We zijn vandaag trouwens echt superdruk met alles klaarmaken: - vluchttas ingepakt - bed op poten - laatste dingen in de babykamer opruimen
Zo bolkje je hebt er echt goed over nagedacht wat je allemaal wil bij de bevalling. Hier bij de eerste geen geboorteplan en nu weer niet. Zou ook niet weten wat ik erin moet zetten. Zie wel hoe het allemaal loopt. Mijn enigste eis is dat E. als eerste kennismaakt met de kleine en daarna pas de familie. Had het hier over gister over met sm. Ik zo van nou als ik pas beval en E ligt al in bed 'savonds/'snachts dan zullen we wel bellen dat hij er is maar ook aangeven dat ze pas de volgende dag mogen komen omdat ik E niet wakker wil maken. Hier reageerde ze een beetje geirriteerd op.. Zo van als dat jou keuze is maar merkte aan haar dat ze er niet mee eens was. Heeft ze toch echt pech dus och we zullen wel zien hoe het allemaal loopt. @ zwangerschapszwemmen is nog bes pittig he. Afgelopen week had we ook best pittige oefeningen.. Maar vind het ook wel weer erg gezellig. Zo even wachten tot de kleine wakker is en dan hebben we personeelsfeest van vl, ben benieuwd wat ze allemaal hebben geregeld. Jullie ook allemaal een fijn weekend
Aan de ene kant snap ik de reactie wel van je sm, maar tegelijk: het is echt niet alsof hij opeens groot is geworden in één nachtje... De tweede dag is de baby nog net zo schattig en lief en klein als bij de geboorte, toch?
Ik ga ook niet echt een bevallingsplan maken denk ik. Ik wil in het ziekenhuis bevallen met mn man en moeder erbij. Ik heb al met mn moeder afgesproken dat zij, als de baby er is en alles vokgens plan verloopt, even koffie gaat drinken oid zodat we eerst een tijdje met zn drietjes zijn. Ik wil dan ook nog niemand bellen maar eerst die eerste momenten samen delen. Bellen kan een uurtje later ook nog wel. Moet ik alleen manlief nog even vertellen en denk dat dat nog een puntje wordt want ik verwacht dat hij gelijk zn moeder wil bellen. Maar goed, daar gaan we het nog eens rustig over hebben!
Nee, ik ga niet in detail een plan schrijven. Met 30 weken is de bevalling besproken met de verloskundige en woensdag gaan ze het weer over de bevalling hebben en wanneer we moeten bellen. Dit is met 30 weken en/of met de kraamzorg besproken: - Ik wil thuis bevallen met mijn man erbij. - Ik wil dat ze mijn energieniveau wat extra in de gaten houden i.v.m. mijn chronische lichamelijke- en vermoeidheidsklachten. Mocht het niet goed gaan daarmee dan wil ik naar het ziekenhuis voor pijnmedicatie. - Wij willen beide onze moeder in huis hebben, zodat als mijn man een paniekaanval o.i.d. krijgt ik iemand heb om op terug te vallen mocht dit nodig zijn. - Hij belt zijn begeleiding als ook de kraamhulp voor de eerste keer wordt gebeld zodat ze stand by staat mocht hij een paniekaanval krijgen. Hij kan ook terecht bij mijn moeder. Als Spookje er is dan willen we in ieder geval de eerste paar uren samen zijn en wil ik de eerste borstvoeding geven. En dan afhankelijk van het tijdstip van bevallen en hoe we ons voelen....misschien zeggen we wel dat opa en oma bezoek komt morgen wel. Mijn schoonmoeder wilt niet weten als het begonnen is, dus we bellen mijn schoonouders na de geboorte. Bij haar dochter kreeg het hele gezin een sms'je toen ze 2 cm (!!) ontsluiting had. Schoonmoeder zat dan echt te wachten en dat wil ze, gelukkig, niet meer.
