Hoi allemaal! Hier weer even een kort berichtje van mij, type jp de ereader met wifi, dus wel lastig.... @ jolin: mooie echo! Geniet ervan! De tijd vliegt voorbij zoals al eerder gezegd. @ maagzuur: hier af en toe last van, de 'rennies' van het kruidvat helpen wel goed bij mij. @ draagdoek: het ziet er altijd wel comfortabel uit, heb uiteraard geen ervaring, de eerste uk moet nog komen. Denk dat ze je in de winkel het aandoen van de doek wel kunnen leren. Of youtube. misschien is er op ZP al ooit een onderwerp over gestart, anders zelf even eentje posten!? @ intimiteit: lepeltje lepelje werkt hier nog heel goed, door drukte is de frequentie wel minder, VL vind het iig nog niet eng.
Irritante ereader... grrrr.... Nog even een ego berichtje: Vanaf mijn verlof de 19e alleen maar in t nieuwe huis gewerkt, daarna door naar t ziekenhuis (schoonvader) terug naar huis, koken eten en tegen 20u op de bank neerploffen, tussendoor nog wel even wassen (want ik heb maar 1 set zwangerschaps kluskleren) douchen en een beetje opruimen en dan is t weer bedtijd. Om de volgende dag hetzelfde opnieuw te doen... Vandaag is er iemand van het verhuisbedrijf aan t inpakken, dus ik zit op mijn bips te kijken hoe hij het doet, haha! Begin nu helemaal in te storten. Maar morgen avond staat wel alles in ons nieuwe huis Nou, ik stop maar weer eens. geniet van de al geboren baby's! Geniet van jullie (bijna) verlof. geniet van de laatste werkdagen. en natuurlijk: geniet van het gefrummel in je buik. Lifs van Tessa
Ik heb een draagdoek liggen (rekbare) van life tree, die zijn niet zo duur. Knopen valt wel mee al weet ik niet hoe het is een kindje in de doek te krijgen. Op youtubeq kan je zoeken op technieken, fwcc is t geloof ik. En je hebt een forum over.draagdoeken....dragen en voeden heet de site. Baby bjorn is iig niet goed voor de heupjes, die hangen daarin recht naar beneden ipv opgetrokken en gespreide zoals een kikker.
Hey Tessa! Fijn om even wat te horen van je! Klinkt druk! Hoe is het nu met je schoonvader? En het huis is bijna af lees ik! Heerlijk! Dan keert de rust hoop ik ook een beetje terug voor je.... Appelgebakje...die site " voeden en dragen" brrrrr krijg al jeuk als ik de titel hoor! Van die borstvoedingsmaffia die er maar op hameren dat je tot de 16 e verjaardag van je kind bv moet geven omdat je anders ontaard bent en het nooit en te nimmer alleen mag laten. Maar de godganse dag moet meezeulen....hahahaa tja ieder z'n dingetje... Januari ben je er al uit? Hier toch maar even m'n handen laten wappperen ( anders noemen ze mij straks ook ontaard) en eens even stofzuigen etc alsof het een lieve lust is.... Nou ik ga even snel de wc voorzien van scheut bleek ( ruikt het iig frisjes) en dan weer hop hop naar school kids halen...naar paardrijles van de jongste etcetcetc....druk dagje dus nog! X
@ lilian moest erg lachen om je stukje over het voeden en dragen, je geeft toch wel borstvoeding tot ie 16 is hahah sommige kunnen het erg overdrijven. Ik word vaak al raar aangekeken dat ik geen borstvoeding ga geven. Zo ook laatst bij het zwemmen zegt er een ja dat is het beste voor je kind dus dat ga ik zeker doen en lang volhouden terwijl ze nog super veel rookt tja heb maar wijselijk mijn mond gehouden.. @ draagzak geen ervaring mee heb nu wel een monkey voor de eerste maandjes zodat ik hem binnen bij mij kan dragen als het nodig is en ik achter de kleine aan kan rennen zodat ze de boel niet afbreekt. Maar het is maar de vraag of ze dat fijn vinden in zo'n zak. @ tessa dat klinkt allemaal erg druk. Hopelijk krijg je binnnekort rust zodat je uitgerust de bevalling in kunt. @ hier de fotoshoot ging gister echt super goed. Ze hield het echt lang vol, zaten volgens de fotograaf erg leuke foto's bij, dus ben benieuwd. Vanmorgen naar de vk geweest. Ben weer goedgekeurd. Baby is al aan het indalen daarom voel ik mijn kont dus steeds. De volgende keer een liggingsecho dacht dat ik dit niet meer kreeg maar ze wilde echt zeker weten dat hij niet in de stuit ligt omdat ik thuis wil bevallen. Verder even kort over de bevalling gehad dat ik echt meteen moet bellen want ze zijn echt bang om er te laat te zijn. We zien het allemaal wel hoe het gaat lopen. Kan me er totaal nog niet druk om maken. Van de week maar eens kijken wat ik nog bij moet halen aan spulletjes zodat ik alles heb maar denk dat het niet meer veel is. Wat billendoekjes enzo, komt helemaal goed. Nu even lekker niks en dan straks maar weer koken enzo. Vl moest overwerken dus vanavond denk ik maar eens lekker languit in bad
