He dames, mag ik mee kletsen hier? Wij hebben vanochtend positief getest maaaar helaas heb ik wel een 2/3 dagen (en nu nog steeds) licht bloedverlies. Ik hoop natuurlijk dat het niet al te veel betekent maar echt fijn is het natuurlijk niet. Ik heb de kliniek gebeld en in principe staat de eerste echo gepland op 27 maart. Fingers crossed dus! Ik ga nu even jullie oude berichtjes doorlezen
Magnolia: Ik snap je heel goed hoor. Eerst maar is kijken of alles goed verloopt. Super blij als de 1e drie maanden voorbij zijn. Ik zou persoonlijk graag een jongetje leuk vinden en mijn vriend maakt het niks uit. Olivia: De echo afwachten is inderdaad wel verstandig. je wordt vaak nog wel is terug gezet of zelfs vooruit. (nog beter!!) Uiteindelijk is de uitgerekende datum maar een schatting. Succes bij je echo. Butterflynova: Wat spannend!! De eerste echo vond ik erg zenuwslopend. Bij mijn vorige zwangerschap kwamen we binnen en vroegen ze eerst van alles. Ik had echt zoiets van, eerst maar de echo niet?? Haha. Ik had zo lang gewacht en wilde wel is zien of alles goed was. Wanneer mag je heen? succes. Zijn er ook dames waarbij de kwaaltjes even weg zijn?
Ik heb nergens last van.. En hoewel ik weet dat het niks hoeft te betekenen houd ik toch maar weer rekening met slecht nieuws vrijdag
Welkom zijaanzij. Bloedverlies hoeft nog niks te betekenen hoor. Dit zij de verloskundige tegen mij. Zolang er geen stolsels bij zitten en het bloedverlies erger wordt. Er zijn zelfs vrouwen die de hele zwangerschap bloed hebben tijdens de menstruatie periode. Gefeliciteerd met je zwangerschap meid.
Kop op meid. Ik ga voor je duimen en geen kwaaltjes hoeft nog niet het einde te betekenen. Misschien komen die nog. Sommige krijgen pas na 6 of zelfs acht weken last. En misschien ben je wel zo'n bofkont die kwaaltjesvrij een goeie zwangerschap heeft. Succes vrijdag.
@dromer83 Ik probeer gewoon positief te blijven denken. Er zat vanochtend wel iets bij wat leek op een stipje slijm/stolsel, maar helaas blijft het afwachten Ik heb teruggelezen en merk dat weinig vrouwen kwaaltjes hebben. Ik merk ook helemaal niks. Soms voel ik wel iets maar volgens mij is het dan eerder omdat ik het heel graag wil voelen. Grappig dat ik ergens las van dat duwen in je borsten en dan teleurgesteld zijn dat ze nog geen pijn doen... haha ik doe dat minstens 10x per dag haha. Ik durf me nog niet zo goed aan de lijst toe te voegen. Ik test morgenochtend nog een keer en als de test dan donkerder is dan ga ik er wellicht wat meer in geloven en dan weet ik dat mijn hcg nog steeds stijgt. Het klopt toch dat wanneer de streep lichter is dan vandaag ik er vanuit kan gaan dat het mis gaat (of aan het gaan is...)?
Moe en koud, ook herkenbaar Pfff ik ben beetje gesloopt vandaag. Het was me ook wel een ochtendje met een dwarse peuter!!! En een baby die denkt dat hij geen ochtendslaap meer nodig heeft..... Nu liggen ze allebei op bed en hoop ik dat het even rustig is (maar ik hoor mijn oudste zoon nog kletsen dus ik weet niet of het slapen gaat lukken ) @zijaanzij Als je wil kijken of de test donderder wordt, dan zou ik er in ieder geval wel 3 dagen tussen laten. Dan heeft je lichaam wat meer tijd gehad om meer hormonen aan te maken. Meestal zie je wel dat een test oploopt van licht naar donker. Ik weet niet of het andersom ook gebeurt. Want als je een mk krijgt, dan kan je nog steeds heel veel hcg in je lijf hebben en nog steeds klachten hebben. Dus dat zegt niet helemaal alles. Het is ook echt koffiedik kijken op het moment. Dit is zo'n lastige fase! Voor je gevoel gaan de weken tergend langzaam en elk klachtje grijp je vast om iets van bevestiging te voelen. De tijd zal het leren hoe alles zal lopen. Ook bij nr 3 is het weer zenuwslopend! Hoe staan de mannen erin? Die van mij is echt heel rationeel en snapt mij niet helemaal op dit onzekere vlak haha.
