Vraagje hoeveel zijn jullie aangekomen tot nu toe? Ik was 8 kilo erbij maar weer afgevallen nu teller op +5 in totaal. Is het wel gewoon dat je afvalt in deze fase? Bij de eerste kwam ik alleen maar bij
Morgen weet ik hoeveel ik ben aangekomen. Met 14 weken was het -2 kg, 18 weken -1 kg dus verwacht nu zeker wel weer op het gewicht voor de zwangerschap te zitten, hopelijk iets erbij ook. Vandaag goed geslaagd voor behang, verf en gordijnen. Zal zo een mapje maken voor het kamertje, dan kan ik daar de vorderingen in bijhouden.
@meis 85 hier 1kilo afgevallen maar nog niks erbij, had ik wel al verwacht. Was net weer op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap. Ik weet wel dat het de laatste paar weken nog erg hard kan gaan maar dat dat ook veel vocht kan zijn. Het gaat er soms ook weer heel snel af na de zwangerschap. Dus daar hopen we straks dan maar op. @appelgebakje. Heb je buikfotos gekeken, je ziet toch echt wel al goed verschil, begint nu al aardig te groeien. Ben benieuwd naar de fotos van je kamertje.
Hoewel ik me in het begin totaal geen zorgen maakte om mn gewicht begin ik m nu wel te knijpen. Al 9 kilo aangekomen en als ik me om de paar dagen weeg zit er altijd wel weer n paar honderd gram bij... Hmm ik krijg 18juli dagcurve bij de vk ivm familiegeschiedenis op t gebied van suiker. Hoop dat t dat niet is en ons ukkie gewoon lekker door groeit en mn billen en benen iets minder hard @ appelgebakje leuk kamertje!! Fijn he om ermee te beginnen. Vrijdag gaat hier de kwast op de muren!! @zon? Volgens mij krijgen we vanaf t weekend flink wat zon toch? Dan ga ik dus echt maar heeeel weinig doen. Ik vind t met dit benauwde weer al best pittig, ben snel moe!! Fijne avond nog, die van mij eindigd zo dadelijk al in bed k.o.
Ik weet helemaal niet hoeveel ik ben aangekomen, omdat ik vrijwel nooit op de weegschaal sta. En ik vroeg me af, werken jullie allemaal nog allemaal, degenen die werken dan? Ik werk normaal gesproken 20 uur maar nu nog maar 10 uur per week.
Werken sinds 12 weken geen sluit/nacht diensten meer in horeca. Dus 50% in zw en hield nog 5 uur over en sinds deze week helemaal gestopt. Ivm bekken. Maar werk dus maar weinig en werk alleen als mijn ml thuis is, zodat de kids altijd thuis kunnen zijn. En opvang is geen optie ivm kosten, maar vind het fijn soms even van huis te gaan en tien uur is dan precies mooi. (gekke hobby heb ik he )
@werk. Ik werk 24uur en dit gaat nog steeds goed. Dit is onregelmatig, ochtend en avond diensten. Wanneer ik avond-ochtend heb ben ik daarna wel echt moe maar dat had ik voor de zwangerschap ook wel al wat. Hopelijk houd ik het gewoon vol tot mijn verlof. Zoals het nu gaat denk ik wel dat dit gaat lukken
Ik werk nu alleen op vrijdag voor 5,5 uur. Dit gaat nog goed. Daarnaast vrijwilligerswerk op donderdagen en dat is al lastiger, veel lopen en staan en dat is niet fijn als je bekkenpijn hebt. Dus ik ben bang dat ik daar binnenkort echt mee stop, of alleen het gastvrouw gedeelte doe, tot na de zwangerschap.