Mm, dat is ook nog iets. Misschien wil mn man zn moeder wel bellen alst begonnen is... Hoeft van mij ook niet zo nodig. Ik geloof dat we het er nog even over gaan hebben
Hallo allemaal! @ wausmop: wat een vocht! Heb je de bleekselderij geprobeerd met een kaassausje erbij (van knorr of maggie of zo) Zo eten wij dit meestal. Want VL is ook een moeilijke eter als het om gezonde groente gaat Heb mijn schoenen helaas ook al in moeten ruilen voor een open model met elastiek... ooit gekocht omdat ik dacht dat het wel wat was. MISKOOP! tot op heden dan, nu ben ik er wel blij mee... @ Bolkje: ik heb gestemd hoor! Het is natuurlijk ook de mooiste buik @ Fotoshoot: volgens mij hebben meerdere van jullie een fotoshoot gedaan, klinkt erg leuk! Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens een buikfoto meer heb gemaakt na 23 weken. Misschien vandaag nog maar een foto maken voordat ons kind er dadelijk uit valt. Ik schrik nog steeds van mijn buik als ik hem in de spiegel zie... merk er niet zo heel veel van namelijk (behalve bij het bekende opstaan, in bed liggen etc. @ Lilotje: je bent ook zwanger van je eerste en dan zou je kindje met 37 weken ingedaald moeten zijn. Dus hopelijk word je maagzuur dan ook minder! Vla werkt hier ook niet hoor, is vooral een lekker excuus om een keer vla te eten. Heb van die rennies van de kruidvat en drink melk, weet niet wat helpt, de ene keer het ene, de andere keer het andere en de volgende keer niets... ook de hoofdsteun van het bed omhoog helpt niet altijd. @ winterjas: ik heb van mezelf brede heupen, dus ik heb altijd al wat ruimere jassen hierdoor, en de jas van 2 winters geleden past nog (net)! Dus daar ga ik na deze zwangerschap ook nog maar even erg zuinig op zijn. Wel hoor ik vaak dat ik een bescheiden buik heb, dus misschien nu dubbel geluk. Kan me voorstellen dat je niet nu voor die hele korte tijd nog een jas gaat kopen. Misschien een hele grote goedkope bij de kringloop / 2e handskledingwinkel? Heb hier zelf geen ervaring mee maar dan kun je hem iig nog passen lijkt me. Ik zie dat het deze week wel afkoelt naar max 12 graden overdag... Helemaal geen zin in! Maar goed, het kan erger. Toen ik bijna 33 jaar geleden geboren was, begin november, lag er sneeuw! En toen heeft de huisarts met mijn vader nog een sneeuwpop gemaakt in de tuin @mamamama: dit dilemma heb je niet in Turkije denk ik @ Lilian: heb je die prikkeldraad pijn nog? Wat zegt de VK? Ik heb het gevoel af en toe een beetje gehad, rechts boven in mijn buik / ribben gebied. Een vervelend gevoel, maar niet zo erg als bij jou gelukkig. Kan me helemaal voorstellen dat je daar gek van word! Bij mij ligt daar de bips van onze uk. Hoop dat het minder / weg is bij je! @ Linnepin: wij hebben de informatieavonden al redelijk vroeg in de zwangerschap gehad met zo'n 23 weken. Dan hoor je alles maar is het nog zo'n lekker ver van je bed show Jammer dat je hier nu niets meer aan hebt... Vooral niet te druk maken over de bevalling, hoe meer ontspannen je bent hoe makkelijker en sneller het gaat! Je leest en hoort altijd de vreselijke verhalen maar mijn moeder heeft de weeen niet eens als echte weeen ervaren en is niet uitgescheurd, om 23.30 heeft ze toen de kraamzorg gebeld om even voor de nacht te controleren en om 1.30 was ik geboren. Zo kan het dus ook Helaas is een bevalling niet erfelijk bepaald... @ Januari en @ geboorteplan: al met 20 weken gemaakt. Heb er bijna hetzelfde instaan als Bolkje, aangevuld met wat extra dingen als: ik wil het kind direct bij me houden, kind controleren kan ook als het