Goedemorgen allemaal! @ wausmop: dat is idd vervelend, ik hoop echt dat het allemaal meevalt. Zal voor je duimen vandaag! @ hier: ik heb het idee dat ik veel minder controles enz heb dan anderen. Heb morgen een afspraak bij de vk, de vorige was 3 weken geleden. Ze kijkt dan naar mn bloeddruk, gewicht en luistert naar het hartje en voelt even. Verder niks over een liggingsecho of wat dan ook. Ik heb dan ook geen idee hoe groot of klein ons meisje is en of alles nog wel goed gaat daarbinnen. En dat terwijl ik overal hoor over schattingen van gewicht enzo. Ik vind op deze termijn 3 weken tussen een afspraak ook wel erg lang. Heb nu voor morgen een waslijst aan vragen verzameld, die ook weer niet dringend genoeg waren om voor te bellen. Ach we zullen het zien. Misschien ook maar een goed teken omdat er geen signalen zijn dat er iets niet goed is. Hier vannacht alweer een maagzuurvrije nacht gehad, heerlijk. Ik let heeeel erg op wat ik eet 's avonds en dat heeft toch wel veel invloed Fijne dag allemaal!
@wausmop Dat is ff schrikken zeg. Hopelijk valt het allemaal mee! Slecht plassen kan komen doordat je vocht vast houdt. Overigens ook een symptoom. Houdt je lichaam goed in de gaten! Bij twijfel direct bellen. Ikzelf heb ervaren dat het ineens kan omslaan in Hellp. Hebben ze geen bloed afgenomen? Controle op leverfunctie en bloedplaatjes/tromboos. Met mij gaat het langzaam de goede kant op. En de kleine man is een vechter en komt erwel!
@felicitaties: dank jullie wel! Gister uit eten geweest en klein groepje visite.. Was wel erg gezellig @wausmop: jeetje zeg kan me voorstellen dat de stress er dan inschiet.. Beetje laat maar als je vocht vasthoudt of niet goed kan plassen helpt het eten van bleekselderij.. @iamsterr: fijn dat de kleine en jij het goed doen
Wausmop. Al wat meer duidelijkheid gekregen vandaag? Sterre. Gefeliciteerd met jullie zoontje, ik hoop dat hij snel aansterkt in het zh.
Wausmop ben erg nieuwsgierig hoe het gaat, heb je al meer nieuws?? @hier morgen nog 1 half dagje werken en dan verlof heb er zin in. Is de kleine bij jullie ook nog zo actief. Hier lijkt het soms wel of hij er via mijn buik uit wilt komen
Dames, alles is gelukkig in orde De verjaardag van mn nichtje liep wat uit, dus vandaar de late reactie. De eiwitten die er in de 24-uur geproduceerd zijn, zijn er gelukkig niet meer dan normaal Ontzettend opgelucht natuurlijk, zag allerlei scenario's voorbij vliegen gisteren en vandaag. In ieder geval bedankt voor de opbeurende berichtjes Zal zo dadelijk nog even een pagina of 2 teruglezen, om nog even op de rest te reageren
@Wausmop, wat een opluchting zeg! @Lilotje, hier ook weinig controle hoor. Moet woensdag weer en de vorige keer is dan 3 weken geleden. Groeiecho wel gehad met 28 weken omdat ze dachten dat de baby te groot zou zijn (bleek helemaal niet waar), maar geen gewicht geschat gekregen. Ze hebben alleen omtrek van buik en hoofd gemeten en de beenlengte... Hier gaat verder alles z'n gangetje. Nog maar twee weken werken vanaf maandag, jeuj!! Las over heuppijn en spierpijn... Ik heb hier ontzettende last van mijn fluit sinds de kleine echt is ingedaald... Auwww! Lijkt wel of ik een schop van onder heb gehad. Daarnaast heb ik ook steeds last van maagzuur zodra ik mijn bed in stap. Verder vind ik het nog wel goed te doen. Alles is hier spik en span. Kasten helemaal uitgemest dus wat dat betreft mag de baby komen haha
