1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Lekker drukte hier, gezellig :)

Ik voel me eigenlijk supergoed de laatste tijd, lichamelijk weinig klachten eindelijk, en na de 20-weken echo is het voor mij ook veel realistischer geworden allemaal, er zit gewoon echt een mensje in mijn buik, zo gaaf!! Zo, dat wilde ik even kwijt :D

Over de hond en baby: Mijn man doet 's ochtends voor zijn werk de hond, maar hij gaat om 6 uur de deur al uit. Dus half 6 de hond maar de hond heeft zo'n ritme dat ze dan nooit poept, dat komt pas een uur later, als man al weg is (heel handig) Dus moet ik s ochtends dan alsnog opschieten om op tijd te zijn. Heb wel de hoop dat dit nog beter gaat worden, hondje is pas 8 maanden oud en nog niet 100% zindelijk dus hopelijk gaat ze het straks wat langer op kunnen houden. Kan haar wel achter snel uitlaten, dat ik het huis nog kan zien, maar lijkt me toch geen fijn idee om baby dan alleen te laten. 's Middags kan ik wel gewoon gaan wanneer baby wakker is, dan heeft ze niet zo'n haast. Ach er zal vanzelf een ritme in komen, went wel!

@ geboortekaartjes. Wij gaan misschien bestellen waar we onze trouwkaartjes ook besteld hebben, op pimpelmees.com is helemaal mijn smaak! Man vindt alles wel best geloof ik hihi. We hadden ook ergens (weet niet meer waar) een leuk voorbeeld gezien van een 5-dubbel kaartje, zo'n soort uitklap kaartje, maar die waren echt mega duur. Nog even over nadenken dus.

@ kamertje: wij hebben gister via marktplaats een ledikantje opgehaald, de Hensvik, voor 40 euro inclusief matrasje en beschermdekje en een hele lading beddengoed. Nog geen idee of we dan allemaal gaan gebruiken, maar het is weer een mooie besparing hihi. Heb van de week het wiegje geschilderd, nu de commode nog. Als het klaar is maak ik wel een foto :)

Nog iets anders waar ik eigenlijk wel mee zit, is m'n gewicht. Ik ben vanochtend op de weegschaal geweest en al 7!!! kilo aangekomen. Schrok me rot. Weet ook wel hoe het komt, ik eet behoorlijk veel en ook echt ongezonde dingen. Moet dus echt op gaan letten want anders ben ik straks 3 jaar bezig met het eraf krijgen, pfff. Hoeveel zijn jullie aangekomen tot nu toe?

2. #3262 bolkje, 27 jun 2013
    Laatst bewerkt: 27 jun 2013
    Ik check het echt alleen bij de VK, want mijn moeders weegschaal vind ik niet lief :p Was bij 20 weken 4 kilo aangekomen... Viel mij nog best mee, want ik eet ook alles wat er op mijn pad komt :)

Kreeg klachten van manlief dat we te vaak pizza enzo aten, dus ben er toen wel wat meer op gaan letten... en gelukkig vind ik tegenwoordig ook andere dingen wel weer ok.... Heb een tijdje gehad dat alles behalve patat me tegenstond :(

3. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Bolkje: dan passen de kaartjes van jipperdepip zeker bij jullie! Heel gaaf het boeket van vilt!!

4. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Net even stad in geweest. Ze hadden echt te leuke dingen bij vd.
    Heb dus ook veel gekocht voor de kleine.. Hier een foto

Bijgevoegde bestanden:

5. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Leuk Taco, vooral dat nijntje shirt en dat vestje links onder! Schattig!

6. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Ik was met 18 weken, 6 kilo aangekomen (check het ook alleen bij de gyn), over 2 weekjes dus weer. Maar met tweeling gaat het best hard, dus vind het netjes. ;)
    Ik eet veel brood ze zeggen dat je daar ook behoorlijk van kunt aankomen. Zelfs met een friettent aan het einde van de straat komen wij er nauwelijks. Probeer zoveel mogelijk zelf te koken. Vandaag wordt het dan ook Kip Tandoori met zilvervliesrijst. :)

7. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Taco leuk!! Ik moet dus op naar de V&D. Vind dat vestje idd ook heel leuk!

Hier al bijna 8 kg aangekomen :$, vanochtend weer op de weegschaal gestaan.. ai!

Ik heb van de week 6 proef geboortekaartjes besteld via een aantal verschillende sites. Vandaag zitten de laatste als het goed is bij de post, dus straks uit het werk gauw kijken.
    Mijn man vind ook alles prima, hij vind het al gauw best.
    Hij heeft gister het kamertje geschilderd en behangen, dus kan niet wachten tot dat de vloerbedekking en de meubeltjes komen :D

8. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Leuke kleertjes! Wij hebben pas bij een kennis een set kleding besteld en een jasje, vandaag binnen gekregen.

