1 t/m 15 november 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door itsme, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
  2. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag direct naar de kinderarts gegaan. In Turkije is dit mogelijk en dit vind ik dan ook een groot voordeel want soms heb ik bij huisartsen het idee dat ze veel uitproberen. Of is dit mijn ervaring tot nu toe? Al kijk ik natuurlijk eerst of het wel een probleem is voor de kinderarts of dat de huisarts een medicijn kan voorschrijven.

Dochtertje heeft verborgen reflux. Ik heb een druppel en drankje gekregen al heb ik de druppels niet gekocht omdat ik al een soortgelijke thuis heb. De druppels moet ik 1 x per dag 5 druppels van geven. Het heet Metsil en het werkt voor ons.

Het drankje laat de darmen werken wat dan weer de druk van de maag wegneemt en zo dus geen voeding naar boven laat komen. Het heet Debridat, moet 2 x per dag in totaal 5 ml per dag op de volle maag geven. Zojuist gegeven en wat was ze tevreden aan het poepen. Ze is wakker geworden voor haar flesje en slaapt weer verder. Mijn liefje, kleintje, prinsesje is zo moe dat ze nu echt eindelijk aan het uitrusten is. Voel me zo gelukkig! Wil haar oppakken en plat knuffelen en kussen.

:D :D

Over tien dagen mogen we weer op controle komen. Vandaag ook een foto van haar heupen laten maken en ook dat was in orde.
    Ook de billetjes zijn bekeken en daar heb ik Oceral voor gekregen.

Zo ben nogal in shock. Heb vandaag verbaasd in huis rond gelopen. De badkamer en toilet kunnen poetsen, de keuken, kleren kunnen opvouwen, huis kunnen opruimen, eten kunnen maken.. Nouuu ben echt verbaasd! En nu zitten we thee te drinken. Ga zo maar slapen heb de neiging om haar als beertje in mn armen te nemen. En dan zo samen te slapen. Wat hebben wij dat goed gedaan samen en zo gaan we altijd door het leven hoop ik.

3. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    @mamamama wat fijn dat er nu eindelijk duidelijk is wat de kleine heeft en dat je daar ook de goede middeltjes voor hebt gekregen. Wat lijkt het me dan een verademing als ze er meteen zo goed op reageert. Hopelijk blijft het zo goed gaan en kun je nu echt gaan genieten:D

@hier gisteravond sinterklaas gevierd. Wat vond E het leuk om alles uit te pakken, wist niet waar ze moest kijken en moest beginnen, zo lief om te zien. T heeft er weinig van mee gekregen heeft bij zijn tante op schoot geslapen ;)
    Vandaag de kerstboom opzetten :D vind het altijd gezellig als alles weer staat.
    Verder een onrustige nacht gehad. Wanneer T zijn fles heeft gehad na half 3/3uur slaapt hij elke keer erg onrustig en komt dan vaak alweer snel. Ligt nu in de maxicosi een poging te doen om in slaap te vallen, als ik hem in bed of box leg is het meteen brullen:( de nachten en ochtenden blijven moeilijk voor hem..

4. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    @ taco, heeft T geen verborgen reflux? Werd onze kleine meid ook erg onrustig van als ze plat lag. Met medicatie en een voorverwarmde wieg die scheef staat is dat probleem opgelost en slaapt ze heerlijk. We leggen haar wel op de zij ivm obstipatie. Dat houd haar nogal eens wakker... straks de HA weer eens bellen. Ze zullen wel denken daar, heb je haar weer. Maar ja, boeie, wil dat ons meisje zich goed voelt :)

Even een vraagje? Word er al bewust naar jullie gelachen? Vanaf hoeveel weken was dat? Lijkt me zo leuk!

5. Tobias lacht sinds eergister, maar echt heeeeel afentoe. Zo'n drie tot 5 keer per dag….

Gister heeft ie wel naar 4 mensen gelachen: mijn moeder, een buurvrouw, mijn man en naar mij :p Maar naar allemaal allemaal maar 1 keertje ;)

6. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamama, fijn dat er nu een oplossing is en het beter gaat! Lekker genieten nu. En dus ook minder last van je hechtingen?

@Linnepin, wat een volle bos haar zeg!! Geweldig om te zien en goed dat je hulpt zoekt. Ik hoop dat je ook snel ervan kan genieten.

