@Liedx: ik ben stiekem een beetje jaloers om jouw kwaaltjes. Dan weet je in ieder geval dat je echt goed zwanger bent haha. Maar toch, als ze echt vervelend en pijnlijk worden dan mag het ook wel wat minder ja Sporten; ik vind dat moeilijk. Sommige artsen zeggen dat na een terugplaatsing er niet gesport (of gesext) mag worden. Andere zeggen dat je gewoon alles kan doen zoals je dat normaal ook zou doen. Ik durf nog niet echt weer te gaan sporten, stom he? Wat doen jullie qua sporten dames?
Hier kun je het overzicht van het voedingscentrum vinden over wat je wel/niet mag eten tijdens de zwangerschap. Je kunt ook een A4-tje uitprinten om op de koelkast te hangen, erg handig! Wat kan ik wel en niet eten tijdens mijn zwangerschap? | Voedingscentrum
Haha je mag het van me overnemen hoor Moeilijk als gezegd wordt dat het beter is om niet te sporten. Mag je ook niet rustige sporten doen zoals wandelen, fietsen en zwemmen? Ik probeer 3x per week te blijven sporten en vaak te wandelen. Wil naar een zumbaklas voor zwangeren gaan en ga verder thuis sporten. Ik was tot een paar weken geleden erg actief (3-5x per week sporten) en wil niet weer zo moe zijn als tijdens m'n 1e zwangerschap.
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap best wel veel thee zwarte gedronken, maar koffie drink ik niet. Maar denk dat 6 koppen op een dag voor mij al veel is, aan de cafeïne te zien, zijn dat nog niet eens 2 koppen koffie. Moet kunnen dus. Ik dacht niet heel veel meer te eten. Pas toen ik na de geboorte weer aan het werk ging, viel me op dat ik veel minder honger had. Ik at op mijn werk tijdens de zwangerschap een stuk ontbijtkoek, liga's en mandarijnen, en dan nog de lunch. Daarna redde ik het prima met een halve ontbijtkoek tot de lunch.
Je berekening klopt niet helemaal daffie! Een kop thee is net iets minder dan de helft van een kop koffie
Owja, klopt, ik zat bij espresso te kijken haha Nee, dan dronk ik inderdaad 2,5 kop koffie aan cafeïne. Nou ja, moet kunnen hoor
Hallo allemaal! Gefeliciteerd! Ik weet sinds afgelopen weekend dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. 7 november als t goed is uitgerekend. spannend!!
Hai meiden, welkom mariss28! Proficiat! Hier ook eigenlijk altijd alleen groene thee en soms wat frisdrank. Met de eerste ook zo gedaan dus nu niet anders Zijn jullie ook wat minder rekbaar? Vannacht rekte ik me een keertje uit en dat gaf een enorm pijnlijke steek zo rond m'n BM (of buikspieren?), schrok er wel ff van, maar goed...uk zit vast in een dubbele boterham met pindakaas zullen we maar zeggen...
Welkom mariss28! Proficiat! @mariska1985: ik had dat een paar dagen geleden, en nog een keer toen ik nieste. Schrok me ook rot maar het zal er allemaal wel bij horen Ik heb vanochtend weer getest. Ik kan niet echt zeggen dat de test veel donkerder is, eerder gelijk. Maar heb daarnaast ook een cb dig gedaan en die gaf netjes 2-3 aan. Misschien moet ik er toch maar aan geloven?
Dag dames! Amai, al die nieuwe reacties! Heb snel even doorgelezen. Welkom Zijaanzijn en Mariss28. Dikke proficiat! Door die testjes te zien krijg ik zin om terug te gaan testen. Ik heb ook vroeg getest en heb nog geen knaller gehad. Heb nog een testje liggen misschien probeer ik die nog wel eens Super schattig dat t-shirtje! Zal wel een leuke verrassing worden! Vorige week had ik heel veel last van zeurende buikpijn, niet echt zoals menstruatiepijn (ik kan het moeilijk omschrijven) maar sinds deze week niets meer. Ben blij dat ik niet de enige ben. Ml gaat ook blij zijn als de eerste 12 weken achter de rug zijn. Zijn zus heeft jaren terug een MK gehad op 12 weken. Daarom heeft hij ook wel wat schrik. Ach ik zit constant te denken dat het zou kunnen mislopen. Lastig hoor Ik ben ook een koffiedrinker. Maar houd me nu aan 1 of max 2 koppen per dag en dat lukt aardig!
