1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja, gelukkig heb ik idd die verklaring...

Wat ik er vooral irritant aan vond, was dat die man het echt zo liet lijken alsof ik aan het liegen was toen ik zei dat ik moeilijker een baan kon vinden door de zwangerschap. Hij vond dat ik er dan maar gewoon over moest liegen en moest verzwijgen dat ik zwanger ben..... :$

Nou, ten eerste probeer ik nooit te liegen, en ten tweede: zeker niet over mijn zwangerschap!! :(

2. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

22 jun 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    zo begin je toch geen goede relatie tussen nieuwe werkgever en werknemer door het te verzwijgen.. ??
    lijkt me ook niet echt een goed plan :p

3. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    @ wausmop: ja, door de tweeling. Ik ben laatst de baby's gaan tellen ipv de moeders. Bij de datum waar basdevilxs staat is er ook een meer als het goed is.

Editie:toch niet, daar ben ik mezmerized vergeten mee te tellen. Maak ik vanavond wel in orde.

4. Precies wat ik zei tegen die werkcoach ;)

Heb dat trouwens op mijn vorige werk meegemaakt, een collega die zwanger bleek te zijn en ook al zwanger was tijdens de sollicitatie. Zij wist het echt niet van tevoren, kwam er pas achter toen ze al was aangenomen.... Gelukkig een heel flexibele leidinggevende die hier geen punt van maakte, maar het had ook anders kunnen lopen...

5. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Dat blijft lastig denk ik zwanger soliciteren. Word je volgens mij best vaak op afgewezen ook al mag dat niet zo zijn. Waar ben je naar op zoek bolkje? Wil straks zelf na de zwangerschap misschien gaan kijken naar een andere baan, een waar ik meer regelmaat heb. Ben nu alle dagen inzetbaar en dat maakt het met oppas wel erg lastig. Hier kennen ze geen flexibele kinderopvang en vriend is niet van de gastouder. Maar tegen die tijd maar eens kijken wat er allemaal is. De tijd is er nu ook niet echt naar..

Wat een heerlijk weer :D heb alles klaar gezet voor een dagje in het zonnetje te vertoeven, heerlijk:)

6. Ik heb een diploma maatschappelijk werk, maar doordat ik erg gevoelig ben (in het algemeen, maar ook voor zaken als stress, andermans emoties enz.) ben ik op zoek naar werk dat op dat gebied niet zoveel stress en spanning oplevert....

Weet dus niet echt precies wat... Ik reageer vooral op klantenservice-banen op het moment... Maar daar ligt mijn ambitie ook niet echt.

7. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hey meiden,
    Hier ook wat afwezig geweest, sorry hoor!
    Hondje is erg ziek en maak me zoveel zorgen, waarschijnljk heeft ze een baarmoederontsteking en ze wordt vrijdag geopereerd. Daarnaast het feit dat mn vader ernstig ziek in het ziekenhuis ligt, pff beetje veel stress.

Met mij gaat het verder goed. Voel baby nu toch wel regelmatig bewegen, wel nog heel licht maar het voelt zo grappig.
    Straks een controle bij de vk, lekker weer het hartje luisteren, zo leuk! We gaan daarna bij iemand via mp naar een box kijken (de witte Lieke box van TWF) en zij heeft ook heel veel dingetjes van Koeka die we over kunnen nemen. Vind ik helemaal leuk hihi!
    Dus vanmiddag ff leuke baby afleiding tussendoor.

Duimen jullie voor me dat mn kleine puppenbeest weer beter wordt? Ze is zo zielig nu.. :(

Sorry voor mn ego berichtje, zal vanavond of morgen wat uitgebreider reageren.

8. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland

Dat is dan een lekkere bij het UWV, ik zou er een melding van maken..
    Aldus mijn schoonzus zou hij binnenkort dan wel eens aan de andere kant van het bureau kunnen zitten, omdat dat soort dingen te vaak voorkomen.

Ah duidelijk, ik dacht inderdaad dat je de moeders nog telde..
    Komt wel goed dan :D
    Vind het netjes dat je de lijst zo goed bij weet te houden, ik was de draad al kwijt geweest hoor haha :p

Maak je niet te druk meid, stress is niet goed voor jou, en ook niet voor de kleine. Wij lopen bovendien niet weg, en antwoorden op iedereen wordt steeds lastiger met de activiteit en het nog steeds gestaag groeiende aantal november-mama's, zelfs als je dagelijks kijkt/reageert ;)
    Hopelijk maakt je vader het verder naar omstandigheden wel goed?
    Succes met je hondje, nooit fijn als ze iets mankeren en ik duim zeker mee!
    En veel plezier bij de echo en de MP-bezichtiging! Hopelijk slaag je, want het is leuk spul, dat van Koeka :D

9. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    @ Bolkje. Nou ja, rare vent die werkcoach..
    Lijkt me nou idd niet de beste start die je kunt maken bij een nieuwe werkgeven, helemaal niet als je al 22 wkn zwanger bent.. zie maar eens uit te leggen dat je het echt niet wist, jaja..
    Kan me wel voorstellen dat je je een beetje beledigd voelde.. Toch fijn dat ie je geen dik meulenpeerd vind ;)
    Blijft lastig hoor, zwanger solliciteren.. De meeste werkgevers zitten niet echt op een zwangere vrouw te wachten, wat ik me dan ook wel weer kan indenken..

