Wat een leuk kamertje taco, die takken zijn gaaf! Wij hebben gister de laatste dingetjes gedaan in het kamertje. Gordijnen opgehangen en plank opgehangen, kledingkast ingeruimd. Nu nog ietsje leuker aankleden en het is echt helemaal af! Ik merk wel dat ik me lichamelijk minder begin te voelen. Overdag gaat het prima eigenlijk (alleen snel moe) maar tegen de avond ben ik echt kapot soms. Snel benauwd, vreselijk zware benen en mn buik wordt dan ook zwaar, terwijl ie echt (nog) niet zo mega groot is! Ik slaap ook echt heel slecht vanwege maagzuur, niks lijkt ertegen te werken. Vannacht op de bank gezeten met een bak vanillevla maar ook dat hielp niet, ben toen maar een filmpje gaan kijken. Ben alleen overdag dan weer zo moe! Maar mag verder niet klagen, bij de vk van de week was alles goed. Bloeddruk wat laag (90/60) maar niet TE laag, ijzer was goed, hartje klopte weer goed. Ons meisje lag overdwars met de rug naar boven. Zijn jullie ook al zo benieuwd naar je kindje? Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet, hoe ze huilt, alles! Lijkt me zo'n gek maar heerlijk idee dat er straks echt een klein mensje van mij en mn man in de wieg ligt!! Echt zo bijzonder!
Hier lichamelijk ook steeds wat meer klachten.... Vooral vermoeidheid, buikpijn (harde buiken) en ook vrij lusteloos... Is eigenlijk sinds afgelopen vrijdag erger geworden, toen had ik even zoveel stress over een monteur die langs zou komen, dat ik nu dit weekend even helemaal ingestort ben... Kan ff niks hebben van mijn man (terwijl hij juist zo lief voor me is! ) en ik ben echt superchago al het hele weekend...
@Pinnelin, welkom en volgens mij is dat wel leuk zo'n fotoshoot, zonde dat je zelf niet kan! Monart Studio in R'dam toch? Voor ons is dat nu wat te ver rijden, zijn we zo'n 1½ uur onderweg. @Bassdevil, fijn dat jij en de kids weer goedgekeurd zijn @Taco, leuke kamer! die takken met aapjes, zijn dat speciale stickers of is het een soort behang? @Tessa, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! succes met het 'verbouwen' en alles! @Lilotje & Bolkje / wat betreft lichamelijke klachten, ik heb nog steeds best een mini-buik, maar dat zorgt er bij mij juist voor dat ik sneller kortademig ben, al is dat normaal deze periode, maar ik moet echt mn adem inhouden als ik mn broeken, sokken en schoenen aan wil trekken! En dat al mn andere organen ook steeds in de verdrukking zitten. Maagzuur, héél af en toe op de dag eens last van, gelukkig maar.. Kaartjes, deze zijn inmiddels besteld en betaald, proefdruk zag er beter uit dan we hadden verwacht! Bij allerliefstebaby.nl besteld, leuke blauwe enveloppen erbij. Dadelijk als die kleine er dan is, enkel de gegevens doorgeven en hebben we ze binnen een paar werkdagen in huis. Werk, morgen 30 weken zwanger , schiet echt goed hard op Nog 6 weken werken.. het echte aftellen is voor mij inmiddels ook begonnen Verder, hier gisteren eindelijk ook de box in de woonkamer gezet (al moet deze nog wel uitgeklapt worden en stuk of 100 ballonnen erin 'tegen' de katten), en de héle boel, banken, kasten, etc., eindelijk weer geplaatst zoals dat bij ons hoort, was wel ff zwaar, al dat poets en sleep-werk (dus ik begrijp wel hoe Lilian zich voelde ), maar het weer aansluiten van onze computers ónder de bureau's, van dat lekker typische handen-, voeten- en knieënwerk, en PC's.. tja da's mijn werk, als manlief dat had gedaan had ik denk ik last gekregen van hormonen en ongeduld pff.. maar dat viel me het zwaarst zo op het einde van de dag.. Heb gelukkig héérlijk geslapen vannacht dus dat maakt dan alles weer goed hè Fijne zondagavond nog!
