1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Super :)
    Gek eigenlijk he, bijna niemand neemt het cb serieus :p maar nieuwe mamma's kunnen er wel onzeker van worden al die verschillende adviezen en wat dan weer beter is of niet. Vooral omdat onze ouders weer andere adviezen hebben gekregen, of misschien onderhand al wel dezelfde :p

Mijn schoonmoeder vertelde dat zij bij een of meerdere van de kinderen geen metalen kruiken mocht gebruiken dus ze stond versteld dat het nu wel mocht.

Mijn moeder luisterde eigenlijk ook nooit zo. Ze had ervaring als kinderverpleegkundige en geloofde het allemaal wel.
    Maar zelfs in de ziekenhuizen was het advies verschillend...bij de ene moest ze het bedje zo opmaken (driehoek onder het hoofdje) en bij de ander werd ze bijna voor moordenaar uitgemaakt als ze dat zo deed.

2. Ik ben tot nu toe erg blij met de hulp van het CB. Ik maak nu gebruik van de prezorg en ik vind het heel erg fijn en ben nu een stuk rustiger dan een paar weken geleden :)

3. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Dat is mooi! Als het goed is krijgen wij dat binnenkort ook :) Denk dat het met de volgende afspraak wel besproken moet worden.
    De kraam is in ieder geval al op de hoogte gesteld van onze situatie.

De reden dat het nog niet is besproken is omdat er ook andere zorg wordt opgestart. Die intake hadden we vrijdag maar doordat er daar iemand weg valt kon het nog wel 2 maanden duren. Nu wordt het overgezet naar een ander (onze eerste keuze) en daar moeten we nu weer een intake hebben, hopelijk schiet dat snel op.
    Moet je je voorstellen dat de indicatie, die 1 jaar geldt, al 2 maanden!!! bij nummero 1 op het bureau lag te verstoffen omdat ze mijn man met zijn broertje verwarde.

4. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    Hier ook af en toe harde buik laatste week zeker maar toen is m'n buik ook echt hard gegroeid gaat jullie buik nu ook ineens zo snel?

5. Ja, gaat zeker een stuk sneller dan in het begin :D

6. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Vandaag weer op controle geweest bij de gyn. Het kindje dat het diepst naar beneden ligt, ligt in stuit. Hopelijk draait die nog. Verder waren ze weer goed gegroeid en gaan ze gelijk op. De gyn zei verder dat mijn buik eruit zag als die van iemand (van 1 kindje) met 34 weken. Ben benieuwd hoe ik er dan op het eind bij loop, haha. Nog niet zo veel aangekomen vind ik, ongeveer 8 kilo.

Voel me hartstikke goed en volgens mij heb ik nog geen harde buiken gehad.

7. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    @ bolkje ik vind het ook fijn dat het cb er is. Je kunt er toch met eventuele vragen terecht en je pikt er zelf de dingen mee die jij nodig vind. Sommige dingen weet je al of doe je gewoon anders maar dat moet ook prima zijn vind ik.

@appelgebakje. Vervelend dat het allemaal zo lang duurt dan. Hopelik worden jullie snel geholpen.

@bassdevilxs. Klinkt goed pas 8 kilo aangekomen te zijn. Zeker voor een tweeling denk ik. En fijn dat alles goed gaat. Lijkt me toch best pittig een tweeling met dit heette weer..

Nu nog even aanrommelen in huis en vanmiddag lekker zwemmen bij mij zus

8. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Hallo dames,

Wat een mooie 3d foto, ik mag volgende week ook! heb er helemaal zin in.

Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg graag lees hoe het met iedereen gaat maar ik op de een of andere manier niet de energie vind om berichtjes te typen op mijn telefoon (net een nieuwe en die werkt wat dat betreft niet zo fijn als mijn oude :( ) Mijn laptop opstarten voor internet duurde net zo'n half uur dus zoals je mogelijk begrijpt is het nu niet echt mijn hobby om terug te reageren.

Heb het sinds mijn vakantie voorbij is ook niet meer al te gemakkelijk. Dat hete weer breekt me op en mijn kilo's inmiddels ook. Mijn buik is echt mega gegroeid en ik weeg nu al zo'n 13 kilo meer als voor de zwangerschap, het zit veelal van voren dus krijg ook rugklachten en last van mijn ribben. Vandaag zo'n band kunnen lenen ter ondersteuning, hoop dat dat wat verlichting biedt! En dan morgen weeeer super warm, jak en dan ook nog werken!!

Maar goed ik lees dus graag met jullie mee en probeer zo vaak mogelijk te reageren.

