1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Bedankt meiden! Fijn om het toch ergens te kunnen delen :)

Nacht goed doorgekomen, kon alleen niet slapen.
    Buik is nu rustig dus dat is positief.
    Straks groeiecho voor exacte gewicht, mocht het dan toch komen dan weten ze waar rekening mee te houden.
    Vanavond 2e longrijping prik en nog 24 uur remmen. Daarna is het kijken wat mijn lichaam doet.

We gaan maar van het positieve uit!

2. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL

Heftig! Hopelijk blijft jullie kleintje nog even waar hij moet zitten!! Fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt! Rustig aan en hopelijk vliegen er zo nog zes weken bij

3. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Januari! Hoop dat de weeënremmers aan slaan!! Xxx

4. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Jeetje januari wat schrikken zeg, hopelijk slaat het allemaal aan en blijft de kleine nog een aantal weken zitten.

Hier vanmorgen naar de vk geweest had groeiecho. De kleine was nu iets meer dan 1500gr. Gemiddeld dus. Lag al met zijn hoofdje omlaag dus dat is ook positief hopelijk blijft dit zo, de vk dacht van wel.

@bolkje hoe was jou echo afgelopen vrijdag lag de placenta goed. Denk dat ik er overheen heb gelezen..

5. Jaaa, de placenta was omhoog geschoven :D Ik mag dus thuis bevallen...

Echt zo lief, mijn man was echt helemaal uit zijn doen. Al die tijd had ie zich groot gehouden, maar na de echo heeft ie echt even gehuild. Het was bij ons allebei een last die van onze schouders viel... Al weet je natuurlijk nooit 100% zeker hoe het allemaal gaat lopen, we zijn in elk geval weer een flinke stap dichterbij dat het thuis gaat gebeuren :)

6. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Ook ik heb vanmorgen een afspraak gehad bij de gynaecoloog. Gewicht mooi wat bij gekomen, mag nu ook in het laatste trimester. Weeg nu 65,1 kg. (zit op ongeveer 12 kg in totaal aangekomen) Bloeddruk was goed. IJzergehalte wat vorige keer is geprikt, was wat aan de lage kant, maar niet te laag, dus moet mijn ijzertabletten frequenter nemen, die vergeet ik nog wel eens.
    De ene baby ligt nu dwars en de andere in stuit, hopelijk draaien ze nog, de ruimte wordt steeds minder. Over 3 weken volgende afspraak en dan wordt het geboorteplan doorgenomen. :) Schiet echt al op, hihi!! :D

Dus voor op de lijst: 2 oktober controle gynaecoloog

7. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Zo hé, er is weer een hoop getypt door jullie, had toch wel even het één en ander aan pagina's terug te lezen!

@Jolin, gefeliciteerd :D:D:D:D zo blij voor jullie! Hopelijk zit ie op de juiste plek en blijft 'ie goed plakken! Ik blijf rustig doorduimen voor je :D

@Januari, dat is schrikken :$ hopelijk blijft de kleine zitten en blijft je lichaam ook goed reageren op de remmers.. zou toch wel fijn zijn als je toch minstens de 36 weken zou halen wat zwangerschap betreft en natuurlijk ook voor de groei van de kleine!
    Moet er niet aan denken, een prematuur-baby met een hoop heen- en weergereis tussen huis en ziekenhuis (al heb je dat er uiteraard wel voor over ;)).. sterkte meid!

@Bolkje, goed nieuws wat de placenta betreft, en ja van binnen zijn die mannen best gevoelig als het op dat soort dingen aankomt hè ;)
    Vind dat heerlijk om te zien :D (al is mijn vent wel erg gevoelig, die jankt nog met me mee als we een film zitten te kijken die wat zielig is ;))

@jv23, hoop dat alles goed is, en leuk dat je mee komt kletsen :D

@bassdevilxs, mooi dat alles verder goed was, hoop inderdaad ook nog dat ze gaan draaien, zou wel mooi zijn als je een zo natuurlijk mogelijke bevalling kunt hebben met een tweeling!

