@Januari, jeetje wat een schrik! Hoop dat de kleine nog even blijft zitten. @Bolkje, fijn dat jullie nu toch thuis kunnen bevallen. (zoals het er nu uitziet) geeft weer wat rust! @Jolin, gefeliciteerd! Wat fijn dat je zwanger bent Pff.. ik heb echt last van nesteldrang zeg. Het huis moet spik en span zijn want anders voel ik me onrustig en manlief moet nu écht vaart gaan maken met de laatste spullen ophangen. Ik wil het gewoon af! In principe kan het zo komen, want of er nu wel of geen schilderijtje aan de muur hangt maakt dan niet zoveel uit
Even ego: als alles vannacht rustig blijft en morgenochtend de ontsluiting onveranderd dan mag ik morgenmiddag naar huis met strikte rust. Heel blij mee.
Ik duim voor je dat alles rustig blijft! Heb je trouwens enig idee hoeveel ontsluiting je al hebt? En verder ben ik nu dus 2 kilo aangekomen Meer omdat ik 76kg woog (was eigenlijk al 10 kg te zwaar), vervolgens door het eeuwige overgeven 10 tot 15kg ben afgevallen, en nu een suikerloos dieet heb, waardoor ik misschien op 'gezonde wijze' nog meer ben afgevallen maar dat door de zwangerschap niet heb gemerkt. In het ziekenhuis wegen ze mij niet eens meer sinds begin mei, omdat ze 'zien' dat ik nog steeds genoeg reserves heb. Prima, hou ik het zelf wel bij Wat betreft verzekering en kraampakket, krijg het helaas niet van de verzekering.. dat heeft meer te maken met de collectieve verzekering waar ik van mee profiteer van mn vader. Helaas.. En mijn man komt er bij zijn verzekering vreemd genoeg niet voor in aanmerking (joh, was het proberen waard! ).. Gaan deze week even kijken bij Prénatal, hebben ze daar niets kijk ik wel op internet inderdaad @Jaydee, ik hoop ergens dat ik daar ook nog 'last' van krijg,... huis is momenteel niet spik en span, maar schoon op het oog.. Kan me er tot nu toe nog écht niet aan toezetten om het zo schoon mogelijk te krijgen, terwijl ik daar toch echt wel een drang voor moet hebben om het voor elkaar te krijgen, zeker nu met die buik @Bolkje, zijn het de kaartjes geworden met vilt? Lastig van die infectie, ook flink aan het smeren ertegen? @JV23, ik vind de weken eigenlijk nog best wel snel gaan Maar dat kan ook zijn omdat ik zelf nog gewoon 3½ week moet werken tot aan mn verlof, dus ben denk ik nog druk genoeg? @Lilotje, wij hebben de geboortekaartjes op 6 augustus al geregeld. Wij houden niet van gedichtjes o.i.d. dus is het meer een berichtje geworden zoals "Willen jullie zijn komst met ons vieren onder genot van beschuit met muisjes, bel dan even met de trotste papa. Mama en *naam* rusten van 12:00 tot 15:00 uur." niet exact deze tekst, maar iets in de trand van... @Lilian, hopelijk gaat het inmiddels beter met je rug, en succes met achter de broek aanzitten van de timmerman. Voordeel is wel dat een vakman het meestal net iets mooier maakt (vind ik althans), omdat hij het immers al jaren doet @Mamama, vooral rusten en misschien naast wat je al eet en drinkt misschien extra vitamines slikken? Kan voor de kleine sowieso ook geen kwaad, en heeft er zelfs profijt van. Hier verder gisteren nog een borstvoedingsavond van Naviva kraamzorg i.s.m. het Gelre ziekenhuis, in principe erg interessant als je je nog niet ingelezen hebt op internet (wat ik al wel had gedaan, dus was achteraf aardig gaar van het luisteren) Manlief was mee, die had nog een streek tijdens die presentatie, ik schoot keihard in de lach in die zaal misschien kun je je het je inbeelden, en anders, tja, je had er gewoon bij moeten zijn, maar goed. Ging als volgt; We kregen een instructie-filmpje te zien van een ervaren moeder die haar baby borstvoeding gaf en deze 'stimuleerde' om verder te gaan met het zuigreflex omdat het even was gestopt met drinken, er zijn meerdere manieren om dat te doen, bijv. met je duim in het nekje strelen, of het handje vastpakken en met je duim de palm van zijn/haar handje stimuleren. Prima dacht ik, dat is niet zo moeilijk. Echter bedenkt manlief zich geen moment, grijpt mijn hand, en begint heftig aan de binnenkant van mn hand te wrijven! Met het gevolg dat bij mij per direct het kwartje valt tussen 'zuigreflex' en wat mn man dus doet met welke intentie... Nou ik had het niet meer De dames achter ons kregen ook duidelijk mee wat er gebeurde en konden er gelukkig ook wel om lachen Verder geen nieuws meer hier, en gelukkig ook niets te klagen
Dames ik ben per direct in de ziektewet gegaan... Kon het zware werk in de zorg op de pg niet meer aan.. Heb last van mn rug en kan t staan nauwelijks volhouden.. dus heb de keus gemaakt om nog 3 middagen therapeutisch te werken en dan gaat de 20e mijn verlof in!