Qua kaartje doen we deze Stoer geboortekaartje Raf
    Ik liet hem aan mijn man zien en mocht niet meer verder kijken, duidelijke taal haha.

9. Gave kaart, Appelgebakje :D

10. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Kaartjes, op internet hadden we deze gezien (zijn nogal gek op felle kleuren wat dat betreft): Geboortekaartjes-webshop.nl
    Maar gaan ook zeker nog langs de zaak waar we onze trouwkaarten hebben besteld, alleen hebben die geen website.
    Scheelt nogal qua aantallen (toch al gauw 75 - 100 nodig :)) kwaliteit en prijs :)

Vanavond gaan we "uit eten" in de stad en dan gelijk shoppen voor de eerste kleding voor ons kleine ventje.
    Kan niet wachten, V&D gaan wij nu zeker bezoeken ;)
    Kreeg al een schattig smsje van manlief vanmorgen daarover:
    "Ben zo blij met ons wondertje, toch wel heel leuk om naar babyspullen te gaan kijken en kopen :D"
    Typisch spontaan smeltmoment haha :p

11. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Oh en wat kilo's betreft, geen idee!
    Laatste keer bij de diëtiste woog ik al 2 weken stabiel 73kg.
    Dat was 30 mei :)
    Zal morgen weer eens op de weegschaal gaan staan bij mn ouders, we hebben er zelf geen..

12. Poeh, we zitten alweer op 328 bladzijdes viel me net op :$ :D

Vind dit ook één van de gezelligste topics waar ik aan meedoe op dit forum... :D

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik wou dat ik eens wat aan kwam...
    Ben nu op min 13 en de teller gaat langzamer naar beneden dan in het begin...
    Ik wil best weer 6 kilo aankomen net als bij mn meisje.. Maar die 19 in totaal ga ik er niet meer aan krijgen denk ik.

14. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik was jullie door alle drukte op het werk en thuis tijdelijk uit het oog verloren, maar de laatste weken lees ik toch weer mee.
    Jullie zijn zo gezellig en snel met elkaar aan het kletsen, dat ik bijna niet weet hoe en wanneer ik weer 'binnen' kan vallen.
    Fijn om te lezen dat het met de meeste zo goed gaat. Heel veel goede 20 weken echo's en mooie buikfoto's.
    Voor mij is het morgen zo ver. Hopelijk gaan wij dan ook zien wat het wordt. We zijn wel al in huis aan het klussen, voornamelijk nog de voorbereidingen voor de nieuwe kamer voor onze zoon, dus nog niet met de babykamer. Zijn eigenlijk een soort van aan het wachten op morgen, dat we weten wat het wordt.
    Ik ben erg benieuwd! Ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat ik nu op de helft zou zijn en dat over een paar maanden een baby in m'n armen ligt. Dat is zo'n vreemde gewaarwording.
    Ik ben heel blij dat ik niet zo erg in de lappenmand zit als bij de eerste, maar dat maakt het heel onrealistisch..

15. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Mama Mars; 13 kilo eraf, en nog wordt het steeds weer wat minder? :$ Eten die twee je op van binnen? :p
    Hopelijk had je nog wat reserves..
    Vriendin van me viel eerst ook een kilo of 10 af voor het er ná de helft van de zwangerschap weer dubbel bij kwam.
    Ik ben in het begin ook alleen maar afgevallen, woog voor de zwangerschap wat teveel (76kg en het streefgewicht is max. 70kg), toen door het vele spugen en 2 zkh opnames -10 en klein maandje geleden dus nog 73kg, wat goed was aldus de VK en diëtiste. Gelukkig maar..

2debaby; soort van welkom terug! :) en alvast veel succes en plezier morgen bij de 20wkn echo, laat je even weten of alles goed is, en wat het wordt?
    De drukte in en om het huis en werk is iets waar je weinig aan doen kunt vaak, je hebt het of niet, en je bent echt niet de enige hier :)
    Wat betreft de lappenmand, deze zwangerschap is dus puur genieten? Lekker toch, ik zit als ik geen medicatie neem nog steeds in de lappenmand, en denk ook voor de volledige 9 mnd :(