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 (1) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 :(2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (24) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (1) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (2) Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (4) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) 13 :(1) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16: (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal aantal baby's: 34 Jongens: 13 Meisjes: 10 Niet wetend/zeggend: 11 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 4 juli Appelgebakje Controle verloskundige 10 juli Bassdevilxs Controle gynaecoloog Mamasuuzje Groeiecho 11 juli Marsim - 20 wkn echo! Mamasuuzje Uitslag groeiecho 12 juli Bolkje - Controle verloskundige 16 juli Tessa321 - Controle verloskundige 18 juli Isade Controle verloskundige 19 juli Vegas Controle verloskundige 16 september Oehoe Echo ligging placenta Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen. Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen: - Hoe oud ben je? - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting? - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV) - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH) - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen? - Heb je afspraken voor op de lijst?
@ Appelgebakje, leuk he.. lekker met het kamertje aan de gang! Leuk zo'n album, kunnen we alles in de gaten houden Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het helemaal af is! Bij ons is er al wel geschilderd, volgende week vrijdag komen ze de vloerbedekking leggen en de meubeltjes leveren, dus kan kunnen we het kamertje helemaal af maken. Trouwens 23 juli week een controle bij de vk, dus mag op het lijstje. Jij mag vandaag weer lekker naar het hartje luisteren, hoop dat alles goed is! Hier ook al 8 kg. aangekomen.. best veel als ik het zo van de rest hoor. De helft zit in mn borsten, van D naar een F cup gegaan en mn buik en heupen.. verder heb ik niet het idee dat het al zoveel is, maar de weegschaal verteld me toch echt dat het wel zo is. Ik werk full-time 40 uur per week, maar zit op kantoor, dus lichamelijk niet een hele zware baan. Wel een hoop werk en verantwoording liggen, dus zou op dit moment ook niet minder kunnen gaan werken. Tot nu toe gaat het prima, merk alleen dat ik wel heel blij ben als ik weekend heb en baal ontzettend van het stomme huishouden. Eigenlijk alles komt op mij terecht, dus zit 's avonds pas tussen 19.00 en 20.00 uur op de bank. En dan op zaterdag boodschappen doen en hele huis schoonmaken. Mijn man werkt super veel en komt ook vaak 's avonds pas thuis, dus dan is het wel logisch dat ik alles moet doen, maar toch baal ik er soms van.. Nou niet teveel klagen Heb morgen en volgende week vrijdag een dagje extra vrij genomen, dus dat vind ik wel heel lekker..
Vanmorgen maar even gewogen zit nu op +5,5kg sinds mijn laatste menstruatie. Nu 23w1d. Voor mijn gevoel is dat heel veel, maar als ik het zo lees is het gemiddeld. Gelukkig Verder werk ik nog fulltime (36uur) en draai ik nog alle diensten in de zorg, gelukkig nog probleemloos. Nou ja, hele zware patienten met bed of rolstoel duwen is wel wat lastig met die wijkende buikspieren Het meeste in de huishouding doe ik ook. Binnenkort weer een kijker, dus weer alles kijkerproof maken, pffff.
ik maar denken, het is hier wel heel stil maar blijkt dat ik het abbonement per ongeluk heb opgeheven en daarom al een paar dagen geen berichtjes heb gezien. jammer. over het aankomen: hier ongeveer 4 kilo erbij nu, hoop eingelijk op maximaal 10 kilo... heb nog 3 kilo extra van de vorige twee zwangerschappen dus hierna mag ik flink aan de bak werken: wij (mijn man en ik) werken 7 dagen per week... we hebben een eigen zaak dus daar gaan aardig wat uren inzitten. Voordeel is dat we ernaast wonen en dat we dus ook altijd een beetje thuis zijn. De kids gaan 2 ochtenden in de week naar de opvang zodat ik dan even kan concentreren op de administratie. Tegen het eind van de zwangerschap gaan we wel iemand extra aannemen zodat ik niet meer zoveel hoef te doen. (doe nu ook al veeeel minder en probeer iedere middag een uur te slapen) Van de week controle gehad bij de verloskundige en mijn bloeddruk blijft maar zakken... hebben jullie ook zo'n lage bloeddruk? Ik begon deze zwangerschap met een onderdruk van 60 en afgelopen maandag was het 43 Geen wonder dat ik constant ontzettend moe ben! Iemand tips?
