Hey Nena! Fijn dat alles zo goed gaat. Wat leuk dat jullie het niet willen weten of het een jongen is of een meid. Heb je zelf een gevoel in een richting? Ik vind het wel lekker dat ik het weet, wordt er ook niet zo gegokt Ze zitten alleen wel naar de naam te vissen en hij is ook al wel eens geraden alleen dan met een andere spelling. Maar vooralsnog noemen we hem Johnny om schoonzus te stangen Ohja, vergeet ik wat ik wilde zeggen. Ik heb de laatste 2 vrijdagen vakantie opgenomen zodat ik die twee weken alleen de donderdagen hoef als overwerk. Dussss ik hoef nog maar 5 dagen te werken
Tijd dat ik ook weer eens wat plaats Laatste pagina's vooral veel meegelezen, niet de puf gehad echt te reageren.. Ben zo moe de laatste tijd Maar, vorige week woendagochtend groei-echo gehad, en de kleine lag iets voor op de groei, maar niet afwijkend gezien hoe groot hij al was met de 20-weken echo (toen lag 'ie eigenlijk al 2 á 3 dgn voor op het groeischema). Lag al mooi met zijn hoofdje naar beneden, en zijn rug links in mijn buik, kan ook wel kloppen, want voel vooral veel bolle uitstulpingen en bewegingen aan de rechterzijde van mn buik wanneer hij zich afzet tegen de rand van mn baarmoeder, waarbij hij af en toe flink hard schopt in mn ribben Daarnaast lag hij heerlijk met zijn handje gevuist en zijn duimpje omhoog van "Alles goed hierbinnen!" of zo'n "Vind ik leuk"-facebookstatus hebben we ook een echo-foto van meegekregen, alleen is het daar op niet zo goed te zien, zal zo dadelijk uploaden in m'n album (evenals de foto van mn buik van vandaag, 31 weken alweer!). Volgende afspraak weer bloedplaatjes laten controleren en dan wordt ook mn HB gelijk getest. Vorige bloedplaatjes controle (vanwege m'n trombose) was gelukkig goed, waarde moet liggen tussen 150 en 450, en ik had 243. Afspraken voor op de lijst zijn bekend t/m zwschap-week 40 (precies op 4 november toevallig de laatste afspraak), dus hierbij de twee volgende van september: 13 september controle VK, 23 september controle VK & groeiecho. En 9 september hebben we de voorlichtingsavond in het ZKH over borstvoeding. Ben benieuwd duurt 2½ á 3 uur! Die hoeft trouwens niet op de lijst hoor Kan verder niet op iedereen reageren, wordt het weer zo'n lang verhaal van @Jolin, superveel succes en sterkte! Ik 'ken' je net als Isade ook nog, en ken de spanningen van bevruchting en terugplaatsing tót aan de eerste (zowel negatieve als positieve) test maar al te goed.. Denk aan je en hoop op niets anders dan plakkertje voor de volle 9 maanden op de juiste plaats voor jou/jullie! Tot (en na) die tijd ben je hier gewoon welkom vind ik hoor.. er zitten hier wel meer "illegalen" wat dat betreft @Bolkje, ik hoop ook op groen licht, vooral niet te veel lezen op internet inderdaad, daar staan vaak de horrorverhalen op, en je weet maar nooit in hoeverre dat daadwerkelijk is opgeblazen. Ik hoop dat je rekening houdt met het 'meest slechte' nieuws wat je overkomen kan, en dat is dus idd het ZKH met een keizersnede, dan kan het alleen maar meevallen uiteindelijk. Natuurlijk hoop ik voor je dat je gewoon lekker thuis kunt bevallen op de natuurlijke manier, zolang dat voor jou en jullie kleine maar geen problemen oplevert! En heb je al enig idee of ze de 'natuurlijke keizersnede' kunnen doen in het ZKH waar je dan zou moeten bevallen? @Lilian (& Bolkje), placenta zit inderdaad vast aan de baarmoederwand (alleen op die manier kunnen de voedingsstoffen etc. doorgegeven worden aan de kleine). Als die zou verschuiven of los zou zitten is dat niet goed. Ze checken het bij mij iedere keer weer anwege de verschillende VK's of Gynaecologen die ik steeds heb in het ZKH. Ik zei een paar weken geleden eens bij een echo toen ze het controleerden "Ik ben blij dat die niet verplaatst is." waarop de VK meteen zei "Dat zou niet goed zijn en dan lag je hier niet meer" met een serieuze blik, met als vervolg, dat de placenta dus inderdaad vast hoort te zitten. Maar net wat Bolkje zei, de placenta kan wel met de baarmoeder meerekken, geen idee welke