1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
  2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Het heerlijke voedingskussen

3. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Wiegdekentje...

4. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Het nieuwe bed voor mijn jongste dochter!!! Hoe leuk?

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Lilian, jij bent zeker goed geslaagd! Ik ben vorige week ook in deze Babypark geweest. Wat een mooie zaak, maar ook wat een keuze! Wij waren overdonderd :D. Nog verder niets gekocht hoor, maar we zijn wel bijna zeker dat we voor de Donkey Buffalo gaan. Kennen jullie deze wagen? Hij is zo super, zeker omdat we allebei lang zijn en dachten dat de Joolz beter zou zijn. Na wat rondjes door de zaak gelopen te hebben, waren we 'verkocht'.

Bijgevoegde bestanden:

6. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    nou kitty inderdaad wat een keuze!!!! pfffff ik heb er ook ruim 4 uur gelopen hoor met mn moeder samen (ja ook even geluncht) om zoveel mogelijk te kunnen zien, maar het aanbod is echt reusachtig! wel weer fijn want ze hadden dus zeg maar alles wat ik graag wilde hahahaa, ik vond alleen de kledingafdeling erg tegenvallen...tenzij je dol op het merk lief! bent (en dat vind ik dus echt vre se lijk)....maar alles is daar in huis dat vind ik wel weer fijn! de buffalo ook heeeelll mooi! ik vondhet ook heel moeilijk een keuze te maken kan ik je vertellen...twijfelde tussen de sahara en de joolz...maar toch voor joolz gegaan omdat de bak hoger is en je beter bij het boodschappenmandje kunt en er zit geen bijpassende voetenzak bij de sahara en ik weet nu al dat ik me daar dan kapot aan ga ergeren dat het een ratjetoe van kleuren wordt. wij zijn niet echt lang ik 1.70 en hij 1.80 dus wij hoeven niet te zoeken naar een kar die ook voor lange mensen kan...wij kunnen de "standaard" ook hebben hahaaha

7. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Wauw wat veel Lilian, volgens mij ook helemaal jou :)

De Mutsy die wij hebben overgenomen kan zowel voor mij (1.66) als voor mijn man (1.86) dus dat is helemaal goed.

Wij gaan donderdag een kamertje ophalen die we via marktplaats hebben gevonden. Foto's eronder zijn van de kast en commode, ledikantje heeft witte spijlen en voorkant en achterkant zijn ook in houtkleur.
    In het kamertje dat babykamer wordt ligt een prärie laminaatvloer van de IKEA (essenpatroon wit).

8. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    o appelgebakje wat leuk! supermooi! ik hou erg van een beetje houtkleur....is wat warmer, ben persoonlijk niet zo'n fan van strak wit glanzend met stalen grepen...vind ik koud aandoen, maar ja dat is persoonlijk natuurlijk....wordt vast een heel mooi kamertje met zo'n lichte vloer! wij moeten ook nog op zoek naar een vloer...wat ga je met de muren doen?

9. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Een deel wit en een muur (de korte) of een vlak op de lange muur (tegenover het raam) een kleur met muurschildering van kikker en rat :)
    Eerst maar eens passen en meten met de meubeltjes hoe het het makkelijkste en mooiste staat en of het gaat werken wat we in ons hoofd hebben.

Foto's zijn van het kamertje die de babykamer wordt, hoe het er direct na de verhuizing bij stond en hoe het was toen we het bezichtigde. Links is bijna helemaal raam. Rechts naast de deur zit de deur van de inbouwkast.
    Over de bruine vensterbank (die ook kapot was) zit een witte overzetvensterbank.

10. life

life Niet meer actief

halloo meiden!

nog een november moeder!! :) 1 november van onze jongen<3
    liever ziekenhuis bevalling en borstvoeding alleen als ik naar buiten gaa liever fles omdat ik het beetje eng vind, maar dat zie ik tegen die tijd denk ik wel!

11. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Welkom life, leuk dat je mee komt kletsen. Wordt je zoontje jullie eerste?
    En je leeftijd kan er ook nog bij op de lijst, hoeft niet hoor.

En heb je nog afspraken voor op de lijst?

