Ha dames! Hopelijk heb ik vanaf vandaag wat meer tijd om hier rond te neuzen! Gisteren mijn laatste werkdag gehad en morgen alleen nog maar een teamuitje en dan lekker op de bank met koekjes Ik heb nog niet alles goed bijgelezen, dus reageren op anderen is lastiger... Wat ik wel zag @Wausmop, succes met het vocht vasthouden!! Gelukkig heb ik daar niet echt last van (tot nu toe)... Vanavond weer controle bij de verloskundige, eens kijken wat ze nog te zeggen heeft. Verder to do lijstje aan het maken voor de laatste weken en net gisteren een autostoel (maxi cosi, maar dan niet van maxi cosi ) besteld! Dus dan kan ons mannetje tenminste mee naar huis straks. Wel raar om zo thuis te spijbelen soort van... voelt ook niet echt als vakantie en manlief is gewoon aan het werk natuurlijk... Hoe beleven jullie dat?
@ Vegas/Verlof: Ik beleef het niet echt anders dan anders, al doe ik wel minder dan in een gewone vakantie. Scheelt misschien ook dat ik normaal maar een dag per week werk. @ Newbeeb: Dat zou balen zijn meis, ik duim voor je. Hopelijk kan je op een veilige manier natuurlijk bevallen. @ Lilotje: Maagzuur is naar Kan je bij de huisarts niet iets krijgen? Ik heb momenteel twee vesten aan buiten en ga er niet te vroeg en te veel uit want dat is best koud ja. Vind het ook zonde om een jas te kopen voor die paar weken...dan leen ik nog liever dat veeeeel te grote houthakkersvest van manlief Controle bij de verloskundige was goed. De stagiaire en verloskundige twijfelde alleen even over de ligging van Spookje, dus kwam het echo-apparaat erbij. Gelukkig lag hij nog gewoon met zijn hoofdje naar beneden en al iets ingedaald in het bekken, maar nog wel beweeglijk. De 'ongesteldheidskrampen' die ik soms heb zijn waarschijnlijk indalingsweeën. Volgende week krijg ik de echte liggingsecho en dan wordt er ook weer naar de groei gekeken.
Goedemorgen! Lees dat iedereenw el zo'n beetje verlof heeft, wat heerlijk he? @uitzet , ik denk dat we ongeveer alles wel hebben, het babybadje heb ik besteld en dat duurt 2 weken, en vande week Boxkleed bekocht en wat hoeslakentjes die op de aerosleep moeten. Ik wil nog een paar ,pakjes in maat 50 en 56 en dan hebben we het geloof ik echt wel gehad, oja een mobiel...zal ik van de week kopen ( schiet me ineens te binnen) @ nachtrust ja er was een tijd dat ik toch vrij beeldig was! En dat had dus overduidelijk met slaap te maken want mijn hemel....ik zie er echt serieus heel moe uit! En zo voel ik me ook. Snachts zeker 3 of 4 keer wakker en ik heb echt ontzettend last van een of andere vage pijn onder mijn linkerborst.... Kennen jullie dat gevoel " prikkeldraad" op je arm als je je vel 2 kanten op draait! Nou dat dus....je ziet niks, je voelt niks als je erop drukt maar het lijkt wel of m'n huid gewoon in 3 en scheurt daar ik heb nergens striae ofzo en onder m'n borst ben inkook niet dikker geworden....iemand een idee wat het kan zijn? Ik word er echt gek van! @ kou en jas....ja zat ik ook al over na te denken lastig, ik wil aan de ene kante r niet als een bij elkaar geraapt zooitje bijlopen maar ik ben toch eigenlijk ook niet van plan om een dure jas te kopen voor zeg maar 2 maanden...misschien is marktplaats wat...anders even bij prenatal kijken, heb bij de wij jonge ouders een kortingscoupon gehad van 15% dus dat helpt een beetje.... @ keizersnee ja daar zou ik ook echt serieus van balen....aan de andere kant, van mijn part knippen ze een davidster in m'n buik als onze zoon maar gezond ter wereld komt... @ newbeeb, sterkte vandaag! Laat je weten hoe en wat? @ januari en iamsterre hoe gaat het? Met jullie en met de babietjes? Nou ik ga ontbijt maken en lunchpakketten voor m'n meiden en die dan naar school brengen, dan naar m'n paarden toe en ik wil vandaag echt echt echt de keuken even soppen...en die ene la die uitpuilt uitzoeken , babydingen wassen en de bedden verschonen dus genoeg te doen nog! Fijne dag allemaal!