op mij ligt. Andere dingen kunnen vast even wachten (wegen etc, het zal niet direct een ons afvallen lijkt me), ik wil ons kindje droog hebben, maar nog niet gewassen. VL trekt de eerste kleertjes aan. Ik wil graag het eerste uur ons kind bij me hebben ook voor de eerste voeding. Daarna huid op huid contact met VL. Vind ik ook erg belangrijk. Zal hem er nog eens bij pakken en laat nog wel weten als ik nog andere dingen heb die misschien handig zijn voor anderen. We bellen familie als we er aan toe zijn. De bevalling doen we met ons 2tjes (en de VK en kraamzorg) we zien wel wanneer en of we onze familie laten weten dat het begonnen is... @ Bloesempje: welkom terug. @ ego: Hier weer vroeg op. 's nachts een paar keer eruit om te plassen en 's ochtends krijg ik echt pijn aan mijn bekken / heupen van het op de zij liggen. Dan moet ik er ook echt uit. Gisteravond ook last van restless legs. Nog nooit gehad, maar ik bleef maar wiebelen omdat er steeds een kriebel in zat. Het verhuizen is gebeurd. Maar moet nog wel een doos of 40 uitpakken... wat een werk! Ondertussen selecteren, spullen voor de vluchttas apart leggen en kasten inruimen. Eergister de oude spullen die mijn moeder bewaard heeft uitgezocht. Gelukkig zaten hier ook lakentjes bij voor het wiegje. Gister mijn oude bed bij mijn ouders van zolder gehaald en hier op zolder gezet. Bij mijn ouders mocht ik niets doen (lijkt toch wel een ziekte die zwangerschap). Thuis netjes meegesjouwd de trap op Vrijdagavond naar de VK geweest. Kindje ligt vast in het bekken Dacht dat je dat zou voelen, ik lees regelmatig pijn in het kruis en zo, maar ik heb niets gemerkt. Heb sinds eergister regelmatig harde buiken. Doen geen pijn, maar voelt wel strak. De VK noemde dit voorweeen, maar ik lees dat voorweeen pijnlijk zijn, en dat is het niet. Wie heeft er nu gelijk??? haha. Een voorzichtige voorspelling voor de bevalling: met 40 weken verwacht ze dat het kindje 3500 gram weegt. Klinkt goed! Donderdag 10 oktober mag ik weer naar de VK. Ben nu 13 kg aangekomen. Hoop dat er niet veel meer bij komt! Verder geen nieuws hier. Druk met het huis op orde krijgen. (nu even niet want VL ligt nog op bed en die wil ik niet wakker maken, ideaal moment om even te reageren op ZP!) Heb volgens mij weer een pagina vol geschreven! Fijne dag allemaal!
Hey meiden!!! Had weer aardig wat bij te lezen! Vandaag officieel nog 4 weken....jemig! Komt wel erg dichtbij nu...ik kijk serieus nog niet uit naar de bevalling zelf, wel naar m'n zoon maar niet naar het " eruit" moeten hahaha. Ben die buik af en toe echt meer dan spuugzat, hoe rot dat ook klinkt maar ik word gek van alle belemmeringen....koeien die grazen in de wei ik kijk er watertandend naar...ben in staat m'n tanden in zo'n bil te zetten hahahaha. Ook hier is echt het meeste wel klaar, zou eerlijk gezegd niet weten wat ik nog moet behalve het rolgordijn wat besteld moet worden voor de babykamer. Van de week heb ik wat pyjama's gekocht en " lelijke" onderbroeken. Stel ik moet naar het ziekenhuis kan ik daar moeilijk in m'n gezellige kanten string met bijpassend niemendalletje gaan liggen dus degelijk spul gekocht voor de vluchttas. Zal m vanavond eens inpakken die tas! Verder is ook alles zo goed als gewassen voor de baby dus kan ie komen over een week ( of langer) @ geboorteplan heb alleen bij de vk aangegeven dat ik onder geen voorwaarde pijnbestrijding wil die morfine gerelateerd zijn, dus alleen algehele narcose of ruggeprik maar geen andere zooi. Ook geen stagiaires die " binnen " voelen aan de buitenkant prima maar geen 