@Bolkje, zonde! Helaas doe je er niets aan... smeer je wel met iets? Ik gebruik Bepanthen zwangerschapsbalsem, dat verzorgt en versoepelt de huid en kan het merken als ik 1 dag niet gesmeerd heb krijg dan een hele strakke en gespannen huid. Moest eerst niets hebben van de zalfjes etc. maar na verschillende babypakketten in huis te hebben gehaald waar van die proefverpakkingen zaten toch zelf maar zo'n fles aangeschaft. Bovendien, baat het niet, schaadt het niet @Appelgebakje, gefeliciteerd met je verjaardag!! En taart, nomnom, lekkerrr kersjes, perzik, heerlijk, ik ga straks naar de supermarkt voor wat vruchtjes! Ik begreep van m'n vriendin (zij had maatje 65i/70H tijdens zwangerschap) dat de voedingsbh's van de Hema zowel voor zowel de wat kleinere als grote maten supergoed zouden zitten. @Taco, mooi zo, hier ook een druktemakertje, alarmbellen gaan gelijk af als ik 'm een dag wat minder voel (al is dat normaal, maar hij is zo vaak zo actief, dat je er aan gewend raakt hè) heerlijk dat getrappel @Isade, thanks voor de tip, de ondersteuning is voor mij erg belangrijk, anders kan ik ze met mijn maat beter over de schouders gooien @Jaydee, zo levendig als jij het je inbeeld kan denk ik wel aardig kloppen @Lilotje, ook toevallig dat je vriendin op dezelfde dag is uitgerekend! Wel leuk, kunnen de kleintjes ook met elkaar opgroeien Verder... Gisteren inmiddels geslaagd voor 2 "tijdelijke" bh's bij Livera.. helaas gaan ze daar tot max. 75F en ik moet net G hebben wil die beter zitten of echt goed passen (dus 80F meegenomen, dan de omvang maar wat laten innemen), en nu met het groeien/voller worden heb ik straks denk ik wel GG of H..... ik hou m'n hart vast! Wat de warmte betreft, wat was het gisteren heerlijk! Vandaag nog niet buiten geweest, maar schijnt toch warmer te zijn dan gisteren volgens manlief. Helaas genoeg te doen in huis inmiddels... hebben een week lang lekker alles laten liggen en staan, en ... wat een zooitje kunnen 2 mensen (met 2 hondjes en 2 katten) er toch van maken dus hup, met de luie reet van de stoel af en wapperen met die handjes Fijne zondag nog dames!
Even een filmpje van ons druktemakertje. 1:30 min. lang zijn spiertjes aan het trainen https://www.youtube.com/watch?v=Yl3gY-RLDM4
Klopt ja.. m'n telefoon maakte er een potje van. Maar, nu moet 'ie het wel doen Verkorte link: http://youtu.be/Yl3gY-RLDM4
ik smeerde het in met rozenolie, maar blijkbaar helpt dat niet genoeg. ga vandaag ook maar eens die bepanthen creme halen. Hopen dat ik de schade nog kan beperken. Hebben jullie dat ook, dat je van die rare dingen droomt afentoe?? Had vannacht echt zo'n nare nachtmerrie over de zwangerschap én over mijn man. Ben er nog steeds verdrietig van
Naar Bolkje om een nachtmerrie te hebben daarover Kan je zo in blijven hangen de hele dag. Ik droom sowieso heel vaak rare dingen, gelukkig niet veel nare dromen. Over de zwangerschap heb ik nog maar een aantal keer gedroomd, maar niks heel vreemds geloof ik. Mijn moeder droomde aan het eind van de zwangerschap dat ze in het ziekenhuis was en dat de dokters haar buik, die eruit zag als een groot ei, kapot tikte en ik daar uit kwam
@Bolkje, Nare dromen...het is net of die bij mij juist weg blijven sinds ik zwanger ben.. (Blij toe!) Maar als ik dan eens wakker word en het me herinner... is het wel allemaal veel levendiger dan voorheen Wat ik wel regelmatig heb, is dat ik iets droom, en het een maand later precies zó moet verlopen, met zo'n typisch deja-vu gevoel die je dan besluipt. Daar gaan me soms de haren van overeind staan, en ook dat heb ik meer sinds de zwschap. Daarvoor ook wel eens, maar dan gingen er maanden, al dan niet jaren, overheen voor het gebeurde.. ook de nare dingen helaas. En wat had die rozenolie precies voor effect dan? Ik ken het niet @Appelgebakje, gelukkig worden we niet daadwerkelijk zo geboren!
