1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Wat fijn dat alle echo's positief waren!

happynienja wat rot dat je vriend en jij tijdelijk uit elkaar zijn! Vooral nu je zwanger bent. Komt het wel weer goed denk je? Gaat hij wel mee naar de echo's? Fijn dat het weer wat beter gaat met je zoontje!

kusjes1986 welkom!

aichaS fijne vakantie!

Even een kort berichtje. We zijn super druk bezig met de voorbereidingen van de verhuizing over 2 weken dus ik kom even niet echt aan meelezen/schrijven toe.

2. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey, even een reactie op de wasbare luiers... bij mijn zoontje ben ik er ook met volle moed aan begonnen. Als ik hem een wasbare luier aandeed was er geen probleem, toch niet overdag. 'S nachts was hij kletsnat dus moest ik tijdens de nacht al snel overschakelen op wegwerp. Als mijn man, moeder of schoonmoeder hem verluierden met wasbare luiers, dan was het gevolg dat hij ook kletsnat was. Dus thuis bij mijn man en op visite ook overgeschakeld op wegwerp. Toen hij 4 maanden was ging hij naar het kinderdagverblijf, en daar moest ik hem afzetten met een wegwepluier. Om 18u waren we terug thuis en dan kon hij nog een wasbare aan gedurende 2u, tot hij om 20u in zn bedje moest en ik hem terug een wegwerp aandeed. Gevolg... het werd een heel gedoe en dan heb ik de wasbare luiers maar netjes dubbel en dik uitgewassen en verkocht aan een andere moeder die hierin haar toevlucht ging zoeken. Voor mij was het dus geen succes... ah ja, ik had de mio luiers. Super systeem, alleen was ik de enige in de familie die hiermee overweg kon...

3. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Hoi Meiden,

Vandaag weer terug naar de orde van de dag... de wekker deed wel zeer vanmorgen om 445 uur, bah bah!!

Weer terug van weggeweest... naja weg...
    zijn gewoon thuis gebleven in de vakantie, en hebben een hoop dingen geregeld ivm de toekomst. Kan allemaal maar geregeld zijn!!
    Eind augustus dit jaar gaan we geregistreerd partnerschap aan :D

Ben inmiddels ook weer een jaartje ouder... 30....:)

We hebben het inmiddels bekend gemaakt met een foto...
    Manlief + ikke = 3 onwijs leuke lieve reacties op gehad!! :)

Wat betreft de luiers, hier heb ik nog niet over nagedacht... en van toetendoekjes ben ik geen fan...

Woensdag weer naar de VK om onze spruit te bekijken en hopelijk ook horen want dat hebben we nog niet gedaan, helaas is manlief dan aan het werk en zal ik alleen zijn.... toch ook wel spannend...

❤
    1 t/m 15 november 2015 ℳama's ❤

Leden
    1- Bess032, 32 jr, 3e kindje samen
    1- Happynienja, 4e kindje
    2- 7nov12, 28 jr, 3e kindje
    2- Daffie12, 29 jr, 2e kindje
    3- Hopefull89, 26 jr, 2e kindje
    4- Mamavanlise, 31 jr, 2e kindje
    4- Anoniem451, 34 jr, 1e kindje
    4- Liedx, 28 jr, 2e kindje
    5- Mariska1985, 29 jr, 2e kindje (4e zwangerschap)
    5- Amanda81, 33 jr, 2e kindje
    5- Trotter, 31 jr, 4e kindje (★★ 22+2 week)
    5- VdMB, 29 jr, 1e kindje
    5- ButterflyNova, 29 jr, 1e kindje (3e zwangerschap)
    6- Engeltje1985, 29 jr, 2e kindje
    7- LVtje, 30 jr, 1e kindje
    7- Kristieniminie, 26 jr, 1e kindje
    7- Trieske86, 28 jr, 1e kindje (partner al dochter van 4)
    7- Linnepin85, 30 jr, 1e kindje
    7- A new day, 1e kindje
    8- Femmel, 29 jr, 2e kindje
    8- MamavanF2009, 36 jr, 3e kindje (2e kindje samen)
    9- AichaS, 31 jr, 2e kindje
    9- Ingrid25, 25 jr, 1e kindje
    9- Bubbels1985, 29 jr, 2e kindje
    10- Dromer83, 32 jr, 1e kindje (2e zwangerschap)
    10- blondie21, 20 jr, 1e kindje
    10- Jynn, 35 jr, 2e kindje
    11- Cherryon, 32 jr, 3e kindje
    11- Ananas9, 28 jr, 1e kindje