Hier, tja, moeten de gaasjes en dat soort dingen nog halen, alleen blijken we het niet eens bij de Zorgwinkel (Verian) hier te kunnen halen; ze hebben het simpelweg niet?! Klossen etc. allemaal wel.
    Iets met gaasjes van 16x16cm ofzo, geen idee waarvoor eigenlijk, de navelstreng afplakken? En de 8,5x5cm is geen probleem, die vind je overal in overvloed bij de EHBO-spullen :p
    Kregen een lijstje mee van de kraamzorg tijdens het intake gesprek over wat met een ziekenhuis-bevalling na die tijd in huis aanwezig moet zijn. We zijn al 2 weken bezig om alles bij elkaar te 'rapen' :p
    Kruidvat (we hebben er 3 in de stad) ook niets te vinden.
    Etos, zelfde verhaal..
    Nou kreeg ik afgelopen vrijdag de tip van een collega van wie zn vriendin net is bevallen, dat zij een kraampakket hebben gekocht bij de Prénatal.. daar dan binnenkort maar eens kijken, was nog niet bij me opgekomen :p

Verder momenteel druk bezig met een nieuw spel op de pc, Final Fantasy XIV (MMO, online, kost maandelijks €13,-). Oeps.. was niet de bedoeling! :p haha, ik heb al jaren World of Warcraft gespeeld, was ik net een maandje mee gestopt omdat ik er geen zin en geen tijd meer voor had. Manlief wel, maar is inmiddels ook om naar FFXIV.. Ik heb dus wel weer een hobby voor als alle dingen in huis zijn gedaan die gedaan moeten zijn en ik straks dan verlof heb ;)

Wat eigen gewicht betreft, eindelijk een eerste oh-help-da's-veel-schrik-reactie gehad afgelopen vrijdag... Alle vorige keren woog ik nog steeds onder de 75kg, ja 74,9 is er nog steeds onder hè, die cijfertjes achter de komma doen het hem :p ;) maar afgelopen vrijdag dus op de weegschaal gestaan en.. WHELP! 78,0kg! Waar zitten die dan verstopt?!
    Blijkbaar deels aan mn enkels en ook qua maaginhoud. Had net als de week ervoor eerst gegeten (vrijdag = patatdag bij mn ouders). Maar nu had ik ook van die mooie dikke olifantenstampers, zo charmant dat ik mn slippers (die ik droeg met de hitte afgelopen vrijdag) met het gespje los moest doen, ondanks dat ik de voetjes netjes omhoog had liggen de hele dag :p
    Ben benieuwd wat ik er a.s vrijdag dan weer bij heb gescharreld aan kilo's ;)

Fijne dag nog dames! :)

8. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Januari2010 sterkte met de zwangerschap hoop ook voor jullie dat de baby nog even blijft zitten.

Ben vandaag bij de dokter geweest en ben gelukkig wat wijzer over het bloedverlies en het gewicht van mijn baby. Haha, ze weegt dus geen 2495 gram bij 32 weken dacht al met mijn buik dat is best krap voor zo,n dikkertje. :)

Lichtelijk bloedverlies is van de vaginale infectie afkomstig heb er weer zetpillen en een creme voor gekregen. Alleen nu wel 4 zetpillen genaamd Zalain. Elke avond 1 inbrengen en de hele nacht laten inzitten zonder te plassen samen met de creme die je overal waar mogelijk smeert.

Bassdevilxs dat is wel erg schattig en knus samen. Ga je normaal bevallen of met een keizersnede? Heeft dat te maken met hoe de kleintjes liggen?

9. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    Hi meiden

Voel me beetje aansteller maar vanmiddag gezellig lunchen met vriendin en bestel broodje geitenkaas.. Vraag aan die jongen: "is het gepasteuriseerd"? Ober: ja mevrouw.

Dus ik bestel broodje geitenkaas. Vervolgens komt t broodje en ik het een vierde op maar vind de kaas toch raar smaken en er gek uitzien.. Dus broodje weer terug naar de keuken.. Komt de kok naar me toe dat ik dat niet mag eten en de kaas niet gepasteuriseerd is!!

Ik natuurlijk gelijk in de stress.. Vk gebeld en die zei dat kans klein is maar ik het nu toch al heb gegeten. Zit er echt beetje over in.. Kan er niet veel mee toch?

10. Balen joh!! Ik ben geen dokter natuurlijk, maar ik denk dat het weinig kwaad kan.... Iedereen heeft denk ik wel eens iets gegeten of gedronken tijdens de zwangerschap wat je achteraf beter niet had kunnen doen.... Ik tenminste wel :) Keertje vergeten de sla te wassen.

11. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Als diegene die nu in stuit ligt, want die ligt onder nog in hoofdligging draait dan mag ik waarschijnlijk normaal bevallen, anders wordt het een keizersnede. Ik weet alleen niet of het een 'spontane' of 'geplande' keizersnede dan wordt. Maar dat kan ik de volgende keer vragen, als we het geboorteplan gaan doorspreken. Ze laten me zowieso niet door lopen tot 40 weken.

12. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

11 nov 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt als een positieve wending. Hopelijk doen de medicijnen hun werk en blijft je ukkie nog een aantal weken zitten.

Ook ik zal weer even even een update doen over de afgelopen weken.
    Ging voor controle na de verloskundige, en doorgestuurd na het ziekenhuis. Te hoge bloeddruk (zwangerschapshypertensie), een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen om de medicatie in te stellen.
    Vorige week controle gehad, met de uk gaat het goed.
    Vruchtwater leek wel verminderd en de onderdruk nog wel aan de hoge kant. Morgen weer opnieuw onderzoeken.
    Met 37de weken wordt ik ingeleid in het ziekenhuis.

Thuisbevalling, kan aangepast worden na ziekenhuis.

Vannacht een uur lang een tornado in me buik! :D Kind ging van links na rechts, en uiteindelijk vermoedelijk weer terug in stuitligging. Al voelt het nu wel anders aan, dus hoop dat ie goed ligt! ;)

13. januari2010

Je kan merken dat na de 30 weken de complicaties een beetje gaan optreden.

Iamsterre: ik hoop dat je de 37 weken haalt, als je erg ziek word zullen ze het waarschijnlijk toch eerder halen, toch?

Mamasuuzje: lekker loslaten hoor dat ene broodje! Is echt geen probleem, vroeger mocht je alles hebben! Als je nou ieder weekend een fles wijn leeg drink en een pakje sigaretten weg aan het werken bent dan is het een ander verhaal maar hier kan je niks aan doen en kan denk echt geen kwaad! Snap dat je er van baalt hoor!!

Bassdevil: lijkt me zo gaaf om natuurlijk te bevallen van een tweeling maar ik zou me ook goed voorbereiden op een eventuele keizersnede!!

Manama: balen van die infectie! Die pilletjes zijn natuurlijk ook maar niks maar als het dan overgaat wel weer fijn!!
    Wat weegt jullie kindje dan? 2495 is wel erg veel inderdaad, Hihi

.... Komt een verloskundige binnen voor ctg...
    Druk vast op verzenden en reageer dalijk verder

14. januari2010

Bolkje: fijn dat de placenta mooi omhoog is gekomen! Thuis bevallen is hier ook nog steeds een wens maar denk dar het wederom niet gaat lukken! Hou in je achterhoofd dat het misschien niet kan, ik was de eerste keer namelijk zo teleurgesteld!

Wausmop: krijg je geen kraampakket via je verzekering? Volgens mij kan je ze wel kant en klaar kopen! Google even.
    Aankomen... Erg he! Hoeveel nu in totaal? Ik zit op plus 10...

Hier: buik weer wat onrustiger. Verloskundige is nu gynaecoloog gaan bellen. Ik hou jullie op de hoogte!

15. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL

Hier al 17kilo erbij maar merk dat mn lichaam ook veel vocht op slaat soms kom ik dagelijks aan en dan zit er een week tussen en een kilo er af..ik hoop dat ze na de bevalling geleidelijk verdwijnen:D

Nou rustig nachtje gewenst voor jullie! Succes

16. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Appelgebakje - ze zit rond de 2150 gram bij bijna 33 weken inmiddels dus vind dat eigenlijk wel gemiddeld.

Ben al een paar dagen vreselijk verkouden of het is de griep. Wat kan ik nog meer doen dan alleen uitrusten, thee drinken en fruit eten? :(

17. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Goedemorgen!
    Wat een gezellige drukte hier!
    Wausmop, zo'n pakket kun je idd gewoon bij de prenatal halen of ander babywarenhuis ... Ik bestel m via m'n verloskundige die hebben ze ook.
    Januari blijf kalm.... Maar daar hebben we het natuurlijk al ff over gehad op de pb... Komt goed wijfie!
    Bolkje, wat fijn dat je ( als alles goed gaat) thuis mag bevallen, en tja die mannen...ik vind het altijd erg aandoenlijk als ook onze reuzen en stoere kerels het te kwaad krijgen...gaat hun toch niet in de koude kleren zitten...
    Mamama balen zeg die infectie! En dan nu ook nog grieperig , klinkt alsof je weerstand wel erg laag is! Misschien dat je wat extra vitamines kunt nemen?