@iedereen;
    Verder hebben we vanavond heerlijk gegeten, en zijn we in alle winkels die we hebben bezocht voor kleertjes geslaagd behalve de V&D, ze hadden er werkelijk niets in de newborn maat! (50-56 of net ietsje groter 62) alles was zo ongeveer 68 en groter, dikke teleurstelling eigenlijk..
    Ik schrok trouwens wel van de Lief!-kledinglijn qua prijzen, is er niet bepaald vanaf te zien dat een vestje €37,95 moest kosten?! Vond m leuk, maar hing het snel weer weg haha :)
    Zijn bij Name-it geweest, leuke kleding in de aanbieding gehaald, leuke stoere spijkerbroek met t-shirtje en een truitje. En bij de Prénatal geslaagd voor wat rompertjes met teksten en plaatjes erop met lange mouwen en zo ook nog 2 mutsjes en 4 paar sokjes. En we gaan zondag nog op kraambezoek dus ook geslaagd voor die uk zijn zomer kleding :)
    Helemaal blij, nu de kamer nog geleverd krijgen zodat we het spul kwijt kunnen in de kast :D

Oh en ook nog geslaagd voor mezelf voor een zomerjas.. ik knapte vanavond na het eten haast uit de rits van mn leren zomerjas, oeps :)

16. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    He meiden wat een gezelligheid hier!!! Helemaal leuk!

Bolkje die trouwcorsages waren echt prachtig! Nooit geweten dat zoiets kon met vilt! Kaartje met uiltje ook lief zeg, ga je thema doen met uiltjes ook voor de het kamertje? Zit jouw schoonmoeder op een soort van een nog onbekende sport namelijk " hoe doe ik zo bot mogelijk"? Vind dat je erg goed hebt gereageerd op die opmerking beter in juli geboren kunnen worden...wat naar zeg....en dat ze als ze moet werken een paar dagen na de bevalling komt, een mysterie wat er dan omgaat in zo iemand toch? Je wil toch weten hoe het met je kleinkind is? Je zoon knuffelen en feliciteren met het vaderschap? Jouw verzorgen en de zevende hemel inprijzen ? en dat ze je in je buik wegduwt is natuurlijk helemaal van de idioten...
    Tijden op het geboortekaartje werken erg goed vond ik...mensen bellen zelfs niet eens als er bijvoorbeeld staat " tussen 13 en 16 uur rusten mama en baby"

lilo hoe is het nu met je vader? wat zal dat een hoop energie vna je nemen! heel veel sterkte daarmee!!!! wat betreft de diaree van je hondje, kan liggen aan het feit dat schoonmama hem teveel "verwend" maar het gebeurt vaker dat in het begin van de zomer (ja ik hoor je denken welke zomer) er bepaalde parasieten zijn, 1 hond in de buurt hoeft die maar te hebben en besmet via ontlasting de andere onden...als de diaree aanhoudt zou ik even de dierenarts bellen, krijgt ie een spuit en is ie weer de oude...probeer niet te "stoppen" maar het er wel echt uit laten kakken hoe goor ook....gekookte kipfilet met rijst wil wel eens helpen om de darmen weer een beetje rustig te krijgen. ik nam mn baby of mee de hond uitlaten in de ochtend of ik liet haar bij vl liggen of hij deed het...als het echt pokkeweer was, liet ik ze uit wanneer ze sliep, en ging niet verder dan dat ik het huis kon zien...effe snel poepen en plassen, en dan als er iemand anders was wel weer een lange wandeling...kom je echt wel uit!
    appelgebakje wat een onwijsssss gaaf kaartje! serieus geweldig! maar uhm je moeder bij de bevalling? of beneden? zou je dat willen???? zoeits intiems wat je met de liefde van je leven hebt gemaakt dan "delen" met wat dat betreft ttoch echt een buitenstaander. ik vond het zo geweldig dat ik alleen met hem was! ik zou gek worden als nog iemand zich ermee ging bemoeien die "denkt" dat ze er verstand van hebben maar het zelf voor het laatst pak m beet 28 jaar geleden hebben ondervonden...
    linnepin een jongen wat heerlijk (we krijgen een overwegend blauwe lijst) wat heerlijk dat je opuders lekker de ruimte hebbenom eventueel dat kraamfeest te geven, lijkt mij ook heel leuk om te doen! en als het kamertje "fotoproof" is graag.....heel graag! dol op inspiratie!
    wausmop tip van de week voor je man met een planning: koop een gewone "papieren" agenda met weekoverzicht, niet opslaan in je telefoon want dat vergeet je, geloof me. zo heeft ie in 1 oogopslag wie er allemaal komen die week en of dat niet al genoeg is! dat berichtje is overigens wel heeeeeeel lief van hem! ook ik zou al een plumppudding in elkaar zakken hahahaa, heb je ook fotos van je buit van het shoppen?
    januari had ik niet al eens eerder gezegd dat je rustig aan moest doen ;) hoop dat je blaasontsteking snel over is, heel vervelend! en probeer zo rustig mogelijk te doen, hoe moeilijk ook! dikke kus
    vegas wat top top top dat jullie zoontje is helemaal goedgekeurd bij de 20 weken echo! gefeliciteerd
    jusi welkom! meer zielen meer vreugd!!!
    taco heel veel plezier bij concert@sea! en alvast gefeliciteerd en je hebt wel hele leuke dingen gekocht zag ik!
    lilo 7 kilo, ik ben geloof ik ook zoiets aangekomen, ik eet vrij gezond en weinig troep dus zal het vast wel kwijtraken en anders retourtje dr shumacher ;) heb je fotos van je kamertje? ben benieuwd!
    2ebaby succes met de 20 weken echo! laat je weten hoe en wat?

