1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Hoi dametjes!
    Hier ook weer even terug van weggeweest ;)
    Nogal lekker druk gehad op het werk en dan bij het thuiskomen vlug eten en rust...
    Enkele weken geleden ging ik met mijn vader in de middag naar een winkel.
    In de avond komt mijn vriend en zegt mijn vader heel serieus tegen mijn vriend, proficiat met uw zoon! :$ Hij vertelde erbij dat ik het had verklapt, stiekeme rotleugen dus :D want had helemaal niets gezegd!!!
    Dus waarschijnlijk heeft mijn vriend wel zo een kop getrokkken van heuh!? :( Ondanks dat ik het blijf ontkennen weet ik dat mijn vader al gerust weet wat het wordt :p :D Zo stiekem en tactisch aangepakt ;)

Verder gaat het hier goed, buiten dat ik precies weer net iets minder energie heb. Ook voel ik regelmatig het zuur opkomen. bweikk...
    Had ik niet bij ons dochtertje. Nog 3 werken en dan heb ik 2 weken verlof, kijk er zo naar uit ;)
    Wel super veel gepland maar heb er zin in. ook de moment voor de doopsuiker (belgie) te regelen... stilaan beginnen aankopen en maken.

2. ff gekopieerd uit ander topic:

Ben zaterdag voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest en ik vond het echt verschrikkelijk! Ben echt zo'n enorm stijve hark! Ik vond het echt heel confronterend Ik zit nu dus ook best wel te twijfelen of ik ermee door zal gaan of niet. Want je betaalt direct voor 10 lessen en dat vind ik best wel een flinke investering in geld als na een paar lessen blijkt dat er geen verbetering in zit of dat ik met weinig plezier erheen ga.

Verder gewoon moe, moe, moe... Het hele huis is een grote bende, maar als ML dan aanbiedt om het op te ruimen ga ik weer janken omdat ik vind dat het mijn taak is en dat hij al genoeg doet (de afspraak was dat ik het huishouden zou doen zo lang ik geen werk heb en dat hij dan het geld binnenbrengt).

Gister schaamde ik me ook dood bij een restaurant waar we even waren gaan zitten na het winkelen. Elk liedje wat op de radio kwam, moest ik weer van janken.

Stomme hormonen ;)

3. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Ook even een berichtje vanuit deze kant. Hier gaat alles goed, geniet lekker van al dat getrappel in mijn buik. Een druk weekend achter de rug met een verjaardag van schoonzus zaterdag en gister vierde wij zelf onze verjaardagen met een bbq voor vrienden en familie, was dus een drukte maar erg gezellig. Nu even een ochtendje rust en straks dochter naar het kdv brengen en dan een middag/avondje werken. Op het werk hebben ze een nieuw loungeset gekocht dus denk dat ik daar maar neer plof met bewoners :cool:

@bolkje, tja wat je schrijft over yoga zou bij mij ook kunnen zijn, ben ook niet bepaalt lening. Zijn er geen andere cursussen die je aanspreken die je eventueel kunt doen. Anders is het inderdaad misschien zonde van het geld.
    En tja die hormonen, wat doe je eraan.als je de oplossing hebt gevonden hoor ik hem ook graag;)

4. Er is ook nog zwangerschapszwemmen hier in de buurt, maar daar vond ik weinig aan. Die yoga vond ik opzich wel leuk, alleen is het dus wel heel zwaar... Maar tegelijk denk ik dan: de bevalling is ook heel zwaar. Het zou al heel veel helpen als ik zou leren door te zetten, bijvoorbeeld net iets langer doorrekken als het zeer begint te doen... Gewoon de pijn accepteren en niet proberen weg te drukken... Misschien is dat juist wel iets dat goed is om te leren van zwangerschapsyoga...

5. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hey meiden!
    Sorry, ik ben ook even afwezig geweest met m'n reacties.
    Ben de laatste tijd super druk geweest en manlief ook dat we blij waren als we eens een avondje samen waren!
    Afgelopen vrijdag is de babykamer geleverd en mn hubby heeft alles al helemaal in elkaar gezet! Er was 's ochtends al iemand geweest die de vloerbedekking heeft gelegd dus het kamertje is zo goed als klaar :D
    De lamp moet nog opgehangen worden en het wandplankje moet nog boven de commode gehangen worden maar verder is het af.
    Heb het ledikantje en wiegje al opgemaakt en alle kleertjes in de kast gehangen. Moet alles nog wel wassen, maar dat doe ik wel als ik verlof heb.