@ Bolkje: Harde buiken mogen geen pijn doen. Als ze altijd pijn doen zou ik wel even met de verloskundige bellen. @ Wausmop: Ook al zo druk bezig geweest! Zal wel een lekker gevoel geven ondanks dat het vermoeiend is. Mijn man heeft de deuren eindelijk geschilderd. De schoolborddeur moet alleen nog een laagje krijgen, hij wordt echt leuk! Dan kan ik krijtjes halen en kijken of ik er iets leuks op kan tekenen
Een tip voor jou appelgebakje!! Even paar dagen/liefst een week wachten nadat je met schoolbord verf geschilderd hebt, mijn ervaring is dat je de krijt er anders moeilijk vanaf krijgt, dan blijft op de achtergrond zo'n vage tekening staan... Ik weet niet of je al begonnen met de verf je hebt er nl ook speciaal schoolbord folie voor kan je deur gewoon wit blijven en plak je dat folie er overheen... succes iig, ben benieuwd naar het resultaat!
Dat wist ik niet, dat harde buiken geen pijn mogen doen.... Hier doen ze eigenlijk vooral op 1 moment pijn: namelijk als ik seks heb gehad Anders maar weinig last dat ze pijn doen. Maar zal het morgen wel ff bespreken dan...
Goedemorgen meiden! He wat leuk om te lezen dat iedereen zo lekker bezig is! Gisteren 30 weken! Gaat snel! Nu inene vind ik .... Dat benauwde daar word ik gek van! Loop de trap op en lijk dan wel een stuk geschoten wild wat staat te hijgen. En in bed lig ik vrij " omhoog" om maar genoeg lucht te krijgen....gisteravond maar veel in de tuin gezeten, lekker een windje, heerlijk...manlief vond me maar raar hahahaa. Gisteren is m'n stofzuiger ermee opgehouden! Tja klinkt lekker huisvrouw truttig achtig maar ik heb dat ding echt nodig met 2 honden in huis....zo zonde...een jaar oud, blafduur dat ding een miele maar de verovering heeft m dus gebruikt met de verbouwing, je snapt, allemaal bouwstof in de motor dus kan m weggooien...ga lekker meteen kijken voor zo'n robotding hahahhaa.... Bolkje, harde buiken zijn niet zo er maar inderdaad zeer mogen ze niet teveel doen nee...dus morgen echt ff bespreken met vk. Misschien vandaag nog wat " nuttige" dingen kopen voor de baby, zoals kruiken ed want ik heb tot nu toe alleen maar leuke dingen en geen nuttige dingen gekocht! Nou fijne dag allemaal! Ik kom vast nog wel voorbij vandaag als ik ff pauze neem na het wederom uitpakken van een doos! Dikke kus
Heb het besproken, maar ze zei dat ik dan wat rustiger aan moet doen. Omdat ik er niet dagelijks of meerdere keren per dag last van heb, dacht ze dat het met wat meer rust wel over zou gaan. Verder was alles gelukkig ook weer goed. 6 september nieuwe controle bij de vk, met groei-echo.
Nou luisteren dan maar naar de vk! Neem je rust, erg belangrijk! Wel fijn dat het verder allemaal wel goed was!