@Wausmop: nee, uiteindelijk heel iets anders Heel simpele kaarten eigenlijk En inderdaad, moet nu flink gaan smeren Hoop dat het snel overgaat Had vanavond trouwens een avond over de bevalling. Vond het echt verschrikkelijk, het ging heel veel over pijnbestrijding enzo... Ik ben echt doodsbang om in het ziekenhuis terecht te komen merk ik. Was echt helemaal van streek na afloop.
@januari: dat zou wel heel relax zijn.. Hpen dat kleintje zich beetje rustig houdt @zonnig: groot gelijk.. Echt aan jezelf denken hoor.. @bolkje: vervelend van die infectie.. Heb je er al wat voor? Voor wat betreft gewicht zit ik nu rond de 15 kg extra..Denk vooral ook omdat ik nu wel extra geniet van eten haha
Ik heb een zalfje, daktarin.... Alleen zei de dokter dat het alleen aan de buitenkant zit, maar ik weet 100% zeker dat het ook van binnen zit... Ik voelde het al, maar ik heb ook mijn man 'besmet' vertelde hij vanavond. Hij heeft er nu ook last van Dus weet nu ff niet hoe ik het moet aanpakken met dat zalfje. Balen!
Hallo, Ook ik ben een aankomende November mama, ben 4 November uitgerekend van onze tweede spruit, onze eerste is van April 2011 Groetjes Newbeeb
ik heb in het begin van deze zwangerschap ook een schimmelinfectie gehad en ben heel goed geholpen met daktarin zalf die mag je ook inwendig inbrengen hoor, en je man kan deze ook gebruiken. het is 3 dagen uiterst vervelend, maar daarna begint het te beteren...
Goedemorgen meiden, @ bolkje: lastig die infectie. Wel iets anders dan wat jij hebt, maar ik heb al vanaf begin van de zwangerschap een schimmelinfectie op mn voet. Jeukt vreselijk maar ben er (nog) niet mee naar de huisarts geweest, dacht eigenlijk dat er toch niets is waar ik mee mag smeren nu, maar dat is er dan vast voor mn voet ook wel, misschien toch even een afspraak maken.. Ik heb maandag tweede les yoga gehad maar afgezien van het feit dat ik daar bijna flauw viel, merk ik dat ik er niet zo over te spreken ben eigenlijk. Mn rug en nek doen nu vreselijk pijn en ik kan slecht ontspannen op een matje tussen 15 andere vrouwen. Vrijdag gaan man en ik naar de haptonoom, misschien dat dat beter bevalt en ik wat ontspanningsoefeningen leer die ik zelf thuis kan toepassen. Dat hele groepsgebeuren is niks voor mij geloof ik. Lastige is dat ik samen met een vriendin ga en ook al een groot deel van de cursus heb betaald. Weet nu niet zo goed of ik er mee verder moet. Dacht echt dat het helemaal iets voor mij zou zijn maar het valt me tegen.. @ geboortekaartjes: We hebben er wel een gevonden die we erg leuk vinden, maar hoe zit dat met de uiteindelijke tekst? Die weet je pas als het kindje geboren is natuurlijk, geef je dat dan door en krijg je ze opgestuurd? Gaat dat dan alleen om tekst als gewicht en datum? Wij zijn namelijk ook nog niet uit over de naam, dus dat kan ik ook nog niet definitief doorgeven. @ naam: Oh meiden we komen er maar niet uit, vind het zo moeilijk. Zijn we eindelijk uit over de eerste naam, is de tweede naam weer zo moeilijk. Lastige is dat je het met niemand uit je omgeving het er over kan hebben!!
Lastig he, die namen? Gelukkig heb je er in elk geval één Twee namen is natuurlijk hartstikke leuk, maar is niet persé een must, toch? Dus als je er écht niet uitkomt, dan kan je altijd nog kiezen voor 1 naam... Of zeg ik nu iets doms? Geboortekaartjes bestel je inderdaad na de geboorte, toch? Wij hebben het via kaartje2go gevonden
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 : (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 : (2) Vegas (32) 1e (BV-ZH) IamSTERRE (27jr) 1e (BV-ZH) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (27) 1e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (24) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (2) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) Jv23 (24) 1e (FV-ZH) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (2) Januari2010 (29) 3e (BV-TB/ZH) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (4) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Totaal aantal baby's: 37 Jongens: 13 Meisjes: 13 Niet wetend/zeggend: 11 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 12 september Tessa321 Controle verloskundige 13 september Wausmop Controle verloskundige 14 september Vegas Groeiecho 16 september Oehoe Echo ligging placenta Mamasuuzje Controle verloskundige Zonnig25 Controle verloskundige 17 september Appelgebakje Controle verloskundige 19 september Isade Controle verloskundige 23 september Wausmop Controle verloskundige en groeiecho 2 oktober Bassdevilxs Controle gynaecoloog Wil je een wijziging doorgeven of ook op de lijst? Vermeld dat dan even in kleur dan zal ik het aanpassen. Wil je ook op deze lijst en met ons meekletsen? Beantwoord dan onderstaande vragen: - Hoe oud ben je? - Van je hoeveelste kindje(s) ben je in verwachting? - Wil je borstvoeding geven of flesvoeding? (BV/FV) - Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? (TB/ZH) - Voor meer kleur op de lijst: Ben je in verwachting van een jongetje, meisje of wil je het niet weten/delen? - Heb je afspraken voor op de lijst?
