1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afgelopen nacht zijn de weeën begonnen en ik heb inmiddels een geweldige thuisbevalling achter de rug. De eerste 9 centimeter ontsluiting heb ik als heel licht ervaren eigenlijk; het was heel goed weg te zuchten in elk geval. De laatste centimeter was echter wel heel erg zwaar; omdat ik elke keer als ik op het toilet ging zitten erg zware weeën kreeg, kreeg ik mijn blaas niet leeg. Hierdoor leek de ontsluiting te stagneren en zei de verloskundige: we proberen het nog een half uurtje, en anders ga ik je toch naar het ziekenhuis doorsturen.

Uiteindelijk heb ik een katheter gekregen en vanaf dat moment was het even heel heftig. Opeens zette de laatste centimeter wél door en kreeg ik al heel snel persweeën. Dit gevoel herkende ik niet als persweeën; ik zat echt te wachten op dat poepgevoel. En daardoor ik dacht dus dat ik er nog niet was en durfde eigenlijk niet meer verder te gaan. Ik heb echt gegild tijdens de eerste perswee en gezegd dat ze me maar met de ambulance moesten ophalen en direct een ruggenprik mee moesten nemen zodat ze me al in de ambulance konden verdoven. Beetje een smetje op de rest van de bevalling, want ik was echt extreem kalm (staat zelfs in mijn kraamboek: de verloskundige die mij de eerste 9 cm heeft begeleid had opgeschreven wat haar het meest was bijgebleven 'de rust van je moeder en het geklets van je vader' )

Maargoed, ik mocht dus persen. Na 5 persweeën is die kleine al geboren. Ze zeggen dat dit in totaal 25 minuten heeft geduurd, maar daar geloof ik dus echt niks van... Voor mijn gevoel was het uiteindelijk in 5 minuten gepiept.... Maar ik schijn tussen de weeën nog soort van geslapen te hebben...

Kortom: echt een superrelaxte thuisbevalling gehad die in totaal nog geen 8 uur heeft geduurd! Zowel Sander als ik voelen ons enorm gezegend met ons prachtige zoontje (dat voorop!) en ook met de geweldige manier waarop we hem op de wereld hebben mogen zetten.

:D :D

2. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Bolkje: super goed gedaan!! Gefeliciteerd met jullie zoon!! Nu lekker genieten! Hoe heet hij en wat is zijn gewicht?

3. Tobias Johannes.... en hij weegt 3360 gram :)

4. januari2010

Mooie naam!! En prima gewicht. Het lijkt me een super mooie ervaring om thuis te bevallen!

5. was het ook! Vond het echt fijn dat ik niet naar het ziekenhuis hoefde.

ben trouwens wel gehecht, dat vond ik eignelijk nog het meest erge van de hele bevalling.... Dat moment dat je denkt dat je klaar bent en dat je dan nog een kwartier met je benen wijd moet om je te laten hechten Bluh :(

6. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Jeeeeeejjjjj bolkje! Gefeliciteerd ! Goed gedaan wijfie! Chapeau!supernamen heb je voor je mannetje, en top op gewicht! O geniet ervan! Heerlijk dit!

7. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Jaaa gefeliciteerd!! Wat fijn dat het zo goed gegaan is! Geweldig.. Nu heerlijk genieten :)

8. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Hoop dat ik ook snel mag!

9. januari2010

Tja dat hechten hoort er helaas (vaak) ook bij. Ik heb 'geluk' met die mini kindjes, alleen bij de eerste een paar steekjes.

10. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Wow ik moest echt veel terug lezen van vandaag.
    Iedereen die bevallen is gefeliciteerd, geniet van jullie kindje.

Verder las ik bij iedereen wat gerommel maar zet het nog niet echt door. Hier nog weinig van dag alles. De kleine is juist super actief. Wij denken zelf ook dat ie pas over een week komt dus heb nog even..

Zo lekker mijn pyjama aan doen en dan filmpje kijken met een bak ijs :D had besloten dat ik mezelf maar eens ga verwennen

11. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland

Heerlijk, geniet van je avond! Ik ben net ff snel nog naar de Mac gereden voor een mc flurry.. En ik me maar afvragen waar die 19 kg extra toch vandaan komt :)
    Hier ook nog een heel druk kindje hoor.. Alleen daarbij ook nog veel harde buiken.. Verder verwacht ik ook niet dat ie snel komt. We zullen wel zien!

12. mamasuuzje

mamasuuzje Actief lid

1 jul 2013
    114
    0
    0
    Reisagente
    Leimuiden
    Gefeliciteerd bolkje!!

13. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bolkje wat leuk dat jij bent bevallen!! Gefeliciteerd met jullie zoon. Was erg benieuwd aangezien je veel schrijft dus het leefde toch wel wat bij mij. Mooie naam ook :)

Hier beweegt baby de afgelopen 24u wat minder dus even voor de zekerheid langs mijn ziekenhuis. Gelukkig is alles oke maar heb helaas nog geen ontsluiting. Moet vanaf nu nog vaker langskomen ter controle en anders nog max 10 dagen voor een inleiding.

14. Delina

Delina Lid

11 nov 2012
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Bolkje! Goed gedaan!
    Nu lekker genieten met je mannen ;)

Liefs,
    Delina

15. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Jeej Bolkje, super! Gefeliciteerd met jullie zoontje! Superleuke naam. Fijn dat het zo goed ging, nu lekker genieten!!!

16. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hmmm ik weet niet meer of ik het hier al gemeld heb, maar wij hebben een DOCHTER!!!

Ik zie op de lijst niet staan dat mijn zwangerschap beëindigd is, dus ik zal wel heel erg gedacht hebben dat ik het getypt heb...

24 oktober is onze Fleur geboren met 39w1d. 's Nachts om 4 uur begonnen de weeën (bleek achteraf, ik dacht gewoon wat krampjes) om 4.20 braken de vliezen (ik dacht, shit nu word ik toch niet op het laatste moment incontinent!!) en om 9uur had ik al volledige ontsluiting. Ik vond het niet zo leuk, continu heftige weeën, maar ja, het schoot wel lekker op. Helaas bleven de persweeen uit, de gewone bleven wel aan helaas en dus mochten we de auto in op weg naar het ziekenhuis. Daar aan het infuus en om iets over 13u is ze geboren. 3500gram en 50 cm schoon aan de haak.

Alles gaat goed op vreselijk veel buikkrampjes bij Fleur na. Ook mijn bijna totaal ruptuur is niet prettig, maar ik vind haar krampjes erger om aan te zien. Sinds een paar dagen zijn we aan de Infacol, hiermee zijn de krampjes wel wat minder geworden, het zou alleen nog wel iets minder mogen van mij. Dus als iemand nog tips heeft?! Voor de infacol huilde ze soms 2,5uur ontroostbaar achter elkaar door. Dan leek het net of ze een weeënstorm had.

Ook heeft ze 3 keer laten zien dat ze bijna stikte, onduidelijk waarom. Op advies van de VK 1 theelepeltje appelsap gegeven wat er na 30 seconden uitkwam met wat slijm, dus er zat haar wat in de weg (misschien een tip voor iemand die hetzelfde meemaakt)

Verder heb ik weinig nieuws, ben ontzettend aan het bijkomen van de bevalling en de huilnachten. Ook die kraamtranen zijn niet aan mij voorbij gegaan, gelukkig niet de hele dag, alleen 's avonds als het begon te schemeren.

Binnenkort ga ik alle berichten vanaf 24 oktober lezen, heb geen idee wat er allemaal gebeurd is hier. Hoop alleen maar goed nieuws!

Ik ga weer van onze kleine meid genieten!

17. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Gefeliciteerd Tessa! Lijkt me idd niet makkelijk als je je kleintje zoveel pijn ziet hebben :( En dat bijna stikken lijkt me helemaal afschuwelijk! Ik hoop dat alles snel rustiger wordt voor jullie allebei en dat je genoeg momenten vindt om te kunnen genieten!

18. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Tessa gefeliciteerd met jullie dochter, mooie naam. Is zielig he die krampjes, kan je helaas geen tips geven. Heeft ze wel goede ontlasting anders een lepeltje olijfolie door de fles of voor de borstvoeding wil wel ooit helpen.

19. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hmm de bak ijs is hier al op, zat een stuk minder in dan ik dacht ;) nou ik stond vanmorgen op de weegschaal en er is nog maar8 kilo bij dus vond dat ik het wel verdient had. Nu staren de pepernoten mij aan van ik ben ook erg lekker ;)

20. januari2010

Tessa: gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje! We hebben dezelfde naam uitgezocht :) super leuk.
    Krampjes zijn echt vreselijk, he! Maar jou bijna totaal ruptuur is ook niet niks! Geniet lekker van je meisje!

Gek idee dat ons meisje al 6 wkn is en minder weegt dan de andere kindjes bij de geboorte!

Deel Deze Pagina