@ Lilotje: Sterkte meis, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je vader. Kan je je zus niet duidelijk maken dat ze even iets minder aan je moet 'hangen' omwille van je eigen gezondheid/die van de baby? Ik heb laatst toch ook voor opvang gekeken, een 'collega' zei dat ik wel recht had op volledige vergoeding omdat we niet veel verdienen. Dat is wel fijn want na mijn verlof kan ik meer gaan werken en zo zit ik niet vast aan de dag dat mijn man thuis is. Er zit een opvang hier die echt per uur en niet per dagdeel opvang kan bieden en ook flexibele opvang biedt. Ook fijn want stel ik werk van 8 tot 5 en mijn man van 2 tot 7 of van 1 tot 6 dan hoeven we natuurlijk geen volledige dag Daarbij willen zijn uren nog wel eens veranderen en is er een kans dat ook hij meer gaat werken.
Ik heb er inderdaad ook wel eens rustige dagen tussen zitten... Da's geen fijn gevoel, nee... Maar ik las in een boekje dat het komt doordat je baarmoeder en de baby eigenlijk een beetje 'omstebeurten' groeien... Dus eerst groeit de baarmoeder, daarna groeit de baby weer... Op het moment dat de baarmoeder een stukje is gegroeid, heeft de baby weer even wat meer ruimte en zul je hem dus weer even wat minder voelen... Totdat ie weer is 'bijgegroeid' Vond het wel logisch klinken, dus daar hou ik me dan maar aan vast...
Wat een mooie buiken komen er voorbij zeg! En al zo groot ook! Hier begint het nu een beetje wat te worden, al zit het nog steeds erg laag @werk, vind ik fijn om te lezen dat de meesten hier ook nog gewoon 3 dagen of meer blijven werken. Mijn omgeving doet daar soms nogal stom over... Ik wil namelijk gewoon 3,5 dag blijven werken. Mijn schoonzus is iemand die helemaal gestopt is en komt steeds met van die opmerkingen... @kleertjes, wat lief zeg al dat babyspul! Hier ook al aardig wat liggen. Vooral nu met de opruiming kan ik moeilijk dingen laten liggen @Lilian, oh wat rot dat je afstand moet doen van je paard. Lijkt me dat je toch een band met zo een diertje opbouwt. @Lilotje, beterschap voor je vader! Wat vervelend dat je je daar nu zorgen om moet maken. En dat van je zus is wel een beetje egoïstisch. Kun je haar niet op een subtiele manier duidelijk maken dat je niet steeds op haar probleemverhalen zit te wachten? @Mamasuuzje, ik voel mijn baby ook nog helemaal niet veel hoor. Heb soms ook van die momenten dat ik onzeker word. Vooral als ik dan hier lees dat sommigen de bewegingen al kunnen zien aan de buik. Ik voel ze soms zelfs dagen niet... Probeer me ook niet te druk te maken aangezien de echo's en het hartje luisteren elke keer goed is.
hier ook wel een dag gehad dat ze minder bewoog hoor. het is pas erg als je na de 28 weken idd het met regelmaat minder voel en als je een dag niks voel dat kan je de verloskundige of gyn bellen. tot nu toe 12 kilo aangekomen. maar ook veeeeeeel vocht vasthouden door het warme weer hoor. oja 31 jaar en 2de kindje
Per ongeluk abonnement opgeheven bij deze weer aangemeld.. Zal idd dan nog beetje geduld moeten hebben als ik haar wat minder voel al is dat af en toe best moeilijk
Vandaag de blije doos van prenatal op kunnen halen. Is een leuke doos. Pakje pampers 25 stuks, klein potje sudocreme, 1 ariel 3 in 1 pod, avent flesje, speen met i love mama, tandpasta, 2 blikjes bavaria 0.0% 1 rose en 1 wit en wat boekjes en kortingsbonnen. Ik ben er helemaal happy mee haha. Daarvoor ben ik de deur uitgeweest,verder blijf ik lekker binnen. Kan niet goed tegen dit warme weer, 5 graden minder vind ik lekkerder. 8)
Ik hoop dat ik hem binnenkort ook kan gaan ophalen Klinkt als een goed pakket! Mijn man en schoonvader hebben vanochtend behang getrokken in de kamer en gekeken wat er moet gebeuren/welke volgorde ect. Toen ze de jaloezieën weg hadden gehaald kwamen ze er achter dat het kozijn ook geverfd moet worden. De vorige bewoners hebben de jaloezieën namelijk niet weggehaald voordat zij zijn gaan schilderen Die hebben er met een kwast achter gefrut zodat het op het oog netjes was
Zo ik heb weer heel wat bijgelezen... Nu even tijd om maar weer eens te reageren!!.. hier al 7,5 kilo erbij pff.. voel me echt zon dikke das worden ben al niet zo groot.. Maargoed goed doel hé!!.. Wat n leuke kleertjes ik heb bij de Hema van die leren slofjes meegenomen waren nu voor 5,- ipv 15,- kon ze niet laten liggen!!.. Kan de warmte nog wel goed verdragen.. lkkr zwembadje opgezet!