@Lilotje, ach wat super zielig van je hond! Hoe gaat het nu met haar? Ik kan me helemaal voorstellen dat je je daar grote zorgen over maakt zeg. Hier twee honden en eentje loopt regelmatig mank, voel me dan ook altijd zo rot. Hoop dat het allemaal weer goed komt! @aankomen, nou hier zijn de kilo's er ook aangevlogen terwijl mensen zeggen "nou je ziet nog weinig aan je". We zitten inmiddels op 8 kg. En de allerlaatste controle dacht ik dat ik flink aangekomen zou zijn omdat mijn buik ineens echt gegroeid was en toen was mijn gewicht juist hetzelfde gebleven. Ik kan me hier heel druk om maken, maar mijn moeder zegt dat ik het gewoon lekker z'n beloop moet laten. Elk lichaam, zelfs elke zwangerschap is anders. Zo kwam mijn moeder bij mij 23 kg aan en bij mijn boertje en zusje (tweeling) maar 13. Dacht zal het even vermelden voor de meiden die de kilo's ook niet zo grappig vinden @Geboortekaartje, ik zag leuke ideetjes voorbij komen. Mijn zusje maakt die van ons. De opzet ligt er al, maar ik wil graag een kaartje met een foto van de pasgeboren spruit. Ze krijgt dan een roze mutsje met haar naam op. De foto wordt dan zwart/wit en het mutsje knalt er dan in het roze uit op de foto. @werk, ik werk gewoon 4 dagen in het onderwijs. Heb nu alleen lekker zomervakantie, heerlijk! Merk wel dat ik het meer nodig had dan gedacht. Heb de laatste weken toch te veel van mezelf gevraagd. Nu dus lekker een middagdutje als ik daar behoefte aan heb @ouderschapsverlof, zijn er hier meer die ouderschapsverlof opnemen na hun zwangerschapsverlof? Ik neem na mijn zwangerschapsverlof nog 4 weken fulltime ouderschapsverlof (tot eind maart) op en daarna neem ik voor 2 dagen verlof op zodat ik dus van april tot en met juli maar 2 dagen hoef te werken. Na de zomervakantie van 2014 ga ik dan 3,5 dag werken, mijn normale uren. Nu vroeg ik me alleen af, moet ik dit van te voren al aangeven bij de belastingdienst of pas bij de aangifte van 2014? Hier ook even afwezig geweest. Onze pc is namelijk meer dan een week weg geweest ivm reparatie. Dan merk je pas hoe vaak je die computer even gebruikt. Gelukkig is die weer terug.
Ik ga 30uur op contract werken en 24uur in de praktijk. Dus 6 uur ouderschapsverlof, dat kan ik dan 2,5jaar volhouden. Als ik voor die tijd weer met verlof ga, krijg ik voor 30uur uitbetaald Collega vertelde me dat ouderschapsverlof vanaf 2014 niet meer aftrekbaar is... dus daar profiteren we dan niet meer van helaas, was wel elke maand doorgeven volgens mij. Heb me er verder nog niet in verdiept. Nog tijd genoeg
Ik ben net terug van vakantie, vandaar dat ik even niet meegeschreven hebt. Ook heb ik niet alles terug gelezen, daar is het iets teveel voor. Vanaf nu ga ik weer alles bijhouden hier . Zo fijn, ik voel de baby zoveel en ook van de buitenkant kan je dat heel goed zien Is dat bij jullie ook al zo duidelijk? Verder heb ik op vakantie heel licht bloedverlies gehad, maar dit heb ik al besproken met de vk en wrs. komt het door verschuiving van de placenta of het vrijen, niks om me druk over te maken gelukkig. Werken doe ik 3 dagen p/w en dat gaat prima. Ik moet zeggen dat ik geen lichamelijke klachten heb. Aankomen ik heb geen weegschaal, dus heb geen idee. Ik denk redelijk weinig.