1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vind het trouwens wel heel leuk hoor :D Maar ik vraag me af of ik mijn eigen zoontje zou herkennen als ze me er 10 op een rij zouden laten zien :)

2. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Heyyy Lilian is weer boven water :D Mooie echo hoor!

Gisteren had ik even zo'n dag van pff, ben het zwanger zijn wel zat als dit zo blijft gaan. Kreeg pijn aan mijn banden van staan, afstappen van de fiets, lopen, opstaan. Van te lang zitten krijg ik last van mijn onderrug en af en toe schiet er eens een pijnscheut door mijn 'bekken'.
    Gelukkig gaat het vandaag wel allemaal prima dus dat scheelt weer :p

Voor je bekkenklachten zou ik zeker hulp zoeken bij een therapeut die hier verstand van heeft :) Ik heb er veel aan en nu niet tot nauwelijks last van bekkenpijn

3. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Ik heb het juist andersom, voel me een stuk beter dan in het begin. De eerste 17 weken zei ik tegen mijn man dat er never nooit een tweede gaat komen, nu zeg ik dat al niet meer. Ben zo vreselijk blij dat ik niet de volle 9 maanden zo misselijk ben als in het begin!

Maar ben het nu af en toe ook wel zat. Heel veel pijn in mn stuitje, veel last van maagzuur en mis mn eigen lijf, waar ik gewoon alles mee kon doen. Wil weer gewone kleding aan enzo, haha. Nog even geduld!

gister hebben wij echt mega veel geshopt voor de baby! Alles om het kamertje af te maken. Alle muren, kozijnen, plinten en deuren zijn nu geverfd. Dus morgen gaan alle meubeltjes in elkaar en op hun plaats en kan ik het gaan aankleden. We hebben een klamboe, klamboestok, gordijnroede, gordijnen, kleedje, planken, lakentjes, dekentjes enz gekocht. Verder ook nog de 'verplichte' dingen zoals hydrofielluiers, manicuresetje, slabbetjes enz. Zei ik in het begin nog: niet alles roze voor een meisje. Nu is zo'n beetje alles roze met wit en bloemetjes enz. Hihi een echte meisjeskamer, hopelijk niet TE. Zal eindelijk eens een foto plaatsen als het straks ingericht is.

Even een ander vraagje. Ik welke maat kopen jullie 'het eerste kledingsetje' Ik heb nu een leuk setje in maat 56 (van lief!) maar is dat te groot eigenlijk? Kan ik beter 50 kopen? Of zal ik in beide maten wat uitzoeken en kijken hoe groot ons meisje straks is? Ik heb hier echt geen verstand van!

4. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Vind ik ook lastig die kleding, je kan het zo moeilijk schatten nog. Mijn schoonzus paste bijvoorbeeld gelijk al niet meer in 50, volgens mij was 56 al te klein en zelf heb ik maatje 44 nog aangehad.
    De maten onderling verschillen ook zo, de ene 50/56 is de andere niet.

5. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey meiden!
    O o o o o wat wordt ons huis mooi hahahaha babykamertje is exact geworden hoe ik het in mijn hoofd had ( mijn man kon zich niets voorstellen met sloophoutbehang op de muur maar hij vind het ook super geworden gelukkig) kan niet wachten tot maandag en het kamertje geleverd wordt.....dan inderdaad nog de aankleding maar dat komt denk ik ook wel goed ;) ik heb nu werkelijk een beeeeeldsvhoon eerste pakje voor ons moppie in maat 56... Ze hadden helaas niet kleiner anders had ik m in beide maten gekocht. Mijn oudste dochter knapte uit maat 50 die lag strak gespannen in haar beeldige pakje hahaha dus had ik beter 56 kunnen hebben, terwijl mijn kleine koekie verzoop in 50 terwijl ze 51 cm was dus zou op zich goed moeten zitten...dus ik ga even op zoek naar nog een pakje in maat 50....

6. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 : (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 : (2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (25) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 : (2)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)
    Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16 : (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 36

Jongens: 13
    Meisjes: 12
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

13 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige

14 augustus
    Mamasuuzje – Groei echo

15 augustus
    Appelgebakje – Controle verloskundige

19 augustus
    Jaydee – Controle verloskundige & bloedprikken ivm Rhesus C-

26 augustus
    Mamasuuzje – Controle verloskundige
    Bolkje – Controle verloskundige

28 augustus
    Wausmop – Controle verloskundige & groeiecho

29 augustus
    Tessa321 – Controle verloskundige

30 augustus
    Vegas – Controle verloskundige

14 september
    Vegas – Groeiecho

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

7. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Fijn dat het zo mooi wordt Lilian. Ik ben benieuwd naar de foto's straks!

De deuren van de babykamer worden hier in de verf gezet, helaas een lange droogtijd (16 uur) dus als de deur 4 lagen nodig heeft (2 voor, 2 achter) ben je al snel 3 a 4 dagen verder :p En dat keer 2 want we hebben de ruimte en het materiaal niet om twee deuren tegelijk te doen.

Woensdag gaat mijn man met zijn vader de wandplank ophangen en dan is dat ook klaar.

8. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Leuk om te lezen dat de meeste druk bezig zijn met de babykamer. Hier aan het wachten dat mijn 2takken klaar zijn. Dan kan ik verder met de aankleding, lamp op hangen kubussen boven de commode. Heb er zin in. Ben ook erg benieuwd naar het resultaat van jullie kamertjes. Foto's altijd leuk :D

Gister naar sister act geweest. Was echt geweldig:) de kleine was steeds druk mee aan het trappen op de muziek..
    Vandaag lekker rustig aan. Zo bezoek van vrienden, weer eens lekker bbq. Hopelijk werkt het weer mee.

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    He lady's korte update;

Alles ging 'prima' tot ik 2 augustus harde buiken begon te krijgen, zeker met de komst van een tweeling dacht ach het zal op het moment dat ze om de 3 minuten kwamen dacht ik toch maar bellen maar toen zakte het weer af, om een lang verhaal kort te maken rommelde het gedurende een aantal dagen flink door en dinsdag kreeg ik slijm met bloedverlies maar ook hier zocht ik niks achter, tot ik mn zus appte en die zei het is toch wel verstandig om even te bellen... Nou konden ons met spoed melden op de verloskamers voor onderzoeken en helaas bleek hier dat mn baarmoedermond ernstig verkort was en we richting de 2 cm ontsluiting zaten...
    Ik mocht naar huis en heel rustig aan doen, en vrijdag weer komen en dan zouden ze een plan maken mocht buik onrustig blijven en het beeld van de de baarmoedermond nog het zelfde was..

Helaas was dit het geval, en werd er meteen aan de bel getrokken en overleg gepleegd met de hoofd gyn en kon ik naar boven worden gebracht om daar te vertoeven... Als buik niet rustig werd zouden ze zaterdag beginnen met weeen remmers en longrijpers en i.o.m UMCG zouden ze me dan zolang het verantwoord was hier houden en anders overplaatsing naar Groningen... Echter kreeg ik in het ziekenhuis met uit zondering van 5 nachtelijke harde buiken geen harde buiken en was het beeld van de baarmoedermond positief en dus niet verergerd en mocht ik onder strikte voorwaarden naar huis, waar ik me overigens keurig aan houd :).

Zodra er weer harde buiken op treden gelijk aan de bel trekken en dan start het hele traject als nog, want ze moeten toch echt even tot zowiezo 32 a 33 week zitten...

Ben helemaal verrot kapot en uitgeput en slaap thuis heel de dag, maar geef er gewoon aan toe...

Zodra ik weer puf heb om te typen kom ik even langs hobbelen, maar duik nu weer op mijn super sonische hooglaag bed in de woonkamer...

Liefs

10. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Wow dat is wel heel erg verschieten zeg. Hopelijk blijft het nu allemaal rustig en helpt de rust en komen ze pas na 32 weken.

11. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Rustig aan mamamars, laat die ukkies nog maar lekker zitten!! Pfoe dat is ook niet waar je op hoopt zo'n vroege start. Ik hoop dat je het voorlopig nog even vol houdt samen met je ukkies! Succes!!

12. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Mamamars wat vervelend! Dus zoveel mogelijk niks! Lijkt me lastig maar ja, is niet anders! Die moppies moeten nog wel blijven zitten natuurlijk! Lekker dingen uit besteden ( indien mogelijk) en op je kont blijven zitten! Xxx

13. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Mamamars: dat is schrikken! Rusten rusten rusten dus! Veel sterkte.

