1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    @lilotje: leuk zeg, grappig dat er gewoon al haartjes te zien zijn!!

@straie: Jap ik ook hoor bij m'n borsten.. Lijkt net op een elastiek en op die plek had ik nou net niet gesmeerd

@gewicht: ik moet me ook weer wegen maar volgens mij ook behoorlijk wat aangekomen gaat inderdaad best snel

2. Mellietje24

7 aug 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeej ik kan me ook hier aansluiten :) Ik ben zelf net 25 geworden en in verwachting van ons eerste kindje. Ik ben uitgerekend om 13 november!! Het wordt een meisje (althans dan zeggen ze ;)) en ik zal in het ziekenhuis gaan bevallen, geen reden voor alleen een 'over'bezorgde papa en opa die er op staan haha en eerlijk is eerlijk zelf is het ook wel een fijn idee...

Ik ben er nog niet helemaal over uit qua borstvoeding of flesvoeding maar ik neig meer naar flesvoeding :)

Leuk om te zien wanneer iedereen is uitgerekend en alles zo eens terug te lezen!

3. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Welkom Mellietje, ik zal je vanavond of morgenochtend op de lijst erbij zetten :)

Hoe gaat je zwangerschap tot nu toe?

4. Mellietje24

7 aug 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met het kleine ukje alles prima in orde!! Met mij helaas wat minder... er is nog geen dag geweest dat ik mij niet ziek, zwak of misselijk heb gevoeld maar goed alles voor het goede doel dan maar ;)

Daarnaast gaat school en werk gewoon door (helaas) maarja nog 2 maandjes en dan mag ik met verlof dus dan is het alleen nog school hahaha

Zag dat ik genoeg terug te lezen heb dus daar ga ik maar eens aan beginnen!!

5. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Welkom mellietje. Minder dat je nog steeds misselijk bent. Zo kun je een stuk minder genieten van je zwangerschap lijkt me. Maar wel fijn dat alles goed is met de kleine. Dat is toch ook erg belangrijk.
    Pittig hoor naar school en werken. Moet je nog lang naar school of bijna klaar?

@hier eigenlijk niks bijzonders. Dacht een rustig dagje met even een bezoekje aan mijn opa en oma maar dochterlief had vandaag bedacht dat het een jengeldag is en ze toch echt niet hoeft te slapen. Ze ligt nu eindelijk even te slapen. Best vermoeiend maar ja zal wel een tandje dwars zitten denk ik. En dat doet natuurlijk erg pijn, dus begrijpelijk

6. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Welkom Mellietje!
    Je bent gelukkig niet de enige die de 'zegen' heeft gekregen met betrekking tot de misselijkheid. Hier zal deze mogelijk de volle 9 maanden aanwezig zijn. Gelukkig krijg ik er vrij zware medicatie tegen :D meer omdat ik niet (nog meer) mag afvallen :( en zodat ik nog gewoon naar het werk kan, want thuis zitten is ook niet wat.
    Wel fijn om te weten dat het verder toch helemaal, ondanks alle complicatie's, goed gaat met de kleine hè :D
    Succes met teruglezen het is veel!

@Taco, ik vind het altijd zo zielig voor die kleintjes als ze tandjes doorkrijgen, zo'n lekker machteloos gevoel wat je er van krijgt omdat je er niets aan kunt doen voor ze.. Hoop dat als het inderdaad de tandjes zijn, dat ze er snel door zijn voor E. :)

@mamasuusje, ohw jammer is dat! Op je buik nog niets te bekennen?
    Ik had de straie op mn borsten helaas al vanaf mn 13/14e.. ik wilde nooit aan een BH op die leeftijd en droeg altijd strakke tops (had toen al een B/C cup) want BH's vond ik iets voor volwassen vrouwen ;) totdat mn moeder mij meesleepte naar de winkel :p
    Straie is nooit meer minder geworden, totdat ik dus die zwangerschapsbalsem ben gaan gebruiken, maar zodra je stopt met smeren is het in no-time weer terug..

