1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Januari hahahaha " hoop dat ze even naar m'n mam ( mama) kunnen" hahahaa nee hoor niet gescheiden, al 100 jaar met dezelfde heerlijke harige kerel! Energie uhm tja ik kan het soms denk ik echt niet opbrengen, maar ik schop mezelf gewoon onder m'n togus ik moet van mezelf, de was is niet afhankelijk van mijn inzet en energie, mijn beesten en gezin wel....dus ik ga gewoon...zin of niet, en als ik kom en roep ze, en ze steken hun koppies de hoek om en ze hinniken luidkeels omdat ze blij zijn mij te zien ( ik maak me geen illusie hoor, ik ben de srv wagen op benen) dan heb ik een glimlach van oor tot oor en bruis ik van energie! Kan er niks aan doen....therapie is het....heerlijk, ik had boerin moeten worden hahahaa

2. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (1)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 :(2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 :(1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 34

Jongens: 13
    Meisjes: 10
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

10 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog
    Mamasuuzje – Groeiecho

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!
    Mamasuuzje – Uitslag groeiecho

12 juli
    Bolkje - Controle verloskundige

16 juli
    Tessa321 - Controle verloskundige

18 juli
    Isade – Controle verloskundige

19 juli
    Vegas – Controle verloskundige

23 juli
    Linnepin86 – Controle verloskundige

24 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

3. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    @ Itsme: Wil je er weer bij op de lijst?

Mooie buiken Itsme en Oehoe!

Donderdag heb ik controle gehad en weer goedgekeurd :) Ik ben nu een 0,5 kg aangekomen, dus ik zat wel in de goede richting met hoeveel ik aangekomen dacht te zijn.
    Verder is er weinig spannends gebeurd de afgelopen dagen. Vandaag rustig aan in huis aanrommelen en morgen de verjaardag vieren van mijn vader en zijn vrouw.

4. Wij gaan vandaag als het goed is naar de dierentuin... Maar eerst heeft mijn man vandaag zijn eerste rijles. Hij moest er al om 9 uur zijn en hij was vergeten om geld op te nemen gister, dus dat moest allemaal even gehaast vandaag gebeuren. Manlief had niet eens meer tijd om te ontbijten, dus ik had twee boterhammen voor hem gesmeerd... Rent ie opeens de deur uit! :$ Alsnog dat brood vergeten :x

Kan daar echt geirriteerd van raken, dat ie dingen zo slecht regelt. Nu zit ik in de troep, want hij strooit ook overal troep rond en ruimt niks op... Ik kan precies zien wat ie heeft gedaan: gisteravond thee gezet en slagroom geklopt... want het theezakje + bekertje van de slagroom en de mixer liggen nog op het aanrecht...

Zoals jullie merken: de hormonen gieren alweer door mijn lijf zo op de vroege ochtend ;)

5. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Oh bolkje, ik probeer die hormonen oorkonden controle te krijgen hoor hahahaha lastig! Ik snap het! Gisteren heeft hier manlief alles netjes opgeruimd na de bbq, ik was op gesloopt eind van m'n Latijn dus ik ben met de jongste er om half 10 in gegaan ...lekker samen in het grote bed en hij heeft r later overgetild naar d'r eigen bedje. Ik ben nu de spullen aan het klaarleggen om naar de camping te gaan....heerlijk, alleen wil ik natuurlijk het huis op orde achterlaten en met een purerende 9 jarige draak van een dochter is dat zo makkelijk nog niet hahaha....denk dat ik daareenweekje survival kamp voor ga boeken deze zomer want om heel eerlijk te zijn ontbreekt me daar wel echt eens de energie voor om daar geduldig mee om te gaan ( voorbeeld: lieverd, ruim je kamer even een beetje op, was in de kast en de vuile in de mand, bed opmaken dan is het netjesals we thuiskomen...." Nee, het is mijn kamer en ik vind het goed zo" pfffff zo geen geduld voor, dus wordt het gebiedende wijs namelijk : je ruimt nu je kamer op einde discussie " nee" nou ik moet dan echt op m'n handen zitten tegenwoordig) dus hiernog genoeg te doen! Hahahaha

6. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    appelgebakje is goed hoor maar weet niet of ik alles bij kan houden.

