1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanaf wanneer gaan de afspraken elkaar eigenlijk sneller opvolgen bij de VK? weet iemand dat al??

2. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Dit staat op de site van mijn VK

Het controleschema:

Van 8 t/m 24 weken --> elke 4 weken
    Van 25 t/m 32 weken --> elke 3 weken
    Van 33 t/m 36 weken --> elke 2 weken
    Vanaf 36 weken --> elke week

3. ok, dan ga ik na deze afspraak waarschijnlijk over 3 weken weer 'moeten'... :) Thanks!

4. Weten jullie nog dat ik een paar weken geleden zo verdrietig was omdat mijn man het laatste mars-ijsje had opgegeten??

Nou, vandaag is het PAYBACK-TIME

Mwuahaha.... Ik zit nu lekker het laatste yoghurt-ijs op te eten.... :D

5. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    De afsprakenlijst van Jaydee komt ook overeen met het lijstje wat ik hier voor mij heb liggen.
    Inmiddels vandaag per post bericht gekregen dat wij niet a.s. afspraak (23-07) groei-echo hebben, maar de 28-08 pas.
    Dus voor de lijst;
    23-07 controle VK
    13-08 controle VK
    28-08 controle VK + groei echo
    @Appelgebakje: je moet maar zien wat op de lijst past hoor ;)
    Dan om de 2 weken controle, en om-en-om die afspraken ook groei echo's.

Tijd gaat echt hard, zie nu zelf mn buik ook bijna iedere dag wel groeien, dus neem zelf braaf iedere vrijdag al een foto om met de week ervoor te vergelijken :p

@bolkje, was ie lekker? :D

6. ja, maar god straft mijn wraakactie gelijk :(

Maagzuur!! :(

7. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Hahaha arme Bolkje!

8. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    #3408 Appelgebakje, 11 jul 2013
    Laatst bewerkt: 11 jul 2013
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 :(2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 :(1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 35

Jongens: 13
    Meisjes: 11
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

11 juli
    Marsim - 20 wkn echo!
    Mamasuuzje – Uitslag groeiecho

12 juli
    Bolkje - Controle verloskundige

16 juli
    Tessa321 - Controle verloskundige

17 juli
    Itsme - Glucose Tolerantie Test

18 juli
    Isade – Controle verloskundige

19 juli
    Vegas – Controle verloskundige

22 juli
    Jaydee – Controle verloskundige
    Appelgebakje – Glucose Tolerantie Test

23 juli
    Linnepin86 – Controle verloskundige
    Wausmop – Controle verloskundige

24 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

29 juli
    Mamasuuzje – Controle verloskundige

31 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog
    Itsme – Controle gynaecoloog

31 juli
    Jaydee – Pretecho

13 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige

14 augustus
    Mamasuuzje – Groeiecho

19 augustus
    Jaydee – Controle verloskundige & bloedprikken ivm Rhesus C-

28 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige & groeiecho

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

9. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Zo, veel afspraken erin gezet :p

Ik had 4 juli de laatste afspraak en nu 24 juli dus bij mij is de frequentie al omhoog. Die is ook wat langer omdat we wat meer te bespreken hebben. Mijn man krijgt binnenkort hulp voor zijn dagritme (omdat hij asperger heeft) en die hulp komt er ook voor ons als gezin. Dus de verloskundigen willen de vorderingen ook horen en kijken of we de wijkverpleegkundigen en consultatiebureau al kunnen zien voor de bevalling :)

@ Bolkje: Ach, neem je wraak wordt je gestraft. Was ie wel lekker?

@ Jaydee: Ziet er goed uit hoor je buikje!

10. Ja, het was wel lekker.... :D

11. Bij ons komt het consultatie-bureau binnenkort ook al een keer langs, trouwens :)

Ik heb nogal moeite met plotselinge veranderingen en een klein kindje is natuurlijk een enorme verandering ;) En ik maakte me al helemaal zorgen over de kraamweek, dat mensen mijn kindje uit mijn handen trekken etc (ook wel een beetje gevoed door verhalen die je hier soms leest :$ ). Nu komt het consultatie-bureau dus wat voorlichting geven over de eerste weken met de baby :)

12. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden

13. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    bolkje je kan ook aangeven dat je gewoon de eerste paar weken rust wil en geen kraambezoek wilt. heel normaal en gewoon zeggen. ze hebben het maar te respecteren.

appelgebakje erg goed om optijd de extra hulp in te schakelen.