7 augustus controle verloskundige (maar staat er al op geloof ik)
    8 augustus Pretecho!!!

9. Ja, dat warme weer breekt mij ook aardig op!! :(

10. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Pff 't is ook echt weer absurd warm opeens. Gelukkig zit ik morgen tot 2 uur in een koele ruimte.

@ Isade: Van de fysio had ik wat oefeningen gehad tegen lage rugpijn/om de spieren te versterken.
    Bij mij kreeg ik last omdat de kleinere spiertjes wat slapper werden en dat werd dan opgevangen door de grote 'die de boel wel even recht houden' en dat doet zeer.
    Zou zeker eens gaan voor advies mocht je veel last hebben.

Vandaag heb ik de kleertjes gewassen, zo schattig al dat kleine spul op een rek.
    En ik heb ook een monchoutaart gemaakt om morgen te trakteren op mijn werk *kwijl* :)

11. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Januari, supermooi die echo! Wij mogen over een uurtje, heb er zo een zin in. Als de echo lukt, zal ik 'm ook hier plaatsen.
    Bijzonder dat zoiets wonderlijks in je buik zit he?

@CB, inderdaad fijn dat het bestaat alleen denk ik wel dat ik gewoon doe waar ik me goed bij voel.

@Bassdevilxs, netjes hoor nog maar 8 kg! Mijn broertje en zusje zijn ook een tweeling en die lagen tot 33 weken allebei nog in stuit. Was dus ook al een keizersnede gepland, want dat ging niet meer veranderen. En toch zijn ze toen snachts gedraaid! Mijn moeder dacht dat ze een inwendige aardbeving meemaakte, maar ze kon uiteindelijk wel normaal bevallen. Dus nog goede hoop voor jou!

Ik heb niet zo superver terug gelezen. Ben zo druk deze week. Heb vakantie, maar morgen wordt mijn lieve paps vijftig jaar dus moest veel voor geregeld worden en daarnaast gaan we zondag op vakantie naar Frankrijk. Dus ben ook al bezig met inpakken en het huis op orde brengen.
    Maar nu eerst nog even aftellen naar vanmiddag half 1, dan hebben we onze pretecho. Hoop dat ons ukje er goed voor ligt :D

12. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Echo is gelukt! Hier de eerste foto (foto van foto, moet de digitale foto's nog op de pc zetten)
    Ben nu al verliefd op dit schatje:)

Bekijk bijlage 341671

13. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gave 3D echo's wauw!!!... Wij mogen 9 Aug.. hopen dat ons Eigenwijsje er dan goed voor ligt! :D

14. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 :(2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (24) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 :(1)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16: (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 35

Jongens: 13
    Meisjes: 11
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

6 augustus
    Bolkje – Controle verloskundige
    Tessa321 – Controle verloskundige
    Mamasuuzje – Bloed prikken rhesusfactor

7 augustus
    Vegas – Glucose dagcurve
    Isade – Controle verloskundige
    Zonnig25 – Groei echo

8 augustus
    Isade – Pretecho

9 augustus
    Zonnig25 – 3D echo

13 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige

14 augustus
    Mamasuuzje – Groei echo

15 augustus
    Appelgebakje – Controle verloskundige

19 augustus
    Jaydee – Controle verloskundige & bloedprikken ivm Rhesus C-

26 augustus
    Mamasuuzje – Controle verloskundige

28 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige & groeiecho

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

15. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    @warmte, gisteren had ik er voor het eerst pas echt last van.
    Liep op mn werk naar buiten kreeg een klap in mn gezicht van de warmte! En wat een benauwdheid.. normaal gesproken ook geen last van, maar merkte het toch wel, wat sneller buiten adem.
    Verder vooral loom en lam, en totaal geen zin om mij druk te maken :D

@werk, eerste week na de vakantie zit er weer op, lekker genieten van het weekend nu! :D
    Kleine zat gisteren volgens mij volledig gestrekt met armen en voeten overal te stoten en te schoppen waar mogelijk (bovenin aan de buitenkant zichtbaar, en onderin steeds stootjes in mn blaas en darmen :) voelt niet prettig), dus had een aardig gespannen onderbuik, zelfs zo erg dat ik niet goed rechtop kon zitten, dus de laatste 2 uur op het werk gesnippert en thuis "lekker" op bed gelegen (was ± 30°C in huis, dus uiteraard mét de ventilator aan ;)) en er de rest van de dag toch nog last van gehad.
    Volgens mij was mn baarmoeder aan het groeien/oprekken afgelopen dagen, heb er vandaag gelukkig geen last meer van.