Ja, dat schijnt ook goed te zijn voor je huid... Maar blijkbaar niet qua soepelheid Nou, ik droomde vannacht dus ook over een ei... Ik droomde dat ik zwanger was van twee kindjes, van ons mannetje én van een vogel. En ik moest kiezen welke van de twee zou blijven leven, maar in die droom hield ik van allebei evenveel... En daarna flipte mijn man ook nog eens helemaal en veranderde in een klein stukje vlees Heel raar en onrealistisch, maar in die droom was ik echt helemaal van streek ervan
Die dromen zijn herkenbaar. Mijn vriend heeft een keer in mijn dromen iemand vermoord (en hij doet nog geen vlieg kwaad...) en deed daar heel luchtig over, terwijl ik wroeging had. Vervolgens zeg ik het tegen mijn moeder en die zegt doodleuk, stel je niet aan, was je maar meer als hem! Ik werd echt even naar wakker en moest even alles op een rijtje zetten om het rotgevoel kwijt te raken. Heb nog geen dromen over de kleine uk gehad, en als ik ze krijg, dan hoop ik dat het leuke zijn!! Ik smeer met de etos buikbalsem en de zwitsal buikbalsem (afwisselend hoor). Heb nog geen striae, maar heb het al van mijn pubertijd op de benen en borsten, dus ik ben bang dat mijn buik ook mee gaat doen... ik wacht rustig af. @filmpje: erg leuk en herkenbaar! @BH's: ik heb een voedingsbh van anita's gekocht. Omdat het een voedingsbh is rekt hij ook nog een beetje mee, dus het kan meegroeien met de cupmaat. Ik heb ook de BH's van de prenatal geprobeerd, maar daar had ik absoluut geen steun aan. En hopelijk kan ik deze BH na de bevalling gewoon door blijven gebruiken! Klein foutje in de agenda gemaakt. Ben vandaag naar de verloskundige geweest... Alles was goed. Ze vond het gewicht wat ik de laatste 3 aangekomen was nog best meevallen. Zit nu op 7,3kg totaal (vanaf voor de zwangerschap). Verder was alles helemaal goed en zit onze uk goed op schema. Onze uk is lekker bewegelijk! Helaas ook vannacht... ik slaap tegenwoordig slecht. Kan niet meer op mijn rug liggen en op de zij kan het maar op 1 manier per kant, anders lig ik toch teveel op mijn buik... daar moet ik nog even een oplossing voor vinden. Slaap nu iig met een extra kussen onder mijn bovenste knie. Hopelijk gaat het vannacht beter! Voor de eigenaars van een stethoscoop: als je je hand een 30sec aan 1 kant van je buik houd, kun je hierna de stethoscoop eronder schuiven en het hartje luisteren. Ik vind het zo telkens binnen 20 sec. Erg leuk om te horen!!! Op google foto's gezocht van baby's van 27/28 weken. Ik kan me niet voorstellen dat er al zo'n kindje in mijn buik zit!!! Maar hopelijk blijft onze uk nog even zitten hoor (en die van jullie ook!) Nieuwe afspraak bij de verloskundige: 29 augustus (nu heb ik wel goed gekeken, haha)
Straie ga je helaas nooit geheel tegen kunnen houden ook hoor, en daar waar je 'm hebt stond je huid dan waarschijnlijk al een tijdje onder spanning. Ik had altijd al erg veel straie op mn borsten, nu ik daar insmeer lijkt het ook een stuk minder geworden Zijn verder niet echt hele goedkope tubes (geloof 25,- ofzo), maar die van ons wordt nu al 2 mnd elke dag gebruikt, en is nog niet tot de helft verbruikt. Wat je dromen betreft, naar wakker worden lijkt me dat.. Misschien had je honger dat je droomde dat manlief ineens in een stukje vlees veranderde? Als je een abonnement hebt op de bibliotheek, zoek eens een boek van dromen op, sommige dromen met bepaalde 'content' hebben vaak een betekenis.. als je dat weten wilt uiteraard Maar als je er gevoelig voor bent, zal ik dat juist afraden, het kan je erg aangrijpen, nog meer als dat je droom zelf al gedaan heeft.
