Lilian: mooi foto! Prachtig mannetje! Fijn dat de bevalling weer achter de rug is. Zijn jullie compleet met drie kids? Lijsterbes: van harte met jullie zoon!! Mamamars: geweldige foto!!
Even snel een update van hier! Vant weekend werd ik steeds iets beroerder, hoofdpijn, last van mn buik enz. Mini werd ook erg rustig, niet fijn. Maandag naar de vk voor bloeddruk en urine, urine was schoon en onderdruk 90, maar omdat Mini zo rustig was moest ik toch naart zkh voor ctg. Die was op zich goed, bloeddruk daar 95 dus moest de volgende dag terug. Gisterenmiddag dus weer, Mini was op de ctg in eerste instantie te rustig dus moest langer blijven liggen. Had veel harde buiken, ook vrij regelmatig. Ondertussen gingen ze mn bloeddruk weer meten en de onderdruk was 120. Daar waren ze niet zo blij mee zullen we maar zeggen. Na de ctg was het wel wat gedaan naar 110 en later 105. Bloed en urine nog steeds prima, maar ik mocht niet naar huis. 's Avonds was mn bloeddruk 95 dus alweer wat beter. Kreeg dus geen medicatie (was eerst wel het plan). Manlief en ik moesten maar gewoon proberen te slapen (prima geregeld, tweepersoonskamer met alles erop en eraan). Vanochtend was mn onderdruk nog steeds rond de 90/95 dus ze zijn redelijk tevreden. Weer ctg gehad en die was ook goed. Omdat de bloeddruk volgens hen sowieso niet gaat dalen gaan ze toch inleiden. Morgen krijg ik als het goed is 3x een tabletje om van 1 cm ontsluiting nu naar 2 cm te gaan. Als dat in 1 dag lukt gaan ze vrijdag mn vliezen breken en ga ik dus vrijdag bevallen. Kan ook allemaal 1 of 2 dagen langer duren. We zien het morgen wel, voor nu moet ik me heel rustig houden en afwachten!
Mamamars wat een mooie kindjes!! En dat haarbandje.. Bijzonder dat ze zo ook samen jouw buik hebben gedeeld. Dat het past he..
♥ 1 t/m 15 November Mama's 2013 ♥ 2 : (2) Mamamama (24) 1e (BV-ZH) Jusi (30) 2e (FV-ZH) 5 : (4) Meis85 (27) 3e (FV-TB/ZH) Mamasuuzje (25) 1e (BV-ZH) 6 : (2) Kitty17 (..) 1e (BV-ZH) Jaydee (23) 1e (BV/FV-TB/ZH) 7 : (2) Hopefulness (26) 1e (BV-ZH) Ceilo (32) 3e (FV-ZH) 8 : (2) 2debaby (30) 2e (BV-ZH) Oehoe (27) 1e (?BV-ZH) 9 : (2) Kimmy80 (32) 2e (BV-TB) Jv23 (24) 1e (FV-ZH) 10 : (1) Linnepin86 (27) 1e (BV-TB) 11 : (2) Delina (28) 2e (BV-ZH) 12 : (3) Mezmerized (28) 1e (BV-TB) Margha (33) 1e (BV-ZH) Bloesempje (26) 1e (BV-ZH) 13 : (2) Lenatje (24) 2e (BV-ZH) Mellietje24 (25) 1e (FV-ZH) 14 : (1) Taco (25) 2e (FV-TB) 15 : (1) Mama0902 (..) 1e (?-?) 16 : (1) Marsim (31) 2e (FV-ZH) BV = borstvoeding FV = flesvoeding TB = thuisbevalling ZH = ziekenhuis Bevallen ??