@harde buiken, ook daar geen last van, maar dat kan ook zijn omdat manlief niet wil dat ik wat doe (boodschappen sjouwen mag, maar dan ruimt hij het op).

Verder knap ik inmiddels uit mijn BH's, letterlijk.. (nu pas :p) ik had net een nieuwe (nog geen 2 mnd oud) en die raakte op een gegeven moment in het middenstuk mijn huid niet meer, dacht, zal wel komen doordat ze wat voller worden. Dag later steekt me dus ineens een beugel door! Oeps! :) Blijkt ie dus helemaal uitgerekt/uitgescheurd te zijn, en alle andere BH's zitten mij ook niet lekker meer.. Zijn we dus ook mooi klaar mee, vanmiddag maar verplicht shoppen :p

@Jaydee, leuke echo-foto, dit is wel een hele duidelijke zeg!

@Appelgebakje, lekker een monchoutaart, wat voor vruchtjes had je erop? en getrakteerd n.a.v. je verjaardag?
    krijg er gewoon lekkere trek van :D

@mamasuuzje, ik kreeg gisteren voor het eerst de opmerking van een collega, dat het nou toch wel harder ging als hiervoor, manlief schijnt het ook te zien, merk er zelf nog niet zoveel van eigenlijk :)

@Taco, fijn dat E. weer is goedgekeurd, toch ook altijd wel fijn lijkt mij, met de beeb ook alles goed? :)

@Lilotje, neem wat zoute dropjes mee voor het geval dat je je wat flauw voelt (voor je dus valt), schijnt ook goed te helpen, evenals je lage bloeddruk uiteraard.

@januari2010, zwangerschapsmasker had ik dan al moeten hebben of wat van moeten zien, meer omdat ik expres 2 maand zonder enige zonnebrand heb liggen zonnen, al waren dat maar korte periode's van 15 á 20 minuten.

16. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Wat wordt er weer veel gekletst hier, gezellig :)
    Gelukkig hier al wat minder duizelig, en vandaag gelukkig ook een stukje minder warm, gister was me echt teveel, was zo moe en duizelig, bah.

@ jaydee: ik herken je echo foto.

Vanavond gezellig uit eten en morgen een verjaardag van een zwangere vriendin, die op dezelfde datum is uitgerekend, zo grappig, lekker kletsen over baby's en zwanger zijn enz :D

17. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Wausmop, haha.. Moest wel lachen over "ik knap uit mijn bh's" :p
    Zag het even heel levendig voor me...:D
    Hier groeit alles ineens ook op en top trouwens, bijzonder!

@zonnig 25, oh spannend! Is inderdaad leuk als ze er goed voor liggen. Ons eigenwijsje deed steeds de handjes voor het gezichtje. Moesten we echt porren om haar in de juiste stand te krijgen ;)

@lilotje, oh grappig!! Jij hebt daar dan ook een heel andere naam. Ik ook... Vind beide sites handig en ze hebben allebei hun voor- en nadelen dus kan het niet over mijn hart verkrijgen er eentje op te zeggen:):p

18. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    @ bh's : bij prenatal hebben ze zo'n soort haltertops/meegroei bh. Erg fijn en groeit goed mee, daarbij genoeg ondersteuning en geen last van beugels!!

@hitte: gister was een ware hel, vandaag gelukkig lekker windje en alleen morgen nog een paar uurtjes werken en dan heb ik ook weekend!!

@echo wauw super mooie foto! Ik mag donderdag en hoop dan net zo'n mooi kindje te zien!

19. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    @jaydee mooie echo foto. Is echt goed te zien zeg het gezichtje. Was zeker genieten toen jullie de echo hadden.

@wausmop met de baby is ook alles goed. Een echte drukte makertje:D

@hitte. Ja gister was ook echt niet leuk meer. Veel te warm om te werken maar we hebben het weer overleefd. Nu lekker genieten van het weekend met wat minder warm weer. Heeerlijk :D

20. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    @ Jaydee: Mooie foto van jullie kindje!

@ Wausmop: Met kersenvlaaivulling :) Ja, voor mijn verjaardag gemaakt. Vandaag ben ik echt jarig, dus gister weer een monchoutaart gemaakt en een perzikkruimeltaart.

Mijn bh's passen nog wel ;) Valt vast tegen voor diegene die zeiden 'je krijgt nu p*rn*tieten' ..of ik moet nu opeens heel erg gaan groeien daar.
    Het schijnt ook nogal lastig te zijn om goed zittende voedingsbh's te vinden in maatje 70A/B voor een normale prijs.

Deel Deze Pagina