Hier wordt het getrappel ook echt steeds meer, vind het iedere keer weer bijzonder. Manlief voelt de kleine man ook steeds vaker, dus dat vind ie wel erg leuk..

W.b. zwangerschaps yoga.. tja ik ben ook zo stijf als een hark dus kan me iets indenken dat het dan echt niet leuk is om te doen.
    Als je er echt geen plezier in hebt zou ik het geld ergens anders aan besteden. Als ik meiden om me heen hoor zijn er vrij weinig die iets van yoga oid hebben gedaan, dus die bevalling komt wel goed ;)

Vind je het niet leuker om te gaan zwemmen? Hoef je volgens mij minder lenig voor te zijn..
    Ik doe helemaal niets, ben lid van de sportschool maar heb er echt geen puf voor. En ik vind sporten gewoon stom, dus echt motivatie heb ik ook niet :)

Haha Bolkje, tja doe hormonen.. verschrikkelijk! Hier gaat het de afgelopen 2 wkn de betere kant op.. heb geloof ik maar 1x gehuild, das een record!

Ik zal als ik er aan denk vanavond een paar foto's nemen van het kamertje en hier plaatsen..
    En dan ook maar gelijk een buikfoto want das ook al eventjes geleden.

6. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @naam verklappen, Hahaha.... Tja, dat kan gebeuren. Wel grappig de manier waarop het is gegaan. Wij nemen haar naam eigenlijk nooit in de mond, ook niet als we samen zijn. We noemen haar nu "jennifer", is mijn man mee begonnen. Vond ik eerst maar gek, maar nu stiekem wel handig want zo verklappen we de echte naam niet :D

@hormonen, ja herkenbaar! Heb de afgelopen tijd ook al paar keer moeten huilen. Gewoon omdat ik iets zieligs tegen kwam op tv of omdat mijn hond mank liep... Tja...:)

@zwangerschapscursus, vervelend dat die yoga niet bevalt! Mijn nichtje had het er ook niet naar haar zin. Ze heeft het overigens wel afgemaakt. Maar ik zou ook snappen als je daar geen zin in hebt inderdaad.
    ik ga zwangerschapsgym doen, hoef je hopelijk minder lenig voor te zijn haha. Begint overigens pas 27 augustus i.v.m vakantie

7. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    Hi meiden,

Hier ook lekker aan het genieten van het mooie weer. Ben bezig met de aankleding van de kamer echt superleuk om mee bezig te zijn.

Heb vanavond eerste les van zwangerschapsyoga hahahahaha nou ben ook echt niet lenig dus ben benieuwd, kan hier wel per les betalen dus dat is wel relax.

8. Succes ;)

ik heb besloten dat ik er tóch mee door wil gaan. Juist even de confrontatie met mijn grenzen opzoeken en hopelijk ook leren omgaan met doorademen tijdens moeilijke momenten :)

9. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hierbij ons kamertje.
    Op de plaats van het wiegje komt nog een schommelstoel te staan, het wiegje verhuist tzt naar onze slaapkamer. En m'n moeder maakt nog een hemeltje en bekleding voor het wiegje dus het is nog niet helemaal klaar.
    Bekijk bijlage 337840

10. Leuk joh!! :D

Hier nog niet veel te zien aan de kinderkamer, nog 2 weekjes en dan zouden de meubeltjes er moeten zijn... hoop ik :)

11. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Wat een leuk kamertje, linnepin!

Jullie beginnen allemaal lekker op tijd hoor! Hier was is bij de eerste een beetje te laat begonnen, was nog niet helemaal klaar toen de kleine kwam!
    Bij de tweede alles daarom al vlot klaar :)

Nu is het wachten op de nieuwe kamer van dochterlief! Haar kamer word de nieuwe babykamer, maar daar hoeft niet heel veel aan gedaan te worden.

Zijn jullie de laatste week ook zo extreem moe? Het is hier op het moment wel erg heftig!! :(

12. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Leuk kamertje zo!

Hier zijn de kozijnen geschuurd en in de grondverf gezet (om de deuren en ramen). De inbouwkast is geverfd van binnen (zat oud aftands behang in) en en muren zijn kaal.
    Morgen plinten schuren en lakken + de kozijnen lakken. Dan kan er donderdag begonnen worden met behangen, dat maakt echt het meeste verschil :)
    En dan moeten alleen de deuren nog geschuurd en gelakt worden, eentje gewoon wit en de ander dus met schoolbordverf.

