1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Spannend Taco! Hoop voor je sz dat het btje voorspoedig en snel gaat. Leuk ook dat ze niet zoveel schelen straks!

2. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Geboorteplan. Bolkje je heb echt al goed nagedacht wat jou wensen zijn met de bevalling. Tessa en lilotje ook, ik ben er nog me bezig maar heb al wel wat ideeën.
    Ik wil in het ZH bevallen en wil niet dat het kindje zonder medische reden zomaar van de kamer gaat zonder 1 van de ouders.
    Ik wil het kindje gelijk bij me hebben liggen en ml knipt de navelstreng door.
    Wil ik niet ver van tevoren op de hoogte worden gesteld dat er ingeknipt gaat worden.
    We bellen de familie als we er aan toe zijn.
    Niet onnodig veel mensen rond het bed, stagiaires enz. liever niet.
    Is al een begin.
    Is het tegenwoordig nog steeds zo dat baby's een naambandje om krijgen als ze in het ZH moeten blijven weet iemand dit?

Slapen. hier ook soms al om 6 uur wakker en dan ga ik er ook maar uit na een half uurtje, ook vaak plassen in de nacht en overdag ook trouwens. Eerder kon ik echt lekker uitslapen maar dat is er nu niet meer bij, ach kan ik vast wennen aan het ritme voor straks.

Striae. Echt ik zit er onder echt veel strepen op mijn buik, maar goed ik wist al wel dat mijn huid daar gevoelig voor is en ik smeer er maar lekker bio-oil op, niet dat het werkt maar toch.

Bloesempje. leuk dat je meekletst, we zijn op dezelfde dag uitgerekend.

jaydee. succes met de laatste werkweek.

Verlof. Heerlijk verlof, mijn werk was alleen vergeten verlof voor me aan te vragen, handig hoor. maar deze is ondertussen in behandeling en gaat vast goed komen. ik heb al verlof sinds afgelopen woensdag. Al lekker de keukenkastjes uitgesopt, badkamer een goede schoonmaak beurt gegeven en we zijn nu met de zolder bezig om op te ruimen.

3. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey meiden,

Iedereen is echt lekker bezig! Lekker hoor!
    Hier serieus te moe om uit m'n ogen te kijken....en dat terwijl ik echt redelijk heb geslapen, ja 2 x wakker van die brandende pijn onder m'n borst en dan meteen maar plassen maar ik kon weer zo door slapen dus dat is t niet....ik sleep mezelf echt voort en ik moet nog zoveel...vandaag de timmerman weer over de vloer gehad en die heeft de nieuwe tafels gebracht helemaal prChtig echt! Hij heeft nog wat dingen gedaan dus alles komt langzaam af...
    Ik twijfel of ik t nog 4 weken uitzing....heb al zoveel last van gerommel dat ik er echt verbaasd over zou zijn als hij lang blijft zitten nog.
    Ga toch echt dat stomme tasje maar in orde maken hahahaa...
    Vandaag foto's van m'n paard laten maken voor de verkoop....pfffff valt me erg zwaar.... Ben er echt van van de rel .... Ik ga dus maar even iets stoms doen als stofzuigen en de was end e vaatwasser waar ik eigenlijk geen energie voor heb maar goed, het moet!
    Effe een egoberichtje dus!

4. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Ik ben blij, net bij vk geweest en baby is zelf goed gedraaid en ook al ingedaald, volgens de vk kleine kans dat dat nog verandert. Had net van alles zitten lezen over draaien en keizersnedes enzo haha, pfoehh.. Rest was ook goed, bloeddruk nog steeds redelijk laag en gewicht nu plus 12 kilo , hoop dat er niet teveel kilo's aan blijven plakken straks!

Hoe gaat het met de rest? En hoe gaat het met januari en iamsterre? Met de kleintjes?

5. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Top Lilotje! Ik mag vrijdag voor de liggingsecho, al lag Mini al goed en is dat volgens mij niet veranderd. Ben wel benieuwd wat het geschatte gewicht nu is. Mini zat elke keer precies op of iets onder het gemiddelde, maar mn buik heeft een groeispurtje gemaakt dus ik ben benieuwd of Mini zo is aangekomen, of ik ben aangekomen (zit pas op +5,5 kilo geloof ik dus maak me geen zorgen) of dat het komt omdat Mini aant indalen is.
    Taco, ben je al tante??
    Verder vandaag een minder dagje. Duizelig, kortademig, hoge hartslag enz dus lekker bankdagje gehad. Nu lekker slapen en hopelijk morgen fit weer op.
    Slaap lekker allemaal, hoop dat het een goede nacht wordt voor iedereen!

6. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow dat is weinig 5,5 kg! Dan ben je straks helemaal plat en fit na de bevalling.

7. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL

Wou dat ik hetzelfde kon zeggen zit nu al op 20+ :-S

8. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hier ook al ruim 15 kg erbij :$ Ik durf niet meer op de weegschaal te gaan staan.. Iedere keer kom ik dichter bij die 80 kg..