@zijaanzij: ja!!! Het is zo te zien toch echt waar gefeliciteerd!!!!! Hier beginnen de zenuwen nu echt serieus toe te slaan voor de echo morgen. Helemaal nu in een ander topic dat ik geopend had over vroege echo's iemand toch weer een ma na een eerdere ma bleek te hebben. Ik kan me natuurlijk ook vergelijken met de mensen bij wie het wel goed ging maar is ook soort zelfbescherming om maar weer rek te houden met het ergste... Pf morgenochtend 10u ....
@olivia thanks! Jaaa dat wachten wat een drama! Maar we zullen er aan moeten wennen de komende tijd. Wat een spanning allemaal! Maar wat zullen er straks een ontlading voelen over ongeveer 8 maanden
Mooie testen zijaanzij!! Morgen ga je gewoon een prachtige echo krijgen Olivia! Komt goed, dat moet gewoon! Sterkte met de uren wegkijken, vandaag kan niet snel genoeg voorbij gaan denk ik. Heb je de echo in de ochtend morgen? @sporten/werk: Ik werk sowieso maar halve dagen dus dat is prima te doen. Qua sport, mij hebben ze verteld dat je in principe alles mag doen zolang je lijf het gewend is. Dus sport je normaa nooit dan moet je nu niet ineens als een gek beginnen. Heel fanatiek sportte ik helaas al niet, maar wandelen deed en doe ik veel. Moet ook wel met 2 honden haha. Daarnaast doe ik behendigheid met ze en dat is mijn sport, maar niks extreems dus. Maar vond t gister ook wel lastig hoor, zeker omdat ik gister al zo'n baaldagje had. Uiteindelijk toch gegaan en was wel lekker achteraf. Alleen dodelijk vermoeiend, maar vooral omdat het later op de avond was. Straks komt mvm, ben benieuwd naar de test!
Met het werk kon ik de eerste dagen mijn gedachten bijna niet bij het werk houden. Dat is nu gelukkig weer wat beter. Deze week had ik maandag vrij, dus geen week van 5 dagen, die heb ik pas over 2 weken, daar kijk ik dan wel wat tegen op.
Dames, willen jullie even controleren of onderstaande nog klopt ? ❤ 1 t/m 15 november 2015 ℳama's ❤ Leden Olivia 23 1-11 7nov12, 28 jaar, 3e kindje 2-11 Daffie12, 29 jaar, 2e kindje 2-11 Ely, 28 jaar, 1e kindje 5-11 Mariska1985, 29 jaar, 2e kindje (4e zwangerschap) 5-11 LVtje, 30 jaar, 1e kindje 5-11 Magnolia83, 31 jaar, 2e kindje (4e zwangerschap) 5-11 Anoniem451, 34 jaar, 1e kindje 5-11 Amanda81 , 33 jaar 2e kindje 5-11 Kristieniminie, 26 jaar, 1e kindje 5-11 Liedx, 28 jaar, 2e kindje 6-11 Engeltje1985, 29 jaar, 2e kindje 6-11 Mamavanlise, 31 jaar, 2e kindje 7-11 ButterflyNova, 29 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap) 10-11 Dromer83, 32 jaar, 1e kindje (2e zwangerschap) Afspraken 4-3 LVtje - Huisarts (standaard hier ivm 1e zwangerschap) 5-3 LVtje - intake MvM 6-3 Olivia 23 - Eerste afspraak gyn 11-3 ButterflyNova - Intake MvM 16-3 7nov12 - Intake vk 18-3 LVtje - eerste echo gyn 18-3 kristieniminie - eerst afspraak gyn 19-3 Dromer83- 1e echo 19-3 ButterflyNova - eerste echo gyn 20-3 Magnolia83 - eerste echo 23-3 Daffie12 - eerste echo 24-3 Ely - eerste echo 25-3 Mariska1985 - eerste echo gyn 26-3 Engeltje1985 - 1e afspraak vk + echo 27-3 Anoniem451 - eerste echo 01-04 Mamavanlise - eerste echo 02-04 Amandauit81- eerste echo Wij steunen ℳvℳ: ButterflyNova / LVtje / Engeltje1985 Snelzoeken: lijstbeheer
