Ik zie dat ik nog steeds op de lijst sta, ondanks dat ik maar heel minimaal mee geschreven heb. Ik las al dat er een paar bevallen zijn. Hier alles nog rustig...
Veel te rustig, waar is iedereen? Hier wat harde buiken gehad vannacht voor het eerst, maar stelde niet veel voor..
Voor het eerst weer achter de laptop, dat typt toch stuk makkelijker als met telefoon. Heb sinds vannacht enorm veel last van mijn handen dus op telefoon is helemaal niks nu. Echt pijn in die knokkels, lang leve het vocht!! Ik hoop toch zo dat ik straks lekker leeg loop als de kleine er is!! Zo huppatee 15 kilo er af?? haha. Ik zie hier 12 kilo voorbij komen en echt waar maak je geen zorgen: ik ben het dubbele aangekomen en heb echt geen mega gekke dingen gedaan!! Fijne avond en misschien tot later!
Ja, dat vocht is lastig he! Kan alleen nog slippers aan en kan sochtends niets metn handen. Gelukkig worden mn handen wel beter gedurende de dag!
Ik zal ook maar weer eens van me laten horen. Ben ontzettend druk geweest met alles en nog steeds alles regelen en klaarmaken. Is zo spannend allemaal he.. Heb vanmiddag de slijmprop verloren maar wat wil dit zeggen volgens mij niet veel toch?
Hey meiden! Nou ook hier geen baby... Helaas! Dacht gisteren echt jajaja het gaat gebeuren, flinke rugweeen in de auto onderweg naar huis vanuit valkenburg eenmaal thuis niks meer aan de hand... Slecht geslapen weer vanwege de plek ( helaas werkt paracetamol niet) dus balen. Vandaag lekker naar mn paardjes geweest en de kids gingen nachtje logeren dus vl en ik net thuis van de japanner... Ik plof zowat haha. Nu lekker in bad en dan naar bed hopen dat ik cannacht wakker wordt dan niet van die stomme plek maar van weeen en dat ik gewoon fijn vannacht een gezonde zoon in mn armen kan houden.zonnig wat geweldig gefeliciteerd met je zoon ik ben jaloers hahaha fijne avond meisjes en op naar de volgende bevallingen! Xxx
Hier ook niet Heb wel het idee iiieeeetssje minder jeuk te hebben (klop het snel even af) dus ik duik nog even lekker in bed om bij te slapen!
Haha nu is iedereen echt aan het afwachten.. Hier ook nog niks maar verwacht ook nog niks, denk dat het toch nog wel een 2weken zal duren, jullie lopen dan ook wel iets voor op mij.
Hallo dames, Zo te lezen begint het voor velen wel spannend te worden nu. Hier was het gisteren even spannend, had de nacht ervoor haast niet geslapen door menstruatie achtige krampen en ook gisteren overdag had ik er last van. Maar sinds gisterenavond is het weer rustig. Afwachten dus maar weer. Verder hier net eindelijk het geboortekaartje definitief klaargemaakt. Was er al een tijdje mee bezig maar steeds niet helemaal tevreden... nu wel Hoe is het verder met de bevallen en niet bevallen dames? Hoop dat de bevallen mama's vooral aan het genieten zijn nu. En de niet bevallen mama's in spé nog even genieten van het leven in de buik. Of aan het bevallen zijn natuurlijk. Ben benieuwd wie de volgende is. Nou ik ga maar even stofzuigen en een wasje draaien en doe het daarna lekker rustig aan deze zondag. Tot snel. Groetjes, Delina
Vind het helemaal spannend voor jullie allemaal!! Lees iedere dag even mee hoor! Bij ons gaat het goed, onze dame is alweer een week thuis en ik ben alweer behoorlijk gewend. Alleen de nachten wennen nooit Het is ook even wennen met drie kids, moet mijn aandacht echt verdelen en dat is soms best lastig! Succes allemaal met de laatste loodjes en de bevalling!
Kan me helemaal voorstellen dat je moet wennen aan de vernieuwde samenstelling van je gezin. Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar, hoe gaan we dat toch allemaal doen straks. En hoe zal het zijn als je voortaan 24/7 zo'n kleintje in huis hebt. Die laat je niet even alleen thuis als je wat voor jezelf gaat doen. De komende 10 jaar zit dat er iig niet in!! En toch, de zorgen die ik me daarover maak (over dit nieuwe wezentje) en de moeilijke momenten die er ongetwijfeld zullen komen ben ik ook zoooooo benieuwd. Benieuwd naar dat nieuwe leventje dat hoe dan ook bijzonder is... Ik wacht geduldig (en soms iets minder geduldig) af. Op ons kleine meisje, wat zal ze ons toch allemaal brengen??
Hier vannacht de eerste serieuze voorweeën gehad. Vanaf vannacht half drie (oude tijd )tot een uur of vier vanmiddag. Amper geslapen ook daardoor. De rest van de dag wel veel harde buiken, maar die pijn in elk geval niet meer. Door slaapgebrek en de rest van bovenstaande vandaag echt een off-day. Ben er klaar mee en wil NU bevallen. Vind het alleen zo ondankbaar klinken want ik heb best lang op deze zwangerschap moeten wachten. Dus voel ik me daar weer schuldig over, wat ook weer niet bevorderlijk is voor mn stemming. Vanavond lekker tv kijken en niet te laat naar bed, hoop dat ik vannacht weer wat meer slaap kan pakken!