Lillian: het gaat goed maar het is wel pittig allemaal. Ik wil haar zo graag mee naar huis nemen! Snap natuurlijk dat dat niet kan en zolang de monitor alarmen geeft wil ik het ook niet maar het is zo dubbel allemaal! Hopelijk leert ze snel hoe Ze moet drinken en mag ze vlot naar huis!
Goeiemorgen meiden! @ verlof.. helaas hier nog geen verlof, ik mag nog 7 dagen en krijg volgende week vrijdag verlof.. Ben nu wel aan het aftellen, kom steeds moeilijker mijn bed uit. Maar goed, nog ff doorzetten. @ winterjas.. Inderdaad hier hetzelfde 'probleem'. Ik vind het ook zonde om nu nog een winterjas aan te schaffen. Ik heb nu iedere dag gewoon een jasje aan met een dikke sjaal. En ga gewoon nergens op de fiets naartoe, pak gewoon lekker altijd de auto. @ nachtrust.. Ik slaap heerlijk, m'n mannetje een stuk minder aangezien ik volgens hem keihard snurk. Dat zal ook wel door het zwanger zijn komen, omdat ik normaal gesproken eigenlijk niet snurk. Ik moet wel minimaal 3-4 x per nacht eruit om te plassen, maar ik slaap eigenlijk direct weer daarna. Heb ook wel veel last van maagzuur, maar niet als ik op bed lig. Heb er overdag veel meer last van. @ Appelgebakje, fijn dat alles weer goed was! Enne een extra echo is niet zo erg als blijkt dat alles gewoon goed is Ook hier de afgelopen weer wat ongi-krampen en felle steken dus misschien zijn dat dan ook wel indalingsweeën. Onze kleine man was vorige week nog niet ingedaald, dus dat zou dan goed kunnen. Wij hebben ook volgende week de liggingsecho, dus dan zal ik het wel horen. @ Lilotje, vandaag een betere dag? Heerlijk toch, af en toe hier gewoon van je afklagen! Ik vond je geklaag trouwens wel meevallen.. Ik zou er ook flink sjagerijnig van worden als ik niet zo kunnen slapen door dat smerige maagzuur! @ Lilian, die pijn herken ik niet.. wel het prikkeldraad op de arm gevoel maar niet onder de borst, gelukkig geen last van. Misschien kun je het eens navragen bij de vk? Lijkt me pijnlijk, logisch dat je er gek van wordt! Trouwens al last van nesteldrang? Succes met soppen & wassen! Ook nog geen last van, wat manlief eigenlijk wel jammer vindt Wij zijn van de week naar de informatieavond geweest over de bevalling.. Brr.. maar niet teveel over nadenken, lijkt me geen pretje Wel nuttige informatie gehad, dus was wel de moeite waard om even heen te gaan. M'n mannetje heeft gisteravond de box opgezet, voor het geval dat het eerder zou komen.. Ik heb hem maar verteld dat als het nu zou komen, toch nog wel in het ziekenhuis zou moeten blijven, maar die box moest opgezet worden, dus die staat nou ook. Moet ook nog wat kleine dingetjes aanschaffen, maar dat doe ik wel als ik verlof heb. Vraag me nog steeds af wat ik die 4 weken moet gaan doen als onze kleine man zich niet eerder meldt. En misschien dan nog wel langer pff.. Ik neem nu al nooit zomaar een dag vrij, dus ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Zou het alleen wel lekker vinden dat ik wat langer op bed kan blijven liggen. Nou, ik ga gauw aan het werk. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen, Gisteravond bij verloskundige geweest en alles prima. Hij ligt met zijn hoofd vast in mijn bekken, dus in elk geval de goede kant op Nu maar afwachten... Ik mag in elk geval bevallen, dus ze hebben uitleg gegeven wanneer ik moet bellen etc. @ verlof, Ik vind het behoorlijk wennen, gelukkig vandaag nog een teamuitje zodat ik hele dag bezet ben. Verder ben ik maar veel afspraken aan het plannen met vriendinnen etc. om te lunchen, zodat ik niet tegen een hele lege dag opkijk haha Ik moet nog wel een aantal dingetjes doen, maar die duren geen 4 weken. Het late opstaan is inderdaad wel lekker Linnepin @ winterjas, Ik ga inderdaad ook geen nieuwe jas daarvoor aanschaffen.. Ik heb nu gewoon iedere keer een jas aan en die hangt dan maar open. Verder ga ik niet meer zoveel met de fiets, meeste doe ik met de auto, dus dan kan het ook wel. Oh, nu ik het typ, bedenk ik me dat mijn zus nog een zwangerschaps winterjas heeft (zo'n enorm ding), misschien kan ik die eens ophalen! En weer meteen iets te doen in mijn verlof @ nachtrust. Ik slaap nog prima gelukkig, geen problemen, hoef 's nachts ook niet naar de wc oid, wel wat vroeger 's ochtends dan eerst, maar daarna slaap ik lekker verder. @intiem, gaat hier nog prima! Wel wat lastiger af en toe met die buik, maar ik heb niks te klagen, we halen de minimaal 2x per week wel. Ben benieuwd hoe het na de bevalling is... @nesteldrang, nog geen last van haha. Het is nog steeds een zooitje hier in huis, heb er nog geen behoefte aan om op te gaan ruimen zo te merken. Misschien komt het nog komende weken.... @ Appelgebakje, fijn dat alles goed was! Indalingsweeen heeft niet iedereen of wel? Ben benieuwd naar de liggingsecho volgende week! @ Lilotje, hopelijk gaat het snel beter met je maagzuur! Lijkt me echt heel vervelend en dan duren de weken nog lang idd. Misschien alle ellende maar van je af shoppen en leuke dingetjes kopen. @ Lilian, ik herken je pijn ook niet, klinkt wel heel erg vervelend! Succes vandaag met je drukke programma! @januari, heel veel sterkte en ik hoop dat je meisje snel mee naar huis mag! @Linnepin, werk ze vandaag! En die informatieavonden heb ik ook gehad idd, niet teveel bij nadenken. Die baby moet er toch uit, hoe dan ook Ik vraag me ook ernstig af wat ik 4 weken ga doen, ben ook niet gewend daagjes vrij te zijn zonder manlief thuis. Heb wel een to do lijstje gemaakt, maar is niet allemaal noodzakelijk (behalve dan een tas pakken voor naar het ziekenhuis, maar dat is 10 minuten werk). Verder heb ik nog een seizoen grey's anatomy liggen en een stapel flairs... dus denk dat ik daar maar eens aan ga beginnen, je moet toch wat haha En natuurlijk heb ik nu meer tijd voor zp!
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 : (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 : (1) Vegas (32) 1e (BV-ZH) 4 : (4) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (28) 1e (BV-ZH) Newbeeb (31) 2e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (25) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (2) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) Jv23 (24) 1e (FV-ZH) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (1) Lilotje (26) 1e (BV-ZH) 12 : (5) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) Margha (33) 1e (BV-ZH) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Bevallen ??-09-2013 (1) IamSTERRE, 27 jaar, bevallen van een ZOON 21-09-2013 (1) Januari2010, 29 jaar, bevallen van een DOCHTER Totaal aantal baby's: 39 Jongens: 15 Meisjes: 13 Niet wetend/zeggend: 11 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 3 oktober Isade Controle verloskundige & liggingsecho Margha Groeiecho Mamasuuzje Liggingsecho 7 oktober Wausmop Controle verloskundige 9 oktober Appelgebakje Controle verloskundige & liggingsecho Linnepin86 Liggingsecho 14 oktober Mamasuuzje Controle verloskundige Wil je een wijziging doorgeven? Vermeld dat dan even in kleur of dikgedrukt dan zal ik het aanpassen.