@wausmop. De takken zijn op mdf gemaakt en sommige delen heeft ze geschilderd andere delen is papier/behang. @bolkje hier ook vaak een harde buik na de seks zal wel door de inspanning kome. trekt wel altijd weer snel weg. @lilian, ik ben benieuwd of de robotstofzuiger goed werkt. Hier denken we er soms ook wel aan. Mar heb van verschillende mensen gehoord dat ze niet goed de hondenharen op zuigen en daar gaat het natuurlijk om.. @hier, gister even de verloskundige gebelg. Had al de hele dag last van mijn buik. Rechts van mijn navel een hard builtje wat bij elke beweeg zeer deed. Wat bleek waarschijnlijk een elleboog van de kleine, hij was inderdaad wel flink aan het bewegen geweest. 'S avonds maar even in bad geweest en hem weer wat terug geduwt. Dit lijkt geholpen te hebben want heb er nu geen last meer va. Zo straks weer even werken en dan 2 dagen vrij ben er aan toe
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 : (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 : (2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (1) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (2) Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (4) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal aantal baby's: 36 Jongens: 13 Meisjes: 12 Niet wetend/zeggend: 11 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 26 augustus Mamasuuzje Controle verloskundige Bolkje Controle verloskundige 28 augustus Wausmop Controle verloskundige & groeiecho 29 augustus Tessa321 Controle verloskundige 30 augustus Vegas Controle verloskundige 2 september Lilian79 Controle verloskundige 3 september Appelgebakje Controle verloskundige & groeiecho 6 september Bolkje Controle verloskundige & groeiecho 9 september Bassdevilxs Controle verloskundige 14 september Vegas Groeiecho 16 september Oehoe Echo ligging placenta Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen. Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen: - Hoe oud ben je? - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting? - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV) - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH) - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen? - Heb je afspraken voor op de lijst?
@ Isade: Bedankt voor de tip! Hij heeft al een laag geschilderd dus hij moet nog een laag, het is nu nog erg vlekkerig. Zal zorgen dat ik een week lang geen krijtjes in huis haal @ Lilian: Oei, zonde van je stofzuiger. Geen garantie meer? Hier hebben we een goede stofzuiger staan en een oude 'klus'stofzuiger. @ Bolkje: Goed luisteren naar je lichaam dan maar. Fijn dat het allemaal goed was verder. Na seks heb ik ook wel last van harde buiken, je baarmoeder trekt dan ook samen natuurlijk, maar dat doet geen pijn. In het begin (8 -12 weken) deed het wel zeer die samentrekking. @ Taco: Vervelend zo'n elleboogje, maar gelukkig heb je er nu geen last meer van. Vrijdag en gister had ik zoiets rechtsonder in mijn buik dat een voetje/hand/elleboog oid van de baby mij zeer deed, maar ook prima terug te duwen dus
O taco, zo'n uitsteeksel is inderdaad vervelend! Van de week was meneer zich aan het uitrekken ofzo...tegen m'n ribben aan....au! Heb ook teruggeduwd hahaha ( nu al in discussie ). Ik zal even googlen naar ervaringen over de robotstofzuiger want die krengen zijn ontzettend duur, dan moet ie idd wel goed z'n werk doen anders vind ik het zonde....
Appelgebakje ik denk dat ik word uitgelachen door de firma miele als ze dat ding openmaken en allemaal bouwstof komt eruit vallen....had het nog zo gezegd tegen manlief dat ie een bouwzuigding moest huren...nou nu moet ie maar op de blaren zitten ( in z'n portemonnee dan...)
Klinkt echt grappig: 'ik heb hem gewoon teruggeduwd'.... Ik zou ook graag een robotstofzuiger willen, maar volgens mijn man maken ze niet goed schoon in de hoekjes en verbruiken ze meer stroom dan een gewone stofzuiger. Maar het lijkt me wel heel relaxed om er eentje te hebben. Nog maar even afwachten tot ze goedkoper worden en er iets is verzonnen voor die hoekjes Laatste 10 weekjes gaan hier nu aftellen... Wordt wel heel spannend allemaal!!
@Appelgebakje, niet heel erg van belang, maar ik heb controle bij de gynaecoloog ipv de verloskundige. Zojuist intakegesprek gehad met de kraamzorg. Was een positief gesprek, weer wat wijzer geworden.
Bolkje, laat je man de recensies lezen op google over de inboor 760 ... Alleen maar positief! Klap geld dat wel, maar hoe lekker als je thuiskomt en je hoeft niet meer te stofzuigen? Heerlijk! Ga die kerel van mij toch nog eens lief aankijken hahahaa. O appelgebakje ik moet as maandag weer naar de vk, om de bevalling ( jaaaa kijken we wel naar uit...not) te bespreken....wat wil ik wel en wat per se niet....word nog wat haha
O even een tip meiden: Hema heeft stapelkorting dus ook de dompertjes en aangezien zij de fijnste hebben ( vind ik) zeg ik, hollen naar de Hema !