Dames, hier ook weer even snel een berichtje van deze mama @Bassdevilxs, gefeliciteerd met jullie tweeling en voor nu en straks vooral erg veel sterkte gewenst, ik werd stil van je verhaal.. heftig! Verder lijk je me nog steeds een erg positief persoon, ondanks wat je hebt meegemaakt in zo'n korte tijd. Het is niet niks voor je lichaam, dat zwanger zijn, en dan heb jij ook nog eens dit soort complicatie's (gehad).. @Delina, gecondoleerd met je vader, hopelijk kun je hier je ei een beetje kwijt, lijkt mij ontzettend zware tijd die hebt doorstaan en dadelijk nog door moet, wat je het liefst met je directe familie wilt delen.. Sterkte meid! @Januari, wat fijn dat jullie meid lekker thuis is nu! Genieten is dat hè @Life en Zonnig, gefeliciteerd! @Verder.. Ik heb toen ik nog in het ziekenhuis lag al een album aangemaakt waar ik foto's in wilde plaatsen, maar op de één of andere manier kon ik ze steeds niet uploaden. Als je onze spruit wil zien, graag even een vriendschapsverzoekje tegen me aangooien Volgens de vele verpleegkundigen, verloskundigen en gynaecologen heb ik een zware zwangerschap en een nog zwaardere bevalling gehad. Doordat ik dus van de zwangerschapsvergiftiging niets heb gemerkt, en enkel voor een controle van de bloeddruk naar het ziekenhuis ging (om vervolgens ingeleid te worden, een nacht goed te slapen door een pijnbestrijdings- en slaapmiddel, en de volgende dag binnen 9 uur te bevallen) is het toch wel gek dat je dan na ruim een week thuis komt met je man én zoon. Ik heb tijdens het begin van de bevalling meerdere black-outs gehad, waardoor pijnbestrijding (ruggeprik) verplicht werd. De bevalling is gestart met wee-opwekkers rond half 9 's ochtends, en totdat de ruggeprik zijn werk begon te doen rond een uur of 11 heb ik weinig meegekregen. Schijn niet meer geweten te hebben hoe te moeten puffen of überhaupt normaal te kunnen ademen tijdens een wee.. Ik hoop dat dit soort ellende jullie gespaard blijft, hoe dan ook, als je veel pijn hebt, dénkt het nog wel aan te kunnen, en je komt aan bij het laatste moment van pijnbestrijding.. ik zou zeggen, doe het maar wel, is zo'n gigantische opluchting (waarna ik dus ook mijn telefoon gepakt heb en op ZP heb geplaatst dat ik dus bézig ben met bevallen ) De hoogste gemeten bloeddruk heb ik van horen zeggen gehad van 110/160, klein beetje hoog maar Ik ben erg in een roes geweest die bewuste dag (de 18e) van pijn, pijnbestrijding en de bevalling + het bloedverlies (net geen liter verloren). Nouja, na de bevalling moest K.eanu in ieder geval de couveuse in. Hij was in ieder geval erg aan de "kleine" kant, slechts 2330 gram, 44 cm lang en geboren om 16:45 uur. Terwijl niemand dit had verwacht, hij werd met groeiecho's geschat op zo'n 2900 gram! Hij is vanwege de bloeddruk verlagende medicatie die ik kreeg toegediend, voor extra controle naar de Neonatologie (kinder-)afdeling gegaan en direct de couveuse in. Gelukkig heeft hij daar maar 2 dagen gelegen. Ook is hij geboren met een hand naast zijn hoofd, precies zoals hij al op vele echo's te zien was, beetje jammer, anders was ik niet uitgescheurd (en gelukkig alleen van binnen, maar dat maakt het niet minder pijnlijk ) Afgelopen maandag kwam hij bij mij op de kamer te liggen, heerlijk, ondanks de gebroken nachten Vervolgens was zijn lever nog niet goed aan het werk, waardoor hij wat geel begon te zien, daarvoor heeft hij nog onder de lamp gelegen, gelukkig wederom bij mij op de kraamkamer. Vanwege het feit dat ik 950 ml bloed ben verloren, was ik erg vermoeid, en ben ik zelfs 2 keer flauw gevallen. Één keer na het douchen en één keer na het opstaan vanaf het toilet. Manlief is ook alle dagen bij mij op de kamer verbleven, en heeft gelukkig veel met onze zoon kunnen doen doordat hij deze afgelopen week vrij heeft gekregen van zijn werk, omdat ik mijn lichaam niet vertrouwde als ik op zou staan om zoonlief te verschonen of in bad te doen, ik zag al sterretjes als ik alleen nog maar met mn voeten langs het bed bungelde Inmiddels zijn wij weer thuis sinds afgelopen donderdag, en zitten de kraamhulp-dagen er sinds vandaag op. Wat is het toch heerlijk om het huis voor jezelf te hebben nadat je alles 'geleerd' hebt wat je doen moet, verschonen, in bad, voeden, etc. Morgen nog maar even met een lactactiedeskundige contact opnemen.. mijn borstvoeding blijft steken bij de 50cc, en zoonlief mag inmiddels tussen de 60 á 70cc qua voeding binnenkrijgen. Bovendien omdat hij zo klein was, had hij de kracht niet om zelf aan de borst te gaan, dus ben ik braaf zo om en nabij iedere 3 uur aan het kolven, gaat prima, maar heb hem liever aan de borst, heb je gelijk een heerlijk kroel en knuffel moment dus hopelijk komt dat nog wat beter op gang! Voor nu, ga ik even gauw een kolf-moment aanslingeren, en dan lekker naar bed na de voeding, en dan kan manlief om half 12 de volgende voeding nog mooi doen en kan ik lekker blijven slapen Succes nog dames, de laatste loodjes zijn het zwaarst, maar ze zijn het waard! PS: ik heb niets geen buik meer, mn benen en voeten zijn normaal, en ik draag mn oude broeken alweer!
