Ik heb ook een lage bloeddruk. Met 14 weken was ie 123/56 en vorige week 110/66 volgens mij. Dus ook altijd zoute drop bij de hand en een tandje rustiger aan. @ Lilian: Ik hoop dat het nu gewoon weer over is voor voorlopig Ik moet morgen wel vrijwilligen en dat is veel lopen en staan, hopelijk lukt dan en anders pech. Als ik met buikpijn opsta weer dan bel ik gelijk maar af. Seks is hier prima wat mij betreft (manlief wilt volgens mij altijd wel meer ), maar die buik ja, daar gaat niet alles meer mee. En als je last hebt van kwaaltjes (zoals buikpijn, bekkenpijn) sta je ook niet te springen om een vrijpartij.
Hebben jullie al veel kleertjes gekocht?? Ik eigenlijk nog helemaal niks... wel al wat dingetjes gekregen, maar zelf nog niets gekocht. Bij mijn moeder en mijn zusje leeft het veel meer dan bij mij, merk ik... mijn zusje wordt helemaal wild als ze bij de prenatal binnenloopt en wil dan alles kopen. Ik heb dat helemaal niet. Ben daar denk ik iets te praktisch voor. Maar het kwetst me wel dat ik dan onverschillig wordt genoemd door mijn zusje en moeder. Want dat ben ik dus absoluut niet. Ik ben alleen niet zo'n fashionista, denk ik... Komt ook gelijk weer een hoop 'oud zeer' naar boven van de trouwerij. Moest toen trouwschoenen gaan kopen en ik vond er niks aan... Toen zei mijn moeder tegen die verkoper 'over een paar jaar kom ik terug met mijn andere dochter, dan wordt het wél leuk winkelen..' Kwetste me toen echt enorm. Net alsof ik niet ok ben, omdat ik niet van winkelen hou en me niet zo bezig hou met mode, kleding, optutten etc. één ding weet ik zeker: mijn zoontje mag gewoon zijn wie hij is. Ook als dat anders is dan ik zou verwachten. Ik ga hem alleen bekritiseren als het echt over iets is wat écht belangrijk is. Niet over de kleding die hij draagt of hoe hij zijn kamer wil inrichten.
Tsja t is wat met seks. Ik weet dat ik de allereerste weken vaak echt buikpijn kreeg na de seks vond t toen echt spannend ook (ondanks dat ik wist dat t geen kwaad kon). Toen werd ik gedurende 7 weken zoiets zo misselijk dat t er niet heel vaak van kwam. Nu moet ik manlief een beetje porren want die heeft de moed aardig opgegeven met me geloof ik. Mijn bloeddruk was gister 100/60 had daarvoor aardig wat inspanning moeten leveren dus ik was aardig verbaasd. Zoute drop is wel n idee ja. Echt rot gevoel als je op t randje van kiepen staat!! Ik moet trouwens een dagcurve laten doen van de gyneacoloog (vk bespreken daar elke patient...) Dit omdat mn moeder zwangerschapssuiker heeft gehad bij een van mijn zussen. Vk zelf had eerst gezegd dat dit niet hoefde, typisch...