@ januari: snap je haar graag mee naar huis neemt.. Komt vast helemaal goed met jullie kleintje!! @ wausmop: vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt.. Bleekselderij werkt inderdaad al is het inderdaad niet lekker haha
@Lillian ik herken het. Is geen prettig gevoel!!! De vk gaf aan dat het de buikspieren en banden zijn die oprekken bij mij werd het op een gegeven moment minder maar vanmorgen met draaien had ik het weer. Warm water of evt kruik er op en wat masseren met crème hielp mij heel erg. Als de pijn om je hele middel zit moet je meteen vk bellen ivm mogelijkheid van pre eclampsie!! Succes hopelijk wordt t gauw minder!!
@ appelgebakje: mijn leeftijd mag sinds vorige maand op 27 En toch niet verkeerd, nog een extra echo @ januari: snap dat je haar graag mee naar huis wil nemen, hoop echt dat dat snel kan!! @ Vegas: fijn dat ie al goed ligt, hier helaas nog niet, hoop dat dat nog gaat komen! @ Lilian: alles gelukt vandaag in huis? @ hier: Vandaag druk bezig in huis, gelukkig iets meer energie dan gister. Morgen komt er iemand van de kraamzorg dus het moet hier natuurlijk wel helemaal opgeruimd en schoon zijn Ben ook al bezig met het wassen van de babykleertjes, zo stond ik vanochtend om half 6 al rompertjes te strijken, hoezo nesteldrang? Helaas nog steeds wel misselijk maar dat zal ook wel door dat stomme maagzuur komen. Heb ook wel veel hoofdpijn de laatste dagen. Als ik erop google kom ik gelijk bij zw.sch.vergiftiging, bah, maar ik moet maar niet teveel googlen, bloeddruk is telkens mooi laag en heb verder nergens last van. Nou ik ga weer verder in mn huisje en als beloning mag ik van mezelf vanavond heerlijk in bad
@ Lilotje: Drink je wel voldoende? Want als je niet zoveel drinkt kan je ook een stevige hoofdpijn krijgen. Nou, de echo gister stelde niet zo veel voor. Je zag alleen een rondje wat het hoofdje moest zijn en ze was met nog geen een halve minuut klaar 't ging dan ook alleen om het checken van de ligging omdat ze het beide niet goed konden voelen en dus twijfelden. Vandaag zijn mijn man en schoonvader druk bezig geweest met de trapkast (extra planken) en allerlei andere kleine klusjes. Het bed staat nu op kratten en er mag wel een huishoudtrapje naast komen...ik ben zelf 166 cm en het bed is nu bijna 80 cm hoog Mag oppassen dat ik er vannacht niet uit kukel als ik naar het toilet moet. Zelf heb ik o.a. het badje schoongemaakt en een wasje gedraaid...en tussendoor werd ik steeds geroepen door de mannen om mijn goedkeuring te geven of gewoon omdat ze hun werk wilde laten zien :')
Januari wat lijkt me dat werkelijk vreselijk om je kleine wijfie aan zo'n monitor te moeten zien liggen terwijl je haar natuurlijk het liefste in haar eigen bedje wil....pffff sterkte wijfie, dat moment komt vanzelf.... Vandaag vertelde ik mijn jassendillemma aan een vriendin " oh meid ik heb er nog 1 ! Ik zoek m even voor je op ik heb m van de week voor je!" Top! Van mijn sopdrift is weinig terecht gekomen hahahaa, die nesteldrang heb ik serieus nog niet ontdekt bij mezelf, heel jammer hahahaa, ik heb uitgebreid getrut met m'n paarden en daarna thee gedronken bij m'n vriendin en zijn we even naar de karwei geweest, nutteloos dus hahaha....wel braaf ons bed afgehaald en gewassen dus dat is bijna droog dus die knal ik r straks even om...en ook ik ga zo uitgebreid in bad.... Merk serieus dat er van alles gebeurd in die buik, baby is druk en eigenlijk de hele dag door steekjes, krampjes en harde buiken niks spannends maar wel aanwezig. Ik denk dat ik morgen de dokter even bel voor dat stomme pijnlijke gevoel onder m'n borst, want het wordt ook niet minder en word er snachts wakker van dat het zo zeer doet. Misschien straks toch die la maar eens opruimen.....als ik de zin kan vinden .... Meiden fijne avond!