30-10-2013 meisje bv ZH

kan via telefoon geen kleur aanbrengen.

ik kan heel slecht tegen warm weer.
    en nu dus dubbel op.
    maar komt wel goed.
    veel zitten en weinig doen hahahaha.

7. Voor mij was het ook echt te warm vandaag... Voelde me net Ollie de olifant in Blijdorp :p Mijn voeten voelden echt heel dik en zwaar aan, maar aan de buitenkant zie je niks...

Gaat mijn man ook nog lopen zeuren dat ie geen korte broeken heeft... Alsof dat mijn schuld is! En na Blijdorp wilde hij eigenlijk niet meer winkelen, want meneer was moe :x Nou, ik heb hem de winkels doorgesleurd, want dat gezeur over een korte broek moet maar eens afgelopen zijn. Nu wil ik er niks meer over horen :p

Na het shoppen en de dierentuin zó moe, dat ik wel kon janken... Belooft manlief me een massage en een groot glas drinken bij thuiskomst... Maar raad eens wie er nu ligt te snurken op zijn stoel? ;)

8. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Erm, even een snel ego berichtje. Heb weinig tijd uitgebreid te amtwoorden op t moment.
    Gisteren nog even op de weegschaal gestaan..
    Woog dus 76kg voor de zwschap,
    toen door het vele overgeven -10kg verloren
    en 1,5 mnd geleden woog ik 73kg.
    Nu nog maar 2 kg erbij aan en dus 75kg..
    is dat wel goed?

Geloof dat ik officieel nu wel óver mn oorspronkelijke gewicht hoor te zitten.

Of komt het soms dat ik eerst nog het e.e.a. afval doordat ik 100% gestopt ben met welke suiker inname dan ook door de zwangerschapsdiabtes? ik laat letterlijk, als het kan, alle suikerhoudende producten staan :p

Ik had met week 5/6 van de zwschap echt al verwacht dat ik nu wel zo'n 20kg was aangekomen :p (gelukkig niet!)

9. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Voor op de lijst;
    23 juli controle vk + groei echo

10. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Vanochtend van de trap gevallen, op mijn kont stuiterde ik naar beneden. Geschaafde en blauwe arm en een pijnlijke kont tot gevolg. Voor alle zekerheid toch even in het ziekenhuis geweest, maar alles was gewoon goed. Nu de rest van het weekend maar rustig aan doen en genieten van het mooie weer!! :D

Hierbij ook nog een buikfoto van mij, van afgelopen dinsdag met 21 weken.

Bijgevoegde bestanden:

11. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    @wausmop: denk idd dat het komt omdat je eerst 10 kg bent afgevallen en het feit dat je nu waarschijnlijk veel meer op je suiker let.. Vanaf 22 weken kom je ca. 500 gram per week aan dus komt wel goed ;)

@bassdevikxs: mooie buik hoor!!

12. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoiii nou wil iedereen die gestemd heeft bedanken namens Annemiek want ze heeft de wasmachine gewonnen!!!!!!!!!!!!!!!!
    xxxx

13. Yeah! Super voor haar!! :D

14. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Dat 500gram p/wk aankomen heb ik inderdaad gelezen afgelopen week (in een zwanger-app op mn telefoon ;))
    Vond het alleen nogal weinig over 6 weken tijd dan alsnog maar 2 kg er bij aan, ach ja, ik zal niet klagen :D

Had eigenlijk niet anders verwacht, stond steeds zo bovenaan. Maar mooi zo! Kan ze dadelijk weer normaal de was doen, heerlijk :D