14. Jeetje, Mamma Mars, dat is schrikken, zeg!! :$ Veel sterkte en doe vooral heeel rustig aan!!

Heb vannacht echt een 'spooknacht' gehad!!

Om 11 uur lag ik te slapen en droomde dat er een spin in mijn bed liep. Ik gooide een deken over de spin en begon erop te meppen. Maar in plaats van dat ie kleiner werd en doodging, voelde ik dat de spin ongeveer de grootte had van een hand.... En nog steeds bewoog! Dus ik bleef slaan... Tot ML me wakker maakte en vroeg waarom ik zijn hand aan het doodmeppen was. Oeps!

Vervolgens om 2 uur ML weer de stuipen op het lijf gejaagd omdat ik misschien een flinke prop bloed had verloren op het toilet, (die ik in mijn slaperigheid gewoon had doorgespoeld, omdat ik dacht dat ML het toilet gewoon niet goed had doorgetrokken bij zijn vorige bezoek) en last had van harde buiken en lichte, zeurende buikpijn.... Verloskundige gebeld, was waarschijnlijk oud en als de buikpijn niet erger werd en ik de kleine nog voelde bewegen, dan hoefde ik me daar ook geen zorgen over te maken... Maar dan lig je toch wel een poosje klaarwakker daarna...

Dus nee, dit was niet echt een relaxt nachtje... zeker niet als je dan ook nog eens erbij optelt dat ik nog zeker 3 keer naar het toilet ben geweest ook tussendoor.... Arme ML!

15. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    @mama mars: jeetje zeg dat is schrikken! Rustig aan hoor! Kleintjes moeten nog even wachten

@bolkje: dat is inderdaad niet relax dan kan je niet echt meer ontspannen, hier gister ook behoorlijk last van buikpijn maar kwam meer door m'n darmen.. Laatste tijd weer hele klus om naar het toilet te gaan

16. Echt vervelend he? Constipatie heb ik ook erg veel last van gehad. Tot mijn zusje met een goede tip kwam, wie weet heb jij er ook wat aan....

Ik at altijd al bruin brood vanwege de vezels die erin zitten... Ik dacht altijd: hoe donkerder bruin, hoe beter. Maar mijn zusje vertelde me dus dat heel veel bruin brood word 'geverfd' met verbrand mout. :$ En dat je dus niet op de kleur moet letten, maar op de naam van het brood. Als er volkoren opstaat, dan is het goed. Want volkoren is een beschermde naam, die alleen gevoerd mag worden als het ook écht volkoren is... Al dat andere brood kan dan wel bruin zijn, maar dat betekent niet dat het ook goed is voor je...

Sinds ik dus oplet dat ik alleen maar écht volkoren brood koop, is het bij mij een heel stuk verbetert!!

17. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Jeetje dat is schrikken mamamars, kleintjes moeten idd toch echt nog wel even lekker blijven zitten en flink groeien. Doe maar rustig aan, toe geven aan de vermoeidheid is het beste wat je kan doen. De kleintjes zijn toch het allerbelangrijkst!

Hier gelukkig geen enge dingen meegemaakt hihi. Heb alleen zoooo vreselijk last van maagzuur dat ik al nachten wakker lig. Of nouja ik kan niet eens liggen, maar zit al nachten rechtop op de bank af en toe een uurtje in slaap te vallen. Rennies enz werken niet. Straks eens langs de apotheek om te vragen wat ik nog meer mag.

Zondag op het strand geweest met ons puppy beest, ze heeft heerlijk gezwommen, maar helaas is het zee water niet goed geweest voor dr. Ze poept en kotst al 2 dagen het hele huis onder. Normaal kan ik daar dus redelijk goed tegen maar nu sta ik dus telkens zelf te kotsen na het dweilen van de poep. Vandaag al 6 keer overgegeven, zit nu echt trillend op de bank en hou niks binnen. Hopen dat het hondje ook maar snel opknapt.

Kamertje is nu ook bijna af, ben er super blij mee, het wordt zo leuk!! Als het echt af is zal ik een foto plaatsen!

18. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Zonuist de meubeltjes binnen gekomen!!!! Zo blij!!!

19. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Nou daar zitten we straks!!!!

20. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807