17 mensen die zo nodig hun klauwen in m'n foef moeten steken, maar ja dat heb je eigenlijk alleen als je in het z'huis bevalt en aangezien ik thuis wil bevallen ga ik er gewoon van uit dat dat ook gewoon goed gaat en lukt. Verder wil ik ook alleen met m'n verovering zijn tijdens de bevalling uiteraard met vk maar dan heb je het wel gehad. De vorige keren hebben we meteen de familie gebeld! We wilden zo graag onze diamant laten zien aan hen....en tegen de tijd dat ze er zijn ben je ook wel weer even verder. We willen wel graag eerst dat onze meiden de baby eerst zien....dus eerder " mag" de familie niet naar binnen... Gisteren op winterjassenjacht geweest voor onze meiden, ml doet het altijd maar blijkbaar in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik me over laten halen om mee te gaan...laatste keer dus. Pffff eerst 2 winkels in Amsterdam gehad, winkel 2 hadden ze de juiste jassen maar die lagen in filiaal Rotterdam dus ja hoor op naar Rotterdam om ze te gaan halen. Ik was compleet afgeserveerd toen we thuiskwamen want op de terugweg gezellig langs m'n moeder en daar gegeten en we waren dus om 21.30 thuis nou ik geloof dat ik 22.15 al in slaap was gevallen op de bank. Ook gezellig. Helaas is het prikkeldraad gevoel er dus nog volop... Sprak een moeder van school die had het ook! Heeft te maken met buikspieren, vliezen van spieren, huid etc wat fijn inscheurt omdat het ruimte maakt voor de baby, geen bal aan te doen...bij haar was het meteen weg na de geboorte dus daar hoop ik op. Vandaag wat gekeutel in huis en naar m'n paarden dan weer zo min mogelijk want dat geshop gisteren heeft me echt geradbraakt! Overigens wel een te schattig joggingpakje gekocht voor het snoepie. Fijne zondag nog! Ik ga m'n handen laten wapperen!
Hier ook niet echt een bevallingsplan, al hebben we morgen wel een afspraak bij de vk met dubbele tijd om het over wanneer bellen enzo te hebben. Ik heb wel wat 'eisen' die ik nog wil bespreken. Helaas moet ik echt door medische indicatie in het zkh bevallen, was liever thuis bevallen.. Ik wil graag zo min mogelijk drukte om me heen, geen stagiaires of wat dan ook. Ik wil geen felle tl buis verlichting (klinkt stom mAar lijkt me echt vreselijk voor een baby die na 9 maanden voor het eerst dr oogjes open doet) Ik wil dat er zacht en rustig gepraat wordt, hoef geen harde schreeuwende aanmoedigingen ofzo. Ik raak zelf snel in paniek dus wil alles zo rustig mogelijk. Ik wil echt gelijk de baby op mn borst hebben als ze geboren is. Wat mensen bellen betreft, dat lAat ik ook een beetje aan mn man over, kan me best voorstellen dat hij tijdens de bevalling zn moeder ofzo op de hoogte stelt (iemand moet ons hondje dan ook ophalen) maar ik wil na de bevalling wel eventjes met zn drieen kunnen zijn. Dat zijn zo'n beetje mijn wensen, komt vast wel goed Zijn jullie het zwanger zijn af en toe ook al zat? Ik vind het best zwaar worden. Dat slechte slapen is niet echt goed voor mn humeur en vooral s avonds voelt mn buik zo zwaar. Opstaan uit de bank is dan al vermoeiend, pfff. Wil dat ze echt nog wel even blijft zitten, mAar verlang ook echt weer naar mn eigen lichaam. Helaas de eerste striae ontdekt gister op mn buik, was ook goed voor een flink potje janken, bah. Maar moet het er maar voor over hebben, wist van te voren dat het vroeg of laat zou komen die striae, heb erg aanleg helaas Sorry voor mijn ego berichtje en eventuele typfouten, typdit op mn mobiel vanuit bad haha, lig heerlijk als een olifant in een minibadje met uitstekende buik haha, niemand die het ziet gelukkig!
