Goedemorgen! Wij zijn weer veilig thuis in het koude en natte Nederland! Getver wat een vies weertje hier! Nu aftellen tot de 20 weken echo volgende week donderdag! Eerste buikfoto ook gemaakt: Foto staat steeds gekanteld
Hallo dames, mooie fotos en echos zeg lees wel mee hoor. en natuurlijk ook in de fbgroep. Hier een mooie 20weken echo gehad, alleen met 30weken terug omdat de placenta wss iets voor uitgang ligt. zwaaaaiiiii naar iedereen *edit ego berichtje*
Hier even ego berichtje. Vanmorgen de 20 weken echo gehad. In eerste instantie was alles goed. Wij krijgen een jongetje. Toen we thuis waren werden we gebeld door de vk dat ze toch twijfelde of de plasbuis helemaal goed was en dat er iets nog niet helemaal gesloten was bij de plasser. Hierna belde de gynocoloog op om het nogmaals uit te leggen en dat ze altijd als ze twijfels hadden een extra echo maken. Deze hebben we nu aankomende maandag. Dus nog even een paar dagen in spanning maar het zou gelukkig wel goed te verhelpen zijn.Toch schrik je dan wel, eerst ben je super blij en nu heb je echt zo'n dubbel gevoel, hopelijk is het allemaal goed of valt het nog mee.
@bolkje, qua kleding hebben wij 3 rompertjes in neutrale kleuren, wit en geel, waarvan er 1 van mij was Ouders hadden die al bijna 28 jaar bewaard zonder dat ik t wist Daarnaast hebben wij een Ajax setje aan spulletjes gekregen (speen, petje, etc.) van mn schoonzus wat mijn schoonvader (ajax fan) had gegeven bij de geboorte van haar zoontje (en zij zijn feyenoord fan hihi), dus ze had alles netjes bewaard tot er een jochie in de fam. geboren zou worden. Manlief is ook Ajax fan trouwens. Hij zei al heel leuk, "Als het een meisje wordt, koop ik het uit-tenu wel." die is dus zwart met grijs shirt en rose opdruk @Januari, lekker genoten van je vakantie? het NL weer is momenteel niet wat inderdaad maar ben blij dat het niet zo heel erg koud is, ik pas mn zomerjas bijna niet meer met mn buik en heb weinig zin om voor deze tijd een jas aan te schaffen, want we zullen denk ik allemaal ook wel een winterjas nodig hebben met die november maand vol geboortes Leuk buikje heb je trouwens, heb je je eigen broeken nog aan of zit je toch al aan de positie? @Meis85, fijn dat de echo goed was! is het geslacht ook bekend, of wil je dat niet op ZP hebben? en ben benieuwd wat ze er aan willen/kunnen doen als de placenta zo laag ligt, of is jou dat niet verteld? @Taco, gefeliciteerd met jullie jochie! fijn dat merendeel dan toch goed is. Het is aan de ene kant wel fijn dat ze nu al zoveel kunnen zien, maar aan de andere kant kun je je ook weer flink zorgen gaan maken. in eerste instantie is ie door de baby-keuring heen en dat is wel belangrijk, dus toch gefeliciteerd
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 (1) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (1) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) 3: (2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (3) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (24) 1e (BV-TB) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (3) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (1) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (2) Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (2) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (..) ? (?-?) 13 : (1) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16: (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal: 29 Jongens: 9 Meisjes: 8 Niet wetend/zeggend: 3 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 20 juni Appelgebakje - 20 wkn echo! Lilotje - 20 wkn echo! 24 juni Linnepin86 20 wkn echo! 25 juni Bassdevilxs 20 wkn echo! Kimmy80 - 20 wkn echo! 26 juni Vegas - 20 wkn echo! Jaydee - 20 wkn echo! 28 juni 2debaby 20 wkn echo! Mama Mars Controle gynaecoloog 2 juli Linnepin86 Controle verloskundige Lilotje Controle verloskundige 3 juli Wausmop Controle verloskundige 4 juli Appelgebakje Controle verloskundige 10 juli Bassdevilxs Controle gynaecoloog 11 juli Marsim - 20 wkn echo! 12 juli Bolkje - Controle verloskundige 18 juli Isade Controle verloskundige 19 juli Vegas Controle verloskundige 16 september Oehoe Echo ligging placenta Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen. Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen: - Hoe oud ben je? - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting? - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV) - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH) - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen? - Heb je afspraken voor op de lijst?