Bassdevilxs, ik vroeg me al wanneer we die doos ongeveer op mogen halen maar dat zal dus wel binnekort zijn. Ik dacht namelijk dat het eerder was en ik iets fout had gedaan met invullen.. Appelgebakje, dat is even wat minder een kozijn opnieuw schilderen, gelukkig is dat meestal zo gedaan. Maar wel leuk dat je nu gestart bent met de babykamer. Ik hoop hier binnekort ook te gaan beginnen maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe we het willen. De meubels hebben we wel al binnen maar zitten nog in de verpakking. Het warme weer vind ik heerlijk, kan er gelukkig ook goed tegen. Van mij mag het wel zo blijven maar dat zal wel niet.. Hier net wezen sporten. Ze hadden er airco dus goed te doen. Zal morgen wel weer spierpijn hebben.
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 :(2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (24) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (1) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (2) Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (4) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) 13 :(1) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16: (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal aantal baby's: 35 Jongens: 13 Meisjes: 11 Niet wetend/zeggend: 11 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 10 juli Bassdevilxs Controle gynaecoloog Mamasuuzje Groeiecho 11 juli Marsim - 20 wkn echo! Mamasuuzje Uitslag groeiecho 12 juli Bolkje - Controle verloskundige 16 juli Tessa321 - Controle verloskundige 18 juli Isade Controle verloskundige 19 juli Vegas Controle verloskundige 23 juli Linnepin86 Controle verloskundige Wausmop Controle verloskundige + groeiecho 24 juli Appelgebakje Controle verloskundige 16 september Oehoe Echo ligging placenta Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen. Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen: - Hoe oud ben je? - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting? - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV) - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH) - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen? - Heb je afspraken voor op de lijst?
Zojuist controle gehad bij de gyn. Met de tweeling alles goed, ze gaan qua groei gelijk op. Ook de baarmoedermond had een mooie lengte. (als hij te kort zou zijn, heb je kans op vroeggeboorte en heb je medicijnen nodig om dit tegen te gaan). Ook is mijn bloeddruk wat aan de lage kant 100/58), maar voel mezelf prima. Nieuwe afspraak: 31 juli controle gyn
Klinkt goed zeg! Fijn dat het zo voorspoedig verloopt allemaal. En die bloeddruk heb ik ook, schijnt iets te zijn dat veel zwangere vrouwen hebben. Gelukkig is er niks gevaarlijks aan voor het kindje, alleen voor de mama soms vervelend. Die van mij was 90/50
Fijn dat alles goed is met allebei je kindjes! Mamasuusje ook succes en veel plezier met je groeiecho. Fijne dag allemaal!
hier bloeddruk telkens van 90/60 90/55 100/55 ik heb er wel erg veel last van werk ook al vanaf week 6 niet meer. vandaag had het uwv weer gebeld en die vond het allemaal weer best dus bellen over een maandje weer terug haha. de bedrijfsarts vind het ook allemaal wel goed zo. 17 juli suikertest. 31 juli gyn controle
Hi meiden vandaag groeiecho gehad en beentje is nog steeds te kort.. Ze hebben rest ook bekeken en zag er gelukkig allemaal goed uit.. Morgen horen we wat de gynaecoloog ervan vindt.
