Mooi Lilian! Dat behang is echt heel gaaf ook! Geloof dat mijn zus (ook zwanger) voor hetzelfde kamertje gevallen is. Is 'ie van Babypark?
@ Mama Mars: Schrikken zeg, ik hoop dat ze nog even veilig blijven zitten. @ Bolkje: Van dat brood wist ik. Normaal eet ik volkoren, maar krijg het nu zo slecht weg Het helpt hier ook niet zo lang voor een betere ontlasting. Bij mij werkt alles maar even en dan beginnen we weer van voor af aan. Ik neem nu een paar keer per week roosvice laxo en/of een magnesiumtablet naast het zo vezelrijk mogelijk eten en veel water drinken. @ Lilotje: Balen dat je zoveel last hebt van maagzuur. @ Lilian: Kamertje ziet er goed uit zeg! Erg mooi gedaan. Zondag had ik last van bandenpijn, ik merk gewoon dat mijn buik weer een groeispurt aan het maken is. Ik moet vandaag maar weer eens een foto maken voor mijn buikenalbum
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 : (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 : (2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (1) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (2) Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (4) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal aantal baby's: 36 Jongens: 13 Meisjes: 12 Niet wetend/zeggend: 11 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 13 augustus Wausmop Controle verloskundige 14 augustus Mamasuuzje Groei echo 15 augustus Appelgebakje Controle verloskundige 19 augustus Jaydee Controle verloskundige & bloedprikken ivm Rhesus C- 26 augustus Mamasuuzje Controle verloskundige Bolkje Controle verloskundige 28 augustus Wausmop Controle verloskundige & groeiecho 29 augustus Tessa321 Controle verloskundige 30 augustus Vegas Controle verloskundige 14 september Vegas Groeiecho 16 september Oehoe Echo ligging placenta Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen. Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen: - Hoe oud ben je? - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting? - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV) - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH) - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen? - Heb je afspraken voor op de lijst?
20 augustus: voorlichtingsavond en rondleiding zkh 22 augustus: controle gynaecoloog Vandaag ook maar weer eens een buikfotootje maken. Ook al is hij niet meer zo hard gegroeid, maar ik had al een flinke buik. Misschien als ik zin heb, vandaag nog wat kleine dingetjes doen in de babykamer en dan zal ik eindelijk eens foto's plaatsen van het kamertje.
Lilian mooi kamertje. Echt stoer dat behang. Ontlasting ik gebruikte in het begin optimal activa toetjes elke dag 1. Dit werkte bij mij erg goed. Kon zo wel elke dag een keer. Lijnzaad mer yoghurt helpt ook goed. Kun je zo een zak bij de tuinen halen. Lilotje. Hoe is het met je hondje. Is ie weer beter. Ik hoop het voor je want die stank die ze dan hebben is niet te harden
Hey meiden, Hondje gaat ietsje beter, als het vandaag nog niet over gaat dan morgen maar weer naar de dierenarts. Heb nu de tuindeur open staan, kan ze zelf naar buiten. En kan ik met de tuinslang alle viezigheid wegspoelen, is toch beter dan binnen met wcpapier aan de gang, bah. Wel zielig hoor voor dr.. Vandaag weer wat dingetjes opgeruimd en leuk neergezet in het kamertje, het wordt echt zo gaaf! Verder bezig geweest met het maken van ons trouwalbum, zo'n diditaal gemaakt album, wat een werk zeg! Maar we zijn nu bijna een jaar getrouwd dus het wordt wel eens tijd haha! Wel veel leuke opties, kan me voorstellen dat ik dat straks voor ons kindje ook wel eens ga doen Ontlastingproblemen heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Ik eet altijd volkoren pasta/rijst/brood en heel veel groenten. Groene smoothies (ff googlen) zijn ook heel goed voor de spijsvertering, en mega gezond! Fijne dag allemaal!