Ik zal je er morgen bijzetten, laptop is al afgesloten en ik lig lekker op bed haha

12. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ha meiden,

Wat een mooie spullen zie ik al voorbij komen!
    Wij zijn nog steeds druk met de zolder. Alhoewel wij zelf weinig doen ;) schilder is nu bezig en hopelijk word volgende week de vloer gelegd.

Op het moment groeit het me wel een beetje boven het hoofd... Het is druk in onze zaak en dan iedere dag drie man over de vloer en natuurlijk onze twee schatten van kids, dit gecombineerd met een zwangerschap is echt even teveel.
    Ik ben echt zo moe en daar word ik niet gezelliger van.

Mijn moeder heeft daarom voorgesteld er even tussenuit te gaan. Volgende week vlieg ik samen met de kids en mijn moeder naar Turkije! Manlief moet helaas thuis blijven vanwege de zaak.

Hopelijk knap ik er iets van op en kunnen de mannen op zolder doorwerken als ik weg ben.

Kijk er helemaal naar uit.

13. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    &#9829; 1 t/m 15 November Mama's 2013 &#9829;

30-10 (1)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)

1 : (3)
    Maiden (30) (BV-ZH)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (..) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)
    Mamamama (?) ? (?-?)

3: (2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (3)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)

6 : (3)
    Maggie100 (..) 2e (FV-TB/ZH)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (3)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (1)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)

9 : (2)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)
    Pb1987 (25) 1e (BV-TB/ZH)

10 : (0)

11 : (4)
    Leentjezh (26) 1e (BV-ZH)
    Delina (28) 2e (BV-ZH)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Tralalala (27) 1e (BV -?)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Wennie1981 (31) 2e (BV-ZH)
    Lijsterbes (?) ? (?-?)

13 : (1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (2)
    Donder (..) 1e (BV-ZH)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (0)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal: 35

Jongens: 5
    Meisjes: 4
    Niet wetend/zeggend: 4

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

5 juni
    Appelgebakje – Controle verloskundige

10 juni
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog
    Tessa321 – 20 wkn echo!

11 juni
    Isade – Controle

12 juni
    Hopefulness - 20 wkn echo!

13 juni
    Kitty17 - 20 wkn echo!
    Lilian79 - 20 wkn echo!

17 juni
    Vegas - Controle verloskundige

18 juni
    Mama Mars - 20 wkn echo!
    WausMop - 20 wkn echo!
    Tessa321 – Controle verloskundige

19 juni
    Isade - 20 wkn echo!

20 juni
    Appelgebakje - 20 wkn echo!

25 juni
    Bassdevilxs – 20 wkn echo!

26 juni
    Vegas - 20 wkn echo!

28 juni
    2debaby – 20 wkn echo!

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!

Voor als je het geslacht weet het het wilt melden hier is dat leuk om de lijst op te fleuren met nog meer kleur!!

Laat even weten of je voor roze of blauw gaat als je het weet! Wil je het niet zeggen of niet weten,kies dan voor oranje!!

jongen
    niet wetend/zeggend
    meisje

Wil je op de lijst of een wijziging doorgeven,vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen

14. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames!

Vanochtend even thuis aan het werk, omdat een grote boom in onze voortuin gekapt wordt (eindelijk geen rotzooi meer op onze auto!). Maar dus even tijd om hier bij te lezen!

Iedereen is druk aan het kopen zie ik, leuk!
    Wij gaan waarschijnlijk ook voor de bugaboo buffalo, maar optie is ook nog de cameleon3 van bugaboo, omdat die kleiner opgevouwen kan worden. Dus in elk geval Bugaboo ;)

We hebben afgelopen vrijdag onze nieuwe auto (tweedehands dan) opgehaald! Daar passen nu 7 personen in, dus ik kan eventueel nog een 2e kindje krijgen ooit hahahaha

Oh en sinds vrijdag voel ik af en toe wat in mijn buik! Snap nu wat iedereen met vlinders bedoeld, super leuk :D

15. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Welkom Life ! Gezellig dat je erbij bent!
    Vegas, wat leuk dat je je kindje voelt, gek he? In het begin zeker....wacht maar tot het groter is...dan ga je terug duwen als het voor de zoveelste x je ribben trapt hahahahaa...
    Ja iedereen raakt nu een beetje aan het shoppen, zo leuk! We hebben de joolz genomen omdat je dan beter bij het boodschappenmandje onderin de wagen kan....dat was na de reden dat er geen bijpassende voetenzak was voor de Sahara hetgeen waarvoor we dus voor die gingen....
    Nu dus op zoek naar het juiste behangetje, en assecoires! Zo leuk!
    Hoop dat het goed gaat met iedereen...ik ben net op het schoolplein zeg maar onderuit gegaan, kon me nog net aan m'n auto grijpen en me zo op de grond laten zakken....gelukkig zag m'n kleine wijfie het niet, iemand had dextro bij zich en de verloskundige ( moeder van school) was er ook...tja heeeele lage bloeddruk. Dus ik doe het verder maar vandaag heel rustig aan en ga gewoon maar heel vroeg naar bed, wilde eigenlijk even in bad gaan maar dat doe ik maar niet zolang manlief niet thuis is ( straks ga ik out en verzuip ik hahahahaa) buurvrouw was zo lief om even wat boodschapjes te halen want ik mocht niet meer autorijden van d'r hihihihiii lastig om je zo afhankelijk op te stellen maar goed....

16. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hoi meiden!

Wow ik liep even wat pagina's achter, even ingehaald hoor!:D

@ appelgebakje: wow jullie hebben al namen, idd wel fijn dat je daar niet meer over na hoeft te denken!
    Mooie meubels, leuk dat je iets in jullie smaak op marktplaats hebt kunnen vinden. Hier ook tweedehands meubels, bij elkaar gesprokkeld van familie, wiegje waar mn man in heeft gelegen, commode van mn broertje. We zijn alles aan het verven zodat het bij elkaar past!

@ lilian: wow jij drinkt als ik het zo optel zeker 3 liter per dag, ik moet moeite doen om aan 2 liter te komen, kom daar meeste dagen niet eens aan. Doe echt mn best maar heb het idee dat ik dan niks anders doe dan drinken!
    Wat grappig die voorletters, maakt het kiezen idd wel weer een stuk makkelijker!
    En wat leuk, dezelfde kinderwagen, zelfde kleur ook. Wij hebben m al binnen en hij is prachtig. Staat in de babykamer, word nu alleen misselijk als ik er binnenkom omdat die wielen nog vreselijk naar rubber ruiken haha! Mooi kamertje ook, wel mijn smaak! Ik heb al 2 kledingstukken van Lief! gekregen, ik vind het juist heel leuk hihi, maar wel prijzig!
    En jeetje zomaar onderuit gaan, dat is niet fijn. Ga idd maar even niet in bad, zeker met die hitte van het water weet je niet hoe je je gaat voelen, vind ik altijd wel wat eng als je alleen thuis bent! Rust maar lekker uit!

@ kitty: Ook een mooie kinderwagen volgens mij zit er een hele handige boodschappenbak onder, die bij de joolz is wel wat klein!

@ life: leuk dat je ook mee komt schrijven, nog een jongetje op de lijst, super!

@ januari: Heerlijk hoor even een weekje er tussenuit, zo te lezen ben je er wel aan toe. Dan kan je beter even op tijd je rust nemen voordat je straks echt overspannen op de bank zit. Aan jezelf denken is af en toe ook echt belangrijk, zeker nu je zwanger bent moet je het jezelf niet te druk en moeilijk maken, geniet er lekker van!!

@ Vegas: wow 7 personen? Dan kan je nog wel een groot gezinnetje krijgen idd, haha! Wij zijn hard aan het sparen voor een tweede auto'tje. Mijn man is namelijk door de weeks altijd werken met de auto, ik wil straks graag ook er op uit kunnen met de kleine, lijkt me wel heel fijn! Leuk dat je al iets voelt in je buik!!

17. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Oh vergeet ik m'n eigen verhaal te doen, haha!

Hier gaat het wel goed, ein-de-lijk durf ik te zeggen dat de misselijkheid echt minder is. Eigenlijk weg. Er zijn alleen nog veel dingen die ik niet lust, maar zolang ik die niet eet gaat het goed. Hoofdpijn blijft wel nog veel, maar ik probeer zo veel mogelijk te drinken en als het echt te erg is neem ik toch een paracetamol.