Moeheid: Hier gaat het op en af. Gister was ik echt heel erg moe. Vandaag heb ik 8 uur gewerkt en een mega afwas weggewerkt, dat ging verbazend goed. En morgen zien we wel weer :p

13. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 :(2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 :(1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 35

Jongens: 13
    Meisjes: 11
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

16 juli
    Tessa321 - Controle verloskundige

17 juli
    Itsme - Glucose Tolerantie Test

18 juli
    Isade – Controle verloskundige

19 juli
    Vegas – Controle verloskundige

22 juli
    Jaydee – Controle verloskundige
    Appelgebakje – Glucose Tolerantie Test

23 juli
    Linnepin86 – Controle verloskundige
    Wausmop – Controle verloskundige

24 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

26 juli
    Mama Mars – Controle gynaecoloog

29 juli
    Mamasuuzje – Controle verloskundige

31 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog
    Itsme – Controle gynaecoloog

31 juli
    Jaydee – Pretecho

6 augustus
    Bolkje – Controle verloskundige

13 augustus

14 augustus
    Mamasuuzje – Groeiecho

19 augustus
    Jaydee – Controle verloskundige & bloedprikken ivm Rhesus C-

28 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige & groeiecho

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

14. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Leuk kamertje zeg!!

@Appelgebakje, mijn pretecho staat op de verkeerde datum. Het moet 2 augustus zijn

15. januari2010

Appelgebakje: doen jullie alles zelf kwa opknappen van de kamer? Respect hoor, fijn als je zo handig bent!
    Ik heb trouwens de 22e een afspraak bij de gyn voor extra controle en de 29e een pret echo!! En dan de 30e weer controle bij de Vk. Staat lekker volgepland! (Sorry op telefoon geen kleurtjes)

Ga vandaag weinig doen, ben al moe wakker geworden en ik merk dat de kids ook erg moe zijn! Vanmiddag met de oudste naar de logopedie en verder lekker buiten spelen met water :)
    Fijne dag!

16. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Ja dat doen we allemaal zelf. Vooral mijn man en zijn vader hoor :p Ik ga hooguit de kleine dingen lakken.
    Mijn schoonvader zat in de bouw (o.a. als opzichter, architect) dus weet gelukkig wel veel over klussen en constructies.

Lekker rustig dagje dus :)

Zo ga ik even wat huishoudelijke dingen doen. Daarna richting mijn werk meekijken met een collega die weg gaat zodat ik een bepaalde taak over kan nemen. Na het meekijken richting de kwantum voor de gordijnen, want die zijn klaar.
    En dan vanmiddag de plinten lakken als ik nog puf heb :p

17. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 :(2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 :(1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 35

Jongens: 13
    Meisjes: 11
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

16 juli
    Tessa321 - Controle verloskundige

17 juli
    Itsme - Glucose Tolerantie Test

18 juli
    Isade – Controle verloskundige

19 juli
    Vegas – Controle verloskundige

22 juli
    Jaydee – Controle verloskundige
    Appelgebakje – Glucose Tolerantie Test
    Januari2010 – Controle gynaecoloog

23 juli
    Linnepin86 – Controle verloskundige

24 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

26 juli
    Mama Mars – Controle gynaecoloog

29 juli
    Mamasuuzje – Controle verloskundige
    Januari2010 – Pretecho

30 juli
    Januari2010 – Controle verloskundige

31 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog
    Itsme – Controle gynaecoloog

2 augustus
    Jaydee – Pretecho

6 augustus
    Bolkje – Controle verloskundige

13 augustus

14 augustus
    Mamasuuzje – Groeiecho

19 augustus
    Jaydee – Controle verloskundige & bloedprikken ivm Rhesus C-

28 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige & groeiecho

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

18. januari2010

Je bent aardig wat van plan op zo'n warme dag, appelgebakje!!
    Heerlijk zo'n handige man en schoonvader!
    Ik heb toch maar emmer sop gepakt om de nieuwe kamer van dochterlief te gaan soppen :)

19. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Dan hier even snel vanaf mn mobiel ons kinderkamertje! :D
    in 2 berichtjes, kan maar 2 foto's per keer uploaden.. :p

Wandplank wordt deze week nog opgehangen (ligt nu even onder het badje), zo nog even bloed prikken in het ziekenhuis (voor witte bloedplaatjes controle, tbv mijn trombose) en dan door naar de IKEA voor de lampjes en een leuk kleedje en nog wat typische kinder/baby dingen ;)

20. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    En de kast :)

Deel Deze Pagina