Dan had Lilian geloof ik nog het verzoek of ik een foto wilde plaatsen van de kleertjes die we laatst gekocht hadden, heb 't van de week uitgebreid op tafel gelegd en alle kaartjes eraf gehaald en alvast opgevouwen zodat het straks de kast in kan, en over een maand of 2 een keertje moet gaan wassen ;)
    Dus hierbij;
    Bekijk bijlage 336287
    De rompertjes rechtsbovenin op tafel staat op "I ♥ papa", had manlief stiekem ook snel die van de "I ♥ mama" gepakt en daar kwam ik pas achter bij de kassa (hij hield alles vast, had ik mooi mn handen vrij :p), voor de rest een nijntje romper/pakje met de sokjes erbij aan, twee mutsjes (is de eerste foto in het ziekenhuis tenminste niet met een roze-wit-blauw mutsje :D), wat sokjes, broekjes, truitjes en shirtjes. En dat is ook wel genoeg voor de eerste geboorteweek denk ik zo ;)
    Hebben ook nog wat rompertjes in de kast liggen die we hebben gekregen van familie/vrienden toen zij hoorden dat we zwanger zijn en langskwamen om te feliciteren, dus die komen we zeker niet tekort :D

Verder te warm om binnen te blijven, dus gauw even avond eten en dan dadelijk nog even een flinke wandeling door het bos doen met onze pups.
    Fijne avond/weekend nog!

15. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

11 nov 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden wat een gezelligheid.

Zag al mooie kleertjes voorbij komen en een paar dikke buiken. :)

Wat betreft het aangekomen gewicht. Hier inmiddels 7 kilo, best veel! Hoop dat het niet in dit tempo door gaat.
    -
    Inmiddels bij mij alles weer stabiel en bekomen van de schrik. Afgelopen week meer dan 12uren achter elkaar harde en pijnlijke buiken. Gelukkig klopte het hartje nog goed en namen de harde buiken daarna geleidelijk af. 2 dagen later een beetje oud bloed verlies en veel glijm. Daarna waren de klachten wel helemaal weg.

16. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    #3376 Appelgebakje, 8 jul 2013
    Laatst bewerkt: 8 jul 2013
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (..) .. (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 :(2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 :(1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 35

Jongens: 13
    Meisjes: 11
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

10 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog
    Mamasuuzje – Groeiecho

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!
    Mamasuuzje – Uitslag groeiecho

12 juli
    Bolkje - Controle verloskundige

16 juli
    Tessa321 - Controle verloskundige

18 juli
    Isade – Controle verloskundige

19 juli
    Vegas – Controle verloskundige

23 juli
    Linnepin86 – Controle verloskundige
    Wausmop – Controle verloskundige + groeiecho

24 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

17. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hey meiden,

Hier ook na lange tijd van mij weer een berichtje. Ben nogal druk in mn hoofd de laatste tijd en veel stress, bah, zou wel wat meer willen genieten van de zwangerschap maar er gebeurt zoveel om me heen dat het niet echt lukt. Mn vader zou vandaag naar huis mogen uit het ziekenhuis, kreeg hij gister weer hele hoge koorts en veel te lage bloeddruk, ben soms zo bang dat hij het niet gaat redden, hij is al zo vreselijk lang ziek, en telkens als het beter lijkt te gaan komt er weer wat nieuws. Daarbij is mijn zus vreselijk onzelfstandig en belt me steeds maar om haar hart te luchten of ze staat alsmaar voor de deur, ik heb daar de energie gewoon niet voor, ik heb mn eigen zorgen en wil dingen soms ook van me af zetten en genieten van de leuke dingen (schoppend meisje in mn buik!)

Hondje is vrijdag geopereerd, ligt hier de hele dag een beetje zielig te zijn. Ze heeft zo'n vreselijk t-shirtje aan zodat ze niet bij de wond kan komen, maar het is zo sneu, ze heeft er echt last van.