12- Loth, 29 jr, 2e kindje
    12- MiniMiNo, 28 jr, 1e kindje
    12- BertxBirgit, 24 jr, 2e kindje
    13- Tries123, 32 jaar, 2e kindje
    15- Daphne91, 23 jr, 2e kindje (★ 26,5 week)
    17- B4bi3tj3, 35 jr, 1e kindje (★ 27 weken)
    17- Djamillia, 29 jr, 4e kindje

AFSPRAKEN
    04-05 Djamila - Combinatietest
    05-05 B4bi3tj3 - 12 wkn echo + combitest
    06-05 Linnepin - Afspraak VK
    06-05 Dromer83 - Nekplooimeting + uitslag combinatietest
    07-05 Jynn - Afspraak VK
    08-05 Anoniem451 - controle VK
    11-05 LVtje - controle gyn
    11-05 Dromer83 - PERC onderzoek
    13-05 Loth - Afspraak VK
    20-05
    Happynienja - controle
    22-05 Djamila - Afspraak VK en echo
    23-05 Bess032 - 17 weken echo
    26-05 BertxBirgit - 16 weken echo
    27-05 ButterflyNova - controle vk

03-06 Loth - Geslachtsbepaling
    08-06
    Happynienja - 20 weken echo
    15-06 Dromer83 20 weken echo
    22-06 mamavanlise - 20 weken echo
    22-06 MamavanF2009 - 20 weken echo

Wij steunen ℳvℳ: ButterflyNova / LVtje / Engeltje1985 / Mariska1985 / Trotter / Daffie12 / Jynn / Tries123 / anoniem451 / Linnepin85

★Sterretjes★
    Asun ★
    rvdc ★
    Izi ★
    Magnolia ★
    Rijn ★
    Ely ★

Lijst aanpassen? Quoten en haakjes weghalen of in kleur je wijziging in je bericht vermelden. Gebruik 'Lijstbeheer' in de zoekfunctie om snel de lijst te kunnen terug vinden.
    [/QUOTE]

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Goedemorgen!

Hier beetje afwezig geweest tijdens het weekend, ging niet zo goed hier dus geen puf om veel naar een schermpje te kijken.

@luiers: wij gaan gewoon voor de pampers. Ik zie het echt niet zitten die wasbare luiers.

@buik: nee, alles behalve minder opgezet. Buik groeit vrolijk door, is op 4 weken tijd alweer 5cm gegroeid in omtrek :$

Maar positiekleding is wel lastig hoor, veel oubollig/saai spul. En het meeste begint pas bij maat 36 en dat is qua topjes/jurkjes meestal te groot. Schouders hangen dan halverwege mijn armen, ziet er dus niet uit.
    Dus als iemand tips heeft voor leuke kleding in kleine maatjes hou ik me aanbevolen!
    Heb al op zoveel websites gekeken, en dan zie je wat leuks is het uitverkocht in mijn maat :(
    We gaan over 4 weken op vakantie en zal toch echt wat zomerspul moeten hebben. Heb nu 1 jurkje en 1 korte broek gevonden maar das niet zoveel.
    En met 35 graden ga ik mijn lange broeken daar ook niet dragen natuurlijk.

