Mamamama: jeetje meis wat heftig! Allereerst natuurlijk van harte en sterkte met je dochter op ic! Is ze overgebracht naar een academisch ziekenhuis? Je schrijft dat je geen idee hebt wat er aan de hand is... Snel een kinderarts aan zijn jas trekken en vragen om duidelijke uitleg! Bij ons kwam de kinderarts iedere dag langs om te vertellen hoe en wat, daar heb je gewoon recht op! Woon je vlak bij het zh?
Lillian: fijn dat het complet voelt! Wij zijn ook compleet! Herken het zo over je lijf... Zit op het moment niet zo best in mijn vel, voel me echt reusachtig maar kan me er ook nog niet toe zetten om op dieet te gaan. Wil er nog 10 kilo af hebben, hoop dat dat nog een keer gaat lukken!
Mamamama, jee wat heftig zeg, ten eerste gefelciteerd met je dochter. Hopelijk weet je snel wat er aan de hand is want die onzekerheid lijkt me killing, heel veel sterkte
Mamamama ik ben er helemaal stil van! Gefeliciteerd met je dochter! Ik wil je echt alle sterkte toewensen en hoop echt dat alles helemaal goed komt. En probeer inderdaad zoals januari zegt duidelijkheid te vergaren over de toestand van jouw kind, daar heb je recht op en moet je krijgen al is het voor je gemoedsrust. En je " verplicht" niemand tot iets als je hier je verhaal doet....ik denk dat ik voor alle anderen spreek als Ik zeg dat jje hier je verhaal/ ei/ verdriet of euforie gewoon kwijt kunt zonder het gevoel te hebben dat je iemand belast of stuit op ramptoeristen. We hebben elkaar pak m beet 30 weken lang alle ins en puts over liefde relatie , ons lijf , onzekerheden etc verteld wat mij in ieder geval altijd heel goed heeft gedaan...gewoon wetend dat er iemand " aan de andere kant zit" die onbevooroordeeld naar me luistert. Hele dikke kus ! En als je wil, hou je ons dan ajb op de hoogte? Xxx
We zijn hier met zn allen om een ieder te steunen en kracht (proberen) te geven... Dat jou meisje op de IC ligt en je niet weet wat er is is een ondragelijke pijn die je in je moederhart amper nou ja eigenlijk niet kan verdragen... Ik hoop dat jullie meisje gezond is, word en blijft en ze de kracht heeft om op te knappen... Trek een kinderarts aan zn jas om te vragen hoe of wat met jullie dametje... Heel veel sterkte en ondanks alles Gefeliciteerd...
wat ontzettend akelig mamamama!! Gefeliciteerd met je dochter en heel veel sterkte, ik hoop dat ze snel opknapt....
Mamamama je bent niemand tot last. Iedereen kan zelf bepalen of zij verder wil lezen of niet. Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie meissie en jullie van haar kunnen genieten als elk ander. Dikke kus xxx
Zo eindelijk ben ik er weer. Weer tijd gehad om alles terug te lezen en de helft niet te kunnen onthouden natuurlijk. Mamama volgens mij heb jij wel de grootste zorgen, bah wat naar ik hoop heel erg dat het gauw goed komt met jullie dochter (waarvoor natuurlijk gefeliciteerd). Ik kan me je oermoedergevoelens helemaal voorstellen en hoewel ik niet weet wat er precies aan de hand is weet ik zeker dat je alles hebt gedaan om haar een goed begin mee te geven. Hopen dat ze snel opknapt. dikke knuffel! Voor alle andere verse moeders Heeeeeeel veel geluk liefde en gefeliciteerd!! Voor de afwachters (er zijn er nog een paar toch?!) het komt zoals het komt voor je het weet is het zover, heel lang zal het zowiezo niet meer duren: kop op! De tijd om te gaan genieten die komt er aan! @mezelf Alweer ruim een week is ons grote wonder!! Hier dan eindelijk mijn bevalling: startte de nacht na mijn controle bij de vk. Die me meldde dat