Hier ook een lage bloeddruk. Bij de laatste controle vorige week was ie 104/62.. Zoute drop eten is wel een goed idee! @ Bolkje! Tjee das een rotopmerking! Kan me voorstellen dat je je dan erg gekwetst voelt!! Ik vind je ook echt niet onverschillig als je nog niets hebt gekocht voor jullie kleintje! De een vindt het nou eenmaal leuker dan de ander, maar om je dan onverschillig te noemen, nee sorry ben ik het niet mee eens.. Hier ook nog niets gekocht qua kleding.. We weten dan ook nog niet wat het wordt. We hebben trouwens de babykamer al wel gekocht bij Babypark. Manlief wilde 1x met me mee, dus moest alles in1x kopen.. Heb het er wat dag betreft toen ook flink van genomen 😊 De kinderwagen nemen we van m'n schoonzus over. Ik wilde perse een Bugaboo en zij heeft er een.. Ze is er altijd super zuinig op geweest en ziet er nog super uit.. Misschien dan ik nog andere bekleding wil maar dat zien we nog wel.. Tja de sex schiet er hier de afgelopen 4 maanden ook aardig bij in. De eerste 12 wkn lag ik al om 21.00 uur te snurken en hoefde het voor mij echt niet, en ook nu schiet het er regelmatig bij in.. Ach, ik vind het ook wel prima na maanden lang kindmaaksex te hebben gehad 😊 M'n sexy lingeriesetje zal ook hier niet meer passen, dus daarmee valt ie ook niet te verleiden..
@Taco wat een verhaal zeg! sterkte met aansterke. Gelukkig gaat het goed met je uk. Ik heb vandaag mijn 20 weken echo gehad. Alles goed met het kleine wezentje! Helemaal gelukkig....
Ik lees nu pas jou stukje bolkje. Balen dat je zo'n opmerking naar je hoofd krijgt. Misschien lucht het op om aan te geven dat hun opmerking je kwetst. Anderen (vaak mensen die dicht bij je staan) hebben soms niet in de gaten dat ze je kwetsen met een opmerking.. Dat zoiets herinneringen op roept dat herken ik ook! Dat is het mooie aan je eigen kleintje straks, die kun je opvoeden hoe jij wil, lijkt me heerlijk!! @sterre, wat fijn dat alles goed was bij de echo!!
Goedemorgen ! Bolkje wat een naar gevoel moet dat zijn...ik herken het wel hoor, mijn moeder vind alleen maar dingen met kantjes en randjes leuk en ik niet...dus toen ik zei, ik wil sloophoutbehang in de babykamer zei ze" kind laat naar je kijken, voor een baby sloophoutbehang je lijkt wel niet wijs" dus linkeroor in, rechts er weer uit...het enige advies wt ik je kan geven....doe een tefalpannetje na " alles glijd eraf" en het lijft niet plakken bij je. Al wil jij een dag voor de bevalling pas dingen kopen moet je dat fijn zelf weten....probeer ook je zus niet te kwetsen, ze is blij, ach dat is ook weer heel lief....en als zij de prenatal wil leegkopen voor je en ze krijgt daar een goed gevoel bij...laat r....dikke kus van mij.... Nu even lunchpakketten maken voor t hele gezin, ga ik zo op de rest reageren xxx
Wat een reactie's allemaal, denk ga nog eens iets van me laten horen... hier ondertussen ook het geslacht bekend, heel hard het voorgevoel gehad op een meisje en wij krijgen dus degelijk een jongen! Totale omswitch moeten maken een koningswens! Maar heb alles roze van ons dochtertje waarom moest ik toen ook alles roze hebben? Dus alles te koop gezet en ipv koop ik lekker blauw... Ook veel harde buiken per dag ondanks ik toch al magnesium bijneem. Denk dat ik er zeker 10 op een dag heb. Bij elke volle blaas en aangezien ik een kleine blaas heb Verder gaat de taille hier ook weg. Was 2 kg bijgekomen tot nu toe maar voel me ook niet meer zo lekker in mijn vel. Lijk nu gewoon alsof ik teveel burgertjes heb gegeten. Zeker in mijn zwangerschapsbroeken hangen er precies op men rug bij... Ach jah altijd maar klagen zeker maar zoo gelukkig met ons klein springertje..
