1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmy80

kimmy80 Actief lid

27 feb 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    nee ik woon in belgie en hier zijn ze absoluut tegen thuis bevallen, normaal bel je vanuit het ziekenhuis naar je kraamhulp met de mededeling wanneer je naar huis mag en dan word dat ingepland, dus als ik gebeld had had ik na 3-4 dagen kraamhulp tja toen voelde ik me alweer zo goed, dat ik het onnodig vond, en die 8 maanden is ouderschapsverlof 4 maanden van Lynn en nog 4 maanden van Dylano, dus die pakken we dit jaar er maar gelijk bij, anders had ik 02-01 terug moeten gaan werken, maar was daar gewoon niet aan toe,

heerlijk om jullie verhalen en ideeen te lezen, omtrent alles waar we nu tegen aan lopen met zo'n kleintje,

2. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bolkje
    Ons meisje wil juist opgepakt, aangeraakt en geknuffeld worden. Het liefst moet ze dan met haar hoofdje op onze schouder in slaap vallen. Wel makkelijk die houding maar dan zit je er ook een halfuur soms. Vaak pak ik er wat thee, de smartphone of de afstandsbediening bij. Het is alleen frustrerend als ze terug gelegd wordt en je het hele ritueel kan herstarten. :)

@Kimmy
    8 maanden zwangerschapsverlof? Heerlijk en luxe!
    Ik woon ook in het buitenland en heb ook geen kraamhulp gehad. Wel jammer dat ze dat niet kennen.

@Taco
    Ja, een halfuur en dat tegen de avond aan. Krijg er zelf hoofdpijn van als ik om de haverklap wakker word en weer in slaap val. Vaak moet het speentje in haar mond wat ze in de nacht overigens helemaal niet wil hebben.

Misschien ook masseren? Op youtube zag ik er een video over..

@Zonnig
    Hier had ik de flessen van dr.Brown, Chicco en Avent maar mijn dochtertje wilde perse Avent. Het geeft ook geen krampen..

@Tessa
    Hoe herken je verborgen reflux? Bij krampen verkrimpt ze ineen, dan gaan de beentjes en armpjes naar elkaar toe. Gezichtje is wat rood en gefronst. Dit doet ze wel in haar slaap dus dan kan ik aannemen dat ze darmkrampen heeft? Soms is het ook minder duidelijk dan is het net alsof ze zich in en uitstrekt met een geluidje alsof ze blaast.

Weet je wat ik zelf ook vermoed al is het niet controleerbaar of zelfs een beetje te ver gezocht. Ze vertoont hetzelfde gedrag als in de couveuse. Daar was ze ook erg onrustig en erg prikkelbaar. Ze reageerde op de bewegingen en geluiden in haar omgeving. Best gek voor een pasgeboren baby in een couveuse. Maar dat ze het niet leuk vond was duidelijk. Geluiden daar schrok ze van en van bewegingen ging haar hartslag omhoog en fronste ze haar gezicht nogal boos. Aanraken moest je niet doen want dan huilde ze.

Heb gewoon het idee dat er zoveel stress in haar lichaam zit en dat het er uit moet. Maar weet niet hoe ik dat kan doen dan alleen bij me houden.

Dat is echt veel geduld hebben met voeden. Hoelang blijf je dat doen?

Hier heeft ze met de flesvoeding minder poepluiers en meer plasluiers als met de borstvoeding. Al heb ik maar vrij kort echt borstvoeding gegeven om er iets corrects over te zeggen.

Echt schattig dat ze zelf begint te zuigen. Kun jezelf blijven liggen, makkelijk. Alleen opstaan voor het verschonen. :D

3. @mamamama: dat deed ons mannetje in het begin ook…. Bij ons in bed viel ie dan in slaap, maar als we hem terug wilden leggen begon ie direct te huilen.