het vast een 8 ponder zou worden. Nou ik zat er echt wel doorheen savonds! Ik had al weken last van flinke voorweeen, harde buiken en een paar keer gedacht: dit is het!! Nou niet dus! Ik had geen idee hoe ik ons kindje ooit op de wereld zou krijgen. Nou snachts in mijn broek geplast?? uh nee toch maar even naar de wc en ja hoor plens: de vliezen waren gebroken. Ik kreeg heel rap en regelmatig weeen die met het half uur heviger werden. De vk zou met de ochtendvisite wel langs komen! uurtje later toch maar weer gebeld want het ging zo hard/rap. Nou eerste check was 4 cm ontsluiting en uurtje later was er nog maar een randje!! Helaas lag ze er net iets scheef voor waardoor ik een uur lang weeen (ook persweeën) op mijn zij heb op moeten vangen. Dat was flink aanpoten. Gelukkig is ze gedraaid en mocht ik gaan meepersen. Nou dat heeft toch echt wel zon anderhalf uur in beslag genomen, ze zakte elke keer weer terug. Naar wat gedreig met ZH en inknippen is geheel gezond met een apgar van 9 en kort daarop 10 ons meisje van ruim 8 pond ter wereld gekomen. Wauw wat was en is dat bijzonder!. Gelukkig is alles goed gegaan en zonder al te veel schade (2 hechtingkjes) doorgekomen. We hebben de week er na kunnen genieten van een geweldige kraamhulp en heel veel lieve bezoekjes van familie en vrienden. We zijn echt helemaal verliefd op haar. De kraam tranen zijn maar minimaal, hoewel ik gisteren wel overvallen werd door een beangstigend gevoel: dit is voor altijd, gaat niet meer weg: kan ik dit wel. Kan ik dit mooie mensje mee geven wat ze moet hebben, kan ik haar veilig houden en beschermen. Echt wel een overweldigend gevoel!! Ons S.uusje doet het super, drinkt goed (bv), slaapt veel en is echt heerlijk om mee te knuffelen. Ze huilt eigenlijk alleen als er echt wat is of om in slaap te komen (soms, meestal gaat dit zonder huilen) Ik denk dat ik niet mag klagen met ons wonder, ik geniet er bovenal echt super van, ik heb zin om haar met de hele wereld te delen en merk dat ik langzaamaan wen aan deze nieuwe situatie. Ik hoop dat ik weer wat meer tijd krijg om hier mee te lezen en schrijven. Dat was de afgelopen week echt geen doen: die laptop heb ik nu pas weer voor het eerst in handen. (met de telefoon is zon heel verhaal typen echt geen doen) Heel veel liefde, geluk en gezondheid voor jullie allemaal en tot snel. Liefs
Isade wat fijn om te lezen dat alles zo goed gaat en je aan het genieten bent. De bevalling klinkt als een rap tempo alleen die anderhalf uur weeen weg puffen omdat ze nog niet goed lag lijkt me pittig. Hier nog steeds aan het wachten. Was er vanmorgen gewoon chagerijnig om. Was het even helemaal zat. Net even een heerlijk stuk gefietst met zijn drietjes en gaat het wel weer. Heb ook echt het gevoel dat ie nog wel tot weel 41 blijft zitten als het niet langer is en daar heb ik eigenlijk geen geduld voor. Morgen maar weer naar de vk. Eens kijken of zij nog iets kunnen doen. Denk dat ze zal zeggen heb geduld Zo dadelijk maar eens een lekker hamburger van de burgerking eten . Begin wel steeds meer uit te kijken naar de dingen die ik nu niet mag, gerookte zalm, filet american lekker wijn hmm zit hier te water tanden. Iedereen geniet van de kleine uk en mamamama hoe gaat het bij jou? Heb je al meer duidelijkheid ben wel erg benieuwd. Als je wilt mag je het hier delen zodat we je ook kunnen steunen
Mamamars. Allereerst gefeliciteerd! Maar jeetje dit is wel heftig zeggen. Hoe gaat het inmiddels? Sterkte. Isade. Van harte gefeliciteerd met jullie meid.