Ik lees allemaal weer goede berichten hier, altijd fijn! Zal ook weer eens wat laten horen, lees braaf mee en is goed bij te houden tot nu toe. Bloeddruk zit hier ook steeds rond 110/60, gelukkig nergens last van verder. Hoewel, heb wel veel last van bloedneuzen, altijd spontaan, ook 's nachts dat je wakker wordt met gekriebel in je neus/keel en dan zo'n nare ijzersmaak in je mond.. Nou schijnt dat dus te komen doordat we nu met de zwangerschap sinds 21-23 weken wel 2ltr. extra bloed in ons lichaam hebben en daarnaast gebruik ik ook nog eens dagelijks bloedverdunners, dus het is iedere dag wel een stuk of 3 keer raak, om nu met de warmte het verdubbeld te hebben Weet nu niet of ik er goed aan doe om het dicht te laten branden, bloedneuzen komen wel vaker voor in de familie, teveel adertjes aan de oppervlakte zeg maar.. maar nu met de zwangerschap, bloedverdunners én de warmte en vooral dat spontane is wel érg vervelend, heb al kleding weg kunnen gooien omdat direct schoonmaken en wassen geen optie meer was Wij zijn inmiddels ook begonnen aan het kamertje, en deze is nu eigenlijk al "af" op wat kleine aanpassingen na, dus nog even geduldig wachten tot vrijdag de meubels geleverd worden Zal nu vast een foto uploaden van hoe het kamertje eruit ziet, en dan vrijdag/zaterdag zodra alles ingericht is! Bekijk bijlage 336798 Dan ergens tussen nu en 2 weken nog maar eens naar de Ikea voor de lampjes die manlief helemaal geweldig vind, om het allemaal af te maken qua aankleding (en kleuren; blauw en groen dus ) Zoeken - IKEA Hanglamp wordt vervangen, en mogelijk het bureaulampje voor op het wandplankje boven de commode, of toch het wandlampje ergens zien te plaatsen (hardbetonnen muren, soms nogal lastig om een schroef in te krijgen ). Vandaag via Wehkamp.nl een badje + luieremmer en nog 10 artikelen besteld in één aankoop voor een leuk prijsje (heb ze in de winkels niet goedkoper gezien), de grijze: bébé-jou Pooh Beer DeLuxe thermobadset (12-Delig )? Bestel nu bij wehkamp.nl (excl. badstandaard!) Wij zouden eigenlijk het witte setje van Tijgertje van mijn broer en schoonzusje krijgen, maar die hebben gisteren bekend gemaakt dat zij hun 2e verwachten volgend jaar februari/maart, dus dan toch maar zelf aangeschaft Wat het Blije Doos pakket betreft, geloof ik dat je een bericht krijgt waar je deze op kan halen (meestal een Prénatal-winkel bij je in de buurt) en tot wanneer, en bericht krijg je met de 5e zwangerschapsmaand zo ver ik weet. En niet vergeten in november dadelijk aan te geven dat je kleine geboren is (op www.wij.nl). Dan krijg je namelijk z.s.m. (geloof binnen max. 6 weken ná de geboorte) de Blije Baby Doos, met eventueel de optie voor een gratis mutsje met de naam van je spruit erop Ik heb van de Etos/Felicitas ook zo'n pakket gehad, en daarin zat een Wiekse Rosé biertje 0,0% en een Jilz 0,0%, beiden wel goed te doen, al hou ik normaal gesproken helemaal niet van die dranken (of überhaupt alcohol) dus zal ik het zelf ook nooit halen Wachten dus maar even op het bericht van de Blije Doos Verder nog genoeg te doen hier in huis, dus maar gauw weer verder met de rotzooi opruimen; echt de héle woonkamer ligt overhoop met alle spullen die in de kinderkamer stonden opgeslagen.. nu écht uitzoeken en hup, morgen naar de sloop..
@Wausmop, ziet er al lekker fleurig uit jullie kamertje, leuk!! En zo te lezen ook al flink bezig met dingen inslaan enzo. Schiet nu echt op he? Ik vind nu de twintig weken gepasseerd zijn, dat de tijd ineens vliegt! @bloeddruk, oh lees dat er meer zijn die er last van hebben. De VK noemde mijn bloeddruk extreem laag en snapte niet dat ik nergens last van heb. Nu de laatste dagen heb ik soms een dagje ertussen zitten dat ik extreem moe ben. Maar dat kan ook komen van mijn HB gehalte die op het randje zat. 22 juli toch maar weer even aankaarten bij de VK. @buiken, zag er hier al wat voorbij komen. Echt leuk! Zelf heb ik nog niks laten zien, ook omdat er pas sinds 20 weken eigenlijk een beetje wat te zien is haha. Bij dezen dus een buikfoto van mij van vorige week. Bekijk bijlage 336900
Hi meiden gynaecoloog zei vandaag ook dat beentje nog wel te kort is maar de rest is prima hoef nu pas over 5 weken terug te komen dus dat is wel fijn!! Vandaag ook de blije doos opgehaald zitten idd leuke dingen in! Afspraken: 29 juli controle verloskundige 14 augustus groeiecho
wat een goed nieuws! En hoe moet ik dat beentje zien? Wijkt het erg af of is het een kans dat het korter is? Kan het nu ook zo zijn dat het straks tijdens een volgende echo gewoon weer gemiddeld is? Hier trouwens ook nieuwe afspraken staan 22 juli controle VK 2 augustus pretecho in 4HD 19 augustus controle VK en bloedprikken ivm Rhesus C negatief