Hoi Allemaal @Draagzak hier bij de eerste de minimonkey gebruikt deze beviel goed! de kleine lag lekker dicht tegen me aan en vooral als we gingen wandelen en de wagen niet mee konden nemen was het een uitkomst! dus straks bij nummer 2 weer @wausmop hoe is het met je? zijn je bloedwaardes een beetje stabiel? en krijg je nu methyldopa om je bloeddruk omlaag te krijgen? Hier helaas ook weer PE ik heb het deze keer 5 weken langer uit kunnen zingen (ben nu 35 weken) Onderdruk was weer 100 en eiwitten in m'n urine, nog niet super veel dus kijken het even aan tot donderdag en anders starten met medicijnen baal super! Maar ben ook blij dat het nu later is begonnen hopelijk minder kans dat het omslaat in HELLP (al is het niet voorspelbaar helaas)
Tessa ben je aan het verhuizen? Veel succes. Lees voor de rest rustig mee en wil iedereen veel succes toewensen met alles en geniet nog van de laatste weken..
@ Lilian: Qua informatie over draagdoeken is het wel een fijne site/forum Je kan er af halen wat voor jezelf handig is en de rest links laten liggen.
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 : (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 : (1) Vegas (32) 1e (BV-ZH) 4 : (4) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (28) 1e (BV-ZH) Newbeeb (31) 2e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (25) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (2) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) Jv23 (24) 1e (FV-ZH) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (1) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (5) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) Margha (33) 1e (BV-ZH) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Bevallen ??-09-2013 (1) IamSTERRE (27) 21-09-2013 (1) Januari2010 (29) Totaal aantal baby's: 39 Jongens: 14 Meisjes: 13 Niet wetend/zeggend: 12 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 1 oktober Zonnig25 Liggingsecho 2 oktober Bassdevilxs Controle gynaecoloog Appelgebakje Controle verloskundige Vegas Controle verloskundige 3 oktober Isade Controle verloskundige & liggingsecho Margha Groeiecho Mamasuuzje Liggingsecho 7 oktober Wausmop Controle verloskundige 9 oktober Appelgebakje Controle verloskundige & liggingsecho Linnepin86 Liggingsecho 14 oktober Mamasuuzje Controle verloskundige Wil je een wijziging doorgeven? Vermeld dat dan even in kleur of dikgedrukt dan zal ik het aanpassen.
Even nog kort hier om een tip te melden: Bij vanvoordeel.nl is nu tot middernacht de alecto DBX 88 eco in de aanbieding (52 euro excl verzendkosten). Heb hem direct besteld! Ga nog even de banken grondig uitzuigen... Morgen gaat alles over. Hopelijk staat alles snel op de plaats. Morgenavond ook nog even naar de zwangerschapsyoga, helaas dan wel ruim 60 km rijden (retour hoor) Fijne avond allemaal, ik reageer binnenkort weer op de berichten
Cadeautje van moeder natuur: Zoals Lilian zou zeggen; "Woest aantrekkelijk!" Worstel er inmiddels een week of 2 á 3 mee, dat ze dus echt zo dik zijn. Volgende ochtend is het wel minder, maar beweging, masseren en hoog leggen alleen zijn helaas niet voldoende.. @newbeeb: Gelukkig hier alles goed, ze houden het voorlopig nog in de gaten, zolang het bij de 90 in de buurt blijft hoef ik verder niet aan enige medicatie of iets dergelijks. Moet gewoon rustig aan doen. Jij succes er mee, hopelijk slaat het niet om naar HELLP, en als je bloeddruk dan zakt (dankzij de medicatie), is de kans om HELLP te krijgen dan ook minder? @verlof; Zou vanaf 7 oktober met verlof gaan, maar mn laatste werkdag was afgelopen vrijdag, nu momenteel 'ziek' thuis, en ga deze woensdag met officieel verlof. Merk ook aan mn lichaam dat ik nog veel wil, maar het écht niet meer kan (bukken door de knieën is al zucht en steunwerk ) Door die dikke voeten kan ik ook geen schoenen meer aan, dus onderweg naar het werk de slippers aan, en eenmaal daar, hup, pantoffels aan en lekker sloffen de rest van de tijd collega's vinden het allemaal wel mooi dat ik overal sch**t aan heb Verder móét ik nu van manlief mn reet verplaatsen naar de bank of naar bed, omdat mn voeten nog dikker worden als ik gewoon zit.. En zitten met de voeten omhoog zorgt ervoor dat mn bovenbenen ook dik worden, omdat ik dan de bloedvaten in mn liezen ga afknellen, fijn allemaal Dus (alvast) slaap lekker!
