1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Het wordt echt ontzettend gaaf, Wausmop!! :D Staat echt goed dat felle behang met die meubeltjes erbij :)

2. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    #3442 WausMop, 16 jul 2013
    Laatst bewerkt: 16 jul 2013
    Dank je :D
    Wij zijn al blij dat het allemaal beter bij elkaar past dan verwacht ;)
    Ben benieuwd naar jullie kamertje straks!
    En uiteraard ook naar dat van de andere meiden hier!

linnepin, die van jullie ziet er ook superleuk uit!
    ik verbaas me steeds weer wat je toch allemaal nog kwijt kunt in een kleiner kamertje.

En met het moment dat ik mn ontbijt achter de kiezen heb, zie ik een hoofd bewegen in mn buik haha.
    gisteravond in bed nog een klein stukje opgenomen van de zichtbare trapjes. Zal het filmpje straks even uploaden naar YouTube en hier plaatsen!

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=s0z12W7hvPw&feature=youtube_gdata_player
    (alleen zichtbaar voor mensen die de link hebben)

3. Hier had ik gister ook het idee dat je hem toch echt wel zou moetne kunnen zien als je een camera erop zet. Maar als ie trapt en mijn man is in de buurt, dan ligt zijn hand er altijd bovenop :p No way dat ik hem zo ver krijg dat ie het gaat filmen; hij vindt het veel te leuk om geschopt te worden ;)

Heb trouwens wel het idee dat ik de kleine meer voel als ik die yoga-oefeningen doe... Is het blijkbaar toch wel ergens goed voor :D

4. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Ah, manlief was hier op dat moment niet bij, die was nog aan het gamen op de pc, en als ik m roep om te komen stopt ie vaak weer met trappen, soms best jammer omdat ie dan vaak net heel hard ligt te trappen :p
    Maar laatst zat manlief in mn buik te prikken en porren en legt ie vervolgens zn hoofd op mn buik, werd ie mooi tegen zn wang geschopt, en niet zo zachtjes ook haha, deed mij zeer van binnen :p

5. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    En ik hou het qua beweging en sport tijdens de zwangerschap wel bij seks en recreatief zwemmen.. kan mezelf niet eens de fiets op sleuren voor een paar boodschappen :)
    Ben vermoeider dan in het eerste trimester, maar dat zal ook wel komen door de vakantie (rust...) en het lekkere warme weer :D

6. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wausmop, super leuk zeg!! Staat idd goed bij elkaar, die felle kleurtjes :)
    En dan filmpje, heeeel leuk! Blijft bijzonder om je buik zo heen en weer te zien gaan he.. wordt nog veel erger zeggen ze.
    Ik kan het zelf ook al goed zien, maar heel herkenbaar dat als je dan roept dat hij stopt met trappelen.

Ik verbaasde me idd ook wat we er allemaal kwijt kunnen.. had niet verwacht dat ik de schommelstoel er nog kwijt zou kunnen, maar heb het zo ingedeeld dat het moet passen :D

Balen dat je trouwens zo moe bent! Je zou je deze weken normaal gesproken het beste moeten voelen..
    Qua beweging hier niet heel veel meer.. Ik hijs me af en toe nog op de fiets naar het werk, das maar 7 minuten fietsen, maar pak toch liever de auto :)

7. Nou, ik begin toch wel te merken dat we richting het derde trimester gaan hoor ;) Vooral met die warmte ben ik niet echt happy, word er loom van.... :)

Ik moet mezelf nu wel op de fiets sleuren, ik had mijn zusje belooft om een taart voor haar op te gaan halen... Pfffffhhhh :p

8. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Echt moe ben ik nu niet maar wel loom. De kleine slaapt ook al een hele tijd en ik heb gewoon lekker meegedaan buiten op het ligbedje :D is voor de verandering ook wel eens lekker.
    Moet vanavond eigenlijk weer gaan sporten maar weet nog niet of ik heel veel zin heb dus even afkijken. Geeft wel altijd een goed gevoel als je bent geweest.