Ik vergeet echt op de helft te reageren...excuses ...ik ben alleen te moe om uit m'n doppen te kijken...wel zo waanzinnig kl*** geslapen...m'n rug doet wel zo allemachtig pijn, ik ga straks de masseur bellen ( speciale zwangerschaps massage mevrouw en die komt gewoon fijn naar je toe, ik hou er van) dat ze zsm komt want dit is geen harden zo. Verder andere dingen regelen, zoals de timmerman ( moet eea gedaan worden worden, en ondanks dat ik een heerlijke kerel heb, heeft hij echt 2 linkerhanden...geeft niks, alleen nu moet ik dus even de timmerman achter z'n broek aan zitten).
    Gisteren mezelf weer van m'n slechtste kant laten zien bij een verkoper van televisies...pffff wat een eikel...heb gezegd dat ie beter op de afdeling cd hoesjes kan gaan staan omdat dit waarschijnlijk te hoog gegrepen is voor hem...wat was ik die kerel zat zeg pffffff....
    Vandaag verder rommeldagje, even naar m'n paard die heeft een ontstoken oogje, dus dat schoonmaken met lauwe thee en creme in z'n oogje doen, vind het altijd zo zielig als ze wat hebben, ze kunnen iet praten natuurlijk.
    Nou fijne dag vandaag! Iamsterre laat je weten wat het ziekenhuis zei? Probeer je rustig te houden, nog even broeden op je kleintje!

..januari, horen we je zo ook nog ff?
    Fijne dag meiden!

18. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hey meiden,

Ik reageer ook maar weer eens. Lees wel alles mee maar dat is steeds 's avonds in bed op mn telefoon, dan vind ik het zo onhandig om te reageren. Nu dus even op de laptop.

@ januari: spannend zeg, jeetje. Hoop dat de kleine nog even wil blijven zitten, dat is toch wel beter. Hoe gaat het nu?

@ iamsterre: dat is ook vervelend, die hoge bloeddruk. Wilde je in eerste instantie graag thuis bevallen? Dan is het wel balen dat dat nu niet meer mag.

@mamamama: gewoon je rust pakken als je die nodig hebt. Zwanger zijn in combinatie met ziek zijn is hartstikke vermoeiend, veel meer dan rusten en goed voor jezelf zorgen kan je niet doen.

Kan ff niet op iedereen reageren maar lees wel alles hoor!

@ hier: Gaat redelijk goed al komen er wel steeds wat meer klachtjes bij. Heb een lage bloeddruk (80/50) wat ervoor zorgt dat ik regelmatig duizelig ben en veel hoofdpijn heb. Geen idee wat ik eraan kan doen eigenlijk. Gister bij de yoga scheelde het niet veel of ik viel flauw, wat een rotgevoel. Ook meer pijn in mn rug en 's avonds voelt mn buik zo vreselijk zwaar.
    Waar ik ook veel last van heb ik vocht in mn handen. Ik word 's nachts regelmatig wakker met dikke vingers en kan ze dan niet echt buigen, zijn pijnlijk ook. Komt iemand dat bekend voor? Ik word er namelijk echt wakker van (naast maagzuur, moeten plassen, rugpijn, dikke enkels, haha heerlijk hoor dat zwanger zijn!)

Maar ik mag niet klagen, kleine lag vorige week bij de controle netjes met het hoofdje naar beneden, hopen dat het zo blijft. Voel nog heerlijk vaak beweging en dat stelt me ook telkens gerust. Toch als ik eraan denk dat ze misschien tot de 42 weken blijft zitten krijg ik het een beetje benauwd, haha. Maargoed, als ze maar gezond is :D

Hebben jullie geboortekaartjes al geregeld? Hoe hebben jullie bedacht welke tekst erop komt en hebben jullie allemaal ets met een gedichtje oid? Ik vind het echt erg lastig. We komen ook nog steeds niet helemaal uit de tweede naam *gaat maar weer een zoveelste namen-topic openen*

Fijne dag allemaal!

19. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    gisteren op controle geweest en onze kleine meid weegt 1650 gram niet heel groot maar ook niet klein we mogen terug op 30 september. wat gaan die laatste weken traag!

20. Ik heb eigenlijk vrij weinig klachten. Alleen heb ik dus wel een schimmel-infectie (schijnt ook bij de zwangerschap te horen, bah!) Uiteraard niet blij mee, doet zeer (vooral tijdens het fietsen).

Verder hebben we vandaag een proefdruk van ons geboortekaartje gekregen :D Helemaal blij mee :D

Deel Deze Pagina