Goedemorgen meiden, @ seks: is hier eindelijk weer prima. De eerste weken eigenlijk zo goed als geen seks gehad, was de hele dag zo beroerd en juist 's avonds misselijk, moest er echt niet aan denken. Man is blij dat ik me weer beter voel Buik heb ik niet zoveel last van (nog) maar dat lijkt me verder in de zwangerschap wel komen. In het boekje van Klunn (help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) staat een voorbeeld voor de 'aangespoelde-walvis-houding' daar moest ik wel om lachen, zal vast nog wel gebruikt gaan worden hihi! @ bolkje: ik heb al wel wat dingetjes gekocht maar eigenlijk pas sinds de geslachtsbepaling. Maar je bent daar toch niet toe verplicht? Ik hou nou eenmaal van shoppen maar dat hoeft toch niet iedereen te hebben? Ik heb het met de bruiloft ook gehad, de schoenen heb ik op internet besteld en haar en make-up wilde ik zelf doen, kreeg daar zoveel commentaar op, alsof ik het niet belangrijk vond. Die opmerking van je moeder is ook echt niet aardig, ik vond met de bruiloft dat sowieso veel mensen dachten alles beter te weten. Groot gelijk over je zoontje straks. Mijn dochter mag alles ook lekker zelf weten, als ze in een clownspak naar school wil bijvoorbeeld dan doet ze dat maar lekker, lekker zichzelf laten zijn (in alle redelijkheid dan hihi) @ Isade: mijn bloeddruk was ook 100/60 maar heb gelukkig geen last van duizeligheid. Is je ijzergehalte ook hoog genoeg? Daar kan je ook flauw van worden namelijk als het te laag is, bij mij was dat juist erg hoog! @ Linnepin: haha kindmaak seks, dat hebben wij bijna 3 jaar moeten doen, ik vind het nu juist fijn dat seks alleen nog maar is voor de leuk, en niet meer met een doel. Ik heb wel eens gedacht als mijn man seks wilde buiten ovulatie tijd: ' waarom zouden we het nu doen? ik ben helemaal niet vruchtbaar' haha dat is pas erg. Nu gelukkig voorbij! @ IamSterre: Wow super dat je echo helemaal goed was! Leuk zeg je bent de eerste met de 20-weken echo hier! Ik moet nog een weekje wachten.. Weten jullie nu wat het gaat worden? (of wist je dat al en heb ik er overheen gelezen..) @ lillian: Oh dat is ook geen aardige opmerking van je moeder, moeders ook.... Mijn schoonmoeder zegt telkens: je moet alleen naar je eigen gevoel luisteren. Maar 2 minuten later zegt ze: je moet wel bv gaan geven hoor, dat ga je doen toch? toch? Pfff ik bepaal het zelf wel!! En ik vind sloophoutbehang helemaal super! Wij gaan een muur bekleden met echt steigerhout, en dat voor een meisje, haha! Wil ook niet teveel roze, dat snapt ook niemand haha! @ lenatje: Leuk, een jongen! Lastig idd dat je je spulletjes niet kan doorschuiven, maar wel een goed excuus om weer te gaan shoppen! Lastig die harde buiken, zo vaak al. Ik heb geen idee hoe het voelt, nog niet gehad gelukkig! Zo, ik ben weer eens in een typbui. Ik ga voor de verandering weer eens een ochtendje werken. Al 2 weken niet gedaan (was te weinig werk) en daarna vanmiddag in huis flink aan de slag. Morgen komen er vrienden bij ons helpen klussen in de babykamer en wat andere dingetjes, dus moet het wel toonbaar zijn boven. Normaal laat ik niemand boven haha omdat het altijd zo rommelig is. Ach goede reden om alle was weer eens weg te werken en de badkamer flink te schrobben! Nesteldrang is op komst, heb zoveel zin om in de babykamer te beginnen!! We hebben al zoveel ideeen en kleuren uitgekozen, moet wel mooi worden!! Fijne dag vandaag!!
