Goedemorgen @ bevalling opwekken, heb de dag ervoor seks gehad, weet niet of het geholpen heeft maar ben daarna wel bevallen.. Verder hoor ik van iedereen dat het hart van de ananas echt vies en niet helpt dus ga daar ook echt niet aan beginnen. Helaas moeten we alles maar zijn beloop laten. @ vervelling, hier weinig last van. Ben juist blij als ik even rustig kan gaan zitten en kijk dan inderdaad veel films maar doordat er al een rond kruipt ben je toch veel bezig. En dan nog verder af en toe lunchen met vriendinnen en huishouden. Verder komt er ook weinig uit mijn handen maar vind ik ook helemaal niet erg. @ ik ben denk ik vanochtend iets te enthousiast geweest, kleine in bad gedaan, bedden verschoont, gordijnen uitgewassen, etc. Voel mijn buik nu wel maar gelukkig komt mijn mama me straks helpen dus kan ik heerlijk even neer ploffen en niks doen
Ik heb net een soort van baby-shower gehad met mijn zusje en moeder eerst een high tea gedaan en daarna kreeg ik als verrassing een belly paint Had ik helemaal niet verwacht, dus ik was heel erg verrast
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 : (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : (2) Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH) Life (19) 1e (BV-ZH) 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 : (1) Vegas (32) 1e (BV-ZH) 4 : (4) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) WausMop (28) 1e (BV-ZH) Newbeeb (31) 2e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (25) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (2) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) Jv23 (24) 1e (FV-ZH) 10 : (1) Linnepin86 (26) 1e (BV-TB) 11 : (1) Lilotje (27) 1e (BV-ZH) 12 : (6) Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (27) 1e (BV-TB) Margha (33) 1e (BV-ZH) Bloesempje (26) 1e (BV-ZH) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) Bevallen ??-09-2013 (1) IamSTERRE, 27 jaar, bevallen van een ZOON 21-09-2013 (1) Januari2010, 29 jaar, bevallen van een DOCHTER 10-10-2013 (2) Mama Mars, 26 jaar, bevallen van J.ILL D.OUTZEN en J.OY M.ICHEL Totaal aantal baby's: 40 Jongens: 16 Meisjes: 14 Niet wetend/zeggend: 10 BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 18 oktober Vegas Controle verloskundige 21 oktober Mamasuuzje Controle verloskundige 22 oktober Appelgebakje Controle verloskundige 24 oktober Wausmop Controle verloskundige & groeiecho Bolkje Controle verloskundige 29 oktober Mamasuuzje Controle verloskundige 4 november Mamasuuzje Controle verloskundige Wil je een wijziging doorgeven? Vermeld dat dan even in kleur of dikgedrukt dan zal ik het aanpassen.
Wat leuk bolkje. High tea is altijd erg lekker. Wat heb je op je buik laten schilderen? Foto? Zijn er zowiezo nog meiden die een buikshoot laten doen. Heb ik de vorige keer wel laten doen door een vriend maar deze keer hoeft het voor mij niet zo. Maak straks wel zelf nog een foto van de buik maar verder niet. Hebm niet net zoals sommige hier elke week een foto gemaakt.
Omdat ik het niet van tevoren wist, had ik me niet echt kunnen voorbereiden wat ik erop wilde. Uiteindelijk is het dit geworden:
Mooi geworden bolkje. Vandaag begonnen met alvast de enveloppen te schrijven. Verder nog was gestreken en gevouwen en n gewassen. Gordijnen gewassen. Bukken gaat hier ook steeds moeilijker, voelt echt niet prettig. Bevalling opwekken. Nog niet echt mee bezig maar wel leuk om de ideeën te lezen.
O ja, enveloppen schrijven moet ik ook nog doen.... Was er wel mee begonnen, maar vind het een rotkarweitje!!
@ Bolkje: Gezellig zo'n dagje en mooi die bellypaint! Buikshoot doen we niet, wel hebben we maandag zelf wat foto's gemaakt. Mijn moeder wilde nog samen op de foto en ik wilde nog samen met mijn man Vervelen heb ik eigenlijk nooit last van. Waar ik wel last van heb is dat ik niet alles kan doen zoals ik wil en minder uit huis doe nu ik niet meer werk, dus een stukje contact. Voor de enveloppen heb ik de adressen uitgetypt, in kolommen gezet en op een stickervel uitgeprint! Lekker makkelijk.