@ Newbeeb: Welkom! Vul je de vragen ook in? Dan kan ik je echt op de lijst zetten Edit: Geboortekaartjes hebben wij al besteld en betaald. Dan hoeven we alleen nog maar de gegevens door te geven na de geboorte, de allerlaatste digitale proefdruk goed te keuren, en dan worden ze opgestuurd
@geboorte kaartjes... Hebben.wij ook besteld.. proefdruk is goed gekeurd tzt alleen.nog de geboortedatum, gewicht en lengte... Vind m zo mooi hihi...
@ Appelgebakje o Sorry ga ik gelijk doen *Ik ben 31 *In verwachting van onze tweede spruit *Hopelijk lukt borstvoeding was bij de eerste geen succes, maar we gaan het vol goede moed weer proberen! *Ik ga bevallen in het ziekenhuis, de eerste is met een spoedkeizersnede geboren ivm PE *We weten wat het wordt maar houden het nog geheim *30 September weer controle
@ lilotje moeilijk is dat he de naam. Wij hebben er ook best lang overgedaan. Dan heb jij een naam die je mooi vind, vind vl dat weer niet. Maar ja het is ook wel iets dat ze hun hele leven bij zich dragen. Maar waarom een 2e naam? @ geboortjekaartjes. Je kunt als je bent bevallen eigenlijk nog alles aan passen zoals jij het wilt. Ze zeggen toch ook altijd klant is koning Welkom newbeeb. Gaat alles goed met je zwangerschap. Wat is PE @ hier, een brakke nacht en dag zeg. Dochterlief is erg verkouden en wilde vanacht maar slecht slapen maar overdag ook. Dus dacht slaap overdag wel even bij lukt ook niet echt. Hopelijk is ze snel weer de oude want dit is wel heel zielig voor haar. Hoest echt de longen uit haar lijf. Ben blij dat ik vakantie heb.. Maar hebben ook nog wat leuke dingen in het vooruitzicht. Morgen lekker naar de kapper mijn haren laten verven en vrijdagochtend eerst de kleine met vl erkennen voordat ik in de kraamweek mee aangifte moet doen en daarna weer een weekendje weg naar kempervennen. Wat een luxe zeg als ik het zo bekijk. Voorlopig wel de laatste keer. Belde centerparcs net ook nog op dat het zo rustig is dus we kunnen voor een klein beetje extra de extra vip cottage krijgen wordt genieten. Hopelijk is de kleine weer helemaal opgeknapt dan kunnen we lekker veel zwemmen. Oja ik heb gister de eerste keer zwangerschapszwemmen gehad was wel relaxed. Zo blijf ik toch nog in beweging voor mijn gevoel, wandel denk ik wel al genoeg met de hond maar voor het idee. Stond gister op de weegschaal en was nu 5kilo aangekomen. Lijkt langzamer te gaan deze keer. Ben benieuwd op hoeveel we eindigen..
Hey meiden! Newbeeb, welkom! Leuk dat je erbij bent! Wausmop wat een ontzetten geinige actie van je kerel hahahahahahaaa stijve nek nu? Hahahahahaaa Taco wat een lekker vooruitzicht! Even lekker weg....wij zaten met oud en nieuw ook in zo'n vip cottage prima allemaal, heel vip is het niet hoor, wat wel geinig was is de radio onder de douche , stond uitgebreid te swingen in m'n blote togus.... Hoop dat je kleine wijfie snel beter is! Bolkje, bij de drogist heb je ook vaginale pillen gewoon te koop zonder recept, mag je gewoon tijdens je zwangerschap gebruiken...en inderdaad goed en lang smeren, manlief ook....ook al is het over, nog weekje doorsmeren.... ( ik ben er rete gevoelig voor, 1 x zwembad bezoek en loop wijdbeens) Geboortekaartje, pffffff breek me de bek niet open, wat ik wil komt uit op ca 1000,- voor 75 kaarten....slaat kant noch wal natuurlijk dus ik ga op zoek naar een alternatief en ik denk dat ik die gevonden heb.... M'n rug doet nog vreselijk zeer dus ik ga mezelf zo in een bad hijsen, dat helpt meestal wel, ik heb ook mega beroerd geslapen dus dat werkt ook niet mee....dus lekker bijtijds naar bed denk ik zo! Ik was vandaag al vroeg op pad, kids wegbrengen naar school en ik stond om 9 uur op stal en nu kun je me weggooien! Oh hoor net dat m'n zus weer op tv is ( achter gesloten deuren) dus dat ga ik snel kijken! Fijne avond!
@Lilian: hoe heten die vaginale pillen dan?? Ik ben er ook heel gevoelig voor, helaas. Maar het was een hele poos goed gegaan....