@ Bolkje: Nee hoor, ik heb ook nog geen kleertjes geshopt. Wel wat gekregen zowel nieuw als tweedehands. Naar om zoiets te moeten horen van je zus en moeder. Ik neem aan dat je het wel leuk vind, maar je je enthousiasme minder uit? En je ook wat meer kijkt van wat is nodig in plaats van je mandje volgooien en er later achter komen dat je de helft nooit aan kan trekken omdat ze er zo uit zijn Zelf ben ik ook geen bom van enthousiasme, of ja, dat ben ik wel, maar ik uit het niet met 'whaaaaaaaaaaaaaaaaaah wat leuk *dansdans*' @ Isade: Goed dat ze je een curve laten doen. Altijd vervelend als de ene a zegt en de ander b. Kwaad kan het in ieder geval niet en zwangerschapssuiker kan je ook maar het best op tijd opsporen. @ IamSTERRE: Fijn dat de echo goed was! Wilden jullie weten of het een jongen of meid is? En weet je het?
Natuurlijk ben ik enthousiast, maar ik ben ook gewoon heel praktisch Wat kleding kopen betreft ben ik net een man: ik besluit dat ik een spijkerrokje wil, ga naar de winkels met oogkleppen op, pas een spijkerrokje, en als ie goed is, dan ben ik ook weer weg Terwijl mijn zusje zonder doel gaat winkelen, uren in de rekken kijkt, 20 dingen past en uiteindelijk terugkomt met een tas vol sjaaltjes en schoenen... Vanmorgen nog op de markt, wijst mijn moeder nieuwe schoenen aan... 'Is dat niks voor jou?' Ik heb dan al snel zoiets van ehm... ja, leuk, maar ik ben niet op zoek naar schoenen. En wat de kleine betreft, wil ik eerst de meubeltjes hebben, zodat ik de kleertjes die we kopen ook ergens in op kan bergen
Hey meiden! Effe snel....net thuis van vk....onze zoon is helemaal goedgekeurd! Heerlijk gevoel! En weer erg leuk om naar binnen te kijken. Hij weegt ca 330 gram en is 24 cm ....en hij heeft net als ik en m'n oudste dochter volle lippen hahahaa top! Xxxx nu hollen want de zadelmaker komt xxx
Ik ben echt hetzelfde als jou bolkje. Ik ben ook heel praktisch ingesteld en vooral als je budget klein is, koop je alleen dat wat nodig is. Nu heb ik ook een lijstje opgesteld wat ik nog nodig heb en wil het zo graag halen, maar dat lukt me op dit moment financiel niet, toch maar weer een maandje wachten. Ook de geslachten weten we nog niet, dus ik heb ook nog geen kleertjes gekocht, wel wat rompertjes gekregen op de groei. Komt allemaal wel goed we hebben nog even.
Bolkje je hebt ook nog tijd genoeg om alles te gaan halen wat je wilt hebben. Heb zelf ook nog niks aan kleding gekocht. Wil eerst weten wat het wordt en dan kijk ik wel weer verder. Vind het zeker leuk om te shoppen maar ben oom wel weer erg nuchter dat ik niet te veel wil hebben want ze groeien zo hard uit de kleren. Vind het daarom ook weer zonde van mijn geld. Je moet gewoon lekker naar je gevoel luisteren want jij bent zwanger en je doet dit op jou manier. Natuurlijk mag je familie mee genieten want voor hun is het ook speciaal maar jij staat wel voorop. Lilian wat fijn dat alles weer goed is met je jongentje is toch altijd weer een hele geruststelling. Hier gaat het alweer wat beter. Heb net zelfs al kunnen stofzuigen en dweilen. Nu maar weer even bij komen op de bank maar kan in ieder geval weer wat vooruit. Ben niet zo goed in stil zitten
Mijn doel dit keer; Me van de hele wereld niks aan trekken... Ik geef mn eigen keus aan iets en ben van geen mening gediend, oef en dat word me niet in dank afgenomen maar whatever wil mn zwangerschap niet weer door een ander laten bepalen dit is namelijk al eens gebeurt. De babykamer is klaar, nou ja de klamboe nog ophangen en hier en daar wat prullariaa e.d. maar ben nog niks leuks tegen gekomen wat me bevalt dus dat komt wel. kleren hebben we nog niet gehaald we wachten daarmee wel tot we 100% zekerheid hebben over wat het word, want ws kloppen de geslachtsbepalingen niet... De 20 weken echo man twijfel ik niet aan dus die kan ons hoop ik 100% geven en anders alles op neutraal ook al is 1 geslacht wel zeker... Verder best druk, is mn misselijkheid weer aardig op komen zetten.. En een dag niet misselijk zijn maak ik heul veul gebruik van lekker eteeennnnn .... Bekkenpijn, moe, ach niks word minder... Ahhh nog max 19 weken en ik ben er vanaf stay positive... Twee van die schoppende, schuifelende, duimende kortom heule drukke babys in mn buik maken alles weer goed .. Volgens mij gaat het verder met iedereen prima toch???