Ik zal ook maar weer eens onder die steen vandaan kruipen Dus even enkel een ego-berichtje.. Zal morgen de tablet weer aan de lader hangen, kan ik wat uitgebreider reageren op iedereen/ieder onderwerp hier. Heb helaas weer dagelijks last van misselijkheid + spugen, al is het (nog) niet zo vervelend aanwezig zoals de rest van de zwangerschap het geval was. De medicatie tegen de misselijkheid en het spugen schijnt mn lichaam nu genoeg van te hebben gehad en die werkt dus niet (zo goed) meer, maarja, wat wil je na zeker 20+ weken het gebruikt te hebben Echt genieten van mijn verlof kan ik vanwege dat kotsen niet, en de kwaaltjes... ach.. trek die kleine er maar uit hoor, vind het mooi geweest. Manlief doet alles in huis, en mn moeder komt 1 á 2x in de week om het e.e.a. te poetsen zodat ik of manlief het niet hoef te doen (manlief werkt immers ook gewoon 40 uur). Enige wat ik écht nog moet doen zijn de kleertjes wassen, en dat wil ik zelf doen. Gelukkig is dat snel gedaan Sinds vandaag verder ook de matrasbeschermer uit het kraampakket op bed gelegd (en dat kraakt, hopelijk slaap ik vannacht nog!) en ook zo'n kraamdoek wat evt. vruchtwater kan absorberen. Schijnt dat als je vliezen breken in bed, dat je de 'rest' verliest zodra je opstaat/loopt, dus hopelijk is het genoeg. Als ik niet slapen kan ga ik wel naar de Action/Hema voor een waterdichte (bedplas-) molton van een 15,- ongeveer.. En zie er dan nog maar eens één te vinden van 200x180 :x ik grijp al een paar weken mis bij alle winkels, en anders maar 1 bestellen bij de Wehkamp, ondanks de prijs 35,- ofzo. Morgen wil manlief de klossen ook onder het bed knikkeren. Ik wens hem succes, van mij mag de kleine komen, buik zit me zo dwars! Het spugen is geen fijn begin van de dag (zelfs al lig ik ongeveer in bed tot een uur of 4 's middags... omdat het dan een beetje afzakt.) maar doet me regelmatig zeer, is soms hard (maar het is geen echte harde buik trouwens, vreemd genoeg), geïrriteerd, en daardoor irriteer ik mij ook weer mateloos. Vooral omdat je er de hele dag mee loopt, en 's nachts kan ik mn draai ook niet echt vinden in bed Gisteren nog groei-echo gehad, met ons ventje is gelukkig alles goed, en naar verhouding liep dit keer het buikje iets achter qua groei op de rest. Wordt gelukkig geen 10-ponder! Bloeddruk wederom wat aan de hoge kant, dus voor de lijst zal ik de 2-wekelijks controle's aan mij en de kleine maar besparen, en enkel de groeicontrole's erop zetten Mag morgen weer terugkomen op de spoedpoli van Gynaecologie om de bloeddruk te controleren. Blijft steeds aan de wat hoge kant, al lijkt het nu stabiel. Daarnaast nog steeds onwijs dikke voeten en benen en wat eigenlijk niet. Mag dagelijks 1 grapefruit of een ander vocht-afdrijvend etenswaar-iets nemen, maar bah, smaakt voor geen meter, dus dan maar de hele dag met de voetjes omhoog. Voor nu, gelukkig ben ik moe genoeg om te gaan slapen, moet mezelf gewoon uitputten omdat ik zoveel moet rusten overdag, zodat die bloeddruk iig niet stijgt, de voeten en benen niet dikker worden en ja, met dat spugen blijf je al snel op bed of op de bank liggen. En ik verveel me écht kapot! :x Manlief heeft zelfs vanuit dat vervelingsstandpunt een TV gekocht voor in de slaapkamer; "Ook nuttig voor als je straks borstvoeding geeft of niet kunt slapen." Nou.. Einde zeur-en-ego-berichtje.. Zal weer braaf dagelijks gaan meelezen en gaan reageren vanaf morgen Slaap lekker!
