1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. die pyamaatjes rechtsboven heb ik ook :D

2. Sorry hoor, moet echt nog ff wat kwijt :)

Gisteravond kregen we een superlief mailtje van mijn schoonvader. Het ging over het uitstrooien van de as van mijn man zijn overleden opa, die vorig jaar in februari is overleden. Nu willen ze de as gaan uitstrooien op 2 november... 2 dagen voor mijn uitgerekende datum, dus... ;) En ook nog eens aan de andere kant van Nederland.

Mijn schoonvader zei in de mail dat ie hoopt dat mijn man niet komt, omdat hij liever heeft dat mijn man kiest voor mij en voor zijn gezin, dan voor een overleden opa die er niks meer aan heeft...

Maargoed, mijn man wil er dus wél graag bij zijn. Wat ik wel begrijp, maar ik zou er echt geen begrip voor op kunnen brengen als hij mij alleen laat met óf een pasgeboren kindje óf hoogzwanger. Dat zou ik echt niet ok vinden.... Dus dat geeft weer lekker veel stress nu. En natuurlijk zit ie het weer voor zich uit te schuiven om te regelen of het op een ander tijdstip zou kunnen. Als het andersom was geweest had ik dus al 10 keer geregeld dat het op een andere dag was....

Ben het echt ff zat dat alles zo langzaam gaat, dat ik hele dagen zit te wachten op hem. Bah :(

3. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Jaa, die zijn ook leuk he! Past wel bij de rock'n'roll stijl van zn ouders.
    De.bovenste dingen zijn in maat 56 en de onderste in 50.
    Blijft lastig die maten, zelf zat ik in maat 44 (zwangerschapsvergiftiging), mijn man in 50..maar zijn zus bijvoorbeeld zat ik 56 en was daar al heel snel uit. Dus wil niet te veel nieuw halen dat komt dan na de geboorte wel.

4. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Andere berichtje helemaal gemist (zat net op de telefoon). Vervelend zeg dat dat op 2 november wordt gepland.
    Mannen kunnen zo langzaam zijn met regelen, die hebben altijd 100 schoppen onder hun kont nodig. Succes/sterkte ermee.

5. Thanks.

Wat vinden jullie: kan ik van hem eisen dat hij niet gaat?? :) Of te eisen dat het in een ander weekend wordt gedaan??

Ik wil eigenlijk nooit zo veeleisend zijn, maar het is toch niet normaal om je hoogzwangere vrouw een hele dag alleen te laten om de as van je 1,5 jaar geleden overleden opa te gaan verstrooien?? :(

6. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hahahaahaa sorry bolkje, ik moet erg om je lachen " om de as van 1,5 jaar geleden overleden op te gaan verstrooien" hahahahaaa

Ik snap dat je het niet leuk vind, maar ik zou de beste man gewoon lekker laten gaan...echt. Hij. Wil graag er naartoe, en ook al is opa al anderhalf jaar aan het rennen op de eeuwige jachtvelden, hij vindt het blijkbaar belangrijk. Wat als je baby gehaald wordt met 42 weken en hij kon er niet bij zijn omdat JIJ dat niet wilde. We wonen in Nederland dus hij is maximaal 2 uur onderweg als het aan de andere kant van Nederland is. Kind " valt " er heus niet zomaar uit. Als hij zorgt dat ie bereikbaar blijft en dat jij hem kan bellen met de boodschap " het is begonnen" is er denk ik niks aan de hand. Mijn kerel werkt ook door heel Nederland nu is de bevalling van mijn jongste in 2 uur geweest, dus die kan echt niet verder weg dan max een half uur van huis...omdat nr3 waarschijnlijk met dezelfde rotgang wordt getorpedeerd. Die krijgt ook tegen die tijd een " noodtoestel " mee die hij altijd eeuwig en immer aan laat ook al zit hij in bespreking. Hebben we ook met de meiden gedaan, nog geen gebruik van hoeven maken. Maak je niet druk wijfie. Om alles weer om te gooien wat een gedoe, er zijn dan waarschijnlijk veel meer agenda's waarmee rekening gehouden moet worden, want ik neem aan dat jouw man en schoonvader niet de enige zijn tijdens het uitstrooien maar waarschijnlijk nog meerdere familieleden...komt goed...

7. Mijn man heeft gebeld met zijn oom die het 'organiseert' en nu blijkt dus dat het niet echt de bedoeling was dat wij ook zouden komen.... Ze doen het echt voor de nieuwe vrouw/weduwe van zijn opa en willen er zelf eigenlijk helemaal niet zo'n grote happening van maken. Dus mijn man heeft het nu besloten dat ie dan niet gaat, maar dat we ergens in februari rond de sterfdatum evt daarheen kunnen gaan om samen nog een keer bij zijn opa stil te staan... Pfieww...