@ Lilotje, Nou, dat zal idd allemaal best wat stress opleveren!
    Fijn om ff wat afleiding te hebben en leuke babydingen te gaan doen vanmiddag :D
    En wat sneu voor je hondje! Ik duim mee voor je dat ze er gauw bovenop is.
    En je vader ernstig ziek, sterkte! En probeer voor zover mogelijk niet teveel te stressen.

Verder volgens mij vooral goede 20 wkn echo's voorbij zien komen, wat fijn!

Hier wordt de kleine man ook steeds drukker, helemaal leuk! Manlief heeft hem zondag ook voor het eerst gevoeld, hij was helemaal trots.
    Vanavond weer controle bij de verloskundige. M'n zusje gaat gezellig mee :) Lekker naar het hartje luisteren.
    Verder een mega-drukke klote dag op het werk, dus ga gauw weer verder. Zo blij dat ik lekker over 3,5 wk vakantie heb!
    Vrijdag ook een extra dagje vrij. M'n lieve nichtje van 4 komt logeren. Gezellig 2 dagen leuke dingen doen met de kleine meid. Mijn man is voor zn werk een paar dagen weg en gaat vrijdag een weekend weg met vrienden, dus vind wel leuk dat ik dan niet helemaal alleen ben.

10. Ik kreeg het idee dat dit het officiele standpunt van het UWV is... Maar dat klopt niet?!

11. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    @wausmop

Hi nee het gaat om het bovenbeen botje (schijnt van alles te kunnen zijn) wat niet goed groeit.. Pfff nu wachten tot volgende week woensdag echo en donderdag pas uitslag van gyn.

12. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden

Hier hetzelfde vanaf maart geen werk nu tijdelijke baan ter vervanging van zwangerschapsverlof maar dat loopt tot eind volgende maand. Merk idd bij solliciteren dat ze er niet makkelijk mee zijn.. De uiteindelijke afwijzing gebeurt uiteraard wel zgn op andere gronden ;)

13. uiteraard ;) Ze mogen je niet afwijzen vanwege de zwangerschap... maar een andere reden is er altijd wel :(

14. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (1)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 :(2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 :(1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 34

Jongens: 13
    Meisjes: 10
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

3 juli
    Wausmop – Controle verloskundige

4 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

10 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!

12 juli
    Bolkje - Controle verloskundige

16 juli
    Tessa321 - Controle verloskundige

18 juli
    Isade – Controle verloskundige

19 juli
    Vegas – Controle verloskundige

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

15. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Hier zeggen ze ook bijna allemaal dat het een bescheiden buik is :) En dan zeggen ze er allemaal achteraan, maar je bent ook slank hè (alsof je het dan minder snel ziet?) Aan de andere kant zeggen ze wel dat ik mooi zwanger ben :p
    Zal zo weer eens een foto in mijn buiken album zetten!

Solliciteren is hopeloos ja, ik was er ook mee gestopt want om iets te vinden wat in mijn plaatje zou passen was helemaal lastig.
    Gelukkig kan ik na mijn verlof wat meer uren gaan werken bij mijn huidige werkgever omdat de andere werknemer een andere baan heeft, dus dat is mooi :) Ben benieuwd hoe het ingevuld gaat worden!

Morgen gaan we behang en verf shoppen. Over de kleur van de lange muur zijn we nog niet uit, ben benieuwd wat we morgen kiezen. De andere muren worden wit.
    De inbouwkastdeur willen we doen met schoolbordverf, lijkt mij zo leuk!

16. Leuk, schoolbordverf :D

17. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    En dan maar hopen dat zoonlief later niet alle deuren onderkalkt haha

18. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik zit ook in de zorg en stop ook 6 wkn van te voren..20 sept gaat mijn verlof in! Heb wel eind juli begin Aug 3 wkn zomervakantie... Kijk er écht naar uit!...

19. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    @zonnig, er zijn er ook echt maar een paar die tot 4weken werken in de zorg. Ik heb in sept nog 1 weekje. Ga proberen mijn verlof te verlengen met wat vakantiedagen heb dit jaar nog 2weken staan en wil al mijn pbl-uren in zetten. Zo hoop ik minstens 1 maand langer verlof te hebben.

@appelgebakje, stoer een schoolkrijt deur.

@hier, straks naar de verloskundige, verwacht weinig speciaals. Wel naar het hartje luisteren blijft leuk:) verder rustig dagje voordat ik morgen weer 3dagen moet werken.

20. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.054
    178
    63
    Gelderland
    Ik werk ook in de zorg en ga ook met 34wkn met verlof. Heb geen zomervakantie dit jaar, dus plak nog 3,5 week aan het eind erbij :)

Gister en eergister last van mijn buik gehad, collega vertelde dat dit harde buiken zijn. Ik dacht alleen gelezen te hebben dat dit geen pijn mocht doen, volgens haar kon dat wel... misschien was 8 dagen werken een beetje teveel van het goede.

Vanmorgen zwangerschapsyoga gedaan, de eerste keer. Vroeg me af of t iets voor me zou zijn (ben totaal geen yogatype) maar ben helemaal relaxt, kindje heeft een speeluurtje gehad en ik denk dat ik er met de bevalling echt iets aan heb. Het krijgt dus een vervolg :)

Nu maar van 2 dagen vrij genieten, zon, waar is die zon???

Deel Deze Pagina