Hey meiden! Wausmop wat fijn om te horen dat alles " rustig" is! Hoe gaat het met de pas bevallen meiden en hun beeldige babietjes? Iedereen is zo'n beetje aan haar verlof toe lees ik! Wat heerlijk! De laatste dingen regelen dus! Hier moet ik nog eea aanschaffen, en nu de mazzeldagene r zijn bij prenatal ga ik dat van de week maar even doen....ik ben nog steeds niet klaar met de werkman en om me heen, word er eerlijk gezegd lichtelijk geïrriteerd van, maar ja ik moet maar even diep adem halen en erbij blijven denken dat alles weer spik en span is straks en eerlijk is eerlijk het wordt echt mooi. Dus dat is natuurlijk heerlijk! Over het algemeen voel ik me nu wel weer ok, ja moe dat wel en savonds harde buiken maar ja dat is allemaal logisch... Misschien vrij intiem vraagje ( nou ja intiem, ik geloof dat alles wel al besproken is hier)...gisteren heerlijk( en eindelijk weer eens omdat vl het serieus eng vind) met m'n liefde gevreeën... Naderhand wel wat last van m'n banden, niet echt buik op zich maar echt richting liezen...hebben jullie dat ook? En ik merk dat ik het ook moeilijk vind dat het " minder intiem" is....want de enige positie die zeg maar lukt met die buik is achterlangs...( heb geprobeerd om bovenop te gaan maar dat is niet comfortabel voor m'n bekken en heupen) en dat vind ik heerlijk begrijp me niet verkeerd maar niet " intiem" snappen jullie? If ben ik gek? Ik heb juist zo'n behoefte daaraan aan dichtbij ( ja ik dichterbij kan in principe niet dat snap ik ook ) snappen jullie? Nou ja in ieder geval ben ik benieuwd of ik de enige ben die dit zo voelt...
@ Wausmop, fijn dat alles goed is! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent! @ Lilian, geen last van m'n banden na het vrijen, wel een tijdje last van harde buiken en dan vooral als ik ook ben klaargekomen. Ik vind achterlangs ook niet het meest intieme standje wat er is! Bij ons lukt het op zich nog wel als manlief bovenop ligt (al is het half op z'n knieën geworden) maar hier zit er ook weinig variatie meer in.. Ook is het aantal keer in de week gedaald naar 1x, dus ook hier ligt het aardig op z'n gat.. Nou ik hoef lekker nog maar 2 weekjes te werken, 10 dagen.. Als ik het zo zeg klinkt het nog korter. Dan ook maar eens de boel in orde maken, alles wassen en zorgen dat het huisje helemaal aan kant is. Nog maar 6 weken.. Komt wel erg dichtbij allemaal nu. Soms twijfel ik wel eens of we het allemaal wel goed gaan doen, maar die onzekerheid hoort er vast bij. Meiden geniet van jullie weekend!
Hey meiden, @ Jaydee pfoeh nog 2 weken, werk je fulltime? In het onderwijs toch? Lijkt me best pittig zo op deze termijn nog! Het aftellen is iig begonnen! @ lilian: ja ik snap wat je bedoelt met minder intiem. Wij maken dat dan maar goed ervoor en erna, want een andere houding is er niet echt haha, die dikke buik zit dan wel in de weg! @ jolin: wow wat fijn, een echte mini op de echo te zien! @ hier: vanochtend bij de vk geweest. Bloeddruk en alles was goed. Gewicht is nu 11 kilo erbij. Ik vind het veel maar was voordat ik zwanger was al niet tevreden met mn gewicht. Wat wel jammer is, is dat baby nog niet goed ligt. Ze ligt redelijk scheef/in stuit maar ze kon het niet heel duidelijk voelen. Ze ligt ook nog erg hoog! Over 2 weken weer controle en als t dan nog zo is word er een liggingsecho gemaakt. Hoop dat ze uit zichzelf nog goed gaat liggen! Verder lig ik vandaag op bed met erge hoofdpijn, echt niet leuk. Blijf ook nog steeds 1 of 2 keer in de week overgeven en vandaag is weer raak. Bah, wat dat betreft mogen de komende weken van mij heel snel voorbij gaan!!