Het zijn echt de laatste loodjes he! Ik heb geen noemenswaardige klachten, maar idd is het slaapgebrek soms al genoeg om het zat te zijn. Ik ben nog niet aan bevallen toe, dus wil het nog wel ff volhouden, maar snap je helemaal! Tot nu toe nog geen striae, maar zal hier ook heus wel komen, helaas. Geniet van je bad, doe rustig aan!
Pfff, sliep eigenlijk prima, tot manlief zn wekker ging, en hij het nodig vond om een keer of 8 te snoozen, nu dus weer klaarwakker... Gelukkig geen echte plannen voor vandaag! Fijne dag allemaal!
Aah... Vandaag gaat mijn laatste werkweek in!! A.s. vrijdag laatste dagje en dan start mijn verlof.. Ik leef er echt naartoe, aftellen dus maar! Zo, moest het even ergens delen
Thank you! Jij met de dag doorkomen, zo'n dag duurt lang als je vroeg wakker bent Maar als je geen plannen hebt, zou ik lekker een middagdutje meepikken
Hier ook veel te vroeg wakker, vanaf 4 uur al, bah. Man is nu naar zn werk en hond wil hopelijk nog even slapen, dan probeer ik ook nog even te gaan liggen. Helaas verkoudheid hier op komst, hele nacht keelpijn. Goh wat zeur ik eigenlijk veel haha. Vandaag maar even relaxen en wat blijer worden Jaydee, succes met je laatste werkweek, kan me voorstellen dat je naar je verlof toe leeft, zal best zwaar zijn om zo tot het laatst door te werken! Ik duik mn bedje weer in!
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 : (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 : (1) Vegas (32) 1e (BV-ZH) 4 : (4) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (28) 1e (BV-ZH) Newbeeb (31) 2e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (25) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Mama Mars (25) 2e & 3e (FV-ZH) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (2) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) Jv23 (24) 1e (FV-ZH) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (1) Lilotje (27) 1e (BV-ZH) 12 : (6) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) Margha (33) 1e (BV-ZH) Bloesempje (26) 1e (??-??) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Bevallen ??-09-2013 (1) IamSTERRE, 27 jaar, bevallen van een ZOON 21-09-2013 (1) Januari2010, 29 jaar, bevallen van een DOCHTER Totaal aantal baby's: 40 Jongens: 15 Meisjes: 13 Niet wetend/zeggend: 12 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 7 oktober Wausmop Controle verloskundige 9 oktober Appelgebakje Controle verloskundige & liggingsecho Linnepin86 Liggingsecho 10 oktober Tessa321 Controle verloskundige 14 oktober Mamasuuzje Controle verloskundige Wil je een wijziging doorgeven? Vermeld dat dan even in kleur of dikgedrukt dan zal ik het aanpassen.