De nesteldrang komt nu ook een beetje op gang. De baby-kamer is nog 1 grote zooi. Alle meubeltjes moeten nog wit geverfd worden (wiegje, commode, kast) muren moeten geverfd (welke kleur??), we moeten nog een ledikantje kopen, en eigenlijk een grotere auto, pfoeh alles is wel duur hoor ineens!!

Verder zat ik zo op het forum wat te lezen over baby uitzet en wat ik allemaal voorbij zie komen, ik zie echt door de bomen het bos niet meer, weet van de helft niet eens wat het is. Soms ben ik zo bang dat ik het allemaal niet kan! Welke flesjes/spenen/doeken/luiers/enz enz? Ik heb nog nooit van mn leven een luier verschoond, ik weet niet hoeveel een baby drinkt, jeetje ik weet eigenlijk bijna niks! Gaat dat wel goed komen? :( Heel wat onzekerheid iig.

De naam vind ik echt heel erg belangrijk, vanaf dat ik klein was maakte ik al lijstjes met namen. Maar nu het zo ver is, heb ik geen idee. Namen die we leuk vinden staan in de top 10 of top 20, moeten we dan toch kiezen voor wat we leuk vinden, of iets originelers, maar wat dan? Vind het echt lastig. Houden jullie rekening met hoe een naam eventueel afgekort gaat worden? We hebben 1 naam die we leuk vinden maar waarvan ik de (waarschijnlijk gebruikte) afkorting echt stom vind. En hebben jullie 2 of meerdere namen? En waarom? Mijn man vindt dat onzin, ik vind dat je de naam dan wat unieker maakt, zeker als we een veel voorkomende naam zouden kiezen.
    Heb al een topic geopend bij het namen-onderdeel hier, zo'n beetje alle opties zijn voorbij gekomen haha, maar DE naam zit er nog steeds niet tussen, moeilijk!!

Zo, dat was mijn geklaag voor nu, ben in een typ-bui geloof ik!
    Vanavond om 19 uur weer afspraak bij de vk. Blijf het spannend vinden en zal weer opgelucht zijn als ik het hartje te horen krijg!

En nog voor op de lijst: 20 juni de 20-weken echo!

Fijne avond allemaal!!

18. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Hallo dames,

Zag weer vanalles langskomen qua kamers en kinderwagens, erg leuk om te zien!
    Ik kan het dan ook niet laten om onze aanschaf er even bij te plaatsen :D
    Zijn afgelopen zaterdag al naar BabyDump geweest ipv a.s. woensdag (en heb netjes gezwaaid Appelgebakje!).
    We gingen in eerste instantie alleen kijken voor de kinderwagen, maar manlief en ik stonden op een gegeven moment tegelijkertijd stil toen we het kamertje zagen ;)

Joolz Day Earth, Turtle Green kinderwagen:
    Bekijk bijlage 329103

Kinderkamer:
    Bekijk bijlage 329104
    Junior versie, dus het ledikantie is wat groter, en kan makkelijk omgebouwd worden tot bedje.

Leuke kortingen gekregen ook, als je je mond maar lostrekt hè ;)
    Gratis maxi cosi erbij, geloof dat we 60,- hebben bijbetaald voor een ander type en kleur, en toebehoren om deze te bevestigen in de auto/kinderwagen.
    Echter kwamen we er vandaag achter dat we de box niet bij de kamer kregen wat wel een actie is bij de BabyDump Basic Collection, toch mooi meegenomen als je die er gratis nieuw bij krijgt, terwijl wij hier een vierdehandse uit de familie hebben staan ;)
    Binnenkort maar even bellen.

