1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik was bij de eerste op het eind zo dik als nu bij 2...

2. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    @ Lilotje: Dat is naar nieuws van je vroegere vriendin.
    Af en toe bekruipt mij ook wel eens de onzekerheid, vooral nu de echo dichter bij komt.

Ik ben in ieder geval zo blij dat ik er al een poos voor de zwangerschap achterkwam dat ik een B12 tekort heb. Met een B12 tekort is de kans om zwanger te worden kleiner en de kans op een miskraam, een open ruggetje/schedel groter. De kans dat ik neurologische problemen zou krijgen door foliumzuur slikken terwijl je B12 niet op orde is groot.

@ Marsim: Fijne vakantie alvast :)
    En super dat je kijkers heb gehad die terug komen.

@ Wausmop: Leuke foto's :)

@ Mama Mars: Mooie buik!

@ Oehoe: Welkom! Lang pad al bewandeld lees ik, wat mooi dat je jullie eerste kindje verwacht :)
    Voor jou ook nog wat vragen voor de lijst:
    Hoe oud ben je? Wil je borstvoeding of flesvoeding geven, bevallen in het ziekenhuis of thuis?
    En heb je naast de 20 weken echo nog afspraken staan die je op de lijst wilt hebben? :)

3. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (1)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (0)

3: (2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (3)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (3)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (..) 1e (?-?)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (2)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (..) ? (?-?)

13 : (1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal: 28

Jongens: 6
    Meisjes: 5
    Niet wetend/zeggend: 4

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

17 juni
    Vegas - Controle verloskundige
    Oehoe - 20 wkn echo!

18 juni
    Mama Mars - 20 wkn echo!
    WausMop - 20 wkn echo!
    Tessa321 – Controle verloskundige
    Marsim – Controle gynaecoloog

19 juni
    Isade - 20 wkn echo!
    Life - 20 wkn echo!

20 juni
    Appelgebakje - 20 wkn echo!
    Lilotje - 20 wkn echo!

24 juni
    Linnepin86 – 20 wkn echo!

25 juni
    Bassdevilxs – 20 wkn echo!
    Kimmy80 - 20 wkn echo!

26 juni
    Vegas - 20 wkn echo!
    Jaydee - 20 wkn echo!

28 juni
    2debaby – 20 wkn echo!

2 juli
    Linnepin86 – Controle verloskundige

4 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

10 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!

18 juli
    Isade – Controle verloskundige

Voor als je het geslacht weet het het wilt melden hier is dat leuk om de lijst op te fleuren met nog meer kleur!!

Laat even weten of je voor roze of blauw gaat als je het weet! Wil je het niet zeggen of niet weten,kies dan voor oranje!!

jongen
    niet wetend/zeggend
    meisje

Wil je op de lijst of een wijziging doorgeven,vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

4. Oehoe

Oehoe Lid

14 jun 2013
    17
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hoe oud ben je? 27
    Wil je borstvoeding of flesvoeding geven, Borstvoeding
    bevallen in het ziekenhuis of thuis? Ziekenhuis
    En heb je naast de 20 weken echo nog afspraken staan die je op de lijst wilt hebben? Nee

5. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Oehoe, welkom! Alvast veel meekijk-plezier bij de 20 weken echo maandag, dat alles maar goed mag zijn.
    En heerlijk is het om na zo'n MMM (medische malle molen) eindelijk zwanger te zijn hè, gefeliciteerd!
    En dat buikje komt vanzelf wel ;)

Mama Mars, die prijzen vallen me nog mee moet ik zeggen. Zie hier op ZP steeds zo'n MvM advertentie van dat je kans kunt maken op zo'n echobon van €100,- dus dacht dat het ongeveer dat wel zou kosten :)
    Een andere omgeving en even weg van die witte pakjes lijkt mij ook wel eens prettig inderdaad, dus dan is zo'n pretecho nog wel eens het overwegen waard.
    Flinke en mooie buik trouwens al hoor!

6. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Je kan het ook echt wel zo duur maken. Er zit verschil in 2D of 3/4D en hoe lang je wilt, of je er een cd/USB stickje bij wilt en hoeveel printjes van je echo. Er zijn dus verschillende pakketprijzen.