Nu wikkelen we hem 's nachts lekker in, in een warme doek. Dan vervolgens even knuffelen ('s nachts wil hij dat wel, maar tijdens zijn huil-uurtje niet!!) en dan terug in bed leggen in zijn warme doek. Daar heeft ie dan een stuk minder last van, omdat de overgang van warme knuffel van pappa of mamma naar zijn koude wiegje dan wat minder groot is.

Slapen jullie mensjes trouwens ook bij jullie op de slaapkamer, of liggen ze al in hun eigen kamer?? Misschien zit daar nog een verschil in?

4. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nutriton.. ivm verborgen reflux!.. indd dat zorgt voor obstipatie dus schreeuwen en aan de lactulose!! Het is rot spul dus ben echt aan t minderen en over gegaan op een dr Brown fles (smalle)

Hier slaapt meneer s nachts op zijn eigen kamer.. ivm vernauwde luchtpijp dus veel piepen en dan slaap uk zelf niet.. gaat prima zo!

5. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uk = ik

6. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Ik vind het zo zielig babys met reflux. Vrienden van ons hadden ook een zoontje die het had. Gelukkig zijn ze er bij jullie snel bij zodat je er naar kan handelen. Hij kreeg toen een soort babyrennie dat hielp echt goed.

Hier lijkt de cinababy druppels goed te werken. Hij laat een stuk meer scheten, boeren gaat beter en hij heeft vandaag al 2keer zelf gepoept. Is ook meer tevreden vandaag. Slaapt alleen weinig maar wel rustig als ie wakker is.

Hij slaapt al vanaf het begin in zijn ledikantje op zijn eigen kamer. Ik doe anders geen oog dicht, zou van elk geluidje wakker worden..

7. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou voeding heeft absoluut wel invloed op de borstvoeding en krampen.
    Dus zou die kraam hulp naar een lactatiekundige sturen ha haha.

Ik heb sinds een week geen peper en andere kruiden,prei, ui, tomaat, koolzuurhoudende dranken, en nog een paar dingen en jasmijn heeft geen enkele kramp meer gehad ;)

Hier gaat de borstvoeding uitstekend moet dus alleen wel mijn eten aanpassen maar na 3 maanden schijnt dat beter te moeten gaan.

Verder slaapt ze 5 uur en dan voeden en weer 5 uur in de nacht.
    Vannacht heeft ze van 21;00 tot 5:00 geslapen :)

8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    @ Itsme: waar heb de krampveroorzakende voedingsmiddelen gevonden? Dan bestudeer ik dat ook even. Het gaat nu al veel beter met de krampjes. Heb vanavond bloemkool op, dus ben benieuwd of het nu erger word. (hoop het niet voor haar)

9. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
  10. Gekke vraag misschien: maar hoe zijn jullie erachter gekomen dat het om krampjes ging? Want ik twijfel daar bij Toby dus heel erg aan…. Soms dan huilt ie echt ontroostbaar, trekt zijn beentjes op en wordt rood… Echt van die signalen waarvan gezegd word dat het bij kramp hoort. Maar na zijn flesje is hij dan opeens weer helemaal rustig en dan bleek ie gewoon honger te hebben (in de meeste gevallen). Toch raak ik daar elke keer van in de war… :(

11. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hey meiden!
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben inmiddels sinds dinsdag gestopt met de borstvoeding. Ik merkte dat ik zelf steeds ongelukkiger werd, en er echt totaal geen plezier in had. Eigenlijk vanaf het begin al niet.
    Blijkt dat ons ventje waarschijnlijk zo heeft liggen huilen omdat hij te weinig voeding kreeg. Ik wilde namelijk dinsdagochtend m'n ontstoken borst leeg kolven, komt er niets anders dan een klein beetje dikke drap uit. Hij heeft maandag tot 03.30 uur gehuild.. Heb hem 4x aangelegd, dus dacht dat ie nu echt wel genoeg gehad zou hebben.. Blijkt er dus niets meer in te zitten. Dinsdagmiddag overgestapt op flesvoeding. Dinsdag nog tot 02.00 uur wakker geweest en gehuild. Hij had inmiddels ook al 1,5 dag niet gepoept. Ik denk dus dat ie ook aardig last heeft gehad van z'n darmen. Gelukkig ging vannacht al iets beter.
    Vanochtend cb op bezoek gehad. Hij is vanaf zaterdag helemaal niets aangekomen, dus nu komt ze maandag weer om te kijken of ie dan wel gegroeid is.