kant dat op gaat, lijkt mij omhoog, anders zit deze zo voor de uitgang, die uiteindelijk pas 'oprekt' zodra je gaat bevallen? @Appelgebakje, doen jullie ook aan een geboorteplan, of is dat juist alles wat jullie gaan bespreken op dat moment? Wij hebben hier gewoon een formuliertje meegekregen met wat vragen erop die we moeten beantwoorden en inleveren rond de controle's van de 34e zwangerschapsweek. En grappig dat je schoonvader je een attractie noemt, maar het is toch eigenlijk ook wel zo, tijdens zo'n echo-moment? @Nena85, welkom terug! Kan me voorstellen dat je met al je vriendinnen genoeg te kletsen hebt en dan nog weinig steun en toeverlaat kwijt moet of nodig hebt op/van het forum Blij om te horen dat verder wel alles goed gaat, en leuk dat jullie niet willen weten wat het wordt! Echte verassing dus, spannend! Jullie uiteraard ook veel succes en plezier nog met de zwangerschap en straks ook met de bevalling. Kom je weer even buurten als het zo ver is, of als de kleine is geboren? Zo te zien toch weer niet kort héél kunnen houden, ik ga zo dadelijk mn bed opzoeken.. Deze week dienst van 6:30 tot 13:00 (en nog 5 weken te gaan met diensten van 7:00-13:30), ondanks dat ik vanmiddag al een uur heb liggen slapen, nu toch weer vermoeid dat ik maar vast weer ga liggen.. Hoef ik morgenmiddag misschien niet plat!
Had gehoopt mn vorige bericht nog te kunnen wijzigen, maar helaas, nét te lang geleden blijkbaar Voor de geïnteresseerden, ik heb m'n beide fotoalbums geupdate + 1x buikfoto toegevoegd van vanmiddag (en voor sommigen die het gemist hebben, ook die van voorgaande weken) + 1x echo-foto van het "Vind ik leuk"-facebookduimpje van de groeiecho vorige week Zelf zie ik aan de hand van de foto's er niet veel groei in zitten, al zegt manlief dat hij het met de dag ziet groeien.. Slaap lekker!
Hoi hoi Hier weer een berichtje van mij. Even denken wat ik allemaal heb onthouden wat ik heb gelezen. @bolkje hopelijk ligt de placenta goed, bij schoonzus was dit ook de vraag en die was wel goed gaan liggen. Nog een paar daagjes wachten duurt toch altijd lang dan he.. @lilian fijn dat alles nu wel goed was. Gewoon lekker rustig aan doen, nou ja gewoon is vaak wel erg lastig he, herken het helemaal. Dacht vandaag ook ik doe in de ochtend niet veel want moet nog de hele middag/avond werken. Heb al boodschappen gedaan, gestofzuigd/gedweild, de was weg gewerkt en de troep van het weekendje weg opgeruimd . Dus succes @bevalling doorspreken. Dit heb ik bij de eerste helemaal niet gehad en volgens mij nu ook weer niet bij de vk. Heb haar er nog niet over gehoord. Ze vroeg wel waar ik wilde bevallen. Tja dat is heel gemakkelijk thuis want waarschijnlijk haal ik het ziekenhuis niet eens zo snel denken ze dat het gaat. Bij de eerste was de vk maar net op tijd en moest im thuis bevallen terwijl ik eigenlijk in het ziekenhuis wilde. Dus moet nu al bellen als ik maar denk dat ie gaat komen anders is ze bang dat ze echt te laat is. Heb verder ook niet echt wensen dus dat scheelt. Laat het allemaal wel weer over mij heen komen. Pijn gaat het toch doen. Hier een leuk weekendje weg gehad. Lekker gezwommen met de kleine. Is een echte sjansbal. Nu al kleine jongetjes kusjes geven in het zwembad met een big smile
Goedemorgen! Wat gezellig dat iedereen weer even komt buurten! Ik snap het dat als je 4 vriendinnen in de buurt hebt die met z'n allen zwanger zijn dat je daar wel al voldoende aan hebt! Wausmop, je man heeft gelijk.....en wat leuk dat je zoontje " Thumbs up" liet zien hahaha, als ie nu net zo blij en vrolijk is als hij eruit komt..... Vandaag weer even proberen om wat dozen uit te pakken ( zijn er nog maar een paargelukkig) en die even inruimen. Morgen komt de timmerman opmeten wat we gedaan willen hebben dus ik hoop dat die dan ook vlot kan beginnen zodat het af is voordat de spruit zich aandiend! En dan rust in de toko, lijkt me heeeeerlijk! Langzaam verder dikke buik kweken! Nou ik ga weer vlug aan de slag, dan heb ik nog tijd om even m'n paard gedag te zeggen! Fijne dag!