Ben even niet zo veel op ZP geweest. Wousmop. Jeej echt flinke voeten zeg, inmiddels alweer iets afgezakt? Lilotje. Ook al lekker aan het poetsen . ik probeer iedere dag wel wat extra dingen te doen. Jassendilemma. Ik leen een jas van mijn schoonzus, is niet helemaal mijn smaak maar goed voor die paar weken vind ik het wel goed. Echo gehad en de kleine is nu ongeveer 5 pond en de laatse 2 weken niet echt gegroeid. waarschijnlijk krijg ik geen klein kindje maar ook niet een reus om het zo maar te zeggen. Baby heeft een bol buikje en we zagen het kindje drinken. echt mooi om weer te zien.
In het voorjaar had je bij de HM sale gedeelte een paar winterjassen in de aanbieding. Misschien voor een volgende keer handig, een zwangerschapsjas vooruit kopen voor zo n 30 euro.. Hebben jullie ook al last van steken, buikpijn, pijn in de onderrug, harde buiken en nog meer dingen? Het is maar dat ik zwanger ben want anders zou ik denken dat ik zwaar aan het ongesteld worden ben. Vandaag voor het eerst ook een steek gehad in mijn onderbuik, heel laag. Het hield echt een minuut aan maar dacht even dat de baby zich naar buiten probeerde te wurmen. Verder lijkt het erop dat ik een flinke stomp gehad heb van beneden want het voelt net gekneust aan. Verder gaat het lopen moeilijk, haha nee hou maar al meteen op. Ik wil niet klagen maar vind het zwanger zijn inmiddels al meer dan genoeg. Ik begin me zenuwachtig te voelen voor de bevalling en ben bang dat het allemaal slecht afloopt. Met slecht aflopen zie ik voor me dat ik meegenomen word voor een spoedkeizersnede. Of dat ik met een totaalruptuur zit en aan alle kanten gehecht moet worden. Of nog erger dat het niet goed zal gaan met onze baby. Is het normaal om ongerust te zijn op deze manier? Gisteren heb ik wel mezelf gered van maagzuur! Karnemelk, karnemelk en nog eens karnemelk. Heb voor het slapen gaan biologische karnemelk gedronken en eens heerlijk geslapen. Waarom het helpt weet ik niet maar bij mij werkt het. Ik heb afgelopen maandag ook een liggingsecho gehad. Godzijdank ligt ons babymeisje met haar hoofdje beneden. Ook zit ze vast met hoofdje weet niet of hij er het indalen mee bedoelde. Vanaf nu kan ik elke week op bezoek komen, fijn is dat. Hoe beweeglijk zijn jullie kleintjes? Ik voel dat ons meisje echt weinig ruimte heeft en dat het nu meer draaien en zacht bewegen is. Dus geen schopjes of stompjes. Wel heeft ze minstens 2 keer per dag de hik. Ik lees verder rustig mee en wil iedereen veel succes en sterkte wensen met de laatste loodjes.