-09-2013 (1) IamSTERRE, 27 jaar, bevallen van een ZOON 20-09-2013 (2) Bassdevilxs, 26 jaar, bevallen van V.INNY en R.OXY 21-09-2013 (1) Januari2010, 29 jaar, bevallen van een DOCHTER 10-10-2013 (2) Mama Mars, 26 jaar, bevallen van J.ILL D.OUTZEN en J.OY M.ICHEL 18-10-2013 (1) Wausmop, 28 jaar, bevallen van K.EANU 22-10-2013 (2) Life, 19 jaar, bevallen van D.ELANO J.AIMY Zonnig25, 26 jaar, bevallen van L.EN 24-10-2013(1) Tessa321, , bevallen van F.LEUR 25-10-2013(1) Itsme,31 jaar , bevallen van J.ASMIJN F.ELIENE 25-10-2013 (1) Newbeeb, 31 jaar, bevallen van M.ARLY W.YONA 27-10-2013 (1) Vegas, 33 jaar, bevallen van A.RNE 30-10-2013(1) Appelgebakje, 25 jaar, bevallen van K.ASPER H.YDE 31-10-2013 (1) Lilotje, 27 jaar, bevallen van V.ERA L.ISELOT 1-11-2013 (1) Isade, 29 jaar, bevallen van S.UUS 2-11-2013(1) Bolkje, 33 jaar, bevallen van T.OBIAS J.OHANNES 4-11-2013 (1) Lilian79 bevallen van J.AX A.LEC M.ICHAEL 5-11-2013 Lijsterbes1 , 20 jaar, bevallen van ZOON Totaal aantal baby's: 41 Jongens: 16 Meisjes: 15 Niet wetend/zeggend: 10 **Sterretjes** *Momof2,*Margjelinde,*La Palma,*Cinniej,*Jolin,*Monique4,*Tell Wil je een wijziging doorgeven? Vermeld dat dan even in kleur of dikgedrukt dan zal ik het aanpassen.
@Mama Mars, denk dat de meesten hier al blij zijn dat iemand er verder de tijd voor heeft om het bij te houden Dus kunnen we je op zn minst helpen de boel in de gaten te houden, toch? Je bent er maar druk mee En een hele mooie foto, leuk met de stof in zo'n hart-vorm! Al een idee wanneer je de foto's krijgt van de New-Born shoot? Zijn we uiteraard ook benieuwd naar hè @Lilian, fijn dat de borstvoeding zo goed loopt! En wat een mooi ventje Hier moet die kleine helaas aan de fles met afgekolfte melk.. en dat is zo'n gedoe voel me soms net een koe als ik op de bank zit met die giga-tieten in mn handen en zo'n zuigapparaat voor me neus. Helaas kan hij niet happen naar mijn tepels.. die zijn naar verhouding echt superklein, slechts een 0,5cm groot Lactatiedeskundigen roepen "Koop een tepelvormer." of teksten als "Kolf eerst een minuut, zodat je tepels kunnen vormen." Ja prima allemaal, maar mn tepels schieten na één zuigbeweging direct weer terug naar het origineel, en dan laat K.eanu weer los omdat ie daar niet op zuigen kan Ach ja, we zien nog wel even aan hoe lang ik het kolven volhoudt, heb wel net een kolf-apparaat gekocht, de huur voor minstens 9 maanden is duurder dan een eigen en ben eigenlijk wel van plan om zijn eerste jaar vol te maken @Lijsterbes, gefeliciteerd! @Bloesempje, succes alvast! Hopelijk gaat alles goed Ukkie huilt, dus ga 'm lekker verwennen en knuffelen, voor de dames die niet kunnen wachten, het is de moeite straks des te meer waard!