@ Bolkje, ik vind het ook lastig om nu te zien waarom hij precies huilt.
    Zijn het idd krampjes, heeft ie honger, wil hij gewoon aandacht..
    Die krampjes herkennen vind ik ook lastig.
    Wel geef ik bij iedere voeding Infacol en doe ik 10 cc extra water in z'n flesje zodat de voeding iets minder compact is.
    Ook vind ik het best lastig om te zien hoeveel voeding hij per x nodig heeft. Z'n fles drinkt ie altijd leeg. Naja dat zullen we ook gewoon uit moeten zoeken.

12. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    @krampjes, hier ligt hij dan hard te huilen met zijn beentjes te stampe, steeds optrekken. Is moeilijk hierin te troosten, is soms in een keer weg en dan komt het na een kwartier/half uur weer terug.

@linnepin goed van je dat je zelf de keuze hebt gemaakt en er zelf ook vrede mee hebt. Met de fles merk je wanneer hij deze op heeft en hij is nog steeds aan het zoeken dat ie meer wil, of hij komt al weer snel voor eten, vaak maken ze dan hapbewegingen. En geef je een keer te veel spugen ze het wel weer uit.

Hier net ook het cb op bezoek gehad, was eigenlijk niks bijzonders, even korte intake gehad, moet nu over 2weken daar naar toe. Verder een tevreden mannetje vandaag.

13. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Lieve meiden!
    Effe lekker tijd om wat terug te lezen en even te reageren!
    Ik lees een hele hoop krampjes, huiluurtjes en bv gedoe...ik weet niet alles precies meer van iedereen hoor !
    Ik heb sinds gisteren besloten om met de bv te stoppen, ik kolfde het natuurlijk af en gaf dan 4 of 5 voedingen bv en de rest fv omdat ik ook graag af en toe slaap. Nu was ik dan 20 min aan het kolven en hij doet ong 30 min over een flesje nou dan is er dus een uur voorbij...dat x 8... Ja nou dan wordt er geen stofzuiger of ander kind aangeraakt en moeten we allemaal onze onderbroek een week aan...dus dat is af klaar basta, teveel gedoe. En ik schat in dat hij met nutrilon ook gewoon groeit.
    Hier verder een soort " eng" model kind....serieus hij huilt echt nooit, ja als hij honger heeft, maar dat is het ook gewoon echt. Laatst huilde hijsavonds even dus ik pakte hem bij me en was meteen stil, wilde gewoon lekker bij mama liggen, nou graag! Hier gelukkig geen last van krampjes, hij kakt wel 7 x per dag! Net een reiger dus....
    Hij had wel wat last van spruw dus daar nu een of ander te goor drankje wat ik m moet geven, nou ik griezel er al van laat staan hij!
    Ik neem m lekker overal mee naartoe, lekkerder naar de paardjes geweest, daar heerlijk in de kinderwagen geslapen, kruikje erbij heerlijk lag ie!
    Bij m'n oudste dochter heb ik dat nutriton ook moeten geven, ja nou troep vond ik t niet was alleen effe zoeken hoeveel je precies nodig hebt elke x. En bij haar hielp cinababy gewoon heel erg goed...
    J.ax gaat ook iets beter begrijpen dat als ik hem in z'n wiegje leg savonds dat we gaan slapen, en ik dus ook graag hahahaa.... Dus na de laatste fles gaat ie lekker met mij mee naar boven en leg ik m in z'n wiegje en slaapt hij tot een uur of 3 of 4 dan geef ik m een fles en komt ie weer rond een uur of 8.... Soms loopt het allemaal Nders en kijkt manlief nog leuk een film met m beneden want tja, als hij z'n ogen wijd open heeft en gewoon lekker rondkijkt...
    Overdag leg ik m in z'n eigen bedje om te slapen, dat doet ie ook gewoon, niks aan de hand eigenlijk.
    Aan sex denk ik wel, maar ik durfde pas vandaag m'n bikinilijn weer eens onder handen te nemen want ik durfde toch echt niet met een scheermes bij m'n rauwe foef inde buurt te komen. Manlief wil echt wachten tot een week of 5, 6 omdat hij vang is dat hij dingen kapot maakt of ik een infectie krijg...en eerlijk is eerlijk, m'n bikinilijn op orde betekent niet dat ik al veel voel voor een piemel erin....daar wacht ik liever even mee, wil zoiezo ook geen bloed meer verliezen want ik vind dat persoonlijk echt heeeeel goor....dus nog even geduld, heb er wel al heel veel zin in...wordt waarschijnlijk de combi van een warm bad en een vrijpartij hahahaaa, topavond dus hahahaha.
    En zijn jullie ook zo verliefd? Ik vreet dat joch zowat op! Zo kusbaar is ie! En zo prachtig! Schiet nog elke dag vol! Ik piep over 2 jaarw el anders als ie in z'n " nee" fase zit of gillend op de vloer in de ah als ie z'n zin niet krijgt ;)
    Nu komen m'n meiden uit school, en dan kan ik Weerd e ren je rot show afleggen voor alle clubjes, lessen ed die op de agenda staan! Xxxx