@lachen, af en toe heb ik het idee dat A gericht lacht.... maar het is nog heel weinig dan ;)

@slapen, A slaapt prima! Leg hem sinds een week ook overdag in bed voor slapen. Behalve als hij op mij in slaap valt, leg ik hem af en toe op zijn buik in de box, want dat vind hij ook heerlijk slapen. Afgelopen week zo'n 6 a 7 uur tussen voedingen 's nachts en afgelopen nacht zelfs 9 uur! Echt heerlijk. Begint nu wat meer regelmaat te worden in uren tussen voedingen, zodat ik ook wat kan doen (in huis of buitenshuis).

Net nacontrole gehad bij verloskundige, alles prima! Mijn bloeddruk ook weer in orde (maar dat wist ik al van de huisarts :D). Dus zwangerschap nu officieel afgesloten!

7. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de strijd opgegeven en leg me er bij neer.

Gisteren ging het goed en vandaag weer een zeurdag. Ze slaapt amper hooguit 15 min en vraagt om de fles of haar speen. Heb haar bij me genomen maar ook dat wik niet helpen. Zit nu naast haar met één hand haar oorschelp masserend. Begon er zomaar mee maar dit vindt ze fijn. Haha, super grappig en schattig. Eerst keek ze met grote ogen maar sluit ook haar oogjes.

Zou ze mij gewoon non stop naast zich willen hebben? :)
    Kan niks meer bedenken zo gauw. Jullie?

8. Ik weet niet of het bij jou zo is, maar hier merk ik dat ie heel erg op mijn stemming reageert… Als ik niet lekker in mijn vel zit is hij onrustiger dan wanneer ik wel lekker in mijn vel zit.

Ook toen manlief en ik vorige keer ruzie hadden gemaakt merkte ik dat hij daar onrustig van was en dat kan dan best een hele poos duren voor het weer over is…

Misschien heb je er iets aan, misschien niet :)

9. WausMop

WausMop Actief lid

13 jun 2007
    176
    0
    0
    Gelderland
    #4929 WausMop, 6 dec 2013
    Laatst bewerkt: 7 dec 2013
    Stemming; net wat Bolkje zegt, de stemming van ouders doet veel voor zo'n kleintje, het is maar net wat voor 'energie' je uitstraalt.
    Ik was vandaag niet in mijn hum en meneertje ook niet, die fleurde op toen papa vrolijk thuis kwam, gelukkig maar want we moesten nog weg ;)
    Kleintjes krijgen blijkbaar meer mee dan we denken...
    Hier dus ook 'last' van.

Lachen; ons ventje is duidelijk bezig met een 'sprong' maken zoals dat beschreven staat in het "Oei, ik groei"-boek.. Ontroostbaar in de box of in zijn bed, muziekjes/liedjes uit al zijn speelgoed helpen niet, behalve als meneertje in één van onze armen ligt. En ja.. Sinds afgelopen maandag lacht hij ook echt gericht naar ons. Hij begon 's ochtends bij mij, vervolgens 's middags een stuk of 5 keer bij mn moeder die slaapliedjes aan het zingen was.
    Andere dagen weinig zien lachen, maar heeft veel geslapen.
    Vandaag was echt weer een huil- en jammer-/jengeldag in de box maar zodra ik tussendoor verscheen was het lachen geblazen, en vanavond ook voor het eerst naar zijn papa gelachen :D
    Heerlijke smeltmomentjes :D
    Hij was op dat moment 6 weken en 3 dagen oud sinds zijn geboortedatum, en volgens de uitgerekende datum (waar je volgens dat boek vanuit moet gaan) was hij 5 weken op dat moment.

Ik zie sommige dames steeds Nutriton zeggen, is dat nou wat anders dan Nutrilon?

Verder; zit ik echt superweinig nog achter de pc..
    Kan de rust niet vinden als er nog zoveel in huis gedaan moet worden, het liefst iedere dag zuigen en dweilen (en dat moet écht met 2 honden en 2 katten, en dan is één van de honden ook nog eens loops (ongesteld) dus overal rode druppeltjes op de vloer, ondanks dat ze zich goed schoon houdt).