@Lilotje, leuke echo foto's :D
    Ben benieuwd of jullie inderdaad nog voor een 3D echo gaan.
    Wij hebben er expres voor gekozen het niet te doen. We weten het geslacht al, en willen toch nog iets een verassing houden voor onszelf, want soms kun je al zo goed bij de 3D's zien hoe die kleine er straks uitkomt te zien! Wel leuk uiteraard ;)

@Bolkje, 7kg is netjes hoor, je komt als het goed is nu toch iedere week zo'n 500gram aan.
    Met geluk is de eerste 5 á 6 kg er met de bevalling zo weer vanaf ;)
    -3 á 4 kg baby
    -1 kg placenta
    -1 kg bloed

Ik zal a.s. vrijdag weer eens op de weegschaal gaan staan, is inmiddels alweer 2 weken geleden, en toen woog ik nog 74,9kg.. (die ene 0,01 doet het hem hè ;) de week daar vóór was het 75kg met dezelfde kleding), en is dus nog steeds onder het gewicht van voor de zwangerschap.. maar het is stabiel.
    Ben benieuwd of er al wat aan zit, mijn buik begint zich nu pas een beetje als bolle toeter te vormen :D

Verder geen nieuws meer te melden :)
    Fijne avond meiden!

7. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Hier een foto van de box, die we 2 weken geleden hebben neer gezet. Foto's van het kamertje volgen binnenkort, staat nog niet helemaal naar m'n zin. :p

Bijgevoegde bestanden:

8. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 : (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 : (2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (25) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 : (2)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)
    Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16 : (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 36

Jongens: 13
    Meisjes: 12
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

6 augustus
    Bolkje – Controle verloskundige
    Mamasuuzje – Bloed prikken rhesusfactor

7 augustus
    Vegas – Glucose dagcurve
    Isade – Controle verloskundige
    Zonnig25 – Groei echo

8 augustus
    Isade – Pretecho

9 augustus
    Zonnig25 – 3D echo

13 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige

14 augustus
    Mamasuuzje – Groei echo

15 augustus
    Appelgebakje – Controle verloskundige

19 augustus
    Jaydee – Controle verloskundige & bloedprikken ivm Rhesus C-

26 augustus
    Mamasuuzje – Controle verloskundige
    Bolkje – Controle verloskundige

28 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige & groeiecho

29 augustus
    Tessa321 – Controle verloskundige

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

9. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, leuk om alles zo te lezen! Ik ben helaas niet in staat om vaak zelf te reageren, druk, druk, druk! Maar gisteren weer controle bij de verloskundige gehad en alles weer prima! Glucose dagcurve was ook prima gelukkig.

Volgende afspraak bij verloskundige op 30 augustus en groeiecho op 14 september!

Verder zijn we nu ook eindelijk een beetje begonnen met het kamertje (althans met een groter bed voor mijn stiefdochtertje, zodat we het ledikantje vrij hebben). Langzaamaan komt het vast wel in orde :)

10. Ik heb trouwens nog gevraagd of ik ook een glucose-dagcurve moest, maar mijn vk vond het niet nodig, omdat de baby gewoon goed op de groeilijn zit en ik niet extreem ben aangekomen... Vond het wel apart, maargoed.... ;)

11. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
  12. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Wauw 3d echo was super. Een eigenwijs meisje die met haar handjes zei: no pictures please!! Toch nog wat mooie plaatjes gekregen en geweldig om al die bewegingen te zien, mondje open, slikken, verstoppen in de placenta. Leuk en een echte aanrader!

13. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Goedemorgen meiden!

Excuses dat ik een tijdje niks van me heb laten horen....had een beroerde internetverbinding op de camping ( want daar bivakkeren we al vanaf dag 1 van de vakantie ) maar dat is nu opgelost dmv een nieuwe router.

Wat ontzettend fijn om te lezen dat het eigenlijk met iedereen ( op wat kwaaltjes na) goed gaat!
    Hier gaat alles ook goed met onze kleine prins in m'n buik! We hebben een pretecho gehad ( zal zo mijn moppie even spammen) en hij heeft mijn dikke lippen hahaha en dikke billen en een grote piemel hahahhaa moest erg lachen toen de echoscopiste dat zei.
    Ons huis is helemaal leeg, alles is naar de opslag om te klussen. Dus alles is geverfd en gisteren is de behanger geweest en vandaag komt de vloerenboer om op de bovenste 2 etages te voorzien van laminaat en de houten vloer beneden wordt geschuurd en opnieuw in de olie gezet, maandag komt de babykamer, het nieuwe bed van mijn ( nu nog) jongste en haar nieuwe garderobekast.... En het wordt zo mooi! Goed ik eet bietjes en zuurkool tot en met 2014 maar het is het allemaal waard. Ik ging gisteren kijken naar het resultaat van de behanger en kreeg het echt even te kwaad...we hebben zulke zware ( in financieel opzicht ook, ook emotioneel) tijden gekend....en dan nu zo heerlijk alles op orde maken en een fijn huis....we hebben er echt de ballen uit ons broek voor gewerkt maar ik ben echt apetrots op ons, als gezin, als stel dat we alles doorstaan hebben, je ziet de aanhouder wint. Goed zweverig ik snap het maar goed, ben gewoon dankbaar...

