je kleinkind aan staat te moedigen haha :p

Bij mij was manlief meteen van 'ow cool! dan gaan we dit en dat doen en dan gaan we dit... etc etc' haha fantastisch! :D

10. ja, ik denk dat mannen vaak ook veel meer direct een beeld hebben bij wat ze met een jongetje kunnen gaan doen dan met een meisje. Dat was bij mijn man tenminste wel zo,....

Ik heb het juist andersom:
    - vindt een jongetje het wel leuk om liedjes te zingen?
    - vindt een jongetje sprookjes wel leuk?
    - vindt een jongetje voorlezen wel leuk?

maargoed, we zullen het vanzelf zien... ;)

11. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Toen we op vakantie waren met de hele familie van mijn man kwamen mijn neefje en nichtje allebei zingend uit hun bedje, achter elkaar lopend en armpjes voor hun draaien 'zo doet de mo-eh, de mo-eh, de mo-eh' :D
    En voorgelezen worden vind mijn neefje ook leuk, die is altijd met boekjes aan het slepen.
    Als je daar zelf actief mee bezig bent met kinderliedjes zingen en voorlezen dan komt het vast goed.

12. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    goedemorgen dames,

zo wat een heerlijk kl***weer! maar 1 troost mijn droger en vaatwassr doen het weer...wat een eikel van een monteur zeg pfffff en dat op de vroege ochtend, leek wel een autist. maar goed het is gefixt.
    vanmiddag mijn oudste afzwemmen voor dr c diploma...zal vast goed gaan, ze is zo stoer!
    vandaag dus vooral even wat achterstand wegwassen want tja met 1 was per 2 dagen dan schiet het hier niet op....
    bolkje, ik zeg prima plan op zaterdagochtend opa charteren! ik heb ook al medegeeld dat ik dat dus niet ga doen maar manlief mocht onze zoon dat willen....
    mn neefjes houden enorm van muziek en lezen (de oudste ook van voetbal hahahaa, de middelste loopt alleen maar in leggings en " is michael jackson" of batman mn zus heeft de moed opgegeven voor stoere kleding...en mn jongste neefje is werkelijk het meest eigenwijze exemplaar van een kind die je ooooit hebt gezien of meegmaakt...
    nou ik ga aan de arbeid want over een uur zijn mn spoken weer terug van school, hoop dat het een beetje opklaart dan kunnen ze tenminste nog even lekker buiten spelen! fijne dag meiden! o en appelgebakje, tis maar goed dat je het er even bij had gezet want ik twijfelde inderdaad ;) xxx

13. Dat klinkt geruststellend :D

Mijn neefjes vind ik trouwens zelf ook helemaal geweldig, dus snap ook niet zo goed waar ik me druk om maak... Ben helemaal gek met die twee ventjes :) Dus moet vast goedkomen...

14. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Haha is toch leuk een jongen:D lekker met auto's spelen en stoere dingen doen ;)
    Hier wilde vl bij de eerste graag een meisje waarom? Weet ik niet en nu wil ie graag een jongen want dan hebben we beide, mij maakt het echt niks uit. Heel cliche als het maar gezond is.
    Hoorde net van mijn moeder dat een collega van haar was bevallen van een meisje met het down syndroom. Kreeg echt even kippenvel en tranen in mijn ogen. Dan stort je wereld toch ook even helemaal in. Ik weet dat down syndroomers ook gelukkig kunnen zijn maar als ik naar mij op het werk kijk kunnen ze ook zo erg verstandelijk gehandicapt zijn dat ze niks zelf kunnen. Moet er niet aan denken.. Dus die gedachten zetten we maar snel van ons af en gaan er maar van uit dat ze allemaal gezond zijn.
    Heb daarom ook wel de combinatietest laten doen en deze was gelukkig erg goed.

Zo maar eens eten gaan koken en dan naar de vk, hartje luisteren :)

15. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Gister bij de VK geweest en bloeduitslag besproken. Toch wat uitslagen die ik niet had verwacht. Is er bij jullie ook getest op de C waarde in je bloed? Dit is hetzelfde als de rhesusfactor heb ik begrepen. Ik heb die grote C dus niet, wat zelden voorkomt. Betekent dat ik dus antistoffen zou kunnen aanmaken als het bloed van mij en de beeb in aanraking komt met elkaar. Moet met 27 weken weer testen geloof ik. Iemand ervaring mee? Zitten er risico's aan?
    ik ben dus Rhesus- c- negatief. Maar lees ook dat hier geen spuiten voor zijn... Nou toch nog maar eens goed navragen. Hier een link met korte info http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/B/Bloedonderzoek_zwangeren/Welke_aandoeningen/Antistoffen_tegen_bloedgroepen/Bloedgroep_Rhesus_c_negatief

16. Ik ben ook rhesus C negatief, maar ik maak me er niet teveel zorgen over. Vind het eerlijk gezegd nogal onzin om iets te gaan testen waar ze toch geen 'geneesmiddel' voor hebben. En tot een paar jaar geleden nog niet eens van het bestaan wisten... :( Kost alleen maar weer geld en wij krijgen er onnodige stress van... :$

(Ik schrok eerst ook wel, maar rhesus C is niet zo heftig als rhesus D)

17. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Geen idee of ik daar op ben getest, zal ik even moeten kijken. Maar ik weet dat niet alles op het lijstje staat, toxoplasmose is getest maar stond er niet tussen.

Als ze er niks mee kunnen vind ik het ook raar dat ze het testen, krijg je alleen maar zorgen.

18. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.054
    178
    63
    Gelderland
    Nu weten ze wel dat je resus c neg bent. Als er dus iets is kunnen ze er rekening mee houden. Voor jou is het niet leuk, maar voor de zorgverlener is het belangrijke informatie.

Ik ben resus d neg, dus moet nog een keer prikken en evt een spuit, maa dat wist ik al, ben ook bloeddonor :D

19. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook rhesus D negatief. Dus ook met 27 weken weer bloed prikken om te checken of de baby negatief of positief is.

Volgens mij werkt het met rhesus C negatief ook zo, dat het pas interessant is voor je volgende kindje en niet voor je huidige. Is namelijk pas als je bloed in contact komt (met bevalling bijvoorbeeld). Maar zou me niet te druk maken hoor! Vooral info voor zorgverleners inderdaad.

20. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Gelukkig... Ik kreeg gister zoveel info over me heen en kreeg het een beetje benauwd. Nu ik op internet heb gelezen stelt het me weer wat gerust. Ik vind het nu vooral herrie schoppen om niks.... Maar goed. Bedankt voor jullie ervaringen :)

Deel Deze Pagina