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    ❤ 1 t/m 15 november 2015 ℳama's ❤

Leden
    1- Bess032, 32 jr, 3e kindje samen
    1- Happynienja, 4e kindje
    2- 7nov12, 28 jr, 3e kindje
    2- Daffie12, 29 jr, 2e kindje
    3- Hopefull89, 26 jr, 2e kindje
    4- Mamavanlise, 31 jr, 2e kindje
    4- Anoniem451, 34 jr, 1e kindje
    4- Liedx, 28 jr, 2e kindje
    5- Mariska1985, 29 jr, 2e kindje (4e zwangerschap)
    5- Amanda81, 33 jr, 2e kindje
    5- Trotter, 31 jr, 4e kindje (★★ 22+2 week)
    5- VdMB, 29 jr, 1e kindje
    5- ButterflyNova, 29 jr, 1e kindje (3e zwangerschap)
    6- Engeltje1985, 29 jr, 2e kindje
    7- LVtje, 30 jr, 1e kindje
    7- Kristieniminie, 26 jr, 1e kindje
    7- Trieske86, 28 jr, 1e kindje (partner al dochter van 4)
    7- Linnepin85, 30 jr, 1e kindje
    7- A new day, 1e kindje
    8- Femmel, 29 jr, 2e kindje
    8- MamavanF2009, 36 jr, 3e kindje (2e kindje samen)
    9- AichaS, 31 jr, 2e kindje
    9- Ingrid25, 25 jr, 1e kindje
    9- Bubbels1985, 29 jr, 2e kindje
    10- Dromer83, 32 jr, 1e kindje (2e zwangerschap)
    10- blondie21, 20 jr, 1e kindje
    10- Jynn, 35 jr, 2e kindje
    11- Cherryon, 32 jr, 3e kindje
    11- Ananas9, 28 jr, 1e kindje

12- Loth, 29 jr, 2e kindje
    12- MiniMiNo, 28 jr, 1e kindje
    12- BertxBirgit, 24 jr, 2e kindje
    13- Tries123, 32 jaar, 2e kindje
    15- Daphne91, 23 jr, 2e kindje (★ 26,5 week)
    17- B4bi3tj3, 35 jr, 1e kindje (★ 27 weken)
    17- Djamillia, 29 jr, 4e kindje

AFSPRAKEN
    04-05 Djamila - Combinatietest
    05-05 B4bi3tj3 - 12 wkn echo + combitest
    06-05 Linnepin - Afspraak VK
    06-05 Dromer83 - Nekplooimeting + uitslag combinatietest
    07-05 Jynn - Afspraak VK
    08-05 Anoniem451 - controle VK
    11-05 LVtje - controle gyn
    11-05 Dromer83 - PERC onderzoek
    13-05 Loth - Afspraak VK
    20-05
    Happynienja - controle
    22-05 Djamila - Afspraak VK en echo
    23-05 Bess032 - 17 weken echo
    26-05 BertxBirgit - 16 weken echo
    01-06 ButterflyNova - controle vk

03-06 Loth - Geslachtsbepaling
    08-06
    Happynienja - 20 weken echo
    15-06 Dromer83 20 weken echo
    17-06 ButterflyNova - 20 weken echo
    22-06 mamavanlise - 20 weken echo
    22-06 MamavanF2009 - 20 weken echo

Wij steunen ℳvℳ: ButterflyNova / LVtje / Engeltje1985 / Mariska1985 / Trotter / Daffie12 / Jynn / Tries123 / anoniem451 / Linnepin85

★Sterretjes★
    Asun ★
    rvdc ★
    Izi ★
    Magnolia ★
    Rijn ★
    Ely ★

Lijst aanpassen? Quoten en haakjes weghalen of in kleur je wijziging in je bericht vermelden. Gebruik 'Lijstbeheer' in de zoekfunctie om snel de lijst te kunnen terug vinden.