Gefeliciteerd nieuwe mamma's! Hoe is het met iedereen? Houden de zwangeren het nog vol? Hier gaat het goed. Van het weekend de regendagen gehad dus was het heel veel aanleggen, knuffelen enz. best vermoeiend een baby die 12 voedingen per dag vraagt..vooral als je graag wilt slapen Mijn man doet gelukkig ook heel veel. De luiers 's nachts, eten en drinken voor mij halen als ik voed (en wat een honger heb ik .s nachts). Hij knuffelt graag met Kasper en is net even een boodschap gaan halen met hem in de wagen. Hiernog even ons ventje spammen hoor.
Wat een schatje appelgebakje! En super dat je man zoveel voor je doet! Ik doe s'nachts niet iedere voeding een schone luier aan, scheelt ook! En die honger... Zo herkenbaar! Wil alleen vanaf morgen gaan proberen weer wat kilo's kwijt te raken! Word alleen maar dikker
Hoi dames, Hoop dat jullie het goed maken. Ik heb nog niks terug gelezen maar kom wel even vertellen dat ik zaterdagochtend ben bevallen van een gezonde zoon. Na een snelle bevalling van nog geen 3 uur heb ik zelf wat complicaties gehad achteraf waarvoor ik nog opgenomen lig. Morgen hopelijk lekker naar huis. Ik zal snel alles teruglezen en op jullie reageren. Nu eerst bijkomen en genieten. Groet, Delina
Delina gefeliciteerd! Wat vervelend dat je zelf nog niet thuis bent, wat voor complicaties waren er? @ hier: maar geen tijd om eens uitgebreid te forummen. Als ik ff niks te doen heb lig ik te pitten op de bank haha. Het gaat goed met onze kleine meid. Gister was mijn uitgerekende datum maar ze is er al weer 1,5 week! Enige dat niet goed gaat is de bv. En dat bezorgt me heel veel stress. Aanleggen wil niet, ze kan het niet. En ALS het lukt dan doet ze het verkeerd (kloven) of drinkt ze niks en valt in slaap. Ik kolf nu dus de hele dag en geef dat door te vingervoeden. Maar ik kolf te weinig, hou mog maar net bij wat zij drinkt dus als ik dat niet meer red is het helaas over met de bv..
Gefeliciteerd delina! Ik wordt straks ingeleid dmv ballon en dan gaan ze als het lukt morgen proberen om vliezen te breken.. Allemaal erg spannend!
Goeiemorgen allemaal! Alle kersverse moeders heerlijk aan het genieten van jullie gezinnetje? @ Delina, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Hoe heet hij? @ Mamamama,hoe is het met je en jullie meisje? @ Appelgebakje, heerlijk ventje! Geniet!! @ Mamasuusje, succes! Spannend hoor, misschien heb je morgen jullie kleintje wel in je armen! @ Hier, straks naar de vk. Ben er zo klaar mee! Ik wil ook ons ventje vast kunnen houden. Slaap ook nog steeds super slecht dus het wordt tijd vind ik. Hopen dat ze me misschien kunnen strippen. We wachten maar weer af. Fijne dag allemaal!
@ mamasuuzje: spannend hoor! Ik ben ook ingeleid met een ballonnetje. Kreeg die s avonds ingebracht en de volgende ochtend zat ik op 3 cm en konden ze mn vliezen breken. 6 uur later had ik ons meisje in mn armen! Is mij heel erg meegevallen, hoop dat het bij jou ook zo vlot gaat, succes!!
@ mamamama, hoe gaat het met jullie? verder iedereen die bevallen is, super gefeliciteerd!! De wachtende mama's heel veel suc6 Hier is 07/11 Lynn de wereld komen vergezellen, om 13.30 kreeg ik het eerste krampje en om 23.47 s avonds is Lynn in ons eigen huisje geboren, alles ging vrij goed, heb wel heel de bevalling op mijn zij gelegen, dus nu overal spierpijn Maar verder gaat het super goed, ook grote broer is zooooooooooo trots, zo gaaf om te zien, hoe beschermend en zorgend hij is naar zijn zusje, al mijn angsten zijn als wolken voor de zon verdwenen