Goeiemorgen meiden! Wat is er weer een hoop geschreven het afgelopen weekend! @ geboorteplan. Hier nog niets klaar, en denk ook niet dat ik echt een uitgebreid geboorteplan maak. Ik zal een paar steekwoorden opschrijven, heb liever geen stagiaires erbij en ze hoeven zeker niet allemaal te voelen hoeveel cm ik zou hebben. Ik wil het liefst thuis bevallen met alleen m'n man erbij, en natuurlijk de vk en kraamhulp. Ik denk dat wij wel vrij snel onze ouders bellen, ik wil in ieder geval m'n moeder wel vrij direct bellen. Ik hoef haar niet bij m'n bevalling, maar ze wil het heel graag weten als het begonnen is. Tenminste als het echt begonnen is, dus niet als ik de eerste wee krijg. Ze vind het zoo zielig voor me dat ik moet bevallen, en ze denk dat ze zelf ook de hele dag weeën en stuwing heeft .. Ze had zelf 3 snelle bevallingen en had ons er allemaal eigenlijk zo uitgewerkt dus ik hoop maar dat ik op haar lijk! Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat mijn man zijn moeder snel wil bellen, dus dat zullen we vast wel doen. @ het zat zijn. Ik ben het zwanger zijn ook wel eens zat ja. Terwijl ik echt nog steeds niet mag klagen. Ik slaap nog steeds heel lekker! Mijn man alleen iets minder omdat ik keihard snurk.. Hebben jullie daar toevallig ook last van? Laatst werd ik zelfs wakker van mijn eigen gesnurk, dus kan me voorstellen dat ml me 's nachts niet zo leuk vind .. Weinig kwaaltjes, krijg nu iets last van m'n rug.. Gister naar de zus van mijn man in Groningen geweest, toch ruim 1,5 uur rijden hier vandaan en dan ben ik het zitten echt wel zat en doen alles me zeer. En als de kleine man tegen m'n ribben aan zit te trappen denk ik ook wel eens van hou nou eens op. @ verlof. Ook hier m'n laatste werkweekje aangebroken, heerlijk! Nog 5 dagen aftellen! Ik hou het allemaal best vol, maar heb er toch wel een beetje naartoe geleefd. Volgende week komt eerst m'n lieve nichtje van 5 een paar dagen logeren. Daarna nog een weekendje met manlief naar Scheveningen en dan wordt het toch wel eens tijd om de boel in orde te gaan maken denk ik. M'n vluchtkoffertje staat nog lang niet klaar. Kan me ook niet voorstellen dat de kleine eerder zou komen, dat het er over 2 weken al zou zijn. Misschien toch maar eens wat voorbereidingen gaan treffen.. @ Jaydee, succes met jouw laatste weekje! Volgens mij hebben de meeste meiden al lekker verlof, heerlijk! @ Bloesempje, ik heb op je gestemd hoor voor buik van de maand, leuke foto! Grr.. irritant dat snoozen! Ik snap dat zowieso niet zo goed hoor, dat mensen dat lekker vinden, maar ik ben vaak één van de weinige.. Sta altijd binnen 10 sec. naast m'n bed als de wekker gaat. Ik vind het juist zonde om eerder wakker te worden dan nodig is.. Mijn vent heeft er ook een handje van, kan hem soms wel wat doen. Gelukkig houd ie de laatste maanden daar wel heel veel rekening mee.. Fijne dag allemaal!
Nou, nog even twee uurtjes geslapen, scheel weer. Zo ff vanuit bed GTST kijken op RTLLounge en dan kan ik er weer tegenaan vandaag denk ik. Het plan is om de keuken is een schoonmaakbeurt te geven,maar ik heb (helaas) nog geen last van nesteldrang dus kan maar zo zijn dat ik het nog even uitstel @Linnepin: bedankt voor het stemmen! @appelgebakje: krijg op mn telefoon zo snel ff geen kleur voor elkaar,maar ik ga bv proberen en int zkh bevallen!
Heerlijk he al die verlof die gaat beginnen voor iedereen of die het al heeft. Heb er nu 1week opzitten en ik vind het heerlijk. Mijn kwaaltjes zijn ook verdwenen door de rust die ik nu tussendoor kan pakken. Geniet er allemaal van zeker als het de eerste is die rust krijg je echt voorlopig niet meer Slapen gaat hier ook nog erg goed, gelukkig alleen word E. wel eens snachts wakker maar dat is alles. Hier nu op telefoontje aan het wachten dat ik tante ben geworden. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt bij sz waren de vliezen om half 3 vanacht gebroken. Verder wat aanrommelen in huis, hoort er helaas ook bij. Gister heeft vl eindelijk boven de traphekjes geplaatst, kan de kleine daar tenminste ook veilig rond kruipen, is straks ook wel handig.. Verder weinig te melden..