Spannend zijaanzij, lees overal idd dat bloedverlies niets hoeft te betekenen maar snap je zorgen. Duim voor je dat het gewoon onschuldig is. @olivia: geen klachten is volgens mij nog best normaal. Ik duim dat je vrijdag een mooie echo hebt. @mannen: vooral heel zorgzaam, normaal al maar nu helemaal. Hij vind het ook heel spannend maar hij heeft er een goed gevoel over. Nu is het voor mannen sowieso anders, die voelen niet wat er in ons lijf allemaal gebeurd. @hier: beetje in de stress. Sinds een paar uur wat (lichte) steekjes en soort van brandend gevoel in mijn liezen. Google zegt dat het er bij kan horen en het van het groeien van de baarmoeder kan komen, maar toch vind ik het doodeng Iemand die het herkent, al dan niet van eerdere zwangerschappen? Nu moet ik straks toch naar de huisarts dus zal het ook even aan haar vragen, maar man oh man. Was ik vanmorgenvroeg juist heel relaxed zijn nu de zorgen weer dubbel zo hard terug.
@7nov12: Ja dat is ook zo. Ik hang er morgen ook niet te veel conclusies aan. Een donkere test betekent iig dat er nog iets gebeurt in mijn lichaam (maar nog steeds geen garantie helaas haha) Mijn vrouw (dat is dan weer handig van lesbisch zijn ) snapt mij compleet en is ook heel onzeker. Van nature is zij alleen een stuk positiever ingesteld dan ik. Dat is nu natuurlijk wel erg fijn. Zij heeft altijd hoop en ik kan nog al snel doom denken
Het voelt echt totaal anders als menstruatiekramp. Tenminste, dat zijn mij bij echt krampen (bij menstruatie) en niet in de liezen. Nu voelt het een beetje of je tantum gemeerd hebt, qua brandend gevoel zeg maar met af en toe een steekje/trekkend gevoel in de liezen. Blèh, denk dat ik een winterslaap ga houden tot aan de eerste echo hahaha.
He meiden, ik ook nog geen klachten hoor! Ja 1 zere plek in m'n borst maar verder niks! Heb juist veel energie! Al moest ik gister 1x kokhalzen maar dat kan ook toeval zijn! Ik ga er gewoon vanuit dat alles goed is hoor, die kans is namelijk groter! Vandaag deze binnen gekregen.... Vorige x met 6 weken aan oma's verteld. Nu wachten we iets langer, het geheimpje samen is zo leuk
Wat een lief shirtje Engeltje!!! Ik durf nog niets te kopen. Ik ben een beetje bijgelovig denk ik haha. Ik ga pas weer wat kopen na de 20 weken verwacht ik, dan weten we ook wat het gaat worden @Lvtje Die krampen herken ik voor een deel wel. Ik heb ook dagelijks krampen, vaak nog wat heftiger dan tijdens de menstruatie. Ik heb dit ook bij de andere 2 goede zwangerschappen gehad. Er moet van alles opgerekt worden en dat voelt niet zo tof. En bij de een zit dat dan weer net op een andere plek dan een ander. Vrouwen met weeen voelen dat ook op verschillende plekken, de een gewoon in de buik, maar de ander weer in de rug of in de benen of liezen. Elk vrouwenlichaam doet het anders.
@engeltje: wat leuk! en idd, daar kan ik ook nog een voorbeeld aan nemen die goede instelling van jou!
Leuk shirt Engeltje. Hey dames even een vraagje. Ik ben echt verslaafd aan koffie. Drink zo'n 3 a 4 koppen per dag. Hoe doen jullie dat? Zijn er dames over gestapt op zonder cafeïne? Of drinken jullie gewoon geen of minder koffie?