Hey meiden, @ bolkje: mooi je buik! Ik heb 2 weken geleden ook een verrassings baby shower gehad, allemaal lekkere roze hapjes haha en kleine cadeautjes gekregen, voelde me toen helemaal blij! Buikfoto's of bellypaint heb ik helemaal niet (niet 1 foto van mn buik) Vind mn buik niet mooi, heb een lelijk litteken bij mn navel en nu ook nog striae. Mn man wil nog wel 1 mooie foto van mn buik maken, met hemdje aan ofzo, voor het geval ik er anders spijt van ga krijgen. @ appelgebakje: ik ga ook geen adressen schrijven. Waar wij het kaartje bestellen kunnen we tegen kleine meerprijs bijpassende etiketten met gedrukte adressen meebestellen, lekker makkelijk @ wausmop: lastig he die kwaaltjes. Misselijkheid is vreselijk vermoeiend. Bij mij kwam het ook weer terug 3 weken geleden, weer veel overgeven, maar gelukkig is het nu sinds een week weer minder. Vocht heb ik ook veel last van, bij mij vooral mn handen. Als ik s nachts wakker word kan ik mn vingers niet eens bewegen! @ hier: Weer een zeur berichtje, maar ik ben het zo vreselijk zat. Ik heb 24 uur per dag jeuk. Mn voeten, enkels, knieen en armen liggen helemaal open. Vannacht was het zo erg, het hield niet meer, raakte er gewoon in paniek van. Wat als ik zo tot 42 weken door moet? Ik slaap niet meer en draai door van de jeuk, nooit geweten dat dat zo erg kon zijn. Er is geen smeerseltje dat helpt (hooguit 5 minuten), heb elk soort bad al gehad, negeren lukt niet. Mn man heeft vannacht mn hele lijf ingesmeerd met aloe vera gel maar ook dat hielp maar eventjes. Er verschijnen nu zelfs blaasjes op sommige plekken. De huisarts wilde er niet eens naar kijken, die zei alleen maar: ja vervelend, kan erbij horen. Maar dit is nu echt wel meer dan vervelend geworden. Morgenochtend controle bij de vk en dan ook maar weer aangeven dat dit niet gaat. Het probleem is dat er geen oplossing voor is. Behalve bevallen, maar daar heb ik helaas geen invloed op.. Sorry voor mn gezeur, zit er echt een beetje doorheen geloof ik
Lilotje dit is toch gewoon niet normaal! Is er dan echt niets wat er gedaan kan worden? Je bent nu ruim 36 weken, kun je niet gaan aangeven dat dit dus geen harden is en met 38 weken ingeleid wil worden? Ik roep maar wat maar als jij compleet uitgeleefd, uitgewoond en kapot bent hoe moet dat dan nog met een bevalling? En met de tijd erna? Je gaat dan een periode in van vermoeidheid die z'n weerga niet kent ! Misschien kun je medicatie krijgen om te kunnen slapen een paar nachten zodat je iig wat uitgeruster bent want met hoe jiij je voelt, je spuugt je slaapt niet, ik zou ook serieus moedeloos zijn! Wausmop, voor dat molton ding heb je al bij leen bakker gekeken? Die zijn vaak iets goedkoper .... Bolkje mooie buikschildering! Ik kan helaas niet tegen bodypaint, ooit op een beurs gestaan waar ik model stond om te bodypainten wat denk je? " out" ging ik toen ze bij m'n heupen was en m'n benen dus al onder zaten...met een bloedgang alles van me af gewassen ( ja het medisch personeel) dus hier geen bodypaint meer hahaha. Hoe is het met de rest? Hier " last" van voorweeen en erge steken in m'n clitoris, alsof er een breinaald in gestoken wordt jullie begrijpen dat ik elke keer een vreugdedansje doe van plezier als dat gebeurt....m'n gezicht trekt dan naar standje oorwurm maar goed. Vandaag hulp in huis, heerlijk! Ik ben nl te moe om uit m'n ogen te kijken en heb overal wel een lijntje en voel me echt zooooooo verschrikkelijk vet, rond, lelijk, opgeblazen etcetcetc.....hoort erbij ik weet het. Nou ik ga de plee poetsen en andere huishoudelijke taken verrichten op m'n dooie akkertje dan is het hier hoop ik tegen een uur of 3 vanmiddag een beetje knap....