Mooi om verder te lezen dat het met de kids en ouders allemaal weer wat beter gaat, ik reageer niet vaak, maar lees nog braaf iedere dag mee hoor :)
    Op wat krampjes na, met de bijbehorende huilbuien, mogen wij denk ik niet klagen. Kéàñû heeft inmiddels een goed dag- en nachtritme ontwikkeld waar wij blij mee zijn;
    Slaapt overdag in de box, en na zijn laatste fles tussen 23:00 en 0:00 uur slaapt hij lekker op zijn eigen kamer in zijn eigen bed en slaapt vaak door tot een uurtje of 5 á 6, afhankelijk van hoelaat hij zijn laatste fles heeft gehad. Dan maakt mn man hem vaak nog even wakker, omdat hij anders na 7 uur zich meld, en ik er dan uit zou moeten, terwijl ik altijd de laatste fles geef en pas in bed plof om 0:30 uur, omdat ik vaak kan "uitslapen" tot 9 of 10 uur. Heerlijk. Dus wel fijn dat manlief de nachtdienst op zich heeft genomen, omdat ik overdag niet toe kom aan slapen, en het overigens ook (niet meer) kan, lukt gewoon niet.

En een "leuk" nieuwtje...
    Ik had zowaar weer zin in sex, dus manlief helemaal gek in zijn bol. Niets mis mee.. Maar nu komt het, mijn gynaecoloog heeft mij voorzien van een natuurlijke kuisheidsgordel met het hechten na de bevalling. Kan er nog geen pink in kwijt!
    Erger nog, ik heb 2 ingangen nu, maar kan er nog geen vingertop in stoppen... Ziet er een beetje uit als zo'n "doorsnee-teken", ehm.. dit dus: Ø
    Een velletje of 2 teveel aan elkaar gehecht. Aanstaande donderdag voor controle, maar moet waarschijnlijk onder het mes! Niet fijn..
    Je zult maar zin hebben.. :) dat wordt zo pas in 2014! :$

En ja... het is weekend, dus tijd om niets aan het huishouden te doen! Maar eerst lekker slapen dadelijk, morgen er weer vroeg uit even lekker en rustig shoppen met ons drietjes, standaard geworden inmiddels ;)

Slaap lekker, goede morgen, fijne dag en een goed weekend gewenst meiden! :)

10. Isade

Isade Actief lid

4 nov 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Ook hier een brave lezer die niet zoveel tijd heeft om te reageren, mijn eigen laptop is nog steeds kapot en die ander vaak al in gebruik bij manlief...
    Daarnaast zijn de rustige momentjes ook echt voor mezelf, effe niks doen, even bijslapen, tijdschrift doorbladeren ( waarom ben ik in godsnaam nog lid??!) of boodschappen doen...
    Wat balen dat niet iedereen zich happy voelt, goed dat je dan hulp vraagt, echt niks mis mee. Zelfs deze zwevende roze wolk moeder heeft af en toe behoefte aan tijd voor zichzelf!

Met mn meisje gaat het op zich goed, slaapt helaas nog niet door en heeft zo haar momenten, ook veel last van krampjes maar alle controles en haar ontwikkeling zijn super. Met stipt vier weken een hele bewuste lach, en die namen snel in aanwezigheid toe, lacht zodra je haar aandacht geeft! Ze volgt al heel goed en maakt sinds afgelopen week ook regelmatig geluidjes! Dus alleen nog meer poepen en slapen snachts en we hebben een wonderkindje!

11. hier begint de zin in seks ook weer terug te komen :)

Sterker nog: vorige week hebben we het voor het eerst gedaan en toen was het nog wel pijnlijk en kwam er een stukje blauw draad mee naar buiten, dus blijkbaar was de hechting nog niet helemaal weg….

Nu vandaag hebben we het weer gedaan en het ging al een stuk beter :D

12. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er van overtuigd dat alle levende wezens gevoelig zijn dus open staan voor energie. Maar allereerst is het ook medisch want ik ben 24 uur met mijn baby waardoor ik haar goed kan observeren. Een maand terug had ik nooit van reflux gehoord en niemand die mij vertelde dat onze baby het ook zou hebben. Mede dankzij jullie ben ik er op gaan letten en is dit nu ook bevestigd door de arts. Medicijnen helpen zeker maar het slikken van voeding blijft aanhouden. Het komt ook haar mond uit en als ze dan weer wil drinken lukt dat niet zo wat haar erg frustreert! Dan slaapt ze heerlijk, neem als voorbeeld een uurtje terug. Heb ik haar in bad gedaan, heerlijk in slaap gevallen maar wordt ze om de haverklap wakker door haar darmen. Ze probeert te poepen of scheetjes te laten en na vele pogingen lukt het eindelijk. Maar dit gaat de hele dag zo door, krampen, voeding opgeven en dan moe in slaap vallen.