@ Taco, al tante?? Leuk dat de kindjes zo dicht bij elkaar zitten!

@ Lilotje, fijn dat de kleine goed ligt en al is ingedaald!
    Ik mag morgen voor de liggingsecho, ben benieuwd.

9. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Nee ik ben nog steeds geen tante. Ze zal nu wel naar het ziekenhuis zijn mocht 24 uur na het breken nog thuis bevallen en dan moest ze naar het ziekenhuis. Dus nog even wachten hopelijk is het snel voorbij voor haar want dat wachten tot er iets gaat gebeuren lijkt me ook niks. Zo geduldig ben ik niet.

Vanmorgen toevallig op de weegschaal gestaan ben nu 7 kilo aan gekomen. Beetje het zelfde als de vorige keer dus maak we er niet druk om was toen ook snel alles kwijt.

Hier verder rustig dagje met de kleine, net al wat keukenkastjes opgeruimd, straks even de flesjes vast uitkoken dan is dat ook klaar.

10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Nou, plat zal ik niet zijn hoor, was ik daarvoor ook niet ;) Had al overgewicht dus moet sowieso afvallen. Was ik mee bezig toen ik zwanger werd, dat zette nog even door int begin en daarna kwam ik aan, vandaar de 5,5 kg. Ben wel heel blij dat ik geen eetbuien oid heb gehad tot nu toe, scheelt toch weer!
    Spannend Taco, als je weet dat het bezig is, heb je toch niet helemaal rust lijkt me!

11. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Goedemorgen!
    Ik ga nu naar vk voor controle, benieuwd of het schatje nu goed is ingedaald! Ik denk dat ik ook ongeveer op 12 kilo zit maar zal zo eens bij de vk op de weegschaal gaan staan...( heb ik thuis niet ...expres ) ik laat strakjes weten hoe het is gegaan! Xxx

12. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Succes!

13. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Succes lillian.

Zal morgenochtend ook weer eens op de weegschaal gaan staan maar denk wel 10 kilo of meer erbij.

Vanacht beroerd geslapen, had echt pijn in mijn bekken en buik. Ik vermoed dat de kleine verder is ingedaald. Heb soms het gevoel dat de kleine eerder gaat komen.

14. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Nou alles was weer goed! Mannetje ligt vast in m'n bekken. Dus dat is mooi! Wordt op ca 3 kilo geschat nu.... Ook al zou de bevalling nu beginnen denkt ze niet dat we het ziekenhuis halen dus ( tenzij vliezen breken en er zijn nog geen weeën) ook al komt ie vandaag zal ik thuis bevallen. Ze zei " ik ga liever als hij er is met hem op pad om hem na te laten kijken dan je bevalling op de N9 te moeten doen" zit wel wat in ja hahaha. Ook zij denkt niet dat ik de 40 weken haal. M'n bloeddruk is ook ietsjes aan het stijgen maar allemaal niet zorgwekkend 120/70 ipv 100/50 . Nu elke week ernaar toe, komt echt heel dichtbij nu. Net m'n favo pyjama gewassen dus die zal ik in m'n vluchttas doen ondanks dat we die wellicht niet nodig hebben.
    Nou nu m'n kids halen van school, en lekker m'n paardjes van het weiland afhalen waar ik ze vanochtend in het zonnetje heb neergezet ( word toch zo blij van ze! Kom ik aan en roep hun naam dan gaan ze heel hard naar me hinniken net een boekje hahahahaa) even boodschapjes halen en ik denk dat ik even lekker lasagne ga bouwen straks. Fijne avond meiden!

15. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Fijn dat alles goed is en meneer vast en goed ligt!

16. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wat heb jij normaal trouwens een lage bloeddruk!

17. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Ik zal ook weer eens van me laten horen,.. Lig met die dikke olifanten pootjes veel hoog, omdat zelfs mn steunkousen nu niet meer passen (knellen teveel bij mn voeten, en dat doet zeer).
    En vaak als ik lig.. ben ik zo in dromenland ;)
    Nog wel braaf elke dag even meegelezen, maar antwoorden op mobiel of tablet wordt toch lastig.

Hier; Gisteren op controle geweest, alles was weer goed met de kleine. Bloeddruk nog steeds aan de hoge kant (loopt soms wat op, en even later tijdens dezelfde controle is het weer wat gezakt, had gisteren eert 95/135, en ná de echo 85/120, zat amper 5 minuten tussen?! En stress ken ik niet ;)), daarvoor nu extra controle náást de wekelijke standaard controles.
    Echo-foto meegekregen, was nagenoeg hetzelfde als hoe hij er de vorige keer bij lag, wel grappig om te zien. Bij de vorige controle was ons ventje ook nog niet ingedaald, en daar is deze nu wel mee bezig. Ik schiet af en toe van de pijn uit mn stoel/bank, of knijp manlief keihard omdat het van die nare stekende pijnen zijn.. Ach ja, gelukkig ligt 'ie verder met zn koppie netjes omlaag dus nemen we dat ook maar weer voor lief :p