Ik denk dat ik wel ongeveer de betekenis kan raden... Het idee dat we moeten 'kiezen' tussen vrijheid-blijheid (de vogel) en ons mannetje (alsof er een keuze is!). En dat mijn man het daar vooral ook heel erg moeilijk mee heeft gehad de laatste dagen. Maar waarom hij een stukje vlees werd?? Geen idee
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 :(2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (1) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (2) Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (4) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) 13 :(1) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16: (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal aantal baby's: 35 Jongens: 13 Meisjes: 11 Niet wetend/zeggend: 11 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 6 augustus Bolkje Controle verloskundige Mamasuuzje Bloed prikken rhesusfactor 7 augustus Vegas Glucose dagcurve Isade Controle verloskundige Zonnig25 Groei echo 8 augustus Isade Pretecho 9 augustus Zonnig25 3D echo 13 augustus Wausmop Controle verloskundige 14 augustus Mamasuuzje Groei echo 15 augustus Appelgebakje Controle verloskundige 19 augustus Jaydee Controle verloskundige & bloedprikken ivm Rhesus C- 26 augustus Mamasuuzje Controle verloskundige 28 augustus Wausmop Controle verloskundige & groeiecho 29 augustus Tessa321 Controle verloskundige 16 september Oehoe Echo ligging placenta Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen. Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen: - Hoe oud ben je? - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting? - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV) - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH) - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen? - Heb je afspraken voor op de lijst?
Vandaag bij de vk geweest, ik was 4 kilo aangekomen <denial> Maargoed, vorige keer had ik een heel licht zomerjurkje aan en dit keer een gewone spijkerbroek, dus misschien ligt het daaraan </denial> Verder ging alles goed, kindje was goed gegroeid en lekker bewegelijk weer Volgende afspraak 26 augustus
4 sinds het begin v/d zwangerschap of 4 tussen de laatste en deze afspraak in? Fijn dat het allemaal weer goed was!
7 kg totaal is nog netjes Het aankomen hoort nu toch ook sneller te gaan? Ik heb mij op het werk gekomen en daar was ik ook weer een kilo zwaarder dan anderhalve week daarvoor.
Ik weet nog wel van de vorige keer dat het ineens snel kan gaan met aankomen. Eerst lijkt het niks en dan ineens een paar kilo erbij. Niks aan te doen. Straie wat vervelend hopelijk komt er niet meer bij.. Hier nog niks te zien. Dacht laatst iets te zien maar trok gelukkig weer weg
Hier tot nu toe nog 'maar' 5 kilo aangekomen maar dat was de laatste keer bij de vk. Moet volgende week weer wegen, denk dat er nu toch wel heel wat bij zat. Ach ik was bang dat ik 30 kilo zou bijkomen maar dat zal ik niet meer gaan halen (denk ik... hoop ik..) Wij hebben zondag een pret echo gehad, Gingen voor een 2d echo, maar toen we er waren wilden we toch eigenlijk 3d. Vonden allebei 3d echo's altijd een beetje eng eruit zien, maar als het om je eigen kindje gaat.. hihi Maarrr 3d wilde niet lukken, ukkie lag dubbelgevouwen met voetjes voor het hoofd. Hebben heel even een klein stukje gezicht gezien maar verder niets, maar dat vond ik al zo bijzonder! Volgens de echosopiste heeft het mijn neus en lippen, haha! We hebben nu een hele reeks 2d foto's meegekregen maar zitten toch te twijfelen nog een poging tot 3d te doen binnenkort.. Alles was verder wel goed, ze kon zelfs al zien dat er wat haartjes op het hoofdje zaten, hartje klopte goed en groei was ietsje beneden het gemiddelde maar wel gewoon prima (volgens haar toch geen 10-ponder zoals ik zelf vroeger was hihi) Enn nog steeds duidelijk een meisje! 2 foto's (eerste vanaf de zijkant en tweede gezichtje van voren):