Natuurlijk word ik hier verdrietig en moe van maar haal als het me echt tegen zit even diep adem om zo verder voor haar te zorgen. Of dan loop ik even weg en kom ik na een paar tellen terug. Maar het is niet mijn geduld dat opraakt maar meer mijn verdriet omdat ze er zelf ook zo moe van is!

Neem haar zoveel mogelijk bij me maar kan dat toch niet 24 uur lang blijven doen. Maar echt waar het is nog net geen 24 uur want overdag is ze steeds bij mij en anders wel in haar wagenbak wat ik naast me zet op de bank.

En dan terug komend op de energie wat ze aanvoelt. Ik heb de bevalling nog niet achter me kunnen laten. Ik doe er mijn best voor maar het wil niet goed lukken. Gisteren ben ik gaan winkelen met mijn dochter. Heb een paar dingen gekocht maar het deed me niks. Wat het meest helpt is toch met mijn camera tijd doorbrengen. En laat ik net de mooiste babymeisje te hebben om op los te klikken. Het heeft gewoon tijd nodig. De bevalling heeft me oud gemaakt, heb mij heel eenzaam gevoeld. De weeen en de natuurlijke pijn kan ik me haast niet meer voor de geest halen. Maar hoe ik behandeld ben, dat is wat nagebleven is.

Zo lang verhaal weer maar even om het duidelijk te maken.

Trouwens huilen jullie kleintjes ook bij het uit bad gaan? Hier heb ik de neiging om haar weer terug te doen maar dan blijven we badderen tot het water ijskoud is en zij vol rimpeltjes zit. :)

13. Mamamama

Mamamama Actief lid

28 mrt 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in een prive fotoalbum twee foto s geplaatst van mijn prinsesje. Wie haar wil zien kan vrienden worden met mij - graag :)

14. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    Nou mamamama, ik begrijp dat je verliefd bent op je meisje! Wat kijkt ze lekker wijs!
    En kun je niet de negatieve gedachten / herinneringen die je hebt van de bevalling omzetten naar positievere gedachten? Bedenken hoe je het positiever kunt benaderen en dit een paar keer per dag voor jezelf herhalen zodat dat intense negatieve gevoel een beetje minder word. Je hebt er tenslotte een hele mooie dochter aan over gehouden. Als dit werkt heb je het zelf ook niet zo zwaar.

@ Wausmop: dat is naar dat ze verkeerd gehecht hebben, wat een prutsers! Hebben ze je telefonisch verteld dat dit op OK moet? Lijkt me wel heftig!

@ Isade: fijn dat alles op de krampjes goed gaat. Geeft je BV of FV? Misschien wat meer water toevoegen bij de FV als je dit geeft, dan word de ontlasting soepeler. Onze dochter slaapt sinds 3 nachten langere stukken. Nu komt dat wel omdat ze geen last meer heeft van het zuur van haar verborgen reflux. Daar word ze dus niet meer wakker van!! Nu kan ik ook meer slapen en opruimen in huis. Heb zojuist zelfs de kerstboom gezet :D

@ seks: wrs vanavond... erg spannend...

@ ego: Sinds gister krijgt F.leur microlax voor de ontlasting. GEWELDIG!!! er is al zoveel poep uitgekomen! Gister hebben we ook een feestje gehad met dinerbuffet. Ze is zo goed als de hele tijd wakker geweest en heeft alleen gehuild als de darmen weer krampten omdat de ontlasting in de weg zat. (het is helaas niet over na 1 klysma...) Iedereen vond het een lief en voorbeeldig kind. En erg mooi natuurlijk. Wij zijn vooral verbaasd dat het ook zo kan. Ze heeft 20 minuten in de bak gelegen omdat we vonden dat ze moe was, ze heeft zich 20 druk bezig gehouden en geen kik gegeven. Echt even wennen na 6 weken huilen, krijsen, bij je willen zijn en niet slapen. #keigelukkig #rozewolkisgekomen

Ga maar eens koken :D

15. Wat heerlijk voor je, Tessa :D

16. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    @tessa wat fijn dat je de rozewolk hebt gevonden ;) heerlijk van genieten
    @wausmop nou fijn is dat als ze verkeerd gehecht hebben. Hoop voor je dat de ingreep niet al te pijnlijk is.
    @mamamama ik ga je een verzoek sturen om vrienden te worden, even kijken hoe dat ook alweer werkt.

