1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik heb 3 fotos in een album gezet, maar deze staat logischer wijs op privé ;) ... Dus zou je eerst een vriendschapsverzoek moeten sturen.

2. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    Ik ben het ook nog niet haha

@maagzuur: rolletje van dat dikke pepermunt naast je be

3. So, ik ben chago vandaag, echt niet normaal... Herken mezelf gewoon niet!

Vannacht had ik opeens echt zo'n buikkramp! Maar na een minuutje ofzo was het weer helemaal weg.... Zo vreemd! Daarna ook nergens meer last van gehad.

Ik baal afentoe wel een beetje dat niemand echt kan uitleggen hoe een (oefen)wee nou aanvoelt. Ik voel vanalles, maar of het nou ook echt iets met de aankomende bevalling te maken heeft, dat weet ik dus niet... ;) Het enige wat mensen zeggen is dat het aanvoelt als heel erge menstruatiekramp, maar dat heb ik dus nog nooit gehad!! :(

Ik ben dus ook echt bang dat ik het straks niet ga herkennen ofzo... en dat maakt me heel erg cranky

4. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Het verschil tussen een oefen wee en een echte wee, is niet uit te leggen. Maar het verschil merk je direct.

5. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Mijn vk zegt: als je twijfelt is het sowieso niet het echte werk, je weet gewoon wanneer de bevalling begonnen is. En ik heb ook geen idee wat oefenweeen precies zijn (qua gevoel bedoel ik dan) en wat ik moet/kan verwachten! Over een paar weken weten we het allemaal, lekkere dooddoener :p

6. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 : (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 : (1)
    Vegas (32) 1e (BV-ZH)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    Newbeeb (31) 2e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (25) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (25) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (2)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)
    Jv23 (24) 1e (FV-ZH)

10 : (1)
    Linnepin86 (26) 1e (BV-TB)

11 : (1)
    Lilotje (27) 1e (BV-ZH)

12 : (6)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)
    Margha (33) 1e (BV-ZH)
    Bloesempje (26) 1e (BV-ZH)

13 : (2)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)
    Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16 : (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Bevallen

??-09-2013 (1)
    IamSTERRE, 27 jaar, bevallen van een ZOON

21-09-2013 (1)
    Januari2010, 29 jaar, bevallen van een DOCHTER

10-10-2013 (2)
    Mama Mars, 26 jaar, bevallen van J.ILL D.OUTZEN en J.OY M.ICHEL

18-10-2013 (1)
    Wausmop, 28 jaar, bevallen van K.EANU

Totaal aantal baby's: 40

Jongens: 16
    Meisjes: 14
    Niet wetend/zeggend: 10

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

24 oktober
    Bolkje – Controle verloskundige

29 oktober
    Mamasuuzje – Controle verloskundige
    Appelgebakje – Controle verloskundige

4 november
    Mamasuuzje – Controle verloskundige

Wil je een wijziging doorgeven? Vermeld dat dan even in kleur of dikgedrukt dan zal ik het aanpassen.

7. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Bij mij voelen oefenweeën als menstruatiekrampen. Beetje zeurderig gevoel in je onderbuik. En daar dan harde buiken bovenop.

8. Maar hoe voelt menstruatiekramp dan?? :( :D Ow, zeurderige kramp... hmm, dit was wel wat meer dan zeurderig, vond ik...

Nja, ik zie het wel weer ;) Morgen naar de vk, dan ga ik het wel even bespreken :)

9. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Een zeurderig, krampend gevoel in je onderbuik.

10. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Nou, ik ben nu ook wel erg nieuwsgierig wie er dan bevallen is. We zullen het vast snel weten. Ik ben het gelukkig ook nog niet.
    Afgelopen maandag weer bij de vk geweest. Kleine man is nog steeds niet ingedaald dus krijg volgende week een extra echo om te checken of er een reden is dat ie nog niet ingedaald is.
    voor op de lijst: 31 okt. controle en echo vk en mijn leeftijd mag vanaf vandaag aangepast worden naar 27.
    @ maagzuur, ook hier best veel last van. Rennies helpen bij mij op zich wel.
    @ weeën en oefenweeën, ik heb ook geen flauw idee wat nu precies wat is. Mega veel harde buiken, zo nu en dan een zeurderig ongi gevoel en gemene steken onderin. Dacht steeds dat het met indalen te maken zou hebben maar dat is dus zo. We zullen het allemaal wel zien.
    Heb nu gezellig een paar dagen m'n nichtje van 5 te logeren, dus voorlopig nog geen tijd voor een bevalling :)

11. Vandaag weer een gezellig druk dagje gehad met mijn zusje. Eerst even bij de Action geweest en daarna nog naar het winkelcentrum, leuke spulletjes gekocht voor de kleine en versieringen voor als ie is geboren.

Ook hebben we frambozenblad thee gekocht, schijnt te helpen bij het herstel na de bevalling en sommige mensen zeggen ook dat het de weeën kan opwekken ;) (sorry, ik ben erg, ik weet het, maar ik had zoiets van zo'n natuurmiddeltje kan niks kwaad en als het helpt is het alleen maar fijn).

