1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Hier in turkije is het 'normaal' om te stoppen met werken als je 6 maanden bent. Ook mag je geen dingen meer tillen en bukken is helemaal uit den boze.
    Kraamzorg kennen ze hier geen eens. Als ik het ze probeer uit te leggen wat dat betekend vinden ze het maar raar en heel verwend. Ze vinden dat je de zorg en het huishouden zelf voor je rekening moet nemen omdat jij degene bent die een kindje wou, niet hun.
    Dit bedoel ik echt niet slecht want ik zou een moord doen voor een beetje kraamzorg.. voel me zo een leek op alle vlakken..
    Maargoed dat mn moeder hierheen komt :)

Maar dit om nogmaals aan te duiden wat voor verschillen er zijn! Het perspectief 'normaal' is voor iedereen verschillend!

2. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Hihi dat zag ik inderdaad:) natuurlijk kan ik wat meer vertellen. Ik ben 26 en dit is inderdaad ons eerste wondertje flink de zenuwe af en toe dus;) al moet ik zeggen dat deze website met alle forums goed is in kalmeren en relativeren hihi.. we zijn uitgeteld op 7 november en verwachten een meisje. Daar wordt dan ook flink naar uit gekeken vooral door onze hond(rottweiler) die madam is niet meer bij me weg te krijgen en zit t liefste bij m'n buik maarja ze zeggen dat honden dat aanvoelen he ;)

3. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Heey allemaal even een vraagje.
    Hoever zijn jullie ondertussen met babykamer en spulletjes?
    Ik heb t idee dat ik nog heel veel moet maar ml heeft zo iets van ach we hebben nog tijd genoeg stress niet zo.. ik wil het gewoon klaar hebben;) herkenbaar of zijn de partners hier ook graag klaar met alles?

4. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik heb niet zo snel een mening over hoe iemand de dingen moet aanpakken of doen. Als iets goed voelt en het is verantwoord dan moet je doen waar jij je goed bij voelt.

Doopsuiker ken ik inderdaad niet maar wil eigenlijk wel iets anders gaan doen dan het saaie beschuit met muisjes. Ik wil iets leuks bestellen online of ik neus nog even rond.

5. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Hey Wappelke!
    Ik zie dat alles voor ons ongeveer gelijk opgaat!
    Ben ook 26 (wordt 27 op 22 november), is ook ons 1ste kindje, het is ook een meisje en ben ook uitgerekend op 7 november! :p

Het schooljaar begint terug op 1 september, dus ik wou graag alles van kinderkamer in orde hebben voor dan. Ik ben dus in Juli alles gaan kopen (wij leggen geen geboortelijst, maar een pamperrekening, want wil graag alles al thuis hebben als het zover is!) En 2 weken later werd alles geleverd!
    We hadden alles klaargezet in de babykamer, maar toen ineens beviel mij het behangpapier niet meer! (was ook blauw, dus niet passend bij een meisje :))
    Zijn toen meteen naar de winkel geweest, wit vliesbehang gekocht en roze verf. Hebben ook de plinten en ramen geverft. En nieuwe gordijnen gekocht! Een volledig nieuwe kamer dus! Vandaag gaan we schilderen en dan kunnen morgen alle meubels er terug in.

Maandag ga ik voor de geboortekaartjes kijken. Mijn mama is kunstenares en heeft een portret gemaakt van mijn zus (die meter is) toen ze baby was. Dat komt op de voorkant van het kaartje. Dus moet enkel nog de binnenkant gaan kiezen. En dan ben ik zo goed als klaar!

Even een vraagje voor alle Nederlanders : ik heb onlangs gelezen dat jullie inderdaad beschuit met muisjes eten bij de geboorte. Maar hoe gaat dat juist in zijn werk? Want dat kennen wij hier niet... :) Wij geven suikerbonen. Ik kan me niet echt een idee vormen bij beschuit met muisjes :) Ben wel benieuwd!

6. Ananas9

Ananas9 Actief lid

4 jul 2009
    163
    13
    18
    Vrouw
    West-Vlaanderen
    Je koopt een rol beschuit en je gaat naar de supermarkt (in Belgie heb ik het alleen nog maar bij Albert Heijn gezien) om muisjes te halen. Wit met blauw of wit met roze. Het is van anijs gemaakt. Boter op je beschuitje en muisjes erop. Geeft altijd veel geknoei haha. Hier een foto voor het idee. Ik ga dit dus doen als de baby geboren is. Ik doe geen doopsuiker ook al woon ik in Belgie. Pech als ze me raar aankijken.
    https://www.google.nl/search?q=beschuit+met+muisjes&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=Xj-pFXho2wxVTM%253A%253BUajDIZ8DrQOhiM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.jefdejager.nl%25252Fgeboorte.php&source=iu&pf=m&fir=Xj-pFXho2wxVTM%253A%252CUajDIZ8DrQOhiM%252C_&usg=__utgUsGWRHvGSlnVm4UtovKbasxE%3D&ved=0CCoQyjdqFQoTCKunqYy6mccCFYgPLAodz0EFbQ&ei=lfHFVeuIKoifsAHPg5XoBg#imgrc=Xj-pFXho2wxVTM%3A&usg=__utgUsGWRHvGSlnVm4UtovKbasxE%3D

7. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja butterfly, met dat behang dacht ik inderdaad precies hetzelfde ;) het moet ook niet te druk worden. Zie hier veel over kraamzorg voorbij komen, wij doen het niet. Onze vk zal een keertje extra komen om mij na te kijken en that's it. Met onze eerste spruit was manlief 2 weken thuis en dan is er ( welliswaar een hele lieve) vrouw die dan aan ons vraagt of we koffie willen en of ze de was kan doen enzo... Uiteindelijk hebben we na 2 dagen koffie drinken voor 2 uurtjes besloten om de vrouw naar huis te sturen.. Worden er een beetjr kriebelig van zo'n vreemde in huis die wil poetsen en wassen en koken.. Hoe goed bedoeld ook. Dit keer maar niet ;)

8. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopefull89. Kraamzorg is niet voor iedereen en dat moet ieder lekker zelf weten. Als jij je hier beter bij voelt dan is dat goed. Ik daarentegen ben wel blij dat ze een paar dagen komen van de kraamzorg. Ik heb lichamelijk nog wel is mijn mankementen en heb normaal al eens per week een schoonmaakster over de vloer. Zij doet bij ons de grote klussen zoals de grote schoonmaak van de badkamer en toilet en dweilen en stofzuigen boven en beneden. Zou niet weten wat ik zonder haar moest. De kraamzorg zal misschien wel even wennen zijn omdat ze er een paar uurtjes per dag is maar ik denk dat het voor met name mijn vriend wel nuttig zal zijn ivm de verzorging van de baby. Zo kan hij er een beetje in komen. ;)

9. hopefull89

hopefull89 Actief lid

23 feb 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dromer, 100% mee eens, ik kan me ook heel goed voorstellen dat het voor heel veel mensen wél fijn is hoor :) en idd soms ook gewoon een echte uitkomst! Zelf kreeg ik bij mijn eerste zwangerschap 3,5 jaar geleden dat het verplicht was om kraamzorg te nemen, Dit keer vroeg ik het opnieuw en toen bleek dit dus niet zo te zijn :) persoonlijk dus wel blij mee maar net wat je zegt het is net waar een ieder zichzelf het beste bij voelt.

10. anoniem451

anoniem451 Actief lid

30 mrt 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat het voor ons de eerste is lijkt kraamzorg me wel een heel fijn idee. Moet natuurlijk alles ook nog leren wat betreft die kleine, al gaat dat vast goed komen. En er komt bij dat diegene die bij ons komt kramen een bekende is, dus het is geen vreemde in huis

11. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    B4b hoe gaat het met jou en je zwangerschap? Ik hoop dat alles goed is.
    Ik blijf voor he hopen en duimen dat de kleine het goed maakt.

Liefs.

12. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Het is weeral midden in de nacht en ben wakker... Heel vaak tegenwoordig! Meestal tussen 2u30 en 5u, dan val ik weer in slaap.
    Van zodra ik wakker ben, begint ons baby'tje te schoppen! Wel lief, precies of ze laat even weten dat ze mee wakker is... :)
    Nog iemand last van? En dan kom ik hier wat forums lezen.

Hoe meer ik erover begin na te denken, hoe spannender ik het vind. Het komt toch dichterbij, die bevalling. Ben allerlei boeken aant lezen en tv-series over bevallingen aant zien om me wat voor te bereiden, maar weet niet of me dat wel goed doet! :) zie toch rare dingen soms!

Zijn hier mensen die al een kindje hebben en die hun ervaringen kunnen geven over die 1ste bevalling? Vonden jullie het even spannend? Verliep het zoals verwacht? Viel het beter mee dan gedacht op voorhand, of juist niet... En wat was voor jullie het startsignaal van de bevalling? Weeën, breken vliezen, rugpijn, ... (En waar waren jullie toen dit gebeurde)

13. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat vervelend dat je zoveel wakker bent. Moet je dan ook naar het toilet?

Ik krijg vaak ook gezellig geschop uit mijn buik als ik wakker bent, met name 's ochtend gelijk. Zo leuk!

Verder vind ik het ook erg spannend! Het ene moment denk ik, hoe moet dit en hoe moet dat? Het andere moment denk ik, er zijn er al zoveel voor gegaan en dat gaat ook allemaal goed. Hoe doen die dat dan ;) ?

Eigenlijk hetzelfde als met zwanger worden, ik ben in korte tijd daar ook zoveel over te weten gekomen. Dingen die ik voorheen niet wist en nog niet eerder mee bezig was. Ik denk dat we het gaandeweg wel leren ;)

14. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie morgen dames.

