1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou weet ik zeker dat mijn dochtertje dol is op haar papa straks. Hij is een schorpioen en nu dus ook onze baby. :) Al vond ik weegschaaltjes wat makkelijker, uitgaande van de horoscopen en hun eigenschappen.
    Of geloven jullie hier niet zo in? Ik lees het meer voor de leuk trouwens.

Ik heb zelf al best veel kwaaltjes, maagzuur en oefenweeen bijvoorbeeld. Dus heb eigenlijk weinig zin om nog meer op te wekken.
    Maar ben zelf ook ongeduldig hoor. Was ze er maar nu!! Of dat ik elke dag weer babynieuws lees hier, alsof ze uit de lucht vallen. :p

2. Ik hou me niet zo bezig met sterrenbeelden, eerlijk gezegd ;)

Zit nu lekker in mijn pyama op de bank. Er staat water aan voor een kruik. heb namelijk ontzettende rugpijn sinds vanmorgen (beetje te zwaar gesjouwd, denk ik). Dus ik doe nu rustig aan... ;)

3. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik geloof er eerlijk gezegd ook niet echt in. Zo nu en dan lees ik de mijne wel eens, maar hou me er verder niet mee bezig. Ik geloof dat ons zoontje sowieso wel dol is op z'n papa, gewoon omdat ie leuk is ;)

Verder ook niet bezig met weeën opwekken oid. Zit gezellig met m'n kleine nichtje in een overdekte speelhal, boekje erbij vermaak me prima

4. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    ♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥

30-10 : (2)
    Tessa321 (32) 1e (BV-TB)
    Itsme (31) 2e (BV-ZH)

1 : (2)
    Zonnig25 (26) 1e (BV-ZH)
    Life (19) 1e (BV-ZH)

2 : (2)
    Mamamama (24) 1e (BV-ZH)
    Jusi (30) 2e (FV-ZH)

3 : (1)
    Vegas (33) 1e (BV-ZH)

4 : (3)
    Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB)
    Isade (29) 1e (BV-TB)
    Newbeeb (31) 2e (BV-ZH)

5 : (4)
    Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH)
    Lilian79 (..) 3e (BV-TB)
    Appelgebakje (25) 1e (BV-TB)
    Mamasuuzje (25) 1e (BV-ZH)

6 : (2)
    Kitty17 (..) 1e (BV-ZH)
    Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH)

7 : (4)
    Hopefulness (26) 1e (BV-ZH)
    Ceilo (32) 3e (FV-ZH)

8 : (2)
    2debaby (30) 2e (BV-ZH)
    Oehoe (27) 1e (?BV-ZH)

9 : (2)
    Kimmy80 (32) 2e (BV-TB)
    Jv23 (24) 1e (FV-ZH)

10 : (1)
    Linnepin86 (27) 1e (BV-TB)

11 : (1)
    Lilotje (27) 1e (BV-ZH)

12 : (6)
    Bassdevilxs (26) 1e & 2e (FV-ZH)
    Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH)
    Mezmerized (27) 1e (BV-TB)
    Margha (33) 1e (BV-ZH)
    Bloesempje (26) 1e (BV-ZH)

13 : (2)
    Lenatje (24) 2e (BV-ZH)
    Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH)

14 : (1)
    Taco (25) 2e (FV-TB)

15 : (1)
    Mama0902 (..) 1e (?-?)

16 : (1)
    Marsim (31) 2e (FV-ZH)

Bevallen

??-09-2013 (1)
    IamSTERRE, 27 jaar, bevallen van een ZOON

21-09-2013 (1)
    Januari2010, 29 jaar, bevallen van een DOCHTER

10-10-2013 (2)
    Mama Mars, 26 jaar, bevallen van J.ILL D.OUTZEN en J.OY M.ICHEL

18-10-2013 (1)
    Wausmop, 28 jaar, bevallen van K.EANU

Totaal aantal baby's: 40

Jongens: 16
    Meisjes: 14
    Niet wetend/zeggend: 10

BV = borstvoeding FV = flesvoeding
    TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis

**Sterretjes**
    *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell

Afsprakenlijst:

24 oktober
    Bolkje – Controle verloskundige

29 oktober
    Mamasuuzje – Controle verloskundige
    Appelgebakje – Controle verloskundige

31 oktober
    Linnepin86 – Controle verloskundige & echo

4 november
    Mamasuuzje – Controle verloskundige

Wil je een wijziging doorgeven? Vermeld dat dan even in kleur of dikgedrukt dan zal ik het aanpassen.