Baby en ik zijn ook weer goedgekeurd. Bloeddruk was netjes 100/68, gewicht weer een kg erbij. Ik ben nog steeds de 60 kg niet gepasseerd, maar dat zal de komende keer wel gebeuren. Echo was alles netjes, Spookje ligt nu met zijn hoofd naar beneden toe. Schatting van het gewicht is 1900 gram (boven gemiddeld), had de verloskundige niet verwacht gezien mijn buikje De voetjes kon ze zelf niet vinden, maar toen ik aanwees waar ik getrappel voel had ze er zo een in beeld Hier ons Spookje
Hi Meiden hier ook weer even berichtje.. Ben sinds vorige week gestopt met werken moet zeggen.. Heeeeerlijk .. kan nu tussen de middag naar bed.. En alles beetje op eigen tempo doen Nu beetje kleertjes aan het wassen en strijken.. En kijken wat er eventueel nog moet worden aangeschaft.. Ben me tevens een beetje aan het inlezen over de bevalling begint nu toch wel spannend te worden vind ik.. Verder alles wel prima.. Nog steeds wel beetje last van m'n darmen.. Zit nu dagelijks aan de roosvice laxo, volkoren brood en gedroogde pruimen.. @Wausmop en appelgebakje leuk weer even een kijkje in de buik @taco: ja idd zo gaat dat als je dagje weinig wil doen.. Je gaat toch zolang er nog energie voor is huishoudelijke karweitjes doen haha
@mamasuuzje, moest je eerder stoppen met werken omdat het niet meer ging? Wel fijn dat je nu lekker je rust kunt pakken. Hier nog 3 weken werken. Heb een week bij mijn verlof kunnen snoepen door plus uren in te zetten Wat een heerlijk weer vandaag, wordt er helemaal vrolijk van. Zo met de kleine en oma's op de fiets naar de prenatal. Heb een heel lijstje met wat ik wil. Een leuk serje voor de meid die wordt zondag alweer 1 dus moet er wel feestelijk uitzien. En verder nog een hoop frutsels. En even langs de bakker om de taart voor zondag vast te bestellen, lekker
Hey meiden, Wat ontzettend leuk om even in de buiken te kijken! Twijfel of we nog een pretecho zullen doen....vind het zo leuk! Vandaag relaxdagje ... Ben gewoon te moe om vooruit te gaan...net uurtje geslapen op de bank, gelukkig hadden m'n meiden het druk met buitenspelen! Vanochtend een bak loeihete koffie over m'n buik heen laten vallen...nou dat deed zeer! Hele ochtend met een natte handdoek op m'n buik gezeten! Maar goed is allemaal goed gekomen. Ik ga gewoon ook nog d'r phil kijken hahaha lekker suf! M'n heerlijke kerel is laat thuis van werken dus ik ga lekker vroeg naar bed, even bijtanken ! Fijne avond nog!
@taco: nee had een tijdelijke functie en die liep Tot vorige week donderdag.. Ben nu werkloos maar vind het wel even prima.. Heb al heel wat brieven verstuurd maar je wordt nu toch nergens uitgenodigd als je zegt dat je zwanger bent. M'n man werkt voor zichzelf dus ben nu veel Voor m aan t regelen en kan wat meer administratie oppakken
Zou er straks na de bevalling nog wel iemand een baan hebben van ons? Het valt me op dat steeds meer mensen hem kwijtraken momenteel
hallo, ik kom me ook hier even melden, uitgerekende datum is 9 novermber. wij mogen maandag nog eens op controle ben benieuwd, de kleine loopt een weekje achter met 27 weken woog ze 925 gr, hopelijk is ze goed gegroeid ...