Gelukkig val ik meestal meteen weer in slaap na mijn 1 a 2 bezoeken aan het toilet midden in de nacht. Soms lig ik nog even wakker maar ach dat zal er wel bijhoren. Wel heb ik wat moeite met draaien in bed. Spieren doen dan zeer in mijn buik en liezen. Ook hier krijg ik gezellig een paar trappen in mijn buik in de morgen. Het begint me nu wel zeer te doen afhankelijk van waar ze schopt. Ik denk dat het 3e trimester wel pittiger gaat worden hier.

15. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik begon het spannend te vinden zo rond deze tijd, bij de oudste maar bij de jongste net zo goed.
    Het blijft spannend maar het viel me 100% mee, allebei de keren.
    Bevallen is een makkie vergeleken met zwanger zijn, bij mij dan toch.
    Ik vind het fijn, kan het blijkbaar goed ook en het duurt niet zo heel lang dus dat scheelt.
    Bij de oudste begon het met gebroken vliezen maar pas 20 uur daarna begonnen de weeën.
    Ik tel die 20 uur niet eens mee omdat ik toen nergens last van had.
    En vanaf de eerste wee tot hij was geboren duurde het bijna 6 uur.
    Bij de jongste begon het meteen met weeën en braken de vliezen een paar uur later toen ik op de wc zat.
    Hij is binnen 5 uur geboren dus de verwachting is dat dit mannetje er nog sneller zal zijn :)

Het enige wat ik je kan adviseren is zoveel mogelijk op jezelf, je kindje en je lichaam vertrouwen en je niet bang laten maken door allerlei horrorverhalen die je overal wel leest.
    Want er zijn veel meer bevallingen die gewoon goed gaan en soepel verlopen.

16. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    #2876 Marrit1988, 10 aug 2015
    Laatst bewerkt: 10 aug 2015
    Ik moet niet naar het toilet snachts, word enkel gewoon wakker...
    Heb al allerlei spelletjes op mijn nachtkastje liggen, om de tijd te verdrijven! :D

17. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gaat het slapen ook nog steeds slecht. Ik ben moe maar geraak niet in slaap, en als ik toch in slaap geraak begin ik zo hevig te dromen dat ik er uitgeput van wakker word. Frustrerend... en overdag moet ik op mijn werk dan weer moeite doen om wakker te blijven...

Hoop dat dit toch nog wat verbetert!!

En qua bevallingservaring kan ik niet echt meespreken omdat ik 2x een geplande keizersnede heb gehad. Eerste keer wel 3 dagen voor de datum mijn water gebroken, en ik had zoiets van "nee, dit kan niet zijn wat ik denk wat het is, ik ga niet naar de gyn want ik moet binnen 3 dagen pas binnen." Weeen waren wel al begonnen maar had ik niet door of wou ik niet doorhebben. Heel raar ze, het paste niet in mijn planning om die dag te bevallen. Chance dat mijn schoonzus mij toen verplicht had om toch nog nr gyn te gaan (lichtjes overstuur van "je bent wel in bevallingsmodus he?!!! Hoe kan jij je nu op de zetel leggen en doen alsof er niets adh is!") en een dik uur erna was mijn zoon al geboren. Ging heel snel ineens, en achteraf hebben we om mijn koppigheid eens goed kunnen lachen.

Bij tweede ben ik gewoon op vastgestelde dag binnengegaan in ziekenhuis, en wederom een uur erna was ons kindje geboren.

Ik hoop dat het nu ook weer zo vlot mag gaan! Het herstel gaat uiteraard trager mr ook dat viel wel mee.

Maar heb wel wat zenuwen ze, hoe dichter het komt.

Langs de andere kant ben ik toch blij dat ik weet hoe het voelt als je water breekt en hoe beginnende weeën aanvoelen, zodat ik toch enigszins weet hoe een bevalling start.

18. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    heey marit1988
    dat is toch wel typisch dan he vind het wel grappig :)

Ik werk gewoon dus hoef geen rekening te houden met school maar moet wel een beetje m'n energie verdelen anders krijg ik niks gedaan;) meubeltjes hebben we gelukkig ook al en de kamer is gewoon nog wit op het moment. wil zelf een muurschildering maken crea bea. maar daar moet ik dan wel ook een leuk idee voor hebben. weet al welk beertje ik op de muur wil maken maar wil nog een leuke tekst erbij. iemand ideeën?

is er iemand hier die wel nog heerlijk slaapt? t lijkt alsof ons kleintje het leuk vind mama wakker te maken en te houden als gezelschap.. en zo te lezen doen er dat meer:D

19. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Verschilt per nacht maar over het algemeen slaap ik nog best lekker! Vannacht lekker doorgetrokken van middernacht tot 6:50 :D

Nu was die kleine gisterenavond ook wel heel actief dus die heeft vannacht net als mama hopelijk lekker geslapen.

20. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Dat lijkt me lekker hihi hopelijk doet madam dat binnenkort ook eens samen met mij slapen ;)

Deel Deze Pagina