Even de lijst bijgewerkt, morgen zal ik jullie berichtjes lezen, ben nog gesloopt van de drukke dag gisteren
Hallo allemaal! Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb Even reacties op een aantal dingen die zijn blijven hangen (ik lees wel elke dag namelijk): Mooie echo's zijn er voorbij gekomen. Alle 20 weken echo's zijn goed! Fantastisch en gefeliciteerd! Behalve dan de twijfel bij Taco. Gelukkig is het goed te verhelpen als het uberhaupt niet goed is. Het was in ieder geval niet overduidelijk niet goed, dus ga er maar vanuit dat het goed is, zo niet heb je nog voldoende tijd om het hoe wat en wat er aan te doen te bedenken. Ik heb ook mooie buiken voorbij zien komen Kan nu uit ervaring vertellen dat het even duurt voor je aan de buitenkant echt wat ziet... maar vanaf zo'n 18 weken gaat het echt hard!!! (de weegschaal ook helaas...) dit gaat dan over de eerste zwangerschap. Ben nu 21w2d en ik heb deze week van 2 verschillende vreemde mensen de vraag gekregen hoever ik zwanger ben... Ik voel onze kleine uk ook veel bewegen, omrollen niet echt denk ik, maar aan de buitenkant zie ik heel veel bewegingen. Ik zie de schopjes of stompjes en soms denk ik ook het omrollen / verplaatsen te zien, dat voelt aan als een soort druk aan de binnenkant. Superleuk filmpje Mama Mars! Tot waar zit je baarmoeder nu? Zal wel hoger zijn dan bij 1 kleintje. En sterkte met alle klachten. Heel goed van je dat je zo positief blijft! Nog even ego: Afgelopen dinsdag weer even bij de VK langs geweest. Alles weer goed, maar had ook niet anders verwacht een week na een goede 20 weken echo Mijn ouders waren dit keer mee om ook naar het hartje te luisteren, vonden ze erg leuk! En daardoor ik ook nieuwe afspraak: 16 juli controle VK. De laatste keer na 4 weken, daarna word het elke 3 weken. De tijd gaat stiekem toch wel snel. Begin toch ook wel benieuwd te worden naar het wezentje dat zich in mijn buik ontwikkeld. Gelukkig hebben we nog geen voorkeur, hopelijk blijft dat ook zo, anders word het zo lastig als ons kind met een ander geslacht dan verwacht geboren word. Begin juli ga ik mijn eerste zwangerschapsyoga proefles volgen. Ben benieuwd! Nou, ik denk dat ik wel weer genoeg getypt heb, fijn weekend allemaal!!
Wij hebben ook de echo gehad word een jongetje was heel duidelijk te zien. Gelukkig alles Goed! Ben trouwens 20 voor het lijstje bv & zh
Hey meiden, Ik ben weer terug van weg geweest. Had veel bij te lezen, hihi. Wij hebben op de planning om de toekomstige babykamer te gaan witte. Nog meer mensen die begonnen of gaan beginnen? En qua spullen voor de baby al veel in huis? Hier begint de verzameling langzaam te stijgen! Babyfoon, Box mobiel, Voedingskussen, Elektrische kruik (weet nog niet of ik die ga gebruiken), Borstkolfset incl. flessen, Decoratie babykamer, en nog een stapeltje neutrale babykleertjes. Goed om te lezen dat de echo's goed waren. Alleen @Taco nog even in spanning. Hogelijk snel positief nieuws. De buik en echo foto's zijn ook leuk, bíjna iedereen nu op de helft. Gaat nu snel hé? Hier groeit de buik in vlot tempo door. Gisteren terwijl ik in bad zat, zag ik de kleine uk voor het eerst bewegen. Mijn buik kwam steeds iets omhoog. Zo leuk! Binnenin voel ik de uk nu dagelijks, de bewegingen worden steeds meer voelbaar. Enne hoe kom ik op de Facebook pagina?
Wij zijn ook al een klein beetje begonnen inderdaad! we hebben de meubeltjes in mekaar gezet en ook vanalles gekocht. Volgende week of die week erop beginnen we ook met de muren, worden hier ook wit. Heb al een witte lamp gehaald & klamboe staat ook klaar. Dan nog kijken voor gordijnen en dan is het nog een paar kleine dingetjes aanschaffen en het allemaal een beetje opleuken. Ikzelf voel en zie nog helemaal niks bewegen ..