MOSES KRIEBELS!! Wausmop!!! Inderdaad woest aantrekkelijk!!! ( jullie leren me al kennen!) dit lijkt me serieus niet te doen zo! Volgens mij heeft je man gelijk .... Jemig wat vervelend dit.... Zit ik te mekkeren over opgezwollen vingertjes.... Zijn er geen speciale massages die je kunt laten doen zodat het vocht sneller afgevoerd wordt?
Wow die voeten zijn echt dik. Lijkt me inderdaad niet meer te doen joh. Kun je ze niet goed laten inzwachtelen bij de huisarts zodat het vocht niet alle ruimte krijgt. Succes met de laatste loodjes
Heb je die groene stengels al geprobeerd (heet volgens mij bleekselderij). Dat werkt vocht-afvoerend. Heel veel sterkte, lijkt me niet te doen zo...
Gedaan! Link naar de "Buik van de maand"-pagina: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina Helemaal onderaan sta je bij mij En ja die groene stengels krijg ik niet weg, met eten gaat het helaas niet lukken, ben écht een moeilijke eter wat dat betreft . Drink me gewoon een ongeluk, naar de wc moest ik toch al de hele dag door @Taco, Wat inzwachtelen betreft heb ik steunkousen, alleen die zitten inmiddels zó strak, dat ook dat niet prettig meer is, bovendien een hele klus om ze aan te krijgen als je buik in de weg zit @Lilian, valt gelukkig nog mee hoor, hoewel ik moet toegeven dat het vooral 's avonds lastiger is, omdat de huid dan zodanig strak staat dat mn tenen de grond niet meer raken (zoals op de foto) en dat het niet bepaald prettig aanvoelt. De vingers heb ik ook opgezwollen gehad, en da's toch ook aardig lastig hoor gelukkig alleen last van (gehad) met warm weer. Ach, zo heeft ieder zijn ding weer hè.. Wij dames zijn nou eenmaal goed in 'klagen' en nu is/wordt het nog geoorloofd Straks nog even met mn moeder de stad in, we hebben van die vernielzuchtige hondjes (althans, toen ze pup waren ) die onze dekbed overtrek en matras hoes hebben gesloopt (gaten scheuren, maar nog prima te gebruiken, dus gooien we het niet weg ).. Kraampakket zijn we uiteindelijk voor geslaagd bij de Prénatal.. met mama-mazzeldagen mooi 20% korting op die doos gekregen (was 29,95), maar had er zelf niet graag voor op pad gegaan om alles los te kopen. Dus voor vandaag het doel: - 2 paar dekbedovertrek + matrashoes - aankleedkussenhoes - milde zeep - spuugdoekjes - zoogcompressen (mn tieten lekken momenteel als een gek! ) - (3x) flesje voor als de BV niet wil/kolven + verschillende type spenen Dus daarvoor even shoppen en dan nog even de laatste dingetjes halen van de "To-do/get"-lijstje en dan zijn we er helemaal klaar voor Dan aan het eind van de middag nog een laatste werkoverleg + 'verlof-afscheid' en daarna direct een etentje met alle collega's; lekker wokken (± 50 man, gezellig!).
Wausmop.. jij hebt echt serieus last van kenkels Ik baalde al dat ik m'n schoenen niet meer aan kon, maar das niks vergeleken bij jou.. Veel plezier vanmiddag en vanavond Bolkje, ik heb gestemd hoor! Je mannetje zwangert ook lekker mee Hier weinig nieuws.. Gister een dikke buik fotoshoot gehad. Heb de foto's nog niet gezien dus ben benieuwd hoe ze zijn geworden. We laten ook foto's maken als ons kleine mannetje 5-10 dgn oud is en als hij 10 mnd oud is.. Compleet fotoshoot pakket gekregen van manlief, alvast voor m'n verjaardag. Hebben vanavond een informatieavond over de bevalling bij onze verloskundigepraktijk, ben benieuwd. Nog niet zoveel zin in maar denk dat het wel nuttig kan zijn.