oh sex, mjaaaa daar draai ik mn hand niet voor om ... In het begin mochten we niet ivm bloedverlies, maar nu och och och kan elke dag wel... Maar die buik, tsjaahhhh en dan moet ik Klunn toch wel gelijk geven met zn gestrandde walvis ... Maar we zijn lenig genoeg en komen hier en daar zelfs nog nieuwe posities tegen waar die buik niet in de weg zit .
Super Lilian! 24 cm ook alweer! En zulke gewichten vergelijk ik altijd met de gewichten van m'n ratjes Rare gewoonte Vandaag heeft manlief een andere kast gehaald voor beneden. Volgende week nog wat bakken halen voor erin. De boeken die nu nog op de babykamer staan kunnen dan/nu voor een deel naar beneden, deel weg en deel naar de vliering. Een van de kasten die in de woonkamer stond, staat nu in de bijkeuken voor de schoenen en zo is er ruimte voor de wandelwagen in de bijkeuken. Kastje die daar stond kan weg. Andere kast die in de woonkamer stond gaat naar de vliering en daar kan een deel van de rattenspullen in zodat deze niet zoveel ruimte innemen in de woonkamer Grote wisseltruc dus
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 (1) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (0) 3: (2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (3) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (24) 1e (BV-TB) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (3) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (1) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) 9 : (1) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (2) Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (2) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (..) ? (?-?) 13 : (1) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (0) 16: (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal: 26 Jongens: 6 Meisjes: 5 Niet wetend/zeggend: 4 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 17 juni Vegas - Controle verloskundige 18 juni Mama Mars - 20 wkn echo! WausMop - 20 wkn echo! Tessa321 Controle verloskundige Marsim Controle gynaecoloog 19 juni Isade - 20 wkn echo! Life - 20 wkn echo! 20 juni Appelgebakje - 20 wkn echo! Lilotje - 20 wkn echo! 24 juni Linnepin86 20 wkn echo! 25 juni Bassdevilxs 20 wkn echo! Kimmy80 - 20 wkn echo! 26 juni Vegas - 20 wkn echo! Jaydee - 20 wkn echo! 28 juni 2debaby 20 wkn echo! 2 juli Linnepin86 Controle verloskundige 4 juli Appelgebakje Controle verloskundige 10 juli Bassdevilxs Controle gynaecoloog 11 juli Marsim - 20 wkn echo! 18 juli Isade Controle verloskundige Voor als je het geslacht weet het het wilt melden hier is dat leuk om de lijst op te fleuren met nog meer kleur!! Laat even weten of je voor roze of blauw gaat als je het weet! Wil je het niet zeggen of niet weten,kies dan voor oranje!! jongen niet wetend/zeggend meisje Wil je op de lijst of een wijziging doorgeven,vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen
Blijkbaar was ik het vergeten door te geven voor op de lijst (zwangerschapsdementie? ) maar ik heb vandaag de 20w echo! Nog 2 uurtjes in spanning...