1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    @ wausmop: heftig verhaal maar wat fijn dat het met jullie mannetje goed gaat en jullie lekker thuis zijn!

@ mamamama: volgens mijn vk zegt het allemaal niet veel. Bij mij was alles al week en ruim een cm ontsluiting maar dan nog kan het weken duren, en ze zei dat als alles nog dicht was je net zo goed morgen kan bevallen! Je kan het gewoon (helaas) niet weten can te voren!

@ hier: jeuk, jeuk, jeuk. Verder weinig te melden. Gister naar de ikea geweest, dat viel best tegen. Werd steeds duizelig en het voelt tussen mn benen echt alsof er al een hoofdje uit hangt ofzo. Ben ik de enige die dat heeft? Echt een beurs gevoel! Wel nog wat laatste dingetjes gekocht om het huis helemaal af te maken, mn man heeft enorme nesteldrang ofzo. Moesten ineens dimmers op de lampen beneden, en een nieuw stopcontact op de slaapkamer en dat soort nutteloze dingen. Heb ook nog een nieuwe set beddengoed gekocht voor ons eigen bed zodat de slaapkamer er weer wat leuker uitziet. Viel me trouwens op dat er veel zwangere vrouwen liepen haha! Maar dat zal wel komen omdat ik er meer op let.

Verder vandaag precies 38 weken, loop een beetje achter op veel van jullie. Moet ook maar niet te hard verwachten dat ik al ga bevallen, het kan dus ook nog 4 weken duren( oh help!).
    Woensdag naar de vk en dan word ik gestript, wel spannend hoor! Straks werkt het wel (meestal niet helaas). Ben ook wel bang dat het niet heel prettig gaat zijn. Maar ach, proberen kan altijd. Wil inleiden liefst vermijden aangezien de jeuk verder geen kwaad kan voor de baby!

Hoe gaat het verder met iedereen? Wel dagelijks ff melden hoor! Anders zit ik maar te bedenken dat jullie aan het bevallen zijn!!

2. Hier nog niet aan het bevallen ;)

ben gister met mijn man naar de bieb geweest, was echt even een uitstapje voor me :p Had wel echt pijn ook in mijn bekken / schaambot, dus ik herken dat gevoel wel (een beetje, tenminste).

die frambozenbladthee helpt hier dus voor geen meter verder :p Maargoed, ik blijf het proberen.

Verder dood ik vooral de tijd met boeken en het kijken van ru pauls dragrace, een soort next top model, alleen dan met travestieten... echt hilarisch afentoe, maar mijn man wordt er helemaal gek van :p

3. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms vergeet ik het gewoon een beetje. Dat over twee weekjes max. onze baby echt wel geboren zal worden. Ben alleen zo bang dat er wat mis kan gaan. Zo kreeg ik gisteren nog te horen er niet lang mee te lopen aangezien de baby poept in het vruchtwater en dit slecht is. Of dat een ander met 38 weken er achter kwam dat de navelstreng om de nek zat. Of dat inleiden niet goed is voor de hartslag van de baby en hierdoor alsnog gekozen kan worden voor een spoedkeizersnede.

Wil jullie ook niet bang maken eigenlijk met deze onzin. Want als ik terug lees nu is het toch wel allemaal het ergste van het ergste. Waarom zou het niet goed gaan? En hebben wij straks ook een gezonde babymeisje thuis?

Wel fijn om te lezen dat we allemaal ongeduldig zijn en niet kunnen wachten op de komst van de baby. Hoe zal het zijn straks in huis? Wat zal het ons allemaal brengen? :)

4. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    @ bolkje: hier ook elke dag aan de thee haha, ach het kan iig geen kwaad en ik vind het lekkere thee! :)

@ mamamama: herkenbaar hoor, er kan ook van alles mis gaan. Maar de meeste keren gaat alles goed en je kan je voorbereiden wat je wil maar je weet toch niet hoe het gaat lopen. Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal zijn als ons meisje er is. Kijk steeds in het opgemaakte wiegje en vraag me dan af hoe het eruit ziet als ze daar straks in ligt. Vind het zo spannend!!

5. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    @Mamamama, mss dat niet iedereen het met me eens is, maar ik denk dat ik toch wel het heftigste verhaal heb meegemaakt. Een hartinfarct krijgen tijdens de zwangerschap komt heel weinig voor 6 op de 200.000 zwangerschappen en ik heb net die pech gehad.
    Er kan altijd iets mis gaan, maar het gaat vaker gewoon goed, houd je daar aan vast. Meiden allemaal succes met jullie laatste loodjes, hopelijk voor iedereen een spoedige bevalling en een gezond mooi kindje!! :);)

Hier krijgen de kleintjes nu een ijzerdrankje, omdat hun HB wat aan de lage kant is en Roxy is waarschijnlijk daardoor vermoeid en drinkt wat slechter dan Vinny, zij krijgt dan ook nog bijvoeding via de sonde. Hopelijk mogen ze binnenkort allebei mee naar huis.

6. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Jeetje, wat een verhalen allemaal weer!
    Heb helaas niet alles kunnen onthouden, maar allereerst
    @ bassdevilxs, whow allemachtig wat een verhaal!
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling!
    Ik hoop voor je dat ze beide snel mee naar huis mogen!
    Ik wil je ook nog heel veel sterkte wensen en een voorspoedig herstel.
    @ Life en Zonnig, jullie ook van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes!
    @ Mamamama, probeer je niet te druk te maken! De meeste bevallingen verlopen voorspoedig. Je weet nooit hoe het gaat lopen, maar de ergste horrorverhalen hebben we inmiddels al wel voorbij zien komen..

Het is al een paar dagen rustig met de bevallingen.. Volgens mij kunnen de meeste niet wachten totdat hun baby'tje er is.
    Hier gaat alles nog steeds prima eigenlijk. Wat kleine pijntjes en zo nu en dan felle steken en krampen maar dan houd het wel op.
    Vandaag gezellig met moeders naar de Ikea geweest en morgen nog lunchen met een vriendin. Vermaak me eigenlijk heel prima. Heb voor volgende week nog een heerlijke gezichtsbehandeling gepland staan, dus ben benieuwd of we dat nog gaan halen. Eerst donderdag maar eens kijken of ons ventje eindelijk ingedaald is.
    Verder bij de Ikea vandaag een waterdichte molton gekocht, ik werd gek van het gekraak van de matrasbeschermer uit het kraampakket dus ga deze zo maar eens op bed leggen, dan zijn we er wel klaar voor.

Nou dames, succes met wachten allemaal en alle mama's geniet van jullie gezinnetje!

7. Ik vind het ook superlekker, en ik weet niet of het daarvan komt, maar sinds ik die thee drink heb ik echt stukken minder last van maagzuur :D

8. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey meiden!
    Vandaag bij de verloskundige geweest alles weer keurig, bloeddruk 100/60 dus een zonnetje, kleine mannetje doet het geweldig dus dat is óók fijn.heb aangegeven dat ik echt er wel een beetje doorheen zit door het slechte slapen en de pijn onder mijn borst en nu dus in m'n rechterheup omdat ik alleen op rechts kan liggen en m'n rug wel zo een allemachtige pijn doet dat ik gewoon niet weet hoe ik moet zitten. Dus ze wilde me meteen strippen maar met als gevaar dat ik vandaag en morgen helemaal niet slaap van de voorweeen maar geen baby als gevolg... Dus volgende week wordt ik gestript en als dat niet werkt meteen door naar gynaecoloog om in te leiden.... Dus er gebeurt waarschijnlijk wat volgende week....

9. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Spannend dus lilian!! dat strippen eerder meegemaakt?? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze er precies mee bedoelen, ik maak er altijd mijn eigen voorstelling van maar bedacht me net dat ik eigenlijk helemaal niet weet wat ze dan doen!!

10. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Isade, strippen is zeg maar " loswoelen" ....als je baarmoeder mond verweekt is kan het gedaan worden. Ze " treiteren" in feite je baarmoeder zodat deze hierop gaat reageren en weeën gaat maken. En het dus gaat beginnen. Als je bent gestript ( niet prettig overigens) moet je binnen 24 uur een soort van resultaat hebben anders heeft het niet gewerkt....het was bij mijn dochters allebei de truc om de bevalling op gang te helpen dus ik ga er maar weer voor....het is wel een vervelend gevoel dat wel.... Maar ja als je al een dag of 10 zo beroerd slaapt van pijn maakt dat ook niet meer uit.... Hahahahahaa

11. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het geruststellen..

12. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Het zal vast niet de laatste pijn rondom de bevalling zijn ;) !! Haha.
    Dus dan was mijn voorstelling bij strippen best aardig!
    Ik ben benieuwd of ons kleintje ook zo lang op zich laat wachten dat het tot strippen komt!

Balen dat je zo slecht slaapt, en veel pijn hebt. Dat van mij is niet vergelijkbaar met jou maar begin nou veel last te krijgen van vocht, doet ook echt pijn in mn vingers. Heb ook regelmatig dat ze mn zenuw afknelt en je ineens zon gevoelloos been hebt en ik moet echt meerdere malen per nacht omdraaien van kant omdat mn heup dan pijn doet. Gelukkig pak ik nog wel wat uurtjes slaap dus heb het nog niet onhoudbaar tot op dit moment dan!
    Had je niet liever gehad dat ze nu toch al deden strippen dan? Als slapen toch al niet zo goed lukt nu... fijn dat ze volgende week iig meteen door gaan zetten met inleiden, hopen dat je stoere bink zichzelf gauw meld!!

13. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Lilian, hier hetzelfde, word woensdag gestript. Het lijkt me ook geen prettig gevoel maar hoop zo erg dat het gaat werken! Maar volgens mij is het bij mij nog erg vroeg en heeft het dan meestal niet zoveel succes.

Vandaag ook echt weer een klote dag, kan de hele dag wel janken. De ene keer denk ik dat ik het gewoon wel vol moet houden, en het andere moment trek ik het echt niet meer en denk ik, dan maar inleiden. Maar ik ben zo bang voor een 3 dagen durende horror bevalling. Maar ik hou het ook niet meer lang vol zonder slaap zo. Pfff ik voel me echt een aansteller, ik weet niet of dit nou gewoon erbij hoort allemaal of dat die jeuk toch wel extreem is. Ik kijk gewoon zo uit naar de dag dat mn huid weer rustig voelt en ik gewoon even ontspannen kan zitten/liggen.. :(

14. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    @ Lilian: Als de eerste keer niks/niet genoeg doet, doen ze dan na 2 dagen weer opnieuw? Bij de verloskundige hier doen ze dat wel (eens) namelijk.

Hier gaat 't op zich prima nog. Ene dag rugpijn, dan weer meer moe en met slapen is omdraaien nooit grappig. Eigenlijk is dat het wel.
    Oja, die dikke buik zit gewoon echt in de weg. Ik wil lekker tegen mijn man aan kunnen kruipen zonder moeilijk te doen.

Edit:
    @ Lilotje: De jeuk klinkt wel echt heel heftig hoor, als je jezelf open haalt. Wat je ook besluit is het zeer zeker geen aanstellen. Knuffel!!

15. O meiden, ik was net echt zo geschrokken!!

Ik ging zitten en ik kreeg echt opeens een enorme pijnscheut door mijn buik en borstbeen. Denk nu achteraf dat het mijn buikspieren zijn geweest, maar ik durf me nu haast niet meer te bewegen zeg, zo een eng gevoel was het.... Herkent iemand het??

16. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Spannend Lilian en Lilotje! Ik hoop voor jullie beide dat het helpt en jullie snel jullie kleine in de armen kunnen houden.
    Lijkt me niet echt heel prettig dat strippen.. Maar als het helpt en je helemaal klaar bent met de zwangerschap dan kan ik me voorstellen dat je blij bent dat ze een poging gaan doen.

@ Lilotje, je bent echt geen aansteller hoor! Verschrikkelijk lijkt me dat die jeuk! Iets jeuk hoort er wel bij geloof ik, maar dat je zo'n erge jeuk hebt dat je jezelf open krant is niet normaal. Zo kun je nooit uitgerust aan je bevalling beginnen.. Wat een ellende! Sterkte hoor! Hopen dat de kleine zich heel snel uit zichzelf meldt.
    @ Appelgebakje, hier strippen ze vaak ook een paar dagen later weer als de eerste keer niet geholpen heeft.
    Lijkt me ook heerlijk om weer fatsoenlijk tegen m'n man aan te kunnen kruipen
    @ Bolkje, de pijn herken ik niet, maar kan me voorstellen dat je schrikt! Waarschijnlijk is het niets ernstigs, maar toch maar even rustig aan doen!

17. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Isade, dat strippen is serieus vervelend maar staat totaal niet in vergelijking met een bevalling hahahhaa wil je niet bang maken hoor echt niet verr van...is ook een ander soort pijn...bevallingspijn is een doffe pijn die je doet denken aan menstruatiepijn zo'n soort pijn strippen is scherper, gemeen...maar van korte duur....en serieus al knippen ze een davidster in m'n buik ik vind het prima als m'n kleine moppie maar gezond ter wereld komt.
    Lilotje jij Hebt serieus niets om je ook maar enigszins schuldig of wat dan ook over te voelen...wat jij hebt is hel! Men zegt vaak jeuk is erger dan pijn en dat geloof ik echt! Horrorverhalen over dagenlange bevallingen naast je neerleggen. Ik hoop echt dat het strippen gaat werken.... Bij mijn dochters hebben ze me gestript, toen het advies gegeven om lang onder een warme douche te gaan en een rood wijntje te drinken baat het niet schaadt het niet....ben je lekker schoon en je hebt een wijntje gehad hahaha .... Ik ben bij allebei de volgende dag bevallen dus hou moed.
    Mamamama haal je geen enge dingen in je hoofd. Heb vertrouwen in je zelf..... En je eigen lijf....
    Komt echt goed!
    Bolkje kan idd je buikspieren zijn, effe rustig aan!
    De pijn die ik dus heb denkt de verloskundige dat de aanhechting van mijn buikspieren aan mijn boog van m'n ribben onder te grote druk staat en langzaam scheurt....lekker !

18. Klinkt eng, Lilian.... Is dat iets dat vanzelf weer geneest of is het inderdaad ook iets ernstigs??

19. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Pijnlijk, niet ernstig....gaat wel weer over alleen duurt dat ff....niks aan te doen!

20. Gelukkig dat het wel weer overgaat! Dat iets scheurt klinkt best wel heftig, namelijk!!

Hier vannacht echt slecht geslapen, tot 3 uur wakker gelegen. En nu dus weer wakker, want ik wilde gewoon even samen met mijn man ontbijten vanmorgen... Misschien geen slimme beslissing, maar anders mis ik hem zo de hele dag :)

Normaal gesproken staan we pas om 7 uur op, maar nu de wintertijd is ingegaan probeert hij dan om 6:15 op te staan; dat voelt toch als 7:15 (nu nog). 's Avonds proberen we dan ook wat eerder te gaan slapen... Netto levert het in tijd dus eigenlijk niks op, maar ik ben gewoon happy als hij om 5 uur al belt dat ie bij de bus staat.... Dan heb ik het gevoel dat ie lekker vroeg thuis is. Gek he, hoe ik me laat foppen eigenlijk? :p

Verder.... Misschien vanmiddag even naar de Intratuin met mijn vader. Als hij wil. ;) Ik wil heel graag de kerstdorpjes bij de Intratuin zien. Normaal maken we daar echt een uitstapje van met mijn ouders erbij, maar dit jaar zou ik met mijn zusje en moeder naar zo'n speciale ladies night gaan... Alleen is dat op 20 november, dus of ik dat nog red?? Als ik vannacht zou zijn bevallen had ik gezegd; we proberen het gewoon (je moet van tevoren een kaartje kopen)... Maar nu vind ik het echt te kortdag worden voor de bevalling om erop te gokken dat ik met die ladies night alweer herstelt ben van de bevalling. Maarja, dan blijft het gevoel dat ik toch wel heel graag even de huisjes wil zien... :p Ik ben nogal christmaholic ;)

Heb ook al een supertof cadeau voor mijn man gekozen voor de kerst. Sterker nog: wordt vandaag bezorgd :D Ik hoop dat ik het zo lang voor me kan houden wat het is.... hij heeft al zo vaak 'gezeurd' dat ie graag een uitbreidingsset wil hebben voor een spel dat wij regelmatig spelen.... Nu heb ik dus een doos gekocht met het originele spel erin en álle uitbreidingssets :p Ook een beetje voor mijn eigen gemak, want ik kon niet kiezen welke ik dacht dat hij het leukste zou vinden :D

Ben echt benieuwd hoe hij gaat reageren :)

Haha, ik lijk wel zo'n spraakwaterval vandaag.... maar had ik ff zin in ;)

Deel Deze Pagina