@ Mama Mars: Heb je trouwens geen toeslag omdat het er twee zijn? Bij een bureau in Utrecht kwam ik dat tegen en dat vond ik een beetje vreemd.
    Ik kwam het verder nergens tegen, maar misschien hanteren ze wel allemaal zoiets?

7. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Wausmop, leuke foto's!
    @ Mama mars, mooie buik hoor! Hier was ik voor de geslachtsbepaling 25 euro kwijt.
    @ Oehoe, welkom en fijn dat het na zo'n tijd toch nog is gelukt.
    Ook hier via iui zwanger geworden, zowel bij de eerste als bij de tweede.
    @ All, gister een personeelsfeestje van manlief gehad. Hij werkt daar nu een iets meer dan een jaar en ben voor het eerst mee geweest. Is toch altijd een beetje eng, puur omdat je niemand kent daar.
    Op zich was het wel leuk. S'middags kookworkshop en daarna een bbq. S'avonds als afsluiting nog een hollandse avond. Gingen om 23 uur naar huis, ik was op. Vandaag ook wat last van mijn buik. Was dus toch echt wat te gek.
    Verder het huis weer in kannen en kruiken. Morgen nog even een stofzuiger erdoor heen en dan hopen dat we bod krijgen.
    Vanmiddag een berg strijk weg werken en dan ben ik ook aardig op de rit voor de vakantie. Hectisch altijd zo voor de vakantie.

8. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de fb dames al weten is onze uk ook goedgekeurd bij de 20 wkn echo! :D

9. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ zonnig, fijn meid!

10. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Nee geen tweeling toeslag :)... Wel tweeling korting bij de babydump 15% op elk tweede artikel van het zelfde, mits je er bij vermeld dat je er twee verwacht...

11. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Goedemorgen allemaal,

Ik hoor allemaal goede berichten! Wat leuk!
    Oehoe, veel plezier vandaag bij de 20 weken echo, spannend! Maar alles is vast en zeker dik in orde....
    Vegas, jij vandaag weer controle, altijd fijn weer die check up vind je niet? Even hartje luisten....geeft een gerust gevoel....
    Marsim, wat heerlijk op vakantie! Zit er dit jaar even niet in voor ons....meiden gaan naar school en zijn leerplichtig en om nu in de bloedhitte te gaan zitten met m'n zwangere buik, moet er niet aan denken over 2 maanden! Wel leuk trouwens feestje van het werk. Dan begrijp je je man ook beter als hij het over iemand heeft van z'n werk, dan kun je er een gezicht bij plaatsen. En spannend zijn dat soort dingen altijd zeker weten.
    Zonnig wat heerlijk dat je 20 weken echo goed was, top!
    Mamamars, wij hebben denk ik dezelfde buik.....jij roept " pens" ik zeg " log lichaam" hahahahaa
    Wausmop jij gaat ook al een serieuze buik krijgen, leuk! En ik haaaaat het ook om " verplicht" te moeten poseren bah! Die 3 e foto van jou is trouwens echt heel leuk!
    Januari hoop dat je het lekker hebt op vakantie, en je een beetje bijkomt van alle drukte!

Ik ben afgelopen vrijdag even een nachtje weggeweest met een vriendin naar texel. Heerlijk! Gewinkeld, haartjes bij de kapper laten stijlen, m'n voetjes slipperproof laten maken en mezelf laten masseren. Zo fijn! Kids waren bij mijn mama, en manlief moest werken dus tja die had pech en kon fijn voor de hondjes zorgen. Ik ben dus lekker uit eten geweest en heb me bescheurd op het terras om alle mensen die voorbij kwamen, hou ik van mensen kijken!
    Vandaag trutjanussen in huis, en de zo'n schijnt dus ik hoop straks nog even in de tuin te kunnen zitten....( denk dat ik even een ligstoel haal bij de blokker ofzo, ga ik daar als aangespoelde potvis op liggen spartelen)
    Ik krijg trouwens sinds 2 dagen last van m'n heup, bloedirritant echt! En doet ook gemeen zeer, is maar aan 1 kant. En zoveel heb ik niet gelopen ook niet op texel....tja half uurtje en dan weer even zitten want de innerlijke ( letterlijk) mens(je) moet natuurlijk tevreden gehouden worden. Iemand anders hier ook last van? Of ben ik weer eens een uniek exemplaar? Gisteravond in bed kon ik mijn mannetje ook heeeeel goed voelen trappen! En heel zachtjes ook aan de buitenkant, dus meteen de hand van m'n schat gepakt en op m'n onderbuik gelegd, en ja hoor.....heeel zachtjes voelde hij een blubje ! " zijn dat je darmen?" Neeeee dat is je zoon! Echt??!!! Ja schatje....hij heeft me niet meer losgelaten vannacht hahahahaa nou mensen fijne dag! Dikke kus