5. Mijn volgende afspraak bij de vk is op 1 november

Ik weet niet hoe het komt, maar ik zit er sinds vanmorgen opeens compleet doorheen. Ik zit de hele tijd te janken. Vraag me constant af wat ik moet doen als het nog drie weken duurt voordat ik ga bevallen. Of ik dat wel ga trekken. Vind het de laatste dagen echt opeens lichamelijk heel zwaar worden, terwijl ik hiervoor helemaal geen klachten heb gehad. Misschien komt het daardoor opeens heel rauw op mijn dak.

Heb ook echt het gevoel dat iedereen me wel de grootste aansteller op de wereld zal vinden, maar ik vind het gewoon even helemaal niet leuk meer. :(

6. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    @ bolkje: ik vind je geen aansteller hoor, ik voel me de afgelopen week hetzelfde (en ben een week later uitgerekend dan jij pfff) ik vind de laatste loodjes ook erg zwaar, en het is ook niet zomaar wat wat er gebeurt! Rust lekker uit, kijk een filmpje ofzo, afleiding is soms best fijn!

@ mamamama: ik geloof wel in sterrenbeelden, had gehoopt eerder te bevallen zodat baby een weegschaal zou zijn, maar helaas haha. Mijn moeder is schorpioen en dat botst nogal vaak met mij (maagd) maar ach, wat er allemaal van waar is, geen idee!

@ hier: compleet uitgeput vandaag. 2 uurtjes geslapen vannacht en het wil nu overdag ook niet meer lukken. Toch maar weer de vk gebeld, die ging vandaag overleggen met de gyn en dat krijg ik dan morgen te horen. Het is zo rot dat er, naast bevallen, eigenlijk gewoon geen oplossing is :( Ik loop er echt bij als een zombie, heb zelfs de energie niet meer om iets te eten te maken voor mezelf, pfff. Eerst morgen maar weer afwachten.

Waar blijft de rest die hier dagelijks post? Want zit al helemaal te denken dat jullie aan het bevallen zijn!

Oh trouwens heb mn moeder gevraagd die frambozenbladthee te kopen ("wat voor thee?!") en het is best lekker, beetje zuur haha. Zat te denken om het hele doosje met theezakjes gewoon maar op te eten ofzo, naast 36774 liter bitterlemon en 3798532 ananassen :D

7. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, allemaal aan de middeltjes om te bevallen zie ik. :)

Kwaaltjes zijn verschrikkelijk maar echt waar ook dit gaat voorbij. Het lijkt erg lang maar nog eventjes hoor en dan ga je het zwanger zijn missen. Zoek afleiding, doe samen wat leuks of ga alleen op stap. Ga thuis wat doen, film kijken of nagels lakken?

Huilen hoort er bij, stop het niet weg. Ben zelf ook emotioneel maar meer onrustig eigenlijk. Ben meer emotioneel als ML gaat werken. Als ik aan hem denk, moet ik nog net niet gaan huilen. Had ik voorheen echt niet. :)

Denk ook dat de helft van de club aan het bevallen is :)

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @Bolkje: ik herken het op zich wel, ik heb vorige week zo'n dag gehad, alleen maar huilen en met mn kop onder de dekens op bed gelegen. Bij mij ist weer overgegaan. Ik zou best willen bevallen, maar doe niets speciaals om het op te wekken. Moet officieel ook nog bijna 3 weken, misschien scheelt dat :)
    @Lilotje: ik heb het al eerder gezegd maar heb echt diep respect voor je. Ik hoop dat ze je zsm kunnen helpen (lees: inleiden) en dat je daar dan zelf ook vrede mee hebt. Als ik het allemaak zo lees is dat het beste!
    @hier: vanochtend vk geweest. Mini is eindelijk ingedaald. Wel vond ze mn bloeddruk wat aan de hoge kant (140/85), en omdat ik dagelijks wat klachten in mn hoofd heb (tijdens harde buiken trekt er vaak een soort band om mn hoofd, vooral om mn achterhoofd en achter mn ogen en heb zo'n wattengevoel) wilde ze me voor het weekend nog even zien dus mag morgen gezellig weer mn bloeddruk en urine laten controleren. Ik zie het wel!
    Manlief is inmiddels de laatste hand aan de nieuwe schutting aant leggen, eergisteren aan begonnen en nu staat hij bijna, dan nog even beitsen en dan issie klaar. Ik heb intussen speculaas in de oven staan dus jullie kunnen je voorstellen hoe ons huis nu ruikt, heerlijk...

9. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @maagzuur, bedankt voor de tips! De vla helpt, jeuj!! :D

@oefenweeën en echte, als je twijfelt kun je ook onder de douche gaan staan. Ik heb het vorige week gehad. Vaak nemen oefenweeën af en zetten echte juist door onder de douche. Bij mij nam het dus af ;)

@laatste loodjes, ik lees veel "geklaag". Logisch ook! We dragen allemaal een baby met ons mee. En dan kunnen veel mensen je proberen op te beuren met van die zinnetjes als "je weet waar je het voor doet" maar dat zijn dan echte dooddoeners.
    Hier gaat de ene dag ook beter dan de andere. Als ik energie heb, dan doe ik lekker wat klusjes in huis en ga ik erop uit en als ik een mindere dag heb, geef ik daar ook gewoon lekker aan toe. Beetje bankhangen en in bed een boek lezen :)
    Kop op meiden, nog eventjes! En we slepen elkaar er wel doorheen hoor;)

10. Weet je waar ik ook zo gek van word? Als ik mijn neus buiten de deur steek, staat er altijd wel iemand te wachten die wil weten hoe het gaat. Buren, buurtgenoten, vrienden van mijn moeder....

'Zo, de laatste loodjes he?'
    'Hoe lang moet je nou nog?'
    'Hoe voel je je?'

Ik weet dat ze het allemaal echt superlief en goed bedoelen, en als er niks gezegd zou worden voel je jezelf ook weer gekwetst of onzichtbaar, maar afentoe heb ik het er ff mee gehad. Ik ga mijn gevoel niet met iedereen delen, dus de laatste dagen ben ik dan vaak aan het liegen dat het zo goed gaat en dat ik me prima voel... Elke keer met een masker oplopen is zo vermoeiend :(

En ik mis mijn man ook heel erg. Hij vertrekt om 8 uur naar zijn werk en is pas rond 7 uur thuis en dan heb ik ook nog eens heel hoge verwachtingen dat ik me veel beter zal voelen vanaf het moment dat hij thuis is, maar dat gebeurt ook niet altijd, natuurlijk. Is ook niet eerlijk om mijn hele geluk van hem af te laten hangen...

11. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey meiden! Hier nog geen baby hoor!
    Lilotje serieus, inleiden die handel! Kan niet langer!
    Bolkje hier staat het janken me af en toe ook nader....maar we zitten nog niet op de 40 weken dus we hebben nog even te gaan hoewel ik ook liever heb dat hij zich vandaag aandiend ipv morgen...ben het ook echt zat. Gewone kwaaltjes niks ernstigs ( behalve die echt zere plek onder m'n borst die verdorie alleen maar erger wordt en waar je dus nog steeds niks van ziet....) maar m'n rug doet serieus pijn, hier in het huisje in Valkenburg ook geen bad waar ik in kan weken, alleen een laffe douche. Dus dat is het eerste wat ik doe als ik morgen thuiskom. Verder is het hier heerlijk, vandaag heeft iedereen gerodeld, kasteel bezocht etcetcetc ik heb Limburgse vlaai met thee in het zonnetje genuttigt dus heerlijk. Stiekem loop je toch te veel en hier ook nog eens heuveltje op...pffff . Geeft niks. Bloesempje bloeddruk idd hoog! Jeetje, nou ben benieuwd wat ze zeggen in het z'huis....
    Sterrenbeeld....ik geloof er niet zo in. Maar ik geloof in niks ( volgens vl gebrek aan fantasie) dus dat helpt ook niet hahaha.
    En wie is er nu bevallen? Ik snap er niks meer van!!

12. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Hallo Dames,

Jullie hebben lang niks van mij gehoord, ik heb heel wat mee gemaakt, ik zal hier mijn verhaal doen.