14. Haha, poepen als een reiger :D:D Ken die uitdrukking niet, maar ga hem vanaf nu ook gebruiken…. echt geweldig :D

Ik ben vandaag naar het cb geweest. Mannetje groeit goed :D Heb wat goede tips gekregen tegen het huilen. De kinderarts heeft naar zijn darmpjes geluisterd en ze verwacht dat hij geen krampjes heeft als ze het zo hoort en zijn groei ziet. Dus dat is mooi….

Maar wat het dan wel is? Waarschijnlijk honger! Ze vertelde dus over clusteren, wat sommige kindjes doen, namelijk op het ene moment veel tijd tussen een voeding laten en dan daarna opeens een paar keer vrij snel achter elkaar komen…. Ik wist dat niet, dat ze dat deden, dus ik ging elke keer op zoek naar een andere oorzaak voor het huilen (al hoorde ik wel duidelijk het neh-huiltje van de dunstan baby language!). Maargoed, vandaag dus direct met die kennis aan de slag gegaan, mannetje gewoon flesje gegeven zodra hij neh zegt (of zelfs al iets daarvoor… handjes sabbelen!!) en hij doet het daar ontzettend goed op… :D

En ja, hier ook verliefd… Ik kreeg al klachten van mijn zusje dat ik alleen nog maar over Toby praat :p En dat klopt ook wel… Ik kan echt een half uur praten over alle geluidjes die hij maakt en wat ie allemaal gedaan heeft…. en dat terwijl ie toch echt het grootste gedeelte van de dag slaapt ;)

15. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja het is mijn tweede dus dan herken je alles beter en sneller.

Meestal een half uur tot een uur na de voeding komen er eventueel krampen.
    Overstrekken stampen slaan en je hoort ze gewoon sneller ademen en dan in ene gillen ook harde buik als ze sneller gaan ademen en ook ontroostbaar.
    Je kunt dan op hun buik wrijven met de klok mee draaien.

Honger: begint met smakken, handjes sabbelen en heel zachtjes beginnen met huilen maar niet hele tijd door. (Hier althans)

Troosten: als ik haar op tik stopt ze met huilen.

16. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    Thanks Itsme! :D
    Bij ons vallen de puzzelstukjes op hun plaats, heerlijk gewoon "alle symptomen" van de verschillende soorten bij elkaar, dat vind je lang niet op iedere website.
    De ene zegt dit bij krampjes, en die horen volgens een andere website dan ook weer bij honger, om gek van te worden soms ;)

En dat wat Bolkje zei, over het clusteren, dat had ik ook zo snel niet herkend, maar zal er mooi eens op gaan letten, want volgens mij doet onze kleine liefdesbom dat ook!

Lilian, ja wij vinden ons ventje ook om op te vreten!
    Het liefst hebben we hem de hele dag bij ons, maar hij moet ook slapen in zijn eigen bedje :)

Verder doet hij het hier goed, hij eet gevarieerd tussen de 130 en 150cc Nutrilon en weegt met gemak ± 4kg. Volgens de Nutrilon voedingstabel op de zijkant van de verpakking zou hij dan ongeveer 5 voedingen moeten hebben van 150cc.. Nou sorry, maar ons ventje meld zich netjes om de 3 uur! En soms is hij dan zelfs aan het clusteren (blijkbaar) en komt hij ook wel eens vaker om de 2 uur, al drinkt hij dan vaak maar 100cc tot hij er weer 3 á 4 uur tussen laat zitten voor 'ie zich weer meldt.
    Ach ja, we beginnen de verschillende huiltjes met gemak beter te onderscheiden, en met de tips en trucs die we hier lezen (ik lees manlief vaak even voor ;)) komen we al een heel eind :D

Daarnaast slaapt hij overdag supergoed in de box omdat hij niet slapen wil in zijn eigen bedje.. Vaak ook niet als zijn bedje is voorverwarmd met een kruik :(
    Ach ja.. de box is een speelplaats en geen slaapplaats, maar 's avondslaat en 's nachts slaapt hij wél heerlijk in zijn eigen bed, ik denk dan bij mezelf: hij heeft een dag- en nacht ritme?
    De kinderwagen, althans het onderstel, staat in de schuur bij ons, (we wonen op 3 hoog zonder lift :x) dus ik ga echt niet elke dag dat zware ding naar boven en beneden tillen, dus slapen in de kinderwagen is ook geen optie meer.

Fijne avond nog, ik ga even lekker ontspannen eigen dingetjes doen!
    (Moet nog bedenken wat, maar toch ;))
    Liefs

17. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste wisten wij ook niks duurde echt wel 12 weken minimaal voor we het wisten.

Nu wisten we het meteen.

Sommige babys willen ook gewoon in slaap vallen of troosten met de borst aks je bv geef.
    Dat is hier ook.
    Dan is het heel druk doen om de tepel te pakken en als je dan ff laat stuntelen valt ze in slaap haha

18. * grinnik * Tobias heeft net gepoept als een reiger :p Hij zat echt van onder tot boven onder :$ Na het verschonen gelijk maar even in bad gedaan…. Hij was zó lief en rustig, geen enkel huiltje gehoord van hem…. Blijkbaar was ie zelf ook nogal onder de indruk van die stinkbom-explosie die hij had veroorzaakt… :p

19. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Haha. Hier al wel vaak de kleren vuil gehad, maar nog niet tot in de nek.
    Ben jaloers! Heb net weer een gehoorbeschadiging opgelopen met het wassen van gezicht handen en onderkant. Dacht haar te verwennen met een oliemassage, maar helaas...

Wel jammer dat ze weer elke 3 uur komt. Heb weer weinig geslapen.

Fijne dag allemaal

20. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hahhhaa, nou mijn reigertje heeft het nog niet tot de nek gepresteerd gelukkig....wel langzaam lopend via de benen naar de tenen zeg maar....ook ben ik nog niet zo handig met die piemel...ik ben echt al 3 x volledig onder gepiest waaronder ook een x bullseye midden in m'n gezicht tot grote hilariteit van de rest van t gezin hahahahaaa! O jee hij maakt geluid!! Nou het is etenstijd voor hem! Dus ik ga moederdingen doen!

Deel Deze Pagina