Daar ben ik ook weer een keer! Lees wel veel mee maar reageren komt er steeds niet van! Wausmop: mooie buikfoto's! En wat werk je nog veel! Trek je dat nog een beetje? Taco: geweldig toch dat de kleine zo lekker open is in de communicatie? Mijn kids zijn ook van het kusjes uitdelen, ik vind dat alleen maar heel zoet Lillian: bezig bijtje!! Je moet wel rustig blijven doen, he! Zag foto's voorbij komen van jullie verbouwing. Wow!! Jullie hebben echt een hoop gedaan en het is prachtig geworden! Dozen uitpakken is helaas geen super leuk werk maar moet toch gebeuren, he! Auw... Hete koffie...!! Drink jij nog veel koffie? Ik vind zwarte koffie zo smerig deze zwangerschap. Ik drink iedere dag 1 koffie verkeerd en dan heb ik het ook wel weer gehad. Appelgebakje: de 60 nog niet gepasseerd! Heerlijk lijkt me dat!! Helaas hier al over de 70 heen gegaan. Ben al bijna 10 kilo aangekomen hopelijk gaat het er allemaal ook weer vanaf. Mamasuuzje: heerlijk dat je klaar bent met werken, lekker je rust pakken en genieten van de laatste weken. Jv23: gezellig dat je mee komt kletsen. Hier: begin erg moe te worden en heb het gevoel dat ik alweer op het laatste stukje loop. Nu zijn mijn kids ook met 36 & 34 weken geboren dus als je daar vanuit gaat, loop ik ook op het eindje. Gelukkig is mijn invaller vorige week begonnen dus nog 2 weekjes inwerken en dan kan ik hopelijk wat minder gaan werken! Voelen jullie je ook zo vreselijk moe??
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 : (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 : (2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-TB) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (1) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (2) Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (4) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal aantal baby's: 36 Jongens: 13 Meisjes: 12 Niet wetend/zeggend: 11 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 6 september Bolkje Controle verloskundige & groeiecho 9 september Bassdevilxs Controle gynaecoloog 13 september Wausmop Controle verloskundige 14 september Vegas Groeiecho 16 september Oehoe Echo ligging placenta Mamasuuzje Controle verloskundige 17 september Appelgebakje Controle verloskundige 23 september Wausmop Controle verloskundige en groeiecho Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen. Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen: - Hoe oud ben je? - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting? - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV) - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH) - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen? - Heb je afspraken voor op de lijst?
@ Mamasuuzje: Lekker hoor niet meer werken. Nu mag ik ook niet klagen, ik moet nog 5 keer...elke week 1x @ Bolkje: Als het goed is wel en meer uren dan de 5,5 van nu 1 augustus is mijn contract weer met een jaar verlengt in ieder geval. Ben er wel blij mee dat ik niet weer op straat staat, want dat zou ook gelijk weer de bijstand betekenen. @jv23: Welkom hier! Zo in je onderschrift te lezen heb je al veel meegemaakt. Als je op de lijst wil, wil je dan de vragen onderaan beantwoorden? 925 gram, jee wat klinkt dat klein...ze mag wel 300 gram van onze baby lenen. Ik ga hard duimen voor je kleintje en dat ze verder goed mag groeien. @ Januari: Ja, ene kant heel fijn, maar soms wel de zorgen of het niet te weinig is. Aan de andere kant zal het wel niet als hij al geschat wordt op 1900 gram en zijn buikje lekker bol is.
Lillian... Als je nog wil gaan voor de pretecho niet té lang meer wachten dan wordt het kindje al zo groot en vruchtwater minder.. zijn de foto's niet meer zo mooi. Stel voor ons hadden t met 33 wkn volgens de echoscopiste eig al aan de late kant... Tip hoor x
Even voor de lijst: 12 september weer naar de VK. Lees wel alles maar ben nog steeds mijn meeste aandacht aan het verdelen tussen werk, nieuwe huis en nu ook mijn schoonvader die ernstig ziek is en op de IC ligt. Ik leef met alle verhalen en mooie foto's mee! Onze uk meld zich nog netjes elke dag, ondanks mijn drukke leven op het moment. Ben ook erg blij dat ik nog nauwelijks klachten heb gezien de drukte op dit moment. Vandaag wel veel 'spanning' van alle stress in de buik gehad, maar dat word ook al minder. Verder alleen af en toe wat maagzuur en een buik die groter is dan ik in de gaten heb (bots nog al eens tegen een deur op of denk dat ik wel achter iemand langs kan glippen haha). Moe ben ik ook wel, maar dat komt nu denk ik door alle drukte en spanning... Volgens mij is iedereen nu de 30 weken voorbij! Op naar de bevallingen! Ben benieuwd wie de eerste is van alle dames hier. Ga maar weer eens verder werken