Ik zag leuke kamertjes voorbij komen.
    En dat filmpje was ook erg leuk. Dat heb ik nog niet dat mijn buik zo beweegt. Kan het me ook niet herinneren van de vorige keer maar we zullen zien.

9. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hey meiden!

Hier ook weer eens een berichtje van mij, heb ff wat terug zitten lezen hoor!

@ bolkje: ik vraag me ook wel eens af hoe het in de kraamweek gaat, idd van die ideeen dat mijn huilende baby bij een ander op schoot zit enzo, hihi.
    Ik heb binnenkort ook proefles yoga, ben ook bang dat ik er veel te stijf voor ben, balen dat het je niet beviel En die hormonen, pff heel herkenbaar. En ik ben ook zo vreselijk moe, doe ook veel te weinig in huis!

@mama mars: dat is idd een redelijk hoge bloeddruk, kan me voorstellen dat je daar af en toe last van hebt. Is dat misschien normaal bij een tweeling? Lastig dat je de een minder voelt nu, lijkt me ook gek. Is toch weer iets heel anders zeg, 2 kindjes in je buik ipv 1!

@ wausmop: ohh haha das ook stom van je man hihi, gelukkig vind je het niet zo erg!
    Ook een leuk kamertje zeg! Mooie meubeltjes en vrolijke kleuren :)

@ Linnepin: Mooi kamertje hoor!!

@ kamertje: Wij zijn eindelijk ook goed op weg. Deur is geverfd (hadden we nog niet gedaan terwijl we hier al bijna 4 jaar wonen) en de muurverf is gekocht, van de week 1 muur verven in een kleurtje. Commode zit al 1 laag in de verf, moet helaas nog 2 laagjes dus ben ik nog wel even zoet mee. Af en toe ben ik wel jaloers op alle mooie nieuwe kamertjes die ik hier voorbij zie komen, hoop dat bij ons alles wat bij elkaar past aangezien we wat bij elkaar gesprokkeld hebben en ik per se het oude wiegje van mijn man en de oude commode van mijn broertje wilde gebruiken. Wel alles wit geverfd dus wat dat betreft zou het moeten passen. Er ligt al een houten vloer op de hele bovenverdieping dus daar veranderen we niks aan, die vind ik nog steeds supermooi, zeker icm de witte meubeltjes. Ben wel bang dat het allemaal wat wit gaat worden dus er moeten straks nog wel leuke accesoires komen. Zal als de commode is geverfd en de muur ook eens een foto plaatsen!

@ beweging: ik voel de kleine nu wel regelmatig, maar mijn man heeft het nog niet kunnen voelen. Mijn buik gaat ook echt niet heen en weer ofzo, ik vind de bewegingen heel erg meevallen. Hoop maar dat alles wel goed zit, maak me dan snel druk als ik andere verhalen lees. Laatste keer bij vk wel het hartje gehoord, dat blijft fijn :D

Fijne avond allemaal!

10. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie gaan te snel voor me hoor ;)
    Ik ben super super druk op werk en 's avonds thuis eigenlijk ook, dus niet zoveel tijd voor internet...

Gisteravond controle gehad bij verloskundige, alles weer in orde! Ze vroeg of ik al wist waar ik ga bevallen (zoals iedere keer) en iedere keer antwoord ik met weet ik nog niet. Waarbij ik dan bedoel: ik weet nog niet welk ziekenhuis. Maar gisteren besefte ik ineens dat zij natuurlijk bedoelt thuis of niet haha. Dus ziekenhuis was al heel veel info voor haar :D

Volgende controle is 7 augustus en morgen moet ik voor een glucose dagcurve naar het ziekenhuis.

Ik hoop binnenkort wat actiever mee te kunnen praten hier...

11. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    @ Lilotje: Zelf oude meubels schilderen kan ook heel mooi worden :)
    Wij hebben tweedehands, maar wel een complete kamer omdat ik geen zin had om dat ook nog eens te moeten schilderen.
    Ben heel benieuwd naar het resultaat!

@ Vegas: Fijn dat alles nog goed is. Als je al een stapje verder bent in de beslissing en je ziekenhuis wilt, dan zou ik ook denken dat ze bedoelen welk ziekenhuis.

12. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Ha meiden,

Hier ook weer een teken van leven.
    We hebben een leuke vakantie gehad.
    Manlief is vanaf maandag weer aan het werk.
    Vorige week hebben wij ons huis verkocht en een ander huis gekocht.
    We zijn er ontzettend druk mee.
    Als het goed is krijgen we eind september de sleutel van het andere huis.
    Dus daar de babykamer weer opbouwen, hihi.
    Verder gaat het goed met ons.
    Kleine begint steeds wat drukker te worden, beter te voelen.
    Soms flinke trappen, erg leuk.
    Ze ligt veel met haar beentjes naar beneden. Ze trapt dus ook veel beneden.
    Vanmiddag weer controle.
    Vorige week ook een verlate 20 wkn echo gehad, alles was voor zover goed. Alleen alles boven gemiddeld, groot kind.
    Dat was onze andere dochter ook. Ook een flinke buik inmiddels al.
    Ik hoop echt wat regelmatiger mee te kunnen schrijven maar het is nu gewoon druk hier. Dingen regelen enzo. Andere vk regelen voor de nacontrole enz

Het is leuk dat we mogen verhuizen maar ook best veel geregel.

Nou meiden rustig aan en hopelijk tot snel.

13. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Allemaal weer positieve berichten, fijn!

@Wausmop, wat een leuk kamertje!

@bewegingen, hier voel ik de kleine regelmatig. Soms wat erger dan andere keren. Manlief heeft het één keer gevoeld. En nu steeds als hij er niet is, trapt ze super hard! Als mijn man er dan wel is om te voelen, doet ze niks ;)

14. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Gisteravond besloten hoe we het kamertje in willen gaan richten, vl wilde graag star wars :$. Dit gelukkig uit zijn hoofd kunnen praten. Nu hebben we iets super leuks met apen. Ben helemaal enthousaist. Er komen nu 2 takken van mdf met apen erin. Die heb ik gister meteen besteld via internet. Hopelijk zijn ze snel klaar.

Verder hebben we het geboortekaartje uitgezocht. Moeten alleen nog een geboortegedichtje erin uitzoeken. Waren we gister aan het kijken moest vl ineens huilen. Hij zo ja schat dat is van geluk maar ook wel raar dat E dan echt baby af is als de tweede er is. Vond het zo schattig, heb gewoon even mee gehuild ;)

Dus zaterdag gaan we hier echt aan de slag. Nog wat dingen opruimen boven en het kamertje in elkaar zetten. Heb er zin in. Maar eerst nog even 2dagen werken

15. Hahaha :D

Mijn man wilde het hele kamertje in groenten-thema, van de Ikea... Maar het is uiteindelijk vogeltjes geworden... en vooruit, wat kleine dingetjes met groentes, maar die zet ik ergens in een hoekje waar je ze niet snel ziet :)

16. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    @ Taco: Starwars is wel vet, maar niet voor een baby :p Ik had vroeger een R2D2 lamp :)

@ Bolkje: En wat moet ik mij voorstellen bij een groente thema?

Ben benieuwd naar jullie foto's van de kamers :D

In het album kan je de vorderingen van onze babykamer zien :D Het begint ergens op te lijken!

17. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Zo daar ben ik ook weer. Heb zo nu en dan wel kort gereageerd op vragen in het open forum (of hoe je het ook noemt) maar voornamelijk gelezen hier in mijn afgelopen vakantie. Nu zit ik eindelijk weer eens achter de laptop en dat typt toch een stuk fijner als via de telefoon. Morgen nog 1 dagje vrij en dan mag ik er weer 'vol' tegen aan.
    Ik lees dat de meeste van jullie ook last beginnen te krijgen van de hitte. Met een klein beetje angst zie ik de 30 graden tegemoet die er aan schijnt te komen: ahhh veeel te warm nu als aan het aan mij ligt.
    Wat een leuke kamertjes en ideeen hebben jullie allemaal. Begint nu allemaal echt vorm te krijgen he :)