nou wausmop, hier een medekoe Hier juit het tegenovergestelde probleem: te grote tepels Mannetje kan de hap (nog) niet maken. De kraamzorg zegt dat het wel goedkomt, maar tot die tijd moet ik de productie op gang krijgen met kolven. En ik heb nu dus de stuwingsdagen Mijn borsten zijn echt gigantisch, ik heb dus BHs beesteld in maat K en zelfs die past momenteel niet
Hier nog zo'n melkfabriek, moet helaas ook elke 3 uur kolven, volgens lactatiekundige niks mis met tepels oid, maar vera kan de hap ook nog niet maken. Vandaag voor het eerst wel een keer gelukt maar andere keren is het steeds zo'n gevecht. Vind het kolven ook vreselijk maar alles voor de kleine meid! Heb nu ff alleen de laatste pagina gelezen, wil heel graag alles bij lezen maar kan de tijd steeds niet vinden. Tm vrijdag kraamzorg, erg fijn maar kan ook niet wachten om het straks zelf te gaan doen en niet meer de hele dag iemand in huis te hebben.. Verder gaat het hier goed, moet erg wennen aan de korte nachten en de bv bezorgt me best veel stress.. Sorry voor mijn ego berichtje, ga morgen echt ff tijd maken om alle verhalen bij te lezen en ook een fotootje van mijn trots te plaatsen!
Fijn hè dames, die 'drang' om je kleine juist lekker dicht tegen je eigen lichaam aan te hebben, terwijl hij/zij dat juist nog niet kan.. Manlief roept af en toe ook al "Mooooe" :x schoot me vanavond even in het verkeerde keelgat, en hoera, wéér een huilbui. Leuk, die hormonen! Schiet me ineens te binnen dat ik in het ziekenhuis wel een tepelhoedje kreeg, dat K. daarmee wel de melk uit de borst kreeg, maar hij te nog niet genoeg zuigkracht had om de melk juist weer uit het tepelhoedje te krijgen.. Als ik hem nu aanleg trekken mn tenen krom van zijn zuigkracht, dat had hij 2 weken geleden nog niet hoor Gaan we daar nog maar weer eens een poging mee wagen, als ik dat ding terug kan vinden
Lijsterbes gefeliciteerd!! @delina: ja dat heb ik ook en ook erg waterig @bloesempje: wel fijn dat ze je zo goed in de garen houden en erg spannend de inleiding! Gisteren naar het ziekenhuis geweest om inleiding te bespreken en wordt volgende week woensdag ingeleid dmv ballonnetje aks ze zich dan nog niet heeft gemeld hoop uiteraard dat ze zelf komt lijkt me wat relaxter
Spannend mamasuuzje! Hoop voor je dat de bevalling alsnog vanzelf begint, is inderdaad wat fijner. Het komt wel veel voor hoor dat zodra de inleiding gepland staat de bevalling vlak er voor zich toch vanzelf aankondigt. Ik ga voor je duimen. Hier alles nog steeds rustig. Gisteren bleek bij de controle mijn bloeddruk wel verhoogd 140/90 ipv de 100/60 wat ik van nature had. Bleek ook een spoortje eiwit in m'n urine te zitten. Maandag weer terug, dan ben ik gelukkig 40 weken. Hoop hier ook niet dat het een inleiding wordt. Wil zo graag natuurlijk bevallen. Groetjes
Ik moet wat vaker inloggen zie ik Lijsterbes en lilian: Gefeliciteerd!!! @kolven: hier drinkt hij goed aan de borst, maar wil binnenkort wel kolf halen, want ook wel handig als ik een keertje weg kan. En manlief wil heel graag een flesje geven! Heb alleen advies gekregen om 3/4 weken te wachten zodat hij borst nog wel wil na fles... Hebben jullie nog tips welke kolf handig is? @dames die nog wachten.. heel veel succes!