hier alles redelijk rustig, kom wel vermoeid mn bed uit elke dag ahhaaha, maar ja er zal wel een hoop werk verricht worden als ik slaap... morgen komt mn schoonzus lunchen, we hebben een en ander uit te praten dus of het gezellig wordt is maar afwachten hahahahaa...ga me lekker vooral druk maken om mezelf en voor de verandering eens niet om haar hoe hard ze dat ook afdwingt. (heb al eens raad gevraagd hier op het forum over r dus mocht je zin hebben je in te lezen over een ietsje pietsje achtergrond be my guest). ook heb ik een superlief kadooooo gehad van mn mannetje een nieuwe telefoon...mn andere maakte zulke erbarmelijk slechte fotos dat ik deze heel graag wilde en tadaaaa wat een schatje! hoewel ik hem gisteren wel achter het behang of stucwerk kon plakken maar goed, ieder zn ding.
    geboortekaartje zijn we het over eens (althans het ging zo ik: lieverd, wat vind je van deze kaartjes? hij : als jij dat kaartje wil schatje, nemen we die. wanneer komt dat mens dan fotos maken") nou zo dus...
    zijn kaartjes van angelique lemmens vind ik leuk met fotos in een soort boekje...
    ik zou wel een kraamfeestje wllen geven, gewoon niet zo groot, ga ook niet de hele wereld een kaart sturen, zet wel een advertentie in de krant whahaha, nee ik wil graag alleen mensen om me heen die het beste met me voor hebben en waar ik wat mee heb, de rest mag echt wegblijven. nu nog een gescikte locatie vinden en dat is zo 123 nog niet zo makkelijk aangezien ik in het rijtje "zeikerd", "wie betaald, bepaald" en "alles moet perfect" pas...word er zelf ook wel eens moe van hoor...
    nou heb geloof ik 6 paginas volgeluld, ga nu kopje thee maken en ja ik neem er gewoon een stuk of 5 chocoladekoekjes bij! krijg ik nog grotere memmen whahahaa heerlijk!

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Appelgebakje:
    Ik ben 30 jaar,het is mijn 2e kindje, ik ga flesvoeding geven en ik moet bevallen in het ziekenhuis.

Wel wil ik alvast kwijt dat ik zoveel mogelijk mee ga lezen maar kan niet beloven op iedereen te reageren.
    Toendertijd bij de septembermama's reageerde ik op iedereen, daar had ik zowat een dagtaak aan.
    Nu, met al 1 kindje, heb ik daar veel minder tijd, (en zin), voor.
    So, please forgive me. ;)

18. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    #3278 Appelgebakje, 28 jun 2013
    Laatst bewerkt: 28 jun 2013
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (1)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 :(2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (3)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (3)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)

13 :(1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 32

Jongens: 12
    Meisjes: 9
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

2 juli
    Linnepin86 – Controle verloskundige
    Lilotje – Controle verloskundige

3 juli
    Wausmop – Controle verloskundige

4 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

10 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!

12 juli
    Bolkje - Controle verloskundige

16 juli
    Tessa321 - Controle verloskundige

18 juli
    Isade – Controle verloskundige

19 juli
    Vegas – Controle verloskundige

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

19. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    @ Lilian: Mijn moeder erbij in de kamer denk ik niet zo direct hoor, maar wie weet wat ik dan uit kraam :p Het is voor nu een gevoel dat wij het beide fijn zouden vinden om haar in de buurt te hebben en dan zien we wel.
    Mijn man heeft uitgesproken het fijn te vinden dat er iemand bij is die hij kent voor als hij te erge spanningen krijgt. Hij heeft gezegd dat hij dan liever mijn moeder erbij heeft dan zijn eigen moeder, omdat mijn moeder volgens hem kalmer is daarin. :p

Voor de mensen die heel veel geboortekaartjes moeten versturen: Per 1-8 wordt de postzegel weer duurder. De prijs wordt met € 0,06 verhoogd naar € 0,60.
    Het kan dus wel wat schelen om eerder postzegels te halen, want de oude '1' postzegels blijven gewoon geldig :)

20. Bedankt voor de tip! Wij gaan niet superveel kaarten versturen, maar vind het sowieso wel handig om ff in te slaan dan...

Deel Deze Pagina