Hallo allemaal! Welkom nieuwe! Wat een schattig shirtje Engeltje! Wij wilde ook zo iets doen de afgelopen keer. Nu hebben we het gewoon verteld. Mijn moeder zelfs over de telefoon. . Dat vind ik wel heel jammer hoor, maar goed. Die lol hebben we met onze dochter wel gehad door het aan iedereen op een bijzondere manier te vertellen en nu is het even niet anders. Ik speel volleybal op een redelijk hoog niveau. Al 18 jaar, dus ik ben wel geoefend te noemen. Dat gaat nog goed. Ik merk wel dat de vermoeidheid me parten begint te spelen met de trainingen en wedstrijden. Dit seizoen hebben we nog vier wedstrijden tot de zomerstop. Zoals het nu gaat kan ik die nog gewoon spelen. Ik ben wel wat voorzichtiger met duiken geworden, doe het nog wel maar glij meer over mijn borsten en knieën waarbij ik mijn buik intrek en iets omhoog hou. Ik glij er dus niet meer over zoals hoort. Vermoeidheid begint hier inmiddels dramatische vormen aan te nemen. Gelukkig is het veel heftiger dan de afgelopen keer, daarbij is mijn zicht de laatste twee dagen heel slecht geworden, zelfs met bril zie ik niet scherp meer. Dit had ik met onze dochter ook zo erg, ik hoop zo dat dit allemaal goede tekenen zijn en we de 20e een mooi kloppend hartje zien! Herkent iemand dit, dat je minder goed ziet?
❤ 1 t/m 15 november 2015 ℳama's ❤ Leden Olivia 23 1-11 7nov12, 28 jaar, 3e kindje 2-11 Daffie12, 29 jaar, 2e kindje 2-11 Ely, 28 jaar, 1e kindje 5-11 Mariska1985, 29 jaar, 2e kindje (4e zwangerschap) 5-11 LVtje, 30 jaar, 1e kindje 5-11 Magnolia83, 31 jaar, 2e kindje (4e zwangerschap) 5-11 Anoniem451, 34 jaar, 1e kindje 5-11 Amanda81 , 33 jaar 2e kindje 5-11 Kristieniminie, 26 jaar, 1e kindje 5-11 Liedx, 28 jaar, 2e kindje 6-11 Engeltje1985, 29 jaar, 2e kindje 6-11 Mamavanlise, 31 jaar, 2e kindje 7-11 ButterflyNova, 29 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap) 10-11 Dromer83, 32 jaar, 1e kindje (2e zwangerschap) Afspraken 4-3 LVtje - Huisarts (standaard hier ivm 1e zwangerschap) 5-3 LVtje - intake MvM 6-3 Olivia 23 - Eerste afspraak gyn 11-3 ButterflyNova - Intake MvM 16-3 7nov12 - Intake vk 18-3 LVtje - eerste echo gyn 18-3 kristieniminie - eerst afspraak gyn 19-3 Dromer83- 1e echo 19-3 ButterflyNova - eerste echo gyn 20-3 Magnolia83 - eerste echo 23-3 Daffie12 - eerste echo 24-3 Ely - eerste echo 25-3 Mariska1985 - eerste echo gyn 26-3 Engeltje1985 - 1e afspraak vk + echo 27-3 Anoniem451 - eerste echo 01-04 Mamavanlise - eerste echo 02-04 Amandauit81- eerste echo Wij steunen ℳvℳ: ButterflyNova / LVtje / Engeltje1985 / Magnolia83 Snelzoeken: lijstbeheer
Klopt hij zo 'B'? Ik heb mezelf bij de mvm lijst gezet. Ze hebben me gister geprobeerd te bellen voor een afspraak, bel zo even terug.