Kleine update over mij en de kleine: wauw wat doet vakantie een buik goed: ik wordt echt dik!! 2 vingers boven de navel zit ook de baarmoeder nu. Ze beweegt gigantisch veel (vk zei vandaag nog dat ik haar eigenlijk nog niet perse dagelijks hoef te voelen, maar ben heel blij dat ik dat wel doe) Eergisteren schrok ik er gewoon van zo hard als dat voetje (gok ik) naar buiten kwam: ahh dat was eng was het eerste wat ik riep :$
    De glucose is ook goed gebleken na mijn dagcurve vandaag dus dat hoeft ook niet meer extra gecontroleerd te worden.
    Ik heb wel gehoord dat ik vanaf 30 weken al om de 2 weken op controle moet ivm geschiedenis van hoge bloeddruk in de familie. Die van mij is ook al aardig gestegen sinds de vorige controle. Toen iets van 100/55 geloof ik en nu 134/68 maar op zich nog niks mis mee dus.
    Ik zie op tegen het werken ( gelukkig nog maar ruim 8 weken) een loopje naar de bakker zorgt er al voor dat ik buiten adem ben!!

Zo weer genoeg over mezelf en ukkie: ik ben benieuwd naar alle kinderkamers, kwaaltjes en vooral goede en leuke berichtjes over mannen die leuke dingen verzinnen, zeggen en natuurlijk dat ze soms niet uit te staan zijn net zoals zij dat momenteel van ons vinden :D Nog zo'n 15 weekjes te gaan voor de meesten, het schiet al op!!

Nieuwe datum afspraak: 7 augustus controle vk
    En jaaaaa ik ga maandag een datum plannen bij het pretecho bureau, manlief stemt toch in :D (hij vind het een beetje onzin omdat je toch al zoveel echo's krijgt...)

18. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 :(2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 :(1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 35

Jongens: 13
    Meisjes: 11
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

19 juli
    Vegas – Controle verloskundige

22 juli
    Jaydee – Controle verloskundige
    Appelgebakje – Glucose Tolerantie Test
    Januari2010 – Controle gynaecoloog

23 juli
    Linnepin86 – Controle verloskundige
    Wausmop – Controle verloskundige

24 juli
    Appelgebakje – Controle verloskundige

26 juli
    Mama Mars – Controle gynaecoloog

29 juli
    Mamasuuzje – Controle verloskundige
    Januari2010 – Pretecho

30 juli
    Januari2010 – Controle verloskundige

31 juli
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog
    Itsme – Controle gynaecoloog

2 augustus
    Jaydee – Pretecho

6 augustus
    Bolkje – Controle verloskundige

7 augustus
    Vegas – Glucose dagcurve
    Isade – Controle verloskundige

13 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige

14 augustus
    Mamasuuzje – Groeiecho

19 augustus
    Jaydee – Controle verloskundige & bloedprikken ivm Rhesus C-

28 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige & groeiecho

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

19. Jeeej, onze meubeltjes worden 8 augustus bezorgd :D En in elkaar gezet! (Ik heb de tip van Wausmop ter harte genomen, want 2 dagen puzzelen op die meubeltjes, dat zie ik niet zo zitten ;) )

Verder vanavond naar soldaat van oranje. Het was echt ff een ramp om leuke kleding uit te zoeken. Die zwangerschapsjurkjes vind ik zo gewoontjes, maar het chique jurkje dat ik heb heeft weer mouwtjes en daar is het veeeeel te warm voor nu. Dus heb al mijn gewone jurkjes maar uit de kast gehaald en uiteindelijk eentje gevonden die wel leuk paste nog ;)

Verder hou ik me vandaag weer lekker rustig met dat warme weer. Heb brak geslapen vannacht, dus ik ben niet vooruit te branden ;)

20. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Het is ook moeilijk om te weten wat je aan moet trekken vind ik, fijn dat de meesten wel wat stretch spul in hun kast hebben liggen van voor de zwangerschap.
    Soldaat van oranje is super maar wat ik me herinner wel warm! Genoeg water mee nemen en wat dextro, ook voor onderweg! Maar bovenal geniet er van natuurlijk!!

Deel Deze Pagina