8. jolin

jolin Niet meer actief

Hoi meiden,

Zijn vast nog wel meiden die me kennen wilde even laten weten dat ik vandaag de terugplaatsing heb gehad van onze eerste icsi, maar liefst 18 eicellen waarvan 15 bevrucht nu een top embryo terug geplaatst gekregen en hopen dat de andere 14 ingevroren kunnen worden. Nu 2 weken wachten en dan weten we weer meer. Durf me nog niet echt bij een andere groep aan te sluiten omdat ik altijd afval:(

Voor jullie schiet het nu al aardig op!!!

9. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Ik 'ken' je nog, wat fijn dat je laat weten hoe het met je is! En wat super spannend zo'n terugplaatsing. Ik hoop dat dit jullie wondertje mag worden!! Kom maar lekker je verhaal doen hoor, ik leef wel met je mee! Lijkt me idd lastig als de teleurstellingen elkaar op blijven volgen. Je bent welkom tussen alle kwaaltjes, zeurende zwangeren (zo voel ik me tenminste), maar ook de mooie kanten en bijzondere kanten van n zwangerschap. Ik hoop dat je net als ons gauw mee mag doen aan deze kant, het is je gegunt!!

10. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Goedemorgen allemaal,

Jolin, wat ontzettend spannend! Ik hoop het zo voor je...hoelang duurt het voordat je weet of alles " goed" is? Blijf lekker plakken inderdaad en zoals isade zegt " zeurende zwangeren "!

Bolkje, nou dat heeft zich dan goed opgelost toch? Gelukkig maar!

Appelgebakje heeeel leuk die pakjes! Wij moeten ook nog wel eea kopen dus ik struin van alles af, merk aan mezelf dat ik bijna niks leuk vind hahaha komt vast gooed.
    Vandaag lekker rustig dagje, manlief gaat met de meiden naar het diamanten museum in Amsterdam want de oudste heeft daar binnenkort een werkstuk over ( zelf gekozen onderwerp) dus ze gaan kijken hoe een diamant nu wordt gemaakt etcetc...kan ik mooi naar m'n paard! Word ik blij van haha. Gaan jullie nog wat spannends doen? Taco is natuurlijk lekker een weekendje weg! Veel plezier !

11. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    Wat spannend Jolin, ik gun het jullie zo.

12. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    @ Jolin: Ik ben heel hard voor je aan het duimen!! Ik hoop zo voor je dat het deze keer hele maal goed gaat. Die andere 14 bevruchte cellen zijn super, maar hoop dat ze de beste nu terug geplaatst hebben!!
    Op naar een mooie foto van je eerste positieve test!

13. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 : (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 : (2)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)
    IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    WausMop (27) 1e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (25) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (1)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (2)
    Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH)
    Lilotje (26) 1e (BV-ZH)

12 : (4)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)

13 : (2)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)
    Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16 : (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Totaal aantal baby's: 36

Jongens: 13
    Meisjes: 12
    Niet wetend/zeggend: 11

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

2 september
    Lilian79 – Controle verloskundige

3 september
    Appelgebakje – Controle verloskundige & groeiecho

6 september
    Bolkje – Controle verloskundige & groeiecho

9 september
    Bassdevilxs – Controle gynaecoloog

14 september
    Vegas – Groeiecho

16 september
    Oehoe – Echo ligging placenta
    Mamasuuzje – Controle verloskundige

Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen.

Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen:
    - Hoe oud ben je?
    - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting?
    - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV)
    - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH)
    - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen?
    - Heb je afspraken voor op de lijst?

14. Nog een paar daagjes, dan weet ik of ik 'groen licht' krijg om thuis te bevallen. Dan gaan ze kijken of de placenta genoeg omhoog is geschoven (hij lag met de 20 weken echo gedeeltelijk over de baarmoedermond). Ben echt enorm nerveus voor die echo, want naar het ziekenhuis moeten gaan lijkt me echt helemaal niks. :(

Sterker nog: dan zou ik waarschijnlijk een keizersnede krijgen, lees ik net... Het is niet het einde van de wereld als dat gebeurt natuurlijk, belangrijkste is dat het kindje er gezond uitkomt, maar ik ben doodsbang voor een ruggeprik! :(

15. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Goedemorgen!
    Bolkje, ik hoop voor je dat de placenta is verschoven ( ten goede uiteraard) ... Spannend!
    Maar kan de placenta dan ook weer " terugschuiven "? ( misschien domme vraag maar ik heb echt geen idee) zodat je alsnog naar het ziekenhuis moet?
    Ik straks ook naar de vk, met m'n potje urine d ie dan weer nagekeken wordt op eventuele eiwitten en m'n bloeddruk wordt weer nagekeken, hoop dat ie is gezakt!
    Verder vandaag bij vk de " bevalling" doorspreken, wat wil ik per se niet etcetc... Dus dat is ook nog wat.
    Ik heb vandaag mijn meiden alleen naar school laten gaan ( einde van de straat) maar voel me er wel schuldig over maar ik ben zo verschrikkelijk moe, ik eet even wat en ga dan kijken of ik nog een uurtje kan slapen. M'n verovering is aan het werk dus had de kids " alleen" merk gewoon dat ik overal wat minder geduld voor heb...misschien een beetje bijslapen dat helpt natuurlijk al.
    Hoe is het met de rest?

16. Voor zover ik weet kan ie niet meer terugschuiven, want hij zit vast aan de baarmoederwand... Hij kan wel door de groei van de baarmoeder meer omhoog worden getrokken, maar of ie ook omlaag kan worden getrokken, dat weet ik niet!

Kan maar beter niet teveel erover opzoeken op internet, want ik kom allemaal horrorverhalen tegen erover... :$

Vervelend dat je zo moe bent :( Hoop dat even slapen ervoor zorgt dat je weer wat meer energie krijgt!

17. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey meiden,
    Net terug van de vk, alles was goed ( gelukkig) bloeddruk weer keurig 100/60 dus daar ben ik heel blij om! Bevalling doorgesproken en alles is duidelijk ook bij een eventuele ziekenhuis bevalling .... Als het kind in een stuit blijkt te liggen ga ik met niemand in discussie maar wil ik een keizersnede en als ik toch naar het ziekenhuis moet geen morfine gerelateerde troep in m'n lijf .... Als ik een verdoving moet, dan een ruggeprik of algehele narcose...ook moet ik eerder bellen dan anderen omdat mijn jongste dochter er binnen 2 uur was...dus als ik een half uur om de 5 min weeën heb, meteen bellen, dan komen ze meteen. M'n kleine mannetje in m buik doet het goed, flink schoppen tegen het luister apparaat voor het hartje, en een fijne steady hartslag dus ik ben weer blij!

18. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Veenendaal
    @ Bolkje: Hopelijk krijg je groen licht!

Voor 't geval dat, ik las pas in een van de bladen die bij de zwangerboxen zat over de 'natuurlijke keizersnede'. Daar werd dan een doorzichtig doek gebruikt zodat je de geboorte kon zien. Ook wordt de baby niet gelijk weggenomen bij de moeder voor controles en wassen, maar eerst op de buik/borst als dat medisch verantwoord is.

@ Lilian: Fijn dat het allemaal goed is weer. Nu lekker een tandje rustiger aan blijven doen want blijkbaar doet dat je goed :p

Morgen mogen wij de bevalling doorspreken en dan krijgen we ook de groeiecho. In die laatste heb ik wel veel zin!
    Onze moeders gaan mee en mijn schoonvader misschien ook (voor alleen de echo). Het lijkt hem wel heel leuk, maar hij wilt niet dat ik een attractie ben :p

19. Ja, als het een keizersnede word dan wil ik inderdaad wel voor een natuurlijke keizersnede gaan, indien mogelijk :)

Moet het toch even afwachten. Kan niet wachten tot het vrijdag is eigenlijk!

20. Nena85

Nena85 Actief lid

27 feb 2013
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallooo moekes (in spé)!

Zo mennnnn ik ben echt mega lang niet op het forum geweest. Aan het begin keek ik regelmatig en postte ik wel een berichtje, maar na denk ik week 10 ofzo~in de zwangerschap niets meer gedaan... Denk dat het komt omdat ik nu op dit moment 4(!) vriendinnen heb die zwanger zijn en daarnaast nog meer vriendinnen ook al met kids... Dus verhalen uitwisselen doe ik al zat eigenlijk ;)

Ik wil iedereen hier heel veel succes wensen met de zwangerschap en natuurlijk de bevalling!!

Ik kan niet wachten.. ben heel benieuwd wat er in mijn buik zit hihi (geslacht weten we niet, we houden van een verassing, is zo leuk!!)
    Als het goed is weten we het over een week of 10 hihi.
    Alles gaat goed en heb (weer) een makkelijke zwangerschap. Hoop jullie ook!

Liefs

Deel Deze Pagina