Gefeliciteerd Jolin! Wat fijn dat dit kleintje op de juiste plek zit, dat is alvast een zorg minder. Wanneer ben je nu ongeveer uitgerekend? @ Lilotje: Ik duim dat ze zich nog draait. Heb je niet standaard een liggingsecho rond de 36 weken? De intimiteit wordt hier ook beperkter ja, man 'bovenop'/voor mij zittend gaat nog wel, al moet het dan niet te lang duren wat dan schud mijn buik mee en dat is niet fijn. Achterlangs idem. Ik bovenop is niet fijn voor mijn benen en bekken. Achterlangs als ik op m'n zij ligt gaat wel, dan heeft mijn buik ook meer steun Als ik zelf klaarkom idd ook harde buiken, dan moet ik echt even bijkomen anders is het niet meer fijn. Het zou wel weer lekker zijn als we er weer echt voor kunnen gaan zonder rekening te houden met een dikke buik Donderdag heb ik mijn laatste werkdag gehad En op 8 oktober gaat mijn verlof in Heerlijk is dat! Ook super dat mijn moeder nu eens per week komt om een klusje te doen in huis. Gister heeft ze de bijkeuken onder handen genomen en volgende week komt ze o.a. ramen zemen in de woonkamer...dat lukt mij niet meer en bij manlief moet ik er een maand om vragen
Ja is echt nog maar een ieniemini mensje. 20 mei ben ik uitgerekend dus ik moet nog een hele poos geduld hebben.
Qua intimiteit: Aangestoken door jullie vond ik dat het er maar weer eens van moest komen. Nou, dat was dus echt de laatste keer. zit hier nu al 2 uur op de bank met pijn in mijn rug, billen en buik Ondertussen doet manlief extreem irritant, kan hem wel wat aandoen inmiddels :x Gaat dus weer lekker
@Jolin, gefeliciteerd! Wat fijn een goede echo... Lijkt nu nog heel lang, maar de tijd gaat vast snel voorbij. Ik kan me het moment van de eerste goede echo namelijk nog heel goed voor de geest halen en dat is toch alweer zo een 27 weken geleden haha @Lilian, ik snap wat je bedoelt... Hier al een tijdje geen actie meer geweest. Of in ieder geval het echte werk. Wij improviseren maar wat haha. Manlief vindt het namelijk eng en ik heb op het moment regelmatig last van mijn onderste, waarschijnlijk omdat het al ingedaald is. Ach ja... des te fijner is het straks als het allemaal weer gewoon kan @Lilotje, er kan nog van alles gebeuren qua ligging. Hoop ook voor je dat ze uit zichzelf nog goed draait. Niet te druk om maken. Ik werk inderdaad in het onderwijs, 4 dagen per week. Maandag toevallig studiedag, dus nog 7 "echte" dagen lesgeven... @Appelgebakje, wat fijn dat je lekker vrij bent. En wat lief van je mams! @hier heb ik een paar dagen als een rotgevoel. Constant het gevoel dat ik moet plassen, maar er komen maar een paar drupjes. Trekkend gevoel in mijn liezen en een heel drukkend gevoel van onder. Allemaal niet super pijnlijk, maar wel heel irritant en vervelend. Vandaag maar gewoon lekker bezig geweest en vanmiddag even geleden op bed. Hoop dat het snel wegtrekt en anders lever ik maandag even mijn plas in bij de dokter om te controleren op mogelijke blaasontsteking. Toevallig meerdere mensen bij wie dit bekend klinkt?