Volgens mij is iedereen aan het genieten van hun ukkie als ik zie hoe rustig het hier is. Vandaag precies 39weken dus laat maar komen. Begin nu toch wel echt ongeduldig te worden maar het is allemaal nog goed vol te houden. Weinig last van kwaaltjes. Ben alleen die buik nu wel echt beu, wil weer lekker normale kleding aan, lekker wijntje drinken, broodje gerookte zalm, hmm klinkt allemaal lekker
Hey meiden! Lijsterbes gefeliciteerd ! Voor degenen die aan het bevallen zijn go go go! Komt helemaal goed meisjes. Hier wordt er ook gekolfd hoor, maar dat doe ik echt voor m'n eigen gemak. Ik heb zo'n ding gehuurd, ideaal. Ja ik ben bertha 24 maar goed ik wil graag bv geven en dit is een fijne manier vind ik. Ook anderen kunnen het flesje geven, en ik weet precies hoeveel erin gaat bij het schatje. En ik kan dan lekker over een week ofzo even een uurtje zelf weg al is het naar de supermarkt hahahaha. Hoe gaat het met alle nieuwbakken mama's en baby's? Januari je vroeg me of we compleet zijn zo? Nou en of! Echt heel compleet en heel klaar! Kijk mocht er zich een draagmoeder aandienen die met mijn ei en zijn zaad nog een kind wil maken en baren tuurlijk, maar ik ga dit niet meer doen. Ik heb vannacht op m'n buik geslapen hoe heerlijk is dat? Nee ik ben echt klaar. Mijn lijf heeft veel te verduren gehad in de zwangerschap en nu ben ik ook moe en ik kan niet wachten tot ik weer een taille heb. Klinkt misschien raar in anderen hun oren maar ik hecht er waarde aan dat ik me goed voel in m'n lijf en als ik zwanger ben is dat gewoon niet zo. Verder hier afgelopen nacht een erg onrustige nacht gehad het schatje had krampjes, ooo dat gaat door hart en ziel en je kan zo weinig voor hem doen...vreselijk! Dus vanmiddag hem beneden in de box gelaten bij de kraamhulp en ik heb gewoon 2,5 uur geslapen heerlijk! Heeft me echt goed gedaan. De meiden zijn ook helemaal in love met hun broertje dus elke kik die hij geeft staan er meteen 3 moeders boven z'n hoofd. Morgen komt de fotografe voor het geboortekaartje dus ik ben heel benieuwd! Wij gaan ook op de kiek dus ik ga maar vroeg naar bed scheelt weer wallen fotoshoppen Weltrusten allemaal! En tot van de week, dan ga ik even rustig alles teruglezen en reageren! Dikke kus
@ vegas....van de verloskundige heb ik een ardo kolf geleend en nu ook zelf een aangeschaft. Mooie prijs en makkelijk in gebruik
@delina: ik had ook ineens verhoogde bloeddruk.. Nog wel 80 maar anders 50 of 60.. Maar had ook wel wat spanning die dag.. Ja inderdaad natuurlijke bevalling is toch relaxter
Ik ben gisteren bevallen van mijn dochtertje. Ik heb een horrorbevalling gehad met een afloop wat ik onmogelijk in woorden kan vertellen. Mijn baby ligt op de intensive care en wij zijn thuis. Ik weet niet wat er aan de hand is en kan alleen maar met tranen in mijn hart hopen op gezondheid.
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen mamamama. Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter maar wat verschrikkelijk dat jullie kleintje op de IC ligt, je niet kunt genieten en niet weet wat er aan de hand is. Is er tijdens de bevalling iets niet goed gegaan? Veel sterkte! Ik hoop heel hard mee dat jullie meisje gezond is en alles goed komt.
Wil eigenlijk niet verplichten om anderen te laten lezen over mijn verdriet. En wik ook voor meer kennis in het algemeen een onderwerp starten. Waar mensen die willen lezen kunnen lezen en hun soortgelijke ervaring kunnen delen. Of gewoon wat ze weten want diep van binnen weet ik dat het goed is. Of hoop ik dat misschien.. Bedankt trouwens. Ben trouwens wel normaal bevallen maar naast dat het horror was doe ik het voor mijn meisje nog zo een 1000 keer over. Wil alleen maar dat zij gezond is want dat verdient zo een mooie baby toch gewoon?