@ gewicht: Ben nu iets van 7 kilo aangekomen, vind het erg veel, voel me op veel momenten echt dik bah, maar goed het hoort er ook bij. Probeer nu wel wat gezonder te eten en niet teveel troep, heb geen zin om straks na de bevalling 20 kilo te moeten afvallen alleen omdat ik nu voor 2 (of eigenlijk voor 6 ofzo) eet.

Vorige week controle gehad bij de vk, alles was weer goed. Bloeddruk normaal (geloof ik, het was 110/70 dat is normaal toch?) en hartje weer gehoord, blijft zo leuk! Voel het nu ook echt wel schopjes geven maar van buiten zie of voel je het nog niet echt. Voel het meestal ook best wel erg laag, terwijl volgens de vk mn baarmoeder nu tot boven de navel komt. Voel baby meestal een heel eind onder mn navel. Ik vind het wel een heerlijk gevoel!

Ik ga vandaag maar eens wat proberen te ontspannen, verder plannen voor het kamertje. We hebben van de week ook een box gekocht met een mooi boxkleed en zo'n zak die je eraan kunt hangen. Gister verfstaaltjes meegenomen voor de kleur op de muur (1 van de muren) ik heb helemaal zin om het af te gaan maken! We zijn nu ook denk ik uit de naam, dus het wordt zo echt nu allemaal! :D

18. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    @ Bolkje: Mijn man is ook van spullen laten slingeren, irritant kan dat zijn.
    Ik vind ook overal gereedschap wat hij na een klusje of het modelbouwen niet terug heeft gelegd bij de gereedschapskist en dan is het 'Weet jij waar de ..... is???

@ Lilian: Lastig zo'n beginnend pubertje. Als de vuile was niet in de mand gaat heeft ze vanzelf geen kleding meer toch? :p

@ Wausmop: Als je eerst zo bent afgevallen en nu wel steeds wat aankomt is dat prima denk ik :)
    Leuke kleertjes hebben jullie gekocht!

@ Bassdevilxs: Mooie buik!

@ IamSterre: Schrikken meid, gelukkig is het allemaal goed nu.

19. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Wausmop, wat leuke kleertjes :D krijg weer helemaal zin om weer te gaan shoppen maar ga me echt inhouden..

Lilotje, kan me voorstellen dat het lastig is om te genieten van je zwangerschap, veel sterkte gewenst en hopelijk vind je ergens op de dag toch even de rust om van de kleine meid in je buik te genieten.

Iamsterre, klinkt heftig meid, fijn dat het nu weer rustig is en alles goed is met de kleine.

Hebben jullie ook al zo zin in bepaalde dingen? Hier is de karnemelk weer favoriet. Moet er anders echt niks van hebben en kan nu liters weg drinken.

Net even druk geweest met de belastingdienst en kinderopvang. Ga waarschijnlijk ouderschapsverlof opnemen. Dacht altijd dat dit niks opleverde maar je ku t ouderschapskorting krijgen. Krijg je voor elk niet gewerkt uur 4,24 terug van de belasting, klinkt wel weer interresant.
    Verder de kinderopvang gebeld als er echt geen flexibele kinderopvang mogelijk is. Had verwacht meteen nee te horen maar misschien zit het er toch wel in. De persoon die er over gaat was op vakantie maar belt mij daarna terug, heb mijn wensen al door kunnen geven dus dat is mooi :)

Hier nog lekker 2dagen vrij. Dus ik bof maar met dit mooie weer. Straks lekker met de hond en de kleine naar het bos, kunnen ze daar samen even spelen in het zand.

20. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    Hi meiden, merk af en toe dat die kleine echt stuk rustiger is in mn buik. Gisteren en vandaag (tot nu dan) echt minimaal gevoeld.. hebben jullie dat ook wel eens? Heb wel gelezen dat je vanaf 28wkn pas elke dag wat hoort te voelen maar maakt je toch beetje onzeker is altijd prettig om even schopje te krijgen van "hier gaat alles goed".

Deel Deze Pagina