@jaydee, ik herken het gevoel had ik afgelopen week ook. Dacht toen inderdaad ook aan blaasontsteking maar dit bleek het niet te zijn. Heb toen de vk gebeld en zei dacht eerst ook aan blaasontsteking en gaf daarna aan dat ik het rustiger aan moest doen. Heb dit dan oom geprobeerd te doen deze week en merk echt al verschil mijn buik is een stuk minder gevoelig en heb minder last van harde buiken. Moet nog wel veel plassen maar denk dat de kleine op mijn blaas drukt dus dat is niet echt gek. @itiem, hier nu ook een stuk minder maar nog regelmatig. Het is soms even zoeken en aangeven wat we beide fijn vinden. Zullen ook allebei blij zijn als de buik weg is en alles weer redelijk normaal is. Weet nog wel van de vorige keer toen wilde ik al heel snel weer maar was alles nog erg gevoelig en vloeide ik nog, heb ik toen ook van gebaald zeg. @ hier vandaag een leuk dagje, straks naar het bos met de kleine en hebben we een fotoshoot, leuk en 's avonds gaan we lekker uiteten met vrienden. Verder weinig bijzonders. Morgen even naar de vk voor controle.
Hey meiden! Nou ik ben dus niet de enige die dat soort intimiteit mist...het lijkt ook wel dieper te zitten ( mij gevoel) op het moment, uiteraard hormonaal gezwets maar toch....gisteren gezellig met vl uit eten geweest, naar ons favo restaurant waar we in december de knoop doorhakte om voor nr 3 te gaan, waar we serieus echt al 100 jaar komen en die mensen het ook geweldig vonden dat we nog even voor de bevalling kwamen eten...volgende x foto's van ons moppie meenemen... Hoop besproken, gehuild en gelachen in dat restaurant , fijn en bijzonder weer. M'n meiden gingen lekker nachtje bij m'n mama slapen dus ik ben de hele dag al kindloos en ik heb werkelijk geen ruk uitgevoerd...ja de was aangezet hahahaa, verder niks. Ben naar m'n paarden gegaan en slap geluld met de meiden van stal, heerlijk. Ga zo toch ff stofzuigen, want dat kan ik niet laten. Taco hoe was de fotoshoot ? Bolkje, serieus ik moet zo om je lachen....je man bedoeld het vast niet slecht....echt niet ....dikke kus van mij Hoe gaat het met de rest! En de newborns? En de kersverse mama's ? Jolin, mei is er zo! Straks de herfstvakantie, dan kerst, oud en nieuw voorjaarsvakantie, nou dan loop je er net zo bij als wij nu! Voel je je wel goed? Jaydee...buik lief toespreken zeg ik! Hoop dat ze nog draait! Xxxx
Hoi hoi Hier alles goed met onze kleine meid! Vanmorgen was ze 10 gram boven haar geboortegewicht! Helemaal trots op onze kleintje van 1860 gram! Ze ligt al in een wiegje en drinkt zelfs al een paar slokjes uit de borst! We hebben nog wel even te gaan maar ze doet alles super!! Met mij gaat het ook redelijk. Het is druk met 2 kleine kinderen thuis, een mini in het ziekenhuis en een eigen zaak. Gelukkig hebben we redelijk veel hulp maar alsnog ben ik Total loss! Iedere dag ben ik 6 uur in het ziekenhuis en daarnaast 'moet' ik nog een lieve mama zijn, een gezellige vrouw en zorgen dat alles lekker loopt in het bedrijf. Voor de meiden die al kids hebben, hebben jullie weleens gebruik genaakt van een draagdoek? Zo ja welke? Vond je dit fijn? Is het zwaar? (In de zin dat je last van rug of nek krijgt). Wij hebben wel 2 van die draagdingen, 1 lodger shelter (vind ik niks) en 1 zo'n buikdrager van baby Björn (of een ander merk). In het zh hebben ze het nu echt over zo'n doek maar ben dus erg benieuwd naar ervaringen, ook hoe dak knopen enzo werkt! Bedankt voor de tips!
Januari wat goed dat ze zo goed groeit! Geweldig! Pas je wel goed op jezelf ? Ik snap dat het een gekte is nu, met jullie bedrijf, ziekenhuis en andere kids....probeer echt dingen ( zover mogelijk natuurlijk) uit handen te geven.... Draagdoek uuhhmmmm nou eerlijk gezegd ben ik niet zo handig in " knopen" ben al blij als m'n veters vast blijven zitten....zijn er geen filmpjes op youtube hoe het moet? Zou ik effe zoeken.... Xxx