Hierbij foto's van het kamertje. Ik heb ook nog een grote kast, maar die staat op een andere kamer. Maar heb ook een muurkast. Achter de ledikantjes komen (als ze op tijd klaar zijn) nog 2 borduurwerkjes. Het zijn 2 dezelfde, maar dan 1 in spiegelbeeld. Moet het seamstraatschilderij nog ophangen. Ik wil nog een sticker bestellen voor op de muurkast.
Ow bassdeville wat een heerlijk fris en rustig mooi kamertje! En zonnig wat een mooie echo!!!!! Wauw! Snap dat je verliefd bent! Xxx
@Mama Mars, wat moet dat schrikken geweest zijn.. vooral rustig aan blijven doen, ik hield mn hart vast toen ik je verhaal aan het lezen was, vooral dat stukje over je 2cm ontsluiting , maar gelukkig is het dan goed afgelopen en hopelijk blijven jullie kleintjes nog een maand of 2 zitten om lekker te volgroeien in je buik.. Sterkte! @Lilotje, vervelend is het wanneer je hond(je) zich zo voelt, en je er zo weinig aan kunt doen.. waarschijnlijk veel zout water binnen gekregen, kunnen ze ook raar van gaan doen (wat betreft maag en darmen, met spugen en hun ontlasting). Hopelijk gaat het snel beter en hoeft ze niet naar de DA! En heb je iets gevonden tegen het maagzuur? Als de rennie's al niet werken, ligt je baarmoeder ook al lekker hoog. Kleintje trapt er hier af en toe wel in, maar echt 'last' van maagzuur heb ik gelukkig (nog) niet gehad. @Lilian, geweldige combinatie zo met dat behang en de meubeltjes hoor, leuk Mogen jullie zeker trots op zijn en ongetwijfeld op de rest van jullie huis ook @Appelgebakje, heb jij toevallig ook last van een gespannen en harde buik, nu die zo'n groeispurt maakt? @bassdevilxs, ook al druk in de weer geweest met het kamertje zo te zien! Leuk! Wij hebben het bedje ook nog niet opgemaakt, wil eerst alles nog wassen, maar het ligt er iig al om te 'luchten', wat ook belangrijk is. @Zonnig25, mooie duidelijke foto! Buikfoto's: de laatste die ik gemaakt heb staan in een album op mn profiel, ik probeer ze wekelijks te maken Verder: Ik begin nu heel af en toe te merken dat de blaasinhoud eerder onder druk komt te staan (en dus vaker naar het toilet kan) door het groter worden van mn buik.. en dat ik echt nóg kleinere beetjes moet gaan eten,.. met als gevolg, dat ik bijna continu honger heb, terwijl ik erg vezelrijk en al om de 2 uur wat eet i.v.m. de zwschapsuiker, en ik zit inmiddels al aan de 2200kcal die we binnen horen te krijgen, dus echt meer eten kan ook eigenlijk weer niet. Ook zijn we afgelopen week best druk geweest met jubileums, verjaardagen en vanalles, gelukkig aankomend weekend even niets gepland staan.. ga inmiddels al 3 avonden om 20:00 of 21:00 naar bed (al slaap ik dan niet meteen maar rust toch), en de wekker gaat dan om 6:00u. Afgelopen vrijdag verjaardag gehad, zaterdag grote schoonmaak gehouden + 's avonds mn schoonmoeder met haar vrouw op visite gehad om de kleine zijn kamertje te bekijken. En afgelopen zondag met vrienden en hun spruit naar de Apenheul geweest, altijd leuk even al die aapjes bekijken, en voor ons letterlijk om de hoek zo dichtbij en vervolgens met hun het weekend afgesloten in het pannekoekenhuis, is ook wel weer even heerlijk om een keertje niet zo strikt op de suikers en koolhydraten te letten met het uit-eten gaan, en een keertje kan ook geen kwaad, toch..? Vandaag weer een controle gehad in het zkh bij de VK, alles is gelukkig weer goedgekeurd, placenta ligt voorin mn buik, kleine lag al op de kop, rugje rechts, handjes gevuist voor zn gezicht (soort