Verder moet ik nodig de adressen maar eens aanvullen en de stickervellen (laten) maken en postzegels halen.. Zullen de kerstzegels er al zijn? Zijn vaak goedkoper toch?
    Het zal mij echt een worst wezen of er een ooievaar/speen/baby op de postzegel staat of niet :p de envelop wordt 9/10 gevallen toch weggegooid en het kaartje bewaard denk ik dan zo :D

Gewicht; hier geen idee wat het inmiddels is, de vorige keer was het in begin van de 80kg, sinds het vocht vasthouden in mn voeten/enkels (wat inmiddels ook naar de rest van mn lichaam getrokken is; knieën en bovenbenen, handen/vingers, hals en gezicht..) is het hard gegaan.. Denk dat ik met gemak de 85kg wel aantik, en dan is het +9 van mijn originele gewicht uitgaande dan, als ik ga rekenen vanaf het moment dat ik eerst ben afgevallen door het vele spugen is het nu +20 ;)

Over spugen gesproken.. Ik heb inmiddels al weer een week of 2 last van ochtendmisselijkheid + spugen, ondanks dat ik braaf om de dag mijn zetpil tegen de misselijkheid neem.. Gelukkig is het na 5 minuten helemaal over en ben ik ook niet meer misselijk, maar het is toch ff een rotbegin van je dag. Iets eten vóór ik opsta helpt niet, maar een paar slokken water voor het opstaan helpt mijn maag sneller te kalmeren zodra ik dan eenmaal aan het spugen ben..
    Mede hierdoor heb ik ook vaak zoiets van "Trek die kleine er maar uit, ik ben er klaar mee.".

Verder vandaag alle kleding eens uitgezocht, wist niet dat we zoveel hadden, en wat een pokkewerk :) veel winterkleding moest ook gelijk gewassen worden, ruikt anders zo muf :p
    En zodra dat gedaan is, dan eindelijk de 'vluchtkoffer' maar eens inpakken, kleine uk zijn kleding nog eens wassen en de klossen onder het bed gooien (12 stuks?! en mogelijk nog niet genoeg, want voor onder het 'hoofdeind' waar de losse bed onderdelen van het bed op vastgeklikt horen te worden hebben we geen rekening gehouden, altijd fijn zo'n boxspring ;)) en dan zijn we er helemaal klaar voor en kan 'ie komen, vanaf volgende week dan ;)

Nou, genoeg gekletst, excuses voor mijn ego berichtje, maar deze dame gaat weer met de voetjes omhoog op de bank liggen, wie weet ziet de binnenkant van mijn oogleden er vandaag minder interessant uit dan voorgaande avonden ;)

18. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Voor de lijst..
    Zal wel druk worden de komende tijd, met alle dames die straks ook wekelijkse controles krijgen? ;)

11-10 bevallingsvoorlichting "Hoe bevalt het nu?" in het ziekenhuis
    15-10 controle bloeddruk & groeiecho
    24-10 controle VK & groeiecho

@Appelgebakje: Ze hoeven er niet allemaal op hoor, heb ze al een tijdje staan t/m onze uitgerekende datum 04-11 :p

19. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    @ wausmop ik heb serieus te doen met je en al dat vocht in je lijf pfffff...ik begin ook wat meer vocht vast te houden maar dat is serieus niet noemenswaardig. ( heb wel bijzonder sexy " deuken" boven mijn enkels als ik mijn sokken uittrek, geef toe, wie wil dat nu niet?!) ook natuurlijk helemaal k### dat je zo misselijk bent! Ik snap echt wel dat je het zat bent.... Als ik volgende week de 37 weken aantik ga ik dus verwoed de trap op en af, sex met m'n man hebben ( of hij dat nu eng vind of niet, lang leve emancipatie ik duik er met mijn walrussenlijf dan gewoon bovenop hahahahaa), tonic, ananas etcetc.... Want ik ben toe aan rood vlees, op m'n buik slapen, en wijn hahahhaaa!
    @ bloesempje ja die bloeddruk is idd altijd heel laag zeker als ik zwanger ben....ik kan ook niet de deur uit zonder drop oid mee te nemen want krijg vaak genoeg een flauwte. In niet zwangere toestand is m'n bloeddruk altijd heel keurig, 120/75 ofzo net zoals nu dus...alleen zodra ik zwanger ben keldert die meteen naar diepe dalen. Heb zelfs een keer 70/50 gepresteerd en ik me maar afvragen waarom ik me zo rot voelde! Maar ja nu dus wat hoger....
    Ik heb lekker het bad aangezet voor mezelf waar ik mezelf in hijs en in laat weken, ik doe een maskertje op en ga eens lekker vroeg naar bed, misschien kijk ik wel even een filmpje in bed, heerlijk! Xxx

20. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Lillian fijn dat de kleine goed ligt.

Wausmop. Vervelend zeg dat vocht. Beperkt je wel behoorlijk zeg in je dagelijkse dingen.

Hier nog flink last van onder en van binnen.

Deel Deze Pagina