Goede morgen dames. @mamama, ik denk niet dat het raar is dat je zulke gedachten hebt bij de bevalling maar probeer er wel zo positief mogelijk in te gaan. Heb altijd het idee oe postiever hoe makkelijker het zal gaan. En elke bevalling is anders en je hoort nu eenmaal alleen maar de negatieve verhalen terwijl er zeker zo veel positieve bevallingen zijn. @ jas ik heb gister even een oude jas gepast en deze ging nog dicht dus hopelijk kan die nog even mee maar ga er geen speciale jas voor kopen. Heb ook geen zwangerschapstruien gekocht voor die laatste loodjes. Doe gewoon mijn shirtjes aan met een vestje er over. @ hier, eigenlijk niks bijzonders te melden.vind het heerlijk dat ik verlof heb en merk dat dit echt goed is voor mijn lichaam. Heb eigenlijk weinig last, gelukkig. Nu even een lekker kopje thee en dan maar eens een keer de ramen wassen, boodschapjes doen en wat lades opruimen in de keuken en dan heb ik wel weer genoeg gedaan voor vandaag..
Ik zal proberen om minder te stressen aangezien ik begrepen heb dat hoe meer je ontspant des te makkelijker de bevalling kan verlopen. Maar heb er wel vertrouwen in hoor al moet ik het allemaal zonder een bekende doen. Verder bevallen zoveel ZP leden dus waarom ik niet? Positiever denken dus. Heerlijk onze Ikea bestelling is binnen en dat hier in Turkije! Wat heb ik de geur van Ikea gemist zeg. Zo fijn!! Helaas wonen wij niet in de Ikeasteden waardoor we er niet op bezoek kunnen. Dus zo maar genieten van de babykamer, spulletjes en de geur. Mocht ik ooit terug zijn met ons gezinnetje dan ga ik zeker weten veel bij de Ikea kopen maar ook de Krinloopwinkels! Wat een leegte geeft dat toch in het leven. Even op de fiets langs de Kringloop en snuffelen maar. Spullen oppimpen en schatten verzamelen. Ga nu verder met de was, al drie keer gedraaid. Verder opruimen, dan met ML vanavond alles in elkaar zetten. Morgen weer veel te doen zoals de babykleertjes strijken, inrichten, dan de komende week achter de naaimachine kruipen en verder het kamertje afmaken. Thuis schoonmaken, de tuin, fotolijsten, planken enz! Hebben jullie ook van die waslijsten om nog te doen?
@ Mamamama: Over het vast zitten betekend inderdaad dat de kleine is ingedaald in de bekkeningang en vast zit, dus niet meer kan draaien. Dat is al een plus, want de ligging kan nu niet meer veranderen Ongesteldheidskrampen en steken in je vagina konden volgens mijn verloskundige indalingsweeën en later ook 'voorwerk' zijn. Bij mij zou het overeen komen met indalingsweeën want de vorige keer lag Spookje met zijn hoofdje buiten de bekkeningang en nu was hij iets gedaald, maar lag nog niet vast. Zenuwen is denk ik wel normaal voor een bevalling al ervaar ik ze zelf (nog) niet. Hij moet er toch uit en ik kan mij wel bang laten maken, maar je weet niet hoe het gaat. Ik vind het dan wel weer een spannend idee dat het over 1,5 week al mag beginnen allemaal en dat we nu echt heel snel ouders zullen zijn en de zorgen hebben over ons Spookje. Bewegingen voel ik wel heel veel, eerst vooral getrappel links en nu steeds geschuif met het een of ander rechts (ik denk een armpje ofzo) En ook hier heeft hij zo'n twee keer per dag de hik, zo'n grappig gevoel. Waslijst klusjes: Ja, op zich wel, maar het hoeft niet perse allemaal voor de geboorte. Aankomende week gaan we de tv in de slaapkamer ophangen en een nieuwe gordijnrails. Afgelopen donderdag hebben we de trapkast aangepakt en nog wat klusjes. En de voortuin moet nog even onkruidvrij gemaakt. Dat waren wel de belangrijkste dingen. We willen nog wel de hal en overloop aanpakken (hangt nog oma behang wat los laat ), maar dat gaan we dit jaar niet meer doen!