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Welke maat heb je? Voor mij zijn de shirtjes maat 36 ook nog te groot. Gewone shirts met elasthan passen nog prima. Als je naar zo'n warme omgeving gaat zou ik lekker voor een jurkje kiezen, die rekken meestal wel mee ;)

7. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ik heb echt een hele berg positiekleding nu, enige wat ik misschien nog aan kan schaffen is een korte broek, vorige week ook weer een tas van me schoonzusje gehad, ik heb maat 44.....

Wat balen dat er zo weinig leuks te verkrijgen is in jullie maat!!

8. Trieske86

Trieske86 Lid

16 mrt 2015
    51
    0
    0
    Breda
    Lvtje heb je al eens bij h&m geneust? Daar is het niet zo oudbollig vond ik 😉 en volgens mij ook kleinere maatjes.

9. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi allemaal,
    Ik lees er hier een paar dames gaan proberen voor herbruikbare luiers. Echt een aanrader! Wij gebruiken het ook. Alleen helemaal in het begin ging dit niet omdat men dochter zo mager was dat de luiers veel te groot waren :)
    Wijzelf gebruiken altijd de herbruikbare luiers behalve als we ergens naartoe gaan langer dan een uur, dus als de kans erin zit dat je een luier moet wisselen. Als we naar de supermarkt gaan ofzo dus niet. Als ik die luier vervang steek ik die altijd in een bak water met azijn. Op verplaatsing is dit dus niet zo handig :)
    Ons kleintje gaat niet naar een onthaalmoeder maar naar de oma's, die zien het niet zitten om deze luiers te gebruiken dus kopen we voor hen wegwerp.
    Wij hebben in totaal 300 euro uitgegeven aan deze pampers maar dat zo het dan ook in totaal zijn (buiten elektriciteit gerekend om ze te wassen) anders zit je al snel over de 1000 euro per kind in de pamperperiode en dat hadden we er niet voor over, daar is dan de kost van afval nog niet bijgerekend. De doekjes die in de pamper liggen mogen op de composthoop dus wij hebben niets van afval. (Super trots :p)
    Wij hebben gekozen voor 100% katoenen luiers van het merk popolini. Ik las net dat iemand last had dat het lekte snachts? Wij hebben speciale dikke katoenen inleggers erbij gekregen voor als de kindjes wat groter zijn en ze snachts dus meer plassen. Momenteel nog niet nodig.
    Iemand vragen? Ik wil heel graag antwoord geven en advies! Ben een beetje een freak op gebied van afval, kan daar niet goed tegen :p

10. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik heb maatje 34, qua shirtjes lukt nu nog wel gelukkig met wat ik thuis heb.

Maar ben normaal niet van stretch kleding, dus de jurkjes die ik nu heb passen gewoon niet. Dat rekt gewoon 0,0 mee dus dat schiet niet op.
    Dus ik moet ook echt gewoon nieuw spul hebben, al dan niet positiekleding of jurkjes die wel mee rekken. Alleen de zeikerd in mij vind die jurkjes meestal niet zo leuk, dus dat maakt het gewoon extra lastig.

Ik vrees dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik er komende zomer iets minder leuk uit zie whaha :p

Heb gelukkig nog een 4 weken, dus dan de jacht maar openen op stretch en/of positiekleding in kleine maatjes.

11. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Mooi joh, dat je er zo mee bezig bent en het er echt voor over hebt|!
    Als wij zo even 300 euro hadden liggen hadden we het misschien ook wel gedaan maar Lief ziet het hoe dan ook niet zitten, ziet zichzelf nog geen luiers staan spoelen.
    Nah, dan doe ik dat toch :D
    Vind de afwisseling wel slim, af en toe een wegwerp is op zich niks mis mee.
    Tot nu toe heb ik bij allebei de jongens alleen wegwerp gedaan, van kruidvat eigen merk en die bevallen op zich goed maar toch zou ik liever meer bewust hiermee omgaan.
    Alleen... zoals laatst een vriendin van me al vroeg (die ook heel bewust is én 5 kinderen heeft); waar trek je de grens?
    Ga je dan voor jezelf ook uitwasbaar maandverband gebruiken?
    Ga je dan echt alleen nog met water en evt. niet-chemische 'zeep' je kindje (en jezelf) wassen?
    En hoe met eten, kleding, speelgoed?
    Hoe ver ga je hierin door?
    Het moet ook wel leuk blijven én betaalbaar vind ik.