@hier, een redelijke nacht gehad, vanmorgen weer mopperen maar de rest van de dag eem tevreden mannetje. Hij lijkt zelfs al echt te lachen, zo lief:D
    Verder rustige avond. Vl is naar eem verjaardag en ik plof heerlijk op de bank voel me niet helemaal fit.
    Fijne avond allemaal

17. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    @wausmop wat heb je mooie fotos in je album staan, wat een knap manneke.

Even een vraagje aan degene die flesvoeding geven, hoeveel geven jullie per keer. Hier krijgt hij 120+4 maar schoonfamilie vind het allemaal veel. Ik denk dan waar hij om vraagt krijgt ie. En soms laat ie 20cc staan, maar was hier wel benieuwd naar

18. Vegas

Vegas Actief lid

31 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Taco, ik geef geen fles in principe, maar af en toe omdat het wel handig is en papa dan tenminste ook eens de fles kan geven, want dat vindt hij erg fijn! A drinkt ongeveer 90/100 ml nu uit de fles, wat hij precies uit de borst haalt, weet ik niet natuurlijk :(

Ik ga vanaf vandaag alvast 1 voeding afbouwen van de 6.. Ik wil in februari als ik weer begin met werken, proberen om ochtend en avondvoeding nog met borst te doen, dus heel misschien dat dat lukt met langzaam afbouwen.. Meer mensen hier ervaring mee?

@sex, wij hebben het alweer paar keer gedaan. 1e keer was 2,5 week na bevalling, beetje gevoelig, maar op zich prima. Volgende week wordt spiraaltje geplaatst, dus dan ook niet meer van die stomme condooms (want volgens mij maken het die voor mij gevoeliger). In elk geval dus goed gehecht hier. @wausmop, hoop dat het meevalt wat ze moeten herstellen!

19. @flesvoeding: ons mannetje krijgt ook 120/4. :)

@ego: vannacht heeft Tobias een stukje van de nacht in zijn eigen kamer 'geslapen'. Hij bleef maar druk bewegen en wakkere geluidjes maken, en ik was zó moe van het sinterklaas vieren die dag, dat ik hem middenin de nacht verplaatst heb. Met tranen in mijn ogen, omdat ik me zo schuldig voelde….
    Pas 3 uur later begon hij te huilen, maar dat was ook logisch, want het was tijd voor zijn volgende fles… ;)

20. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij geven ons ventje 6x 120/3,5.. Hij kan nogal moeilijk poepen dus wil de voeding niet te dik maken. Heb het idee dat Infacol niet echt helpt, maar ik weet natuurlijk niet hoe het is als we het niet gebruiken. 's nachts slaapt hij tegenwoordig erg goed, het duurt alleen even voordat hij wil gaan slapen maar hij laat nu zo'n 5 á 6 uur tussen de voeding, erg fijn.

Hier nog geen sex gehad, helaas. Hebben er allebei wel zin in maar ik vloei nog steeds behoorlijk dus dat wordt voorlopig geloof ik niet wat :(

Verder gaat het hier wel de goede kant op. Heb het idee dat de medicatie aan begint te slaan. Voel me wat relaxter en rustiger. Mijn gevoel naar de kleine is ook wel wat verbeterd. We zijn er nog lang niet maar het begin is er. Ik kijk vooral uit naar het eind van het jaar, dan hoop ik dat we als gezinnetje echt kunnen genieten. Vandaag lekker een dagje met de kleine man naar m'n moeder. Vorige week is hij een hele dag daar geweest, en zijn we ook nog een dagje samen bij m'n ouders geweest. Heeft me echt even goed gedaan.
    Geniet van jullie dag!

Deel Deze Pagina