@Wausmop hoe herkenbaar ik had ook van die olifantenvoetjes was ruim 40 kilo totaal aangekomen (sorry niet echt hoopgevend) Ik kreeg als tip brandnetelthee drinken (was ook niet echt mijn ding) en verder is er eigenlijk niet veel aan te doen buiten veel drinken om het "door te spoelen" bij mij hielp omhoog leggen een beetje al kreeg ik toen een extra kussentje boven m'n billen Na de bevalling zag je het bij mij echt zakken eerst werd m'n hoofd dunnen toen m'n nek enz. na twee weken was ik er grotendeels vanaf. De bloeddrukverlagers verminderen niet de kans op Hellp maar wel de druk op de aders. Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voelde me echt beroerd en had weer de standaard symptomen, Bloeddruk was iets te hoog maar bloedwaardes waren gelukkig wel goed! nu voor de zekerheid 24 uur urine opvangen en donderdag inleveren voor controle. Wel is er een kans dat ik toch niet natuurlijk kan bevallen de gyneacoloog kwam vandaag met het verhaal dat ze bang is dat de kleine er moeilijk uit kan bij mij omdat ze moeite hebben gehad om m'n zoontje uit m'n buik te halen met de keizersnede (met drie man staan duwen op m'n buik) en dat de wond in m'n baarmoeder niet alleen verticaal gemaakt is maar in een soort H om meer ruimte te krijgen, ze is bang dat de kans hierdoor groter is dat het litteken scheurt en gaan nu overleggen of het toch niet alsnog een keizersnede wordt ben benieuwd hoopte op een normale bevalling! donderdag hoor ik hopelijk meer
@ wausmop: Jeetje dat zijn idd dikke voeten, lastig hoor. Heb er zelf ook last van, pas eigenlijk geen schoenen meer en het slipper weer is nu helaas ook voorbij.. @ bolkje: wil wel stemmen maar snap het niet helemaal, kan je niet vinden als ik op die links kijk! @ linnepin: leuk zo'n fotoshoot, wat een lief cadeautje van je man @ newbeeb: oh dat is minder als je straks misschien niet gewoon kan bevallen, maar een litteken dat scheurt is natuurlijk ook niet goed. Hoop dat het alsnog wel gewoon kan! @ hier: Ben het vandaag echt even helemaal zat. Ik slaap eigenlijk al weken slecht maar de laatste nachten is het echt drama. Alleen maar maagzuur, ik word serieus wakker steeds met kots in mn mond (sorry voor dit vieze praatje) en nu is het niet meer alleen 's nachts maar ook overdag. Hele dagen misselijk en zelfs vla komt er weer uit. Het lijkt wel of de baby in mn maag groeit ipv in mn baarmoeder. Mn buik zit ook vreselijk hoog, dus van indalen is hier niet echt sprake geloof ik. Het is wel echt heel lastig want ik kan eigenlijk niets eten of drinken en dat is ook niet echt gezond. Dan blijf ik er ook maar over in zitten dat ze nog niet goed lag en ik ben doodsbang voor een keizersnede. En als ik er aan denk dat ze ook 2 weken te laat kan komen en ik dan dus nog 8 weken zwanger zal zijn, pffff dan kan ik wel janken. Ben ook zo vreselijk moe, wil de hele dag wel slapen maar het maagzuur houdt me wakker. Zo, dat was mijn gezeur weer. Vanavond met mn man naar de Prenatal, paar laatste dingetjes kopen. Wil nog een mobiel voor aan de box, en nog een lakentje + dekentje voor het wiegje. Heb daar nu 1 setje voor maar dat lijkt me niet genoeg aangezien ik ook moet wassen natuurlijk. Verder nog wat kledinghangertjes aangezien de garderobe van ongeboren baby al zo'n beetje groter is dan die van mezelf Wat doen jullie trouwens nu het kouder wordt met een jas? Ik vind het eerlijk gezegd best zonde om een positie winterjas te kopen voor die paar weken, maar liep net met een vest en sjaal buiten met de hond en had het super koud. Jassen die ik heb gaan echt lang niet dicht en waaien dan steeds open. Ik loop meerdere keren per dag buiten met de hond. Misschien toch ergens kijken voor zo'n jas dan. Maar het gaat dan echt om een paar weken dat ik die maar draag. Vind de goedkopere positiejassen ook echt niet mooi voor zover ik heb gekeken.. Zo dat dat was mijn mega verhaal. Kan nog wel uren verder klagen, heb mn dag geloof ik niet..