Over de positiekleding; ik ben nogal van de alternatieve kleding, iemand anders hier ook?
    En dan tips voor leuke positiekleding?

12. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Voor mij is houd het op bij de pampers hoor :) puur omwille van het afval. Ik woon in België en is restafval heel duur vind ik. En een wegwerppamper weegt ontzettend veel. Voor de baby hadden we 1 klein winkelzakje restafval op anderhalve maand (de rest is heel goed gesorteerd) toen ons meisje geboren was en we in het begin met wegwerppampers moesten werken hadden we bijna elke 2 dagen een winkelzak vol afval :eek: veel te veel voor mij!
    Zeep zonder chemicaliën gebruiken we niet en maandverband komt gewoon uit de supermarkt :D zo extreem ben ik niet :p
    Trouwens op het spoelen van je pampers door je man: wij hebben een emmer met water en azijn in. Daar doen we de vuile pampers gewoon in tot die vol zit en dan zo de wasmachiene in. Dus geen spoelen :) de azijn is tegen de geur, je kan ook lavendelextract gebruiken.

13. MamavanF2009

Ja zie je, zo simpel kan het zijn he :D
    Ik meen me te herinneren dat mijn moeder dat vroeger ook zo deed, zie nog emmers met luiers staan in de bijkeuken :)
    Dus het is niet eens zo heel lang geleden dat het nog vrij normaal was om het zo te doen.
    Ik neem ook geen wasbaar maandverband hoor maar wel vrij van chemische stoffen, ik let er dus wel wat meer op.
    Maar ik ben dan niet zo extreem dat ik alles biologisch (dynamisch) koop, dat ik alles vrij van rotzooi koop/maak, al zou ik dat best willen.
    Maar ik heb té graag een lekker bakje ijs van hertog, al zit dat vol meuk. Het scheelt gewoon veel geld met die van bijv. ekoplaza.
    Geld speelt gewoon erg mee hier, we kunnen niet simpelweg alles bewust en biologisch doen, ook niet voor de kinderen.

14. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Biologisch is ook niet zo aan ons besteed, maar ivm eten is bij ons wel altijd alles vers. Ook voor de klein haar eten maken we alles zelf en niets voorverpakt. Is idd veel duurder ook.
    Geld heeft bij ons dus ook wel een groot aandeel in ons koopgedrag.
    Nog even over de luiers: een heel positief punt nog (vind ik zelf) is dat de kleintjes ook veel sneller zinderlijker zijn. Bij wegwerp is alles zo goed gemaakt dat de kleintjes nooit natte billetjes voelen. Ze absorberen super goed. Bij herbruikbare is dit logisch wat minder die absorbsie, dus ze beseffen ook dat ze in hun broek hebben gedaan. :)
    Trouwens wij hebben 300 euro uitgegeven voor 20 pampers, wij wassen nu ongeveer om de 2 a 3 dagen. Je kan natuurlijk ook minder kopen en alle dagen wassen.

15. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Wat zijn jullie allemaal goed bezig!! Ik weet dat ik zelf vroeger allergische ben geweest voor de gewone pampers en mijn moeder is toen ook op de wasbare luiers over gegaan.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zo bewust bezig ben ermee. We gaan dank ik gewoon normale luiers gebruiken...

Hebben jullie al kleertjes gekocht of andere dingen??

We waren zondag op de zwarte markt in Berverwijk en hoopte daar iets leuks te kunnen scooren maar daar hadden ze twee kraampjes met kleertjes met alleen maar tierelantijntjes (wat ik vreselijk vindt!) dus hield snel op..... Binnenkort maar is langs de babydump....

16. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat luiers betreft, kleine gaat naar het kdv. Daar doen ze niet aan katoenen luiers enz, dus we gaan voor 'gewone' luiers. Ook met snoetenpoetsers enz. ben ik niet zo moeilijk, of kindje moet er uitslag van krijgen?!

Ik heb nog niets gekocht, wel al e.e.a. gekregen. Wacht daarmee tot we weten wat het gaat worden. En durf ook nog niet zo goed.

Het voelt op de een of andere manier toch nog een beetje spannend.

17. MamavanF2009

Ja dat sneller zindelijk worden is wel een voordeel inderdaad, al hadden wij al heel veel geluk met de oudste die met 2,5 overdag zindelijk was en 3 maanden later ook 's nachts.
    De jongste is in maart 2 geworden maar begint zich nu ook erg bewust te worden van wat hij in zijn luier doet; hij benoemt het elke keer maar wil nog niet op het potje of wc.
    Als dat zo doorgaat is hij zindelijk tegen dat de baby komt.
    Dat zou wel erg fijn zijn want dan hoeven we maar voor één kindje luiers te kopen :)

Lief heeft laatst wat leuke kleertjes meegenomen van de hema maar ik heb zelf nog niks kunnen kopen, zit al 8 weken thuis door de kinkhoest :/
    Ik wil proberen morgen even mee de stad in te gaan want ik wil zó graag zelf iets kopen, en liefst gewoon in de winkel :)

Voor mijzelf ben ik al heel druk aan het rondkijken voor mooie alternatieve kleding maar dan wel online.
    Ben ook alweer aan het kijken voor dreads, heb heel mooie gevonden daarnet dus ik hoop dat ik die over een tijdje weer kan laten inzetten :)
    Heerlijk om voor de baby te shoppen maar ik wil ook een mooie mama zijn :D

18. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Jah wij heb ook al wel e.e.a gekregen.. maar lijkt me ook wel erg leuk om al wat dingetjes zelf te kopen, al is het maar even wat snuffelen en een unisex pakje kopen :p

Vind het ook wel spannend hoor!! Het blijft natuurlijk altijd lastig.. gister ook weer te horen gekregen van vrienden dat het hartje gestopt was met 10 weken en dat ontdekte ze met 15 weken pas.... vreselijk! En dan zijn er nog andere senario's zoals doodgeboren kindje of kindje wat overlijdt vlak na de geboorte.... Zijn eigenlijk dingen waar je als aanstaande mama helemaal niet over na wilt denken... maar in mijn omgeving is het wel gebeurt....

Ondanks de onzekerheid probeer ik er wel zo veel mogelijk van te genieten....

19. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    In belgie gaan de kindjes op 2,5 jaar naar school dus dan moeten ze zindelijk zijn. dus net iets vroeger dan 2,5j is ons doel. Hopelijk lukt het ook :)

Kleedjes hebben wij nog niet gekocht. Ik denk dat wij gewoon een nieuw geboortepakje gaan kopen zodat elk kindje bij ons zijn eigen heeft dat mama mooi in de kast kan leggen :p. De rest van de kleertjes gebruiken we opnieuw van de vorige en als de baby geboren is weten we het geslacht en kunnen we extra kleedjes kopen

20. MamavanF2009

Doen wij ook ja; een geboortepakje voor de baby zelf en dan veel kleren hergebruiken.
    Maarja, als het deze keer een meisje is dan kan dat dus niet, zal ik toch écht moeten gaan shoppen (ooh wat een straf :p )

Heel stom he, en ik heb eigenlijk helemaal geen voorkeur maar toch zal ik erg moeten wennen aan het idee, als het een jongen is, dat ik nooit een dochter zal hebben.
    Want dit is echt ons laatste kindje...

Deel Deze Pagina