boks-houding) en de beentjes opgetrokken over elkaar heen, was wel even grappig om te zien Voor de rest zag alles er weer goed uit, en zoals ze zag lag 'ie aardig op groei-schema, al is er niets gemeten, want de groei-echo hebben we de 28e pas. Bloeddruk was ook weer goed, al heeft ze die niet opgenoemd (vorige keren was het steeds rond de 60/110 of andersom, ken die termen niet zo goed ). Verder niets nieuws meer te melden, dus weer aan jullie het woord! Ik had maar een pagina of 3 á 4 terug te lezen, dus viel mee dit keer
@ Zonnig: Mooie echo! Echt een droppie @ Wausmop: Ik had zondag de hele dag een trekkend en beurs gevoel in mijn onderbuik, bandenpijn denk ik. Paar dagen ervoor was staan niet fijn, plotselinge bewegingen zoals afstappen van de fiets waren onprettig. Gelijk heb je hoor, af en toe pannenkoeken moet zeker kunnen. Zeker als je verder zo goed op let! Mijn 28 weken buik staat ook in het album op mijn profiel
@Appelgebakje, inderdaad zijn er sommige dingen donkerder wat betreft de verf (gebroken wit). Op de foto van de commode heb ik een soort gordijntjes gemaakt naar het wandplankje toe. Op de andere foto's op de zij muren (muren met muurkast en raam), heb ik wolkjes geschilderd. In het echt is het duidelijker dan op de foto's.
Goedemorgen dames! Vroeg uit de veren ( voor de verandering ) want ik moet de deur van huis open doen voor de vloerenboer die de houten vloer in de olie komt zetten ( we bivakkeren op de camping vanaf dag 1 van de vakantie dus jullie snappen dat ik graag naar huis wil hahaha, eerste wat ik ga doen is languit in mijn bad liggen). Mijn grote harige verovering zag er zo moe uit net toen de wekker ging ( niet zo gek na een werkweek van ruim 100 uur) dat ik zei " ik ben wakker, ik kan ook best een meneer binnen laten ga maar slapen" dankbaar draaide hij zich om " meen je dat? Voel je je wel goed etcetc" ach de schat...even lekker laten slapen denk ik maar. Kan ik meteen zien hoe het huis helemaal is geworden! Donderdag met mijn schoonzusje poetsen en vrijdag/ zaterdag de meubels er weer in en weer heerlijk in mijn eigen bed slapen ( feest!!!) Ook mijn buik wordt mega nu! Echt dat je denkt, nog 12 weken ?.?? Heb er laatst even een rolmaat omheen gelegd, juist 101 cm taille omtrek ( ooit in een ver verleden voor de kids was dat dus fijn 58, voor deze zwangerschap was dat 63) en ik ben nu 7,5 kilo aangekomen. Van de week ook echt zere steken gehad...andere steken dan bandenpijn, ik herkendehet meteen indalingspijn.... Nou ja ligt ie maar vast goed zullen we zeggen! Lieve meiden, wens jullie een hele fijne dag, ik ga naar de vloerenboer! Xxx
@zonnig: heel mooi, je kan het echt goed zien! Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor groeiecho.. Beentje is nog steeds wat kort maar groeit mooi in eigen lijn.. We hoeven dan ook niet meer terug te komen in het ziekenhuis voor verdere controle.. Zijn echt super opgelucht Verder mooi wandplankje besteld voor babykamer (wat zijn die dingen duur) maar dan past het ook mooi bij de rest.. En lekker al wat dingen aan het wassen Misschien hebben jullie m al gezien maar heb echt hele mooi documentaire gezien via In the Womb | Watch Free Documentary Online je ziet dan hoe kindje groeit in de buik en het is heel leuk om te zien hoe de ontwikkelingen zijn en hoe het kindje groeit in de week waarin je nu zit
Oh wat een leuke link! Kan ik mooi met m'n grote meiden kijken! Thx! En wat een opluchting dat het groeien allemaal goed gaat!