Nare dromen ....ik word geteisterd door 1 en dezelfde droom en wel een verschrikkelijke ... Dat ik samen met mijn jongste dochter en zwangere buik levend wordt begraven en ik mijn man hoor zoeken en roepen en dat mijn dochtertje zachtjes huilt " mama ik ben zo bang" vreselijk echt....

Striae ik heb misschien een tip, ik heb geen striae of het door het volgende komt geen idee maar ik neem elke dag wisseldouches....warme straal, koud, warm koud etc...m'n buik is dan helemaal rood als ik klaar ben en dan smeer ik m goed in....ook scrub ik mezelf van top tot teen met een scrub op olie basis ( de talahasso van collistar heeeeeerlijk, wel duur maar dubbel en dwars waard) kun je ook zelf maken door grof zeezout en olijfolie te mengen en dan je zelf " aan de lucht" laten drogen....zo houd ik de boel een beetje soepel en loop ik gewoon lekker in mijn blote kont door de toko te drogen hahahaa.
    Die borsten ....serieus....ik doe altijd gezellig mee met m'n cup c....maar heb nu e....ze zijn wel prachtig dat wel....nu nog een wespentaille en het is helemaal beeldig..... Ik knapte dan ook uit elke bikini en bh dus heb maar nieuw gekocht, dus kan iig " normaal" in de tuin liggen nu en niet alsof ik uit mijn bikini knap...

Wat wel een beetje behoorlijk jammer is is dat ik last van m'n bekken heb...zat van de week jankend op de bank van de pijn en kon de ene voet niet voor de andere zetten, m'n schaambot leek wel in 2en gebarsten, vreselijke pijn in mijn rug dus vandaag bij de verloskundige maar even vragen wat hieraan te doen, want ik heb gewoon een verbouwing, kinderen, honden, paarden en een harige kerel waar voor gezorgd moet worden....

Wat betreft de hitte...nou ik heb het wel zwaar gehad op sommige momenten maar ik heb ook de liefste man van de wereld, die kwam meteen met een mobiele airco onder z'n arm om ervoor te zorgen dat er in ieder geval een ruimte in huis aangenaam was...heb daar dus aardig wat gezeten en gelegen...

Merk ook aan mezelf dat ik het " zwanger zijn" af en toe helemaal zat ben echt zat...gewoon dat ik mezelf terug wil...ook gezellig alles mee eten en een wijntje ofzo drinken, ik mis het echt! Vind er niets aan even...begrijp me niet verkeerd hoor ben mega happy maar als de ooievaar gewoon langs zou kunnen komen zou ik er voor tekenen.

Nou heel verhaal weer! Ik zal zo mijn zoon laten zien van de 3 d echo! Xxx

14. Heel herkenbaar wat je schrijft. hoe langer je zwanger bent, hoe minder leuk het eigenlijk wordt... In het begin dacht ik 'dit hou ik wel jaren vol, voel me heerlijk!' maar inmiddels valt dat toch wat tegen, haha :D

15. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Lilian vroeg me inderdaad laatst al af of je op vakantie was omdat je al een tijdje niks van je had laten horen.
    Vervellend zeg last van je bekken. Hopelijk heeft de vk een oplossing want niet meer vooruit kunnen lijkt me een ramp.
    Juist toch goed dat je trots/blij bent met de verbouwing, nieuwe spullen. Waarschijnlijk hebben jullie er hard voor gewerkt dus dit is dan de beloning :D lekker van genieten!

Wat betreft de zwangerschap ben ik het nog niet beu. Weet dat dit de laatste keer is dus geniet nu maar extra en verder heb ik geen kwaaltjes dus dat scheelt ook een hoop. Kijk wel uit naar volgende zomer dat ik ook weer met een wijntje bij de bqq kan zitten. Nu al 2jaar niet en mis dat wel.

16. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Zoals beloofd, hier een foto van onze zoon! Ons schatje....

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,1 KB
      Weergaven:
      3
  17. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Alleen wel ondersteboven zie ik nu! Nou ja jullie hebben een idee hahaha

18. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Het mannetje....kijken of ie nu wel rechtop komt:D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      22,4 KB
      Weergaven:
      4
  19. Ik vind die 3D-echo's allemaal zo op elkaar lijken :) Of ligt dat nou aan mij??

20. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Ligt niet aan jou....allemaal verfrommelde minimensjes hahhaha

Deel Deze Pagina