14. Ik kom net bij de vk vandaan. Weeg nog steeds evenveel als bij de vorige controle, dus ben nog steeds 3 á 4 kilo aangekomen (sinds eerte controle bij de vk 3, in elk geval).

Verder klopte het hartje nog goed, maar dat was geen verrassing gezien het aantal schopjes dat ik elke dag voel ;) Hij heeft zelfs de vk een schop gegeven toen ze met de doptone naar het hartje aan het luisteren was :D

Volgende afspraak bij de vk op 6 augustus

15. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Vandaag weer door de keuring met hakjes over de sloot :)

Baby's doen het goed maar 1 is zo gedraaid dat ik zijn/haar bewegingen niet meer voel terwijl juist die baby altijd gigantisch druk is, de andere ligt nog altijd lekker overdwars.
    Bloeddruk hoog maar stabiel (150/95) Baarmoedermond iets korter als 4 weken geleden maar niks om me zorgen over te maken. Qua groei loopt de ene baby ander halve week voor op de ander. Maar dit was met de 20 weken ook al een verschil, de ene heb een rond hoofd de ander een smal hoofd dan krijg je al snel verschil...

I.v.m. de bloeddruk laagdrempelig bellen bij verergering, net als vorige week (avond zkh ivm sterretjes zien en band gevoel)... Heb bij de hoge bloeddruk, eiwitten in de urine en mn hb gehalte is te laag ondanks ik daarvoor extra ijzer pillen slik i.v.m. de tweeling maar de waarden nemen niet toe dus dat is ook stabiel.

de 26e mogen we weer voor controle.

16. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    @ Bolkje: Fijn dat dat kan :) Ben er ook blij mee dat ze ons serieus nemen hierin en vertellen wat er mogelijk is om de hele periode zo fijn mogelijk te laten verlopen.

@ Mamasuuzje: Hopelijk groeit het beentje dan gewoon bij.

@ Mama Mars: Gelukkig is de bloeddruk stabiel en blijf je zo snel bellen als er verandering is.

Deze ochtend komt mijn schoonvader weer helpen met klussen en vanmiddag hebben we een dansvoorstelling van ons neefje (hij doet hiphop for boys) en de dansschool waar hij op zit. Mijn collega danst mee (o.a. zumba) en vind het niet leuk dat ik er weer ben :p
    Vorig jaar was het echt leuk om te zien, vooral die kleine kindjes zijn zo schattig.

17. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Wat is het stil :$

Hoe is het meiden?

18. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Volgens mij gaat het met iedereen goed ;)

Hier in ieder geval wel, verbouwing is bijna klaar! Dinsdag komt de loodgieter om nog het e.e.a. Aan de dakkapellen te doen en dan is eindelijk iedereen opger.... Haha! Sorry ben beetje klaar met al die mensen over de vloer. (Zijn na de Pasen al begonnen).

Heb leuke lampjes en kussens besteld bij Kinderlampenkappen en kinderwandlampen I het KoningsHuisje
    Dat duurt nog even voor het binnen is maar dan kan de oudste naar haar nieuwe kamer!
    Rolluiken komen in augustus en moet nog wel raambekleding uitzoeken!

Blij als het helemaal klaar is!!

19. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook nog steeds druk bezig met de kinderkamer.
    Het advies is, als je een kamertje besteld hebt van BabyDump, betaal gerust die € 65,- extra als je niet je hele weekend kwijt wil zijn of twee linker handen hebt ;) (wij houden wel van dat geklus en zo'n uitdaging, maar toch!)
    Wij zijn vrijdag gestart met het in elkaar zetten van de hang-legkast, al is het nog steeds zoeken naar de planken voor het hang-gedeelte! Chauffeur (= tevens monteur) gaf manlief de tip "Er zijn eerst de gaten in gemaakt en toen zijn de plankjes gelamineerd. 2 van de 6 planken moeten die gaten hebben."
    Tot op heden nog niets kunnen vinden... Morgen maar even bellen met BabyDump, en anders gaat er gewoon een schroef doorheen. En zijn er nét klaar mee, incl. het inruimen van de kast met kleding en beddengoed, en de commode met alle luiers en billendoekjes en weet ik wat allemaal nog meer :D
    Ziet er al helemaal toppie uit!
    Vloer en meubels passen beter bij elkaar dan we in eerste instantie verwacht hadden :p
    Is nu nog een lichtelijk zooitje in de kamer met al het karton en piepschuim, dus dat morgen maar even fixen en dan zal ik een nieuwe foto plaatsen voor de nieuwsgierigen onder ons :p
    En dan komende week maar even naar de Ikea voor de lampjes, deze daarna direct ophangen en dan tijd voor vakantie :D (ondanks dat de eerste week er al op zit, heb ik nog écht niet het vakantie-gevoel te pakken :))

Verder voel ik de kleine man hier inmiddels dagelijks schoppen en/of slaan, en ook steeds krachtiger met rustigere dagen tussendoor.
    En heeft manlief de naam afgelopen vrijdag verklapt, toen mijn ouders hier kwamen eten en de kamer alvast even kwamen inspecteren, ik vond het wel mooi, de manier waarop het ging;
    (Vrijdag = patatdag, al sinds jongs af aan is dat een ritueel bij mijn ouders op vrijdag, zelfs toen mijn broer en ik het huis uit gingen bleven we op vrijdag bij mijn ouders komen om patat te eten.)
    M'n man had net de hondjes uitgelaten en niet veel zin om weer de deur uit te gaan om patat te gaan halen, dus vroeg of ik dat wilde doen. Ik had nogal last van mn rug van het klussen met de meubeltjes die middag en had dus ook weinig zin en trok zo'n gezicht van ik heb net zoveel zin als jij om het te gaan halen en zei "Moet dat?" en wilde vervolgens voorstellen om het dan even samen te halen. Goed, voor ik dat dus kon voorstellen versprak hij zich op dat moment dus met "Ja maar naam wil ook eventjes naar buiten." sloeg zichzelf vervolgens met 2 handen in zijn gezicht en draaide zich snel om, om naar buiten te kijken en zijn grijns te verbergen :cool:
    Mijn moeder had het al door, die riep de naam steeds al, maar iedere keer weer verkeerd met de laatste letter, dus we wisten al dat zij die naam leuk vond. M'n vader schoot vervolgens in de lach, want die had verwacht dat juist ík zo'n actie zou uithalen, en niet mn man!
    Ik had hem nog zo gewaarschuwd: "Je bent thuis, houdt er rekening mee dat je de naam niet noemt, hè." om vervolgens gerust gesteld te worden met "Maak je niet druk schatje, dat is meer iets voor jou, om je te verspreken."
    De héle zwangerschap zit ik al op rare opmerkingen en/of versprekingen te letten en dat weet 'ie (is hier op ZP ook zo'n topic over, kon er alleen nog steeds niets op kwijt, tot aan nu dan :D)
    Nou ja, al met al vond ik het niet erg dat mijn ouders de naam nu weten, vind het nog netjes dat aangezien wij deze in week 10 van de zwschap al hadden en dan nu met wk 23 er pas per ongeluk uit gooien ;)

En dan nu zo lekker met de voetjes op de bank, vandaag nog een heel stuk in het bos en over de heide gelopen met de hondjes, om vervolgens verder te gaan in de kamer dus voel me nogal snel vermoeid en nu compleet uitgeteld, maar verder goed :)

20. Haha, is ons ook al overkomen, de naam verklappen... ;) Eerst ik, tegen mijn ouders, toen mijn man tegen zijn moeder (die zegt dat ze het verkeerd heeft verstaan, maar ik weet dat niet zeker!) en vorige week weer bij een vriendin, maar toen kon ik mijn gezicht in de plooi houden en volgens mij heeft ze het daardoor niet doorgehad... ;)

Deel Deze Pagina