Hier ook regelmatig last van steken in de vagina. Donderdagavond naar zwangerschapszwemmen geweest voor het eerst, man o man voel het nu nog het waren ook best pittige oefeningen zeg. Geboorteplan. Hebben jullie een geboorteplan gemaakt. Ben er over aan het nadenken wat ik erin wil hebben staan, best lastig als je niet weet hoe het gaat lopen. Wat hebben jullie er in staan? Mamamama. Hier ook best zenuwachtig voor de bevalling, ook omdat dit de eerste is en. Masr probeer me rustig te houden en denk van ja het moet er toch uit.
Zo, nu ik verlof heb, heb ik ook weer meer tijd om dit een btje bij te houden! Tenminste, dat ga ik proberen. Ik heb in het begin wel meegekletst, maar kon het op een gegeven moment niet meer bijhouden, dus ben er toen "uitgestapt". Maar nu alles dichterbij komt is het toch wel leuk om ervaringen uit te wisselen en elkaar een btje op de hoogte te houden! Ik ben dus Bloesempje, 26 jaar, woon in Gelderland en ben via IUI zwanger van ons 1e kindje. Ik ben 12 november uitgerekend en alles gaat tot nu toe zeer voorspoedig. Wat kleine "klachten" maar zeker niets noemenswaardigs. Ik hoop nog zo'n 5,5 week te kunnen genieten van het gefrummel en getrappel in mn buik, ik bedenk me dagelijks dat ik dat straks erg zal gaan missen, als ik ons wondertje moet delen met de rest van de wereld. O ja, wij weten het geslacht van onze baby wel, maar delen dit niet met de hele wereld dus ik hou het hier nog even geheim!
mijn geboorteplan is al klaar: - Ik wil graag thuis bevallen en sta open voor een actieve bevalling met verschillende houdingen uitproberen tijdens het opvangen van de weeën. Skippybal lijkt me ook prettig. Ik wil tijdens de uitdrijvingsfase de mogelijkheid hebben om te kiezen voor de baarkruk of een andere verticale houding. - Tijdens de bevalling wil ik graag zo min mogelijk mensen om me heen. Eigenlijk alleen mijn man. Ik wil graag dat er zo min mogelijk interventies worden gedaan. In elk geval vind ik het geen prettig idee om heel vaak getoucheerd te worden om te kijken hoe ver de ontsluiting is. Mijn inziens is een bevalling iets dat we al miljoenen jaren doen en dat mijn lichaam ook zou moeten kunnen zonder al teveel hulp. - Man helpt mij met de ademhaling en wegpuffen van weeën. - Als ik dat aangeef, wil ik dat Man mijn moeder of zusje belt om erbij te zijn. Indien ik het idee heb dat ik wat meer steun nodig heb. - Liever geen stagiaires. - Tijdens de bevalling wil ik niet dat er beeldmateriaal van de onderkant wordt gemaakt. Andere fotos mogen eventueel wel, maar is geen heel specifieke wens. Maar mocht iemand het aanbieden dan mag het wel. - Als ik moet worden ingeknipt wil ik dat niet van tevoren weten. Als het moeten gebeuren, doe het dan maar gewoon, waarschuw me desnoods 1 seconde van tevoren, maar niet verder dan dat, want dan voel ik me er alleen maar gespannen door. Uiteraard alleen als het écht nodig is! - Ik wil dat de keuzes die worden gemaakt in het belang van de baby zijn en niet worden gemaakt op basis van protocollen. Dus: als er 1 uur staat voor iets en het duurt langer maar het gaat goed met de baby, dan wil ik niet dat er wordt ingegrepen. - Ik wil graag dat manlief de navelstreng doorknipt nadat deze is uitgeklopt. - Ik wil graag borstvoeding geven. Dus in geval van ziekenhuis-opname waarbij ik niet direct borstvoeding kan geven: géén flesje! - Ik wil dat de familie pas op de hoogte wordt gesteld op het moment dat ik dat aangeef, niet eerder dan dat. - Ik ben bloeddonor en wil dit na de bevalling ook graag blijven. Dus alleen een bloedtransfusie als het echt niet anders kan. (Alleen bij levensgevaar, dus)