Ik heb op 20 september, toen ik net anderhalve dag weer in Uden was een hartinfarct gekregen. Ben met spoed naar Nijmegen gebracht, verschillende onderzoeken gehad. Ik heb een aangeboren hartafwijking, mijn linker en rechter kransslagaders lopen net andersom dan normaal. Mijn linker kransslagader had blijkbaar een zwakke plek, doordat mijn hart harder moest werken met de zwangerschap is er een scheur ontstaan. Maar omdat de kransslagaders anders lopen (normaal vertakt de linker, bij mij vertakt de rechter), kon ik niet gedotterd worden en kon er geen omleiding gemaakt worden, wel ik de afwijking mijn redding geweest. Zo'n raar idee, dat ik echt waar door het oog van de naald ben gegaan. Na de onderzoeken zijn de kinderen gehaald met keizersnede, de kinderen maakte het eigenlijk meteen goed. Vinny, onze jongen is als eerste geboren, hij woog 1709 gram. Roxy, ons meisje kwam 1 minuut later en woog 1870 gram. Roxy heeft een aantal uur aan de beademing gelegen. Mij hebben ze een aantal dagen in slaap gehouden. Ik heb iets meer als een week op de IC gelegen, daarna heb ik bijna 3 weken op de hartbewaking gelegen.
    Vorige week dinsdag heb ik een operatie ondergaan, ik heb een ICD implantaat gekregen, dat is een soort kastje dat onder mijn sleutelbeen zit, dat bewaakt mijn hartritme en mocht het nodig zijn als ik een stoornis krijg, dan geeft het een schokje, net als een AED.
    Verder zullen er nog onderzoeken gaan plaats vinden in Utrecht en zal ik op de harttransplantatielijst komen. Ben blij dat ik weer thuis ben. Ik krijg nu medicijnen, persoonlijke verzorging en fysiotherapie. Hopelijk ga ik hiermee vooruit, zodat ik zelf ook meer kan. De kinderen zijn in Uden in het ziekenhuis en doen het heel goed, ze zijn allebei al een kilo aangekomen. Als ze alles zelfstandig drinken dan mogen ze waarschijnlijk naar huis, nu krijgen ze nog een deel via de sonde.

Dit was wel ongeveer mijn hele verhaal, ik houd jullie op de hoogte hoe het gaat en ik houd jullie ook weer in de gaten hoe het met jullie gaat.

13. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Degenen die bevallen zijn hebben zich hier nog niet gemeld dus iedereen moet rustig afwachten tot ze dat doen ;)
    Ik moet zeggen dat ik me niet heel druk maak over die bloeddruk, vind het zelf wel iets meevallen. Ben uiteraard blij dat ze het in de gaten houden, laat het liever 10x teveel checken dan 1x te weinig!

14. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @bassdevilxs: jeetje wat een ontzettend heftig verhaal! Ben er helemaal stil van en weet niet goed wat ik moet zeggen! Heel veel sterkte, hopelijk kun je genieten van je kindjes, superfijn dat zij het goed doen!

15. Ik had in het november-topic ook al gereageerd op jouw verhaal, bassdevilxs. Ben er echt van geschrokken wat je is overkomen :( Zelfs mijn man zit ervan met een knoop in zijn buik, en ik ook.... :(

16. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Gefeliciteerd met de geboortes Bassdevil, maar wat heftig zeg :( Ik schrik er van. Ze zijn de 20ste dus ook gelijk gehaald?
    Hopelijk knap je snel op en kan je voor je dochter en zoon zorgen. Dikke knuffel!

17. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met Vinny en Roxy allereerst. Weet niet goed wat ik moet zeggen maar zal aan je denken. Ik hoop dat deze tijd ook een keer voorbij gaat en dat je een gezonde hart krijgt op een dag. Heel veel sterkte!

18. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Bassdevilxs, jeetje meid wat ontzettend heftig! Een baby (of 2) op de wereld zetten is al een heel emotioneel en heftig iets en als je dan ook nog eens zoiets erbij krijgt....
    Je hebt je baby's dus ook pas na een week gezien begrijp ik aangezien je een week in slaap gehouden bent?
    Nou ik hoop dat je het ergste gehad hebt en vanaf nu weer positief vooruit kunt kijken! Dat de baby's maar snel thuis mogen komen en dat jij jezelf steeds sterker gaat voelen zodat je meer kunt.
    Natuurlijk wel van harte gefeliciteerd met je tweeling!

19. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Bassdevil: mijn hemel wat een verhaal!! Echt heftig zeg! We zijn dus uiteindelijk bijna tegelijk bevallen.
    Fijn dat het nu allemaal iets beter lijkt te gaan, nu dus een heftig herstel voor jou.
    Fijn dat het met de kids zo goed gaat! Allebei al een kilo erbij!!! Ze groeien echt snel, zeg! Onze dame is nu 600 gram boven geboortegewicht.

Heel veel sterkte met je herstel en probeer wel te genieten van de momenten bij je kleintjes! Hoe moeilijk ook maar deze tijd komt niet meer terug.

20. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Bassdevil mijn hemel!!! Ik sta echt perplex! Wat ongelooflijk allemaal, en wat fijn dat je kids het goed doen en je zelf ook aan de betere hand bent....ik weet gewoon niet wat ik miet zeggen.... Sterkte wijfie, en natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van je tweeling. Wat zul jij en je man angstige momenten hebben gekend....ik denk aan je ! Dikke kus

Deel Deze Pagina