12. Klinkt lekker zo'n verwen-weekendje :)

Ik probeerde vandaag 'even' naar de supermarkt te gaan, maar ben over een stukje van 5 minuten ongeveer 20 minuten onderweg geweest omdat ik elke keer mensen tegenkom die willen weten hoe het met de zwangerschap gaat :p Wel leuk natuurlijk :D

Verder vanmorgen wezen bloedprikken voor de ijzerwaarde en heb nog een heel vol programma voor vandaag... Maar nu eerst ff relaxen met een kopje thee en een banaantje :D

13. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    @ lilian: heerlijk even naar Texel, ik vind het daar echt leuk altijd, omdat het een combinatie is van rust en natuur, en shoppen en uit eten gaan enzo, wil er binnenkort ook weer een weekendje naartoe!

@ bolkje: wat leuk dat iedereen er zo naar vraagt. Ik merk zelf dat ik het best vind tegenvallen hoe mensen ernaar vragen bij mij, hoor er eigenlijk nooit iets over, zelfs van familie weinig interesse (behalve mn moeder dan) Geniet maar lekker van de aandacht haha!

@ hier: Ik merk dat ik eigenlijk heel zenuwachtig ben voor donderdag, de 20-weken echo. Ergens ben ik bang dat er iets niet goed zit. Ik voel weinig van klachten meer (alleen moe en lust nog steeds geen koffie en frisdrank) en voel baby ook nog steeds niet bewegen, vraag me dan af of ik gewoon ongeduldig ben of dat er misschien echt iets mis is. Helaas moet ik nog een paar nachtjes wachten tot ik meer zekerheid heb.
    Gister ook te horen gekregen van m'n zus dat ze zwanger is! Vind ik echt superleuk, toch ook een klein beetje jaloezie. Ze is gelijk de eerste maand na 15 jaar pil slikken zwanger. Wij hebben er 3 jaar en 1 mk over moeten doen. Maar ik vind het stom dat ik me daar rot over voel. Wil gewoon blij zijn, gun niemand er zo lang over te doen natuurlijk. Maar soms de gedachte: waarom gaat bij mij niks vanzelf? Waarom mag ik niet even alleen in de belangstelling staan? Heel egoistisch, ik weet het. Ik moet dat gevoel ook uit mn hoofd zetten en lekker gaan genieten, maar eerst die echo, zie er als een berg tegenop. Hebben meer hier last van (gehad)?

14. ik zag er ook als een berg tegenop hoor! maar tegelijk keek ik er ook naar uit, omdat ik gewoon zekerheid wilde... Maar die laatste dagen... Poeh, het leek maar of er geen eind aan zou komen voor het eindelijk zo ver was :$

Hier trouwens ook weinig interesse vanuit de familie van mijn mans kant. Ze weten dat we de echo hebben gehad, maar er is niemand die er naar vraagt. Eerst was ik daar echt heel boos om, maar inmiddels heb ik het wat meer losgelaten en probeer te genieten van mijn eigen familie, die er wél veel naar vragen...

15. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Super een mooie 20 weken echo!!
    Ik heb ook zo'n zin om weer naar ons ukkie te spieken is dan 8 weken geleden, veels te lang!! Maar ik vind het spannend ook! Ach we hebben al genoeg ellende gehad op dit forum onderdeel, ik ga voor 28 gezonde kindjes!! (er van uit gaande dat iedereen op de lijst staat)

@ Lillian, dit wordt jou derde kindje toch?? Dat schoppen voelen aan de buitenkant gebeurde bij mij een week geleden al en gisteren ging het echt zo hard dat mijn zus het super goed voelde en het bij mij bijna pijn deed (zo hard!)
    Wanneer had jij het in je vorige zwangerschappen dat je het zo duidelijk voelde aan de buitenkant? Ik ben nog steeds verbaasd want voel al sinds eind mei beweging en met de 12 weken echo zei ze dat ik het pas na 20 weken zou voelen omdat de placenta voor lag!! Maar ik klaag verder niet hoor, ik vind het super bijzonder!!

16. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Isade, dat zou idd echt super geweldig zijn, als we allemaal een (of twee) gezond kindje gaan krijgen in november! (of iets eerder hihi)

17. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Lilotje, ik begrijp het wel hoor dat je nerveus bent voor donderdag! Was ik ook! Je hoopt gewoon dat alles goed zit, en gelukkig is dat vaker wel dan niet het geval.
    Wat betreft je zus, ja tuurlijk ben je blij! Bijzonder ook dat jullie samen zwanger zijn....ik snap je knagende gevoel ook heeeeel erg goed! Maar jullie is het ook gelukt om zwanger te worden, en je hebt waarschijnlijk zo een sterke band gekregen met je man door de weg die je hebt af moeten leggen, daar zal zij misschien wel weer jaloers op zijn, op jullie doorzettingsvermogen!
    En ga lekker een weekendje naar texel, ik voel me er altijd echt even tussenuit terwijl ik er met een uurtje ben. Als je je ook onder handen wil laten nemen, dan heb ik een topadresje voor je! Ook voor het hotel!

18. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    #3078 Isade, 17 jun 2013
    Laatst bewerkt: 17 jun 2013
    Ik vind de 20 weken echo ook spannend. Je hoort zoveel verhalen van wat er allemaal mis kan zijn.
    Mijn moeder sloeg de plank helemaal raak toen ze zei: vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent beginnen de zorgen en die houden niet meer op! Ik denk dat ze gelijk heeft :)
    Maar net zoals bij de combinatietest hou ik me nu ook weer vast aan het feit dat het leven bijzonder is en dat het bijzonder is dat ik weer een hele tijd naar dat ukkie in mijn buik mag gaan kijken. Ik mag dan wel een dagje eerder als jij, :) sorry

En wat betreft je zus mag je best egoistische denken hoor!! Je moet er natuurlijk niet in blijven hangen want dan heb je ook geen fijne zwangerschap. Maar ik snap best dat je je rot voelt dat het bij hen 'makkelijk' ging en bij jou bij lange na niet makkelijk. Ik heb dan 'maar' een jaar hoeven wachten op ons wonder maar mensen vlakbij begonnen naar mijn idee met het willen van kinderen en waren 2 maanden daarna zwanger... Dat voelt dan toch ook gewoon oneerlijk??!
    Als dat eerste gevoel gezakt is dan denk maar zo: ieder mens heeft wat te leren in dit leven en ieder krijgt zijn portie. Misschien niet in dit leven maar in een ander... Maak het beste van jou leven, zodat jij je goed voelt, daar teer jij het langste op :)

P.s je: Ik BEN OP DE HELFT :)

19. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (1)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (0)

3: (2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (3)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (3)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (2)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (..) ? (?-?)

13 : (1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal: 28

Jongens: 6
    Meisjes: 5
    Niet wetend/zeggend: 4

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

17 juni
    Vegas - Controle verloskundige
    Oehoe - 20 wkn echo!

18 juni
    Mama Mars - 20 wkn echo!
    WausMop - 20 wkn echo!
    Tessa321 – Controle verloskundige
    Marsim – Controle gynaecoloog

19 juni
    Isade - 20 wkn echo!
    Life - 20 wkn echo!

20 juni
    Appelgebakje - 20 wkn echo!
    Lilotje - 20 wkn echo!

24 juni
    Linnepin86 – 20 wkn echo!

25 juni
    Bassdevilxs – 20 wkn echo!
    Kimmy80 - 20 wkn echo!

26 juni
    Vegas - 20 wkn echo!
    Jaydee - 20 wkn echo!

28 juni
    2debaby – 20 wkn echo!

2 juli
    Linnepin86 – Controle verloskundige

4 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

10 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!

18 juli
    Isade – Controle verloskundige

Voor als je het geslacht weet het het wilt melden hier is dat leuk om de lijst op te fleuren met nog meer kleur!!

Laat even weten of je voor roze of blauw gaat als je het weet! Wil je het niet zeggen of niet weten,kies dan voor oranje!!

jongen
    niet wetend/zeggend
    meisje

Wil je op de lijst of een wijziging doorgeven,vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

20. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Ik heb 2 juli weer een controle bij de vk

Deel Deze Pagina