Over ± 5 weken wordt het allemaal geleverd, in de eerste week van onze vakantie.
    Weg/op vakantie gaan we helaas niet meer (ondanks dat er een last-minute-zon-blauwe-zee-en-witte-stranden op de planning stond) i.v.m. de medische rompslomp om mij heen, 2x trombose en nu ook de zw-schap suiker. Die trombose zit manlief niet op te wachten als we moeten vliegen, ondanks dat een trombosebeen als je al trombose hebt (gehad) niet persé hoeft op te duiken met vliegen, alleen krijg ik 'm met geen mogelijkheid meer overgehaald :p
    Ik baal er eigenlijk ergens wel van, we zijn al 6 jaar niet meer op vakantie geweest en keek er al ruim een jaar echt naar uit om nog even een laatste keer weg te gaan met ons tweetjes, maar het is ook voor een goed doel denk ik dan maar ;)
    Opzich dus een goede keuze dat we dan de kinderwagen en kamer geleverd krijgen, kunnen we daar lekker mee bezig en vind ik het 'missen' van die vakantie niet meer zo erg ;)
    Kunnen we daarna het geld wat we gespaard hadden voor de vakantie uitgeven aan de accessoires voor ons ukkie zijn/haar kamer als we met de 20-weken echo inderdaad het geslacht weten :D

Dan even verder over de kamer, hij is érg ruim, zo'n 5 bij 3 meter.
    De muren hebben wij aan één kant knal-groen (zo'n kleur als deze :D smiley), en de andere kant hemelsblauw, en de vloer wordt waarschijnlijk wit of grijs laminaat, die moet nog even gedaan worden voor we vakantie hebben, dus dat is een goede stok achter de deur voor manlief :p
    Kan niet wachten tot alles er is en klaarstaat!

@Lilian, verder wel alles weer ok? En wat een aardige buurvrouw heb je toch!
    @Vegas, lijkt me heerlijk om al wat te voelen, is hier nog steeds wat aan de stille kant wat dat betreft ;)
    @Januarie2010, heerlijk! veel plezier alvast :D
    @Appelgebakje, leuk zo die "before" foto's, ben benieuwd hoe het dadelijk is als alles klaar is!
    @Life, welkom!

19. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    @ Vegas: Leuk dat je al wat voelt in je buik. Hier twijfel ik soms ;)

@ Lilian: Weer een beetje bijgetrokken? Lief dat je buuf wat boodschapjes heeft gehaald.

@ Lilotje: Heerlijk meid dat de misselijkheid minder wordt! Gek wat zwangerschap kan doen met je eetgewoonten, ik krijg ook een aantal etenswaren niet weg.

Die uitzetlijsten, verschrikkelijk. De ene lijst zegt dit, de andere dat. Ik heb er een paar samengevoegd en gekeken wat nuttig is en wat niet.
    Voor de voedingen koop ik denk ik niks/nauwelijks iets vooraf aan, zoals flesjes en dat soort spul. Dat kan na de geboorte ook worden gehaald als borstvoeding niet wilt of als ik ook ga kolven.

Qua namen wilt het meestal wel. Meestal komt het vrij spontaan op en dan hebben we beide zoiets van ja, leuk!
    De jongensnaam is eigenlijk begonnen voor de grap en blijven hangen, het is verder geen gekke naam hoor.
    De jongensnaam kan afgekort worden en dat vind ik niet zo'n super afkorting. Bij de meisjesnaam kan je het ook wel afkorten, maar ik weet niet of dat wordt gedaan :)
    Ohja, en we hebben twee namen. Vinden we beide leuker.

Succes bij de verloskundige

@ Wausmop: Jammer dat de vakantie niet door kan gaan. Iets dicht bij lukt/kan ook niet? Of ben je te druk met het kamertje tegen die tijd?
    Heerlijk ruim de kamer! Moet vast iets moois van te maken zijn, ben erg benieuwd.

20. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Ja van de kamer valt zeker wat moois te maken, denk dat we zelfs (teveel) ruimte over zullen hebben, ach, kan die kleine uk straks daar lekker vertoeven met al het speelgoed ;)

En we hadden het plan voor een last-minute van ± 11 dagen, dus in principe moet het wel lukken in de vakantie met het kamertje, wie weet kriebelt het dadelijk toch nog bij ons beiden en vertrekken we alsnog ;)
    Iets dichtbij vind ik vaak niet zo leuk, midweekje in een park of een lang weekend wel, maar daar betaal je last-minute nog de hoofdprijs voor, en vaak toch weer in NL, terwijl ik juist met bijv. Spanje-Mallorca/Griekenland in mn hoofd zit, of de Canarische Eilanden :) maar da's dan gelijk weer een stukkie veder weg en nóg langer stilzitten/vliegen..

Deel Deze Pagina