Nu ga ik de rest van de avond lekker relaxen ;)

12. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer bloeddruk controle gehad in ziekenhuis. Nog steeds te hoge bloeddruk, maar bloedwaardes en urine zijn goed. Dus zolang ik geen klachten heb en mijn onderdruk onder de 100 blijft, extra controles om de dag. Als er iets veranderd in klachten etc. dan gaan ze inleiden, had sowieso het gevoel dat ze daar niet mee gaan wachten tot 40 weken... Dus spannend! Het liefst zien ze dat mijn weeeen natuurlijk starten, dus ik ga ook maar eens op zoek naar biologische middeltjes ;)

Voor de lijst: had ik ook al eerder kunnen doorgeven, maar ben ondertussen 33 ;)

13. Nou Vegas, die thee kan ik wel aanraden, het is gewoon ook lekkere thee :)

14. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hey meiden,

@ bolkje: waar heb je die thee gekocht? Ik wil het ook graag proberen. Wil geloof ik alles wel proberen om eerder te bevallen.

Er zijn momenten op de dag, en vooral s nachts, dat ik het echt niet meer trek, en dat vanwege zoiets stoms als jeuk. Er is geen stukje normale huid meer over op mn lijf, alles is kapot gekrabt of rood en dik, heb afgelopen nacht 3 uur in bad gelegen omdat ik er niet meer tegen kon.
    Tot zo ver mijn gezeur. Vrijdag afspraak bij de vk. Ik mag elk moment aangeven als ik echt niet meer kan, dan gaan we kijken voor inleiden, maar ook dat wil ik niet. De jeuk kan geen kwaad voor het kindje dus dan voelt inleiden zo egoistisch ofzo, zwak.

@ vegas: hoop dat je bloeddruk onder controle blijft, fijnste is natuurlijk dat de bevalling vanzelf op gang komt!

15. Bij de Tuinen verkopen ze het, Lilotje....

En wat inleiden betreft: misschien doe je dat dan wel vooral voor jezelf, maar je hoeft toch ook geen martelaar te zijn voor je kindje? :) Wees niet te streng voor jezelf.... Zoveel jeuk, dat klinkt gewoon echt niet goed, hoor!! :$

16. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @Lilotje, ik vind het niet egoistisch hoor! Jullie meisje heeft jou straks hard nodig en als jij dan helemaal uitgeblust bent doordat je de laatste weken geen rust meer hebt gehad hebben jullie daar allebei niets aan denk ik. Sowieso gaan artsen en vk's niet zomaar akkoord met inleiden, dus dat dat een optie is voor je zegt ook wel iets.

17. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen eens op zoek naar die thee :D

@Lilotje, is totaal niet egoistisch hoor! Niet normaal meer zoals jij jeuk hebt. Je moet inderdaad ook beetje aan jezelf denken en er komt nog een druk genoege periode aan na de geboorte! Ik zou het vrijdag gewoon goed overleggen en bespreken.

18. kimmy80

kimmy80 Actief lid

27 feb 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    idd lilotje als het nodig is is het nodig, en juist helemaal niet ego hoor, ik weet hoe frustrerend die jeuk is dus ik zou zeggen hou het in ieder geval in je achterhoofd, dat je de ruimte hebt de jeuk schijnt (wist mijn vk vanmiddag te vertellen) na de bevalling ook niet direct weg te zijn, ivm de hormonen die nog uit je lichaam moeten na je bevalling, dus doe wat je hart je ingeeft maar martel je zelf niet, je hebt je energie nog zoooo hard nodig heel veel sterkte ermee

19. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    @lilotje, als je juist aan je eigen denkt denk je ook aan je kindje, wat de rest ook al zegt je hebt straks echt je energie nodig en als je die nu al bijna niet meer hebt wordt het alleen maar erger.

@thee ik moet er wel erg om lachen om te lezen wat iedereen toch probeert om de bevalling op te wekken. Hier maar gewoon afwachten, vanaf vandaag mag ik ook thuisbevallen :D

@ hier net hier de reiswieg in elkaar gezet, straks mijn tas maar eens klaar zetten en dan moet alleen de box weer omhoog want die staat nog in de laagste stand, straks maar eens kijken of mij dit zelf lukt.

Iedereen succes met de laatste loodjes ben elke keer weer benieuwd als ik op de site kijk of er al iemand bevallen is:)

20. Haha, ja, wat betreft die thee: ik heb zoiets van baadt het niet dan schaadt het niet.... Uit onderzoek is sowieso gebleken dat het helpt bij het herstel na de bevalling, dus het is sowieso goed voor je :) En als het de weeën opwekt is dat mooi meegenomen, maar zo niet, dan ook geen man overboord.

Nog 10 minuutjes, dan vertrek ik richting de vk.... Ben benieuwd of die nog iets boeiends te melden heeft. Heb de laatste week opeens toch wel veel last gekregen van kleine klachtjes. Dingen die tot een week geleden nog prima gingen en waar ik nu opeens de grootste moeite mee heb, zoals het aantrekken van mijn schoenen en het omdraaien in bed.... Het lijkt haast wel of die kleine in een week nog ruim een kilo is gegroeid ofzo! Ik zal het vandaag wel horen en ik hoop stiekem ook dat ze even gaat kijken of er al wat gebeurt daar beneden

Ben hier trouwens niet de enige ongeduldige; mijn zusje is nog 10 keer zo erg als ik! Als het aan haar lag zou ik de hele dag ananas eten en rondspringen, zodat zij haar neefje kan vasthouden straks.... Maar ik hou het (voorlopig) even bij frambozenbladthee en probeer verder toch nog een beetje geduldig te blijven ;)

Deel Deze Pagina