Dacht ik gisteren vruchtwater te verliezen dus samen met ml naar de eerste hulp van mijn ziekenhuis. Het is een ziekenhuis wat alleen gericht is op gynaecologie en vroeggeborenen. Er zijn daar dan ook 24 uur twee gyneacologen en een kinderarts dienst aan het draaien. CTG, urinetest, echo en inwendig onderzoek gehad maar vond het erg teleurstellend. 39 weken + 4 dagen, baarmoedermond gesloten en wat ik verloor was veel afscheiding. Wat als het echt uitloopt en ik niet normaal kan bevallen? Een inleiding wat mislukt?
@mamamama, je moet je daar echt niet druk om maken, bij iedereen komt ie er uit dus ook bij jou het kan alleen soms wat langer duren, misschie beval je pas met 42 weken. Ze zeggen ook vaak dat het bij de 1e langer duurt dat je begint met bevallen de meeste gaan over de 40weken. Dus geduldig afwachten, al is dat heel moeilijk @hier nog alles rustig, vind het ook niet zo erg want E lijkt in een keer een heel gebit te krijgen dus is wat ziekjes, hangerig dus die vraagt nu al even alle aandacht en die kan ik haar nu nog lekker even geven. Verder komt mijn moeder zo even mee boodschappen doen en de badkamer poetsen verder rustig dagje.
@Wausmop, jeetje wat heftig zeg! Fijn dat je nu weer thuis bent. Hoop dat je je snel weer helemaal de oude voelt! @Mamamama, komt echt goed! Die baby gaat er binnen nu en 2 weken ergens uit komen @hier, alles rustig.... Wel sinds een paar dagen beetje "grieperig" gevoel. Misselijk bij opstaan, beetje hoofdpijn en buikpijn. Maar dit schijnt erbij te kunnen horen. We wachten dus wederom geduldig af
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 30-10 : (2) Tessa321 (32) 1e (BV-TB) Itsme (31) 2e (BV-ZH) 1 : 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 3 : (1) Vegas (33) 1e (BV-ZH) 4 : (3) Bolkje (27) 1e (BV/FV-TB) Isade (29) 1e (BV-TB) Newbeeb (31) 2e (BV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Lilian79 (..) 3e (BV-TB) Appelgebakje (25) 1e (BV-TB) Mamasuuzje (25) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (4) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (2) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) Jv23 (24) 1e (FV-ZH) 10 : (1) Linnepin86 (27) 1e (BV-TB) 11 : (2) Lilotje (27) 1e (BV-ZH) Delina (28) 2e (BV-ZH) 12 : (4) 1e & 2e (FV-ZH) Lijsterbes (20) 1e (BV-ZH) Mezmerized (28) 1e (BV-TB) Margha (33) 1e (BV-ZH) Bloesempje (26) 1e (BV-ZH) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis Bevallen ??-09-2013 (1) IamSTERRE, 27 jaar, bevallen van een ZOON 20-09-2013 (2) Bassdevilxs, 26 jaar, bevallen van V.INNY en R.OXY 21-09-2013 (1) Januari2010, 29 jaar, bevallen van een DOCHTER 10-10-2013 (2) Mama Mars, 26 jaar, bevallen van J.ILL D.OUTZEN en J.OY M.ICHEL 18-10-2013 (1) Wausmop, 28 jaar, bevallen van K.EANU 22-10-2013 (2) Life, 19 jaar, bevallen van D.ELANO J.AIMY Zonnig25, 26 jaar, bevallen van L.EN Totaal aantal baby's: 41 Jongens: 16 Meisjes: 14 Niet wetend/zeggend: 11 **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Afsprakenlijst: 29 oktober Mamasuuzje Controle verloskundige Appelgebakje Controle verloskundige 31 oktober Linnepin86 Controle verloskundige & echo 1 november Bolkje Controle verloskundige 4 november Mamasuuzje Controle verloskundige Wil je een wijziging doorgeven? Vermeld dat dan even in kleur of dikgedrukt dan zal ik het aanpassen.