Ik kreeg een paar uur na de bodypaint ook erge jeuk, dus rond een uurtje of 7 alles eraf gewassen en daarna lekker een pyama aangetrokken. Snap echt goed dat jullie het zat zijn met al die lichamelijke klachten. Hier ben ik het ook zat, maar da's meer omdat ik die kleine wil zien dan vanwege de klachten. Want opzich gaat het allemaal eigenlijk nog best wel lekker... Straks komt er nog een monteur langs, daar kijk ik wel enorm tegenop om de een of andere stomme reden. Gewoon geen zin in 'vreemde mensen' in mijn huis... Ik wil het liefst gewoon alleen zijn, lekker teruggetrokken in mijn eigen coconnetje
@Wausmap, jeetje, vervelend al die klachten! Snap dat je het helemaal zat bent. En als je daardoor niks kan doen, duren de dagen heeeeel lang! Heel veel sterkte met alles! Wel goede bijkomstigheid die TV, die wil ik ook nog steeds haha En wat betreft matrasbeschermer, ik heb nog niks op bed liggen.... zou dat echt noodzakelijk zijn? Ligt voor geen meter lijkt me. En zulke echt moltons zijn super warm! Ga je van zweten @Lilotje, kunnen ze echt niks voor je betekenen qua jeuk? Lijkt me heel frustrerend. Collega van mij had ook zo'n jeuk, maar toen moesten de baby's (was zwanger van tweeling) toch eerder gehaald daardoor... zou het gewoon blijven aangeven bij de verloskundige! @Lilian, laat het huishouden toch, volgens mij ben je alleen maar aan het poetsen @bolkje, same here. Ben het op zich nog niet zat, want geen grote klachten (behalve vingers en polsen die zeer doen, denk vanwege vocht), maar wel heel nieuwsgierig naar de kabouter in mijn buik! @hier, vandaag gelukkig wat afleiding, afgelopen dagen waren heel saai alleen thuis... Zometeen mijn stiefkindjes van kinderdagverblijf en school halen, die zijn er dan tot zaterdagochtend, dus lekker druk in huis. Vanavond nog voorlichting over borstvoeding en morgen ook manlief lekker vrij en thuis. Weekend gelukkig dan saampjes en maandag moet ik maar weer alleen zien door te komen... Ik ga wel de enveloppen zelf schrijven, als is het maar om tenminste iets nuttigs te doen te hebben
Vervelend zeg die jeuk!!.. balen dat ze er niets aan kunnen doen!!.. hier morgen al weer 38 weken!!.. en van mij mag t helemaal komen haha!!.. Voel me ook zo opgeblazen, slaap ontzettend slecht een troost we gaan vanavond lekker pizza bestellen, warm bad en dan heeeeerlijk de pyjama aan op de bank haha!
Oooo, ik wil ook pizza! * kwijl * Maar ik heb al beloofd dat ik vanavond spruiten stamppot zou maken.... (Vindt mijn man heel lekker )
Over 10 min halen haha!! ... Morgen hier ook weer gezond stamppot wortelen, vind hier manlief erg lkkr...
Hey meiden! Nou hier ook braaf gezonde maaltijd....ik heb alleen geen trek, hele dag al niet. Ik eet wel want anders word ik misselijk. Gaat allemaal wel weer over. Ik ben het wel zo zat aan het worden! En om nu te zeggen dat ik me beroerd voel nee hoor, gewoon dat lijf, kleine pijntjes die er zijn, m'n rug, m'n voet, m'n heup, die stomme plek, m'n hoofd bwegh ben t gewoon ff helemaal zat. Klinkt zooooo ondankbaar ik weet het maar het janken staat me nu even nader zeg maar, ik kan amper de trap op van dat zere lijf, m'n vingers doen zeer van t vocht, ik heb wallen, m'n haar pluist, en ik heb de hele tijd steken in m'n foef. Ik ga zo eten ( staat nu op) dan in bad en naar bed want ik wil dat dit zo snel mogelijk over is dit gevoel. men ik wil eigenlijk nog 78383838393 dingen in huis doen maar ja dat moet ik maar loslaten denk ik. Zo effe lekker zitten zeiken tegen jullie sorry. Opluchten doet het wel.
Hallo Damekes, Inmiddels zijn de 2 J's al een week en dag oud. Ik ben vanaf zaterdag alweer thuis, mijn herstel gaat hier vele malen sneller als in het ziekenhuis en kreeg daar niet de rust die ik nodig had dus op advies van de gyn en vk naar huis. We pendelen op en neer ziekenhuis om zoveel mogelijk zelf te doen met de tweeling, makkelijk is het niet maar voor je kindjes doe je toch alles... We weten niet wanneer ze naar huis mogen, maar ze liggen goed in het ziekenhuis. Female J heeft een sonde, omdat ze het op het moment even niet kan trekken haar flesjes leeg te drinken... Man J is al een paar dagen klaar om naar huis te gaan, maar die gaat het niet trekken om continu heen en weer te reizen dus blijft hij lekker bij zijn zus in de wieg... Heb nog nooit zoveel gejankt als de afgelopen week, die tranen blijven maar komen. 5 minuten later lig je in een deuk om het geen waar je om huilt.. Ondanks dat ze niet thuis zijn, genieten we enorm van de tijd die met ze hebben in het ziekenhuis..