hier begint de 'baby uitzet' ook steeds groter te worden. We hebben al de kinderwagen, stapel kleertjes, wiegje. Kamertje twijfelen we nog. We hadden de commode die van mijn kleine broertje is geweest en een oude kast, die we beiden wilden gaan verven (wit). We moesten dan alleen nog een ledikantje. Zat op marktplaats te kijken daarvoor maar kwam dus ook hele mooie tweedehands kamertjes tegen waar ik op heb geboden. Dan past alles toch beter bij elkaar dan alles los te verven. Dus ik wacht twee reacties van advertenties op, waren mega leuke kamertjes, helemaal onze smaak! Daarnaast moeten we dan ook nog een box, ik vind ze best duur. Wil er per se 1 met van de brede platte spijlen en een la eronder, laten dat nou net de duurste zijn. Verder wat kleine dingen die ik graag wil hebben, ga ik straks voor mn verjaardag vragen. Ben ik september jarig dus dat is mooi qua timing hihi. Had van het merk Koeka een heeeele leuke maxi cosi (voeten)zak gezien, maar wel duur, die ga ik iig vragen voor mn verjaardag. Muren gaan wij ook verven, alles wit en 1 muur in een licht zeegroen/blauwe kleur. Wil niet teveel op roze gaan voor een meisje, dan wordt het me allemaal een beetje te zoet. Wij zijn allebei gek op die pastel/turqoise (schrijf je dat zo) kleur, we hebben ook al een lakentje in die kleur. Dat combineren we dan met wit en taupe, en een beetje roze. Heb zo'n zin om het kamertje af te gaan maken!!! We zijn zelfs denk ik uit de naam. Nu nog de discussie over een tweede naam. Ik wil een tweede naam maar mn man vindt het onzin. Dus ik moet nog iets meer doordrammen en stampvoeten
@ bolkje: Heb even gespiekt op de website naar jullie kamertje, wat een mooie! Leuk dat wit en hout gecombineerd. Vind het een mooie combi van modern en knus zegmaar
@ All: Dankjulliewel We zijn allebei zo trots en die echo maakte het allemaal nog weer echter. Mijn man heeft gister de foto's ook aan iedereen laten zien die het wilde op zijn werk En ik natuurlijk ook, ik heb alleen niet zoveel collega's We hebben gister bij een vriendin die een webshop heeft in tweedehands babykleertjes een marine blauw/wit setje gekocht (broekje, shirtje, mutsje, slofjes, vestje) en een marineblauwe jas. Denk dat we meer aan het shoppen slaan als het kamertje klaar is en ik heb geïnventariseerd wat we nu hebben. We hebben pas een zak gekregen en twee dames zeiden al, als het een jochie is hebben wij nog wel kleertjes voor je Voor als hij wat groter is willen we wat gaan bestellen bij rockabillyshop, kan hij volgend jaar juli in stijl mee naar de rock'n'roll meeting @ Mamamama: Succes met verhuizen! Snap dat het vervelend is tijdens het zwanger zijn. Zelf zijn we vorig jaar verhuisd en wat ben ik blij dat dat nu niet hoeft. @ Lilotje, meis85: Fijn dat jullie echo's goed zijn @ Januari, Vegas: Mooie buiken meiden! @ Taco: Dat is schrikken meis, hopelijk blijkt er niks aan de hand maandag, ik ga voor je duimen. @ Tessa: Bij mij zeggen ze steeds, owh, je ziet helemaal niks En als ik dan omdraai is het ohja, toch wel een echte zwangerbuik. Super dat alles goed was bij de verloskundigen Gek he dat je al vaker controles krijgt, gaat echt hard. @ Lijsterbes: Zal de lijst vanavond/morgen aanpassen met de nieuwe informatie
@Tessa321, leuk om je ouders zo te zien genieten hè En jullie willen dus het geslacht wel weten, maken jullie het ook bekend? @Vegas, mooie buik al hoor, goed te zien dat je toch echt zwanger ben hè, leuk, morgen ben je alweer 21wkn! @IamSterre, wij hoeven in de kamer enkel de vloer te vervangen (helaas nog steeds niet gebeurt, maar er komt schot in de zaak) wordt grijs laminaat, lig nu beige vloerbedekking in vol met vlekken.. daarnaast hebben wij het kamertje besteld en krijgen we die geleverd op 12 juli, eerste week van onze vakantie en dan kan het "grote inslaan" voor ons ventje gaan beginnen, moet de spullen en kleding wel ergens kwijt kunnen, en nu ligt de box en al het speelgoed bij ons in de (verwarmde) kelderschuur. Moet ook maar eens gaan noteren wat we allemaal al wel en niet hebben Leuk dat je je buik zag bewegen, heb m hier nog maar 1 keer zien bewegen, de rest van de tijd voel ik het van binnenuit heel goed en af en toe van buitenaf ook. @lijsterbes, is volkomen normaal dat je nog niets voelt, zeker bij een eerste zwangerschap. komt vanzelf wel En de banner is je inmiddels ook gelukt zie ik @Bolkje, wij hebben aardig dezelfde smaak denk ik, prachtig kamertje die van ons is de Colorado van Babydump, die heeft alleen nét wat meer hout erin verwerkt. - Bartje (van Bolkje) - Colorado Hebben jullie ook alles compleet besteld, dus incl. commode, kast, bed, en zo'n wandrek voor aan de muur? @Lilotje, ik ben ook jarig in september (de 6 wkn verlof precies op mn verjaardag zelfs) en ben dus ook van plan veel dingen voor de kleine te vragen voor mn verjaardag, of geld om het zelf naar wens aan te schaffen, maar gelukkig weten de meeste mensen onze smaak wel @Appelgebakje, leuk rockabilly kleding, geeft het al gelijk bij een jochie zo'n eigenwijze statement @allemaal, ik lig/hang/zit lekker op bed, boodschappen al in huis, schoongemaakt en voor de rest van t weekend geen plannen meer, heerlijk, even lekker niets!
Babykamer is hier al klaar... Nog wat prulariaa hier en daar en de klamboe ophangen en klaar... Kleren moet ik nog shoppen maar dat komt wel...