1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Mariska1985, Feb 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bess032

bess032 Actief lid

Mar 28, 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah ja, vandaag ook de geboortekaartjes besteld! Volgende week krijg ik proefdruk!

2. LaMama77

LaMama77 Actief lid

May 6, 2013
    307
    0
    16
    @Mariska: Ik heb met 29 weken een groeiecho gehad en met 33 weken weer een. Met 36 weken nog een liggingsecho.
    Ik loop via de gyn i.v.m. hoge bloeddruk en keizersnede bij vorige bevalling (ze was een sterrenkijker en de ontsluiting vorderde niet).
    De hoogte vd baarmoeder wordt bij elke controle gecontroleerd. Net als de bloeddruk.

@b4bi3tj3: Sterkte met jullie zoontje. Hopelijk helpt de antibiotica hem er bovenop en blijven jullie stapjes vooruit maken.

Wat betreft geboortekaartjes, wij zijn nog steeds niet uit de namen. Heb dus ook nog niet naar kaartjes gekeken.

3. dromer83

dromer83 Actief lid

Nov 4, 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het dames.
    Ik heb de lijst aangepast en mocht er teveel gewist zijn hoor ik het graag.

Bess wat fijn dat de kleine goed groeit. En dat je de geboorte kaartjes hebt besteld. Wij kunnen nog geen keuze maken.

Blondie21 veel plezier met je oma en moeder.

Liedx hadden ze je geprikt op de antistoffen dat je aan de hand daarvan een prik krijgt??

4. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Bess032 fijn dat alles goed was met de echo!

LaMama77 kun je niet alvast het ontwerp voor het geboortekaartje uitzoeken zonder dat je de naam weet?

dromer83 Het is tegenwoordig mogelijk om uit het bloed van de moeder te bepalen wat de bloedgroep van de baby is. Een paar weken geleden heb ik dus bloed laten prikken waaruit bleek dat de baby Rhesus-D-positief is en daarom kreeg ik gisteren de anti-D prik.
    Bij m'n vorige zwangerschap (zwangerschap & bevalling in Engeland) werd daar niet naar gekeken, daar kreeg ik gewoon de prik zonder dat ze wisten wat de bloedgroep van de baby was.

5. hopefull89

hopefull89 Actief lid

Feb 23, 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. b4bi3tj3

b4bi3tj3 Actief lid

Mar 6, 2015
    275
    0
    16
    Noord Holland
    De uitslagen van de kweken die ze afgenomen hebben komen pas na een paar dagen dus ik verwacht vandaag of morgen. Ze moeten natuurlijk kijken of er bacteriën groeien en welke dat dan zijn en dat kost uiteraard tijd.

Met papa en mama gaat het nu redelijk goed. Als hij weer even een dip heeft hakt dat er in, maar gelukkig kunnen we ook van de goede momenten genieten. Gisteren had hij een hele stabiele dag en dat is natuurlijk enorm fijn. En we kregen het mooie nieuws dat hij inmiddels 810 gram weegt. Dat is 200 gram aangekomen in 3 weken. Voor een uk van 615 gram is dat natuurlijk heel veel gezien de dagen dat hij ook ziek is geweest. Hij heeft nu 5 dagen een voedingsstop ivm de darminfectie. Morgen krijgt hij weer borstvoeding, dus hopelijk stabiliseert de groei niet veel door de kunstvoeding die hij nu via het infuus krijgt.

Geboortekaartjes gaan wij pas doen als hij naar huis mag. We willen nu geen 'ongewenste' personen in het ziekenhuis en zijn bang dat we mensen uitnodigen als we een kaartje sturen. Is nu veel te druk voor ons dus dat komt later :) Waarschijnlijk tegen de tijd dat jullie ze ook maken :D

Tot zover weer de update. Ik ga weer richting het ziekenhuis. Zo lekker kangaroeën als hij het goed blijft doen.

7. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Haha wat zeg je dat mooi, geniet er van!

Begrijpelijk dat jullie nu nog geen kaartjes sturen, kun je dat straks mooi doen als jullie hem mee naar huis mogen nemen. Eerst zelf maar eens zorgen dat het allemaal goed blijft gaan zonder al dat ongewenste bezoek.

8. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Wat fijn dat hij zo goed aangekomen is! Geniet van de mooie momenten samen!

9. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Als ik lees hoe jullie allemaal aan het plannen zijn heb ik echt een schop onder m'n kont nodig om daar ook eens mee te beginnen.
    We hebben net vandaag de kinderkamer besteld die we over 2 weken ongeveer op kunnen gaan halen in Duitsland. Verder hebben we nog helemaal nergens naar gekeken. We willen misschien een echo doen om het geslacht te bepalen maar hebben hier de eerste paar weekenden geen tijd voor, ik wil nog naar een voorlichtingsavond gaan en een avond over borstvoeding etc maar vergeet er vervolgens naar te kijken.
    Hoe gaat dat bij jullie? Hebben meer mama's die al een kind hebben zo'n lakse houding of ligt dat echt aan mij? ;)

10. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

Apr 24, 2015
    737
    1
    18
    Female
    Ik heb alles al enige tijd in orde. Babykamer, geboortekaartjes, kledij gewassen en gestreken,...
    Maar dat ligt ook wel in mijn karakter. Ik wou ook graag dat alles in orde was voordat ik de laatste 2 maanden inging. Stel dat die mij heel zwaar liggen, dan moet ik daar al niet meer aan denken.
    Maar voorlopig gaat het nog prima met mij! :)

11. LaMama77

LaMama77 Actief lid

May 6, 2013
    307
    0
    16
    De meubeltjes staan in de babykamer, maar daar is alles mee gezegd. Ik moet nog wat verven en er moeten nog wat schapjes en zo opgehangen worden. En dan de aankleding nog verzinnen, zoals een leuke lamp, gordijnen etc. Ik heb wel al wat kleertjes, maar niet veel, aangezien we niet willen weten wat het wordt. Bij onze eerste had ik veel kleding van een vriendin gekregen en daarna terug gegeven en die heeft alles inmiddels verkocht (ik wilde immers eerst echt geen tweede kindje).
    Kortom, wij zijn ook nog lang niet klaar

12. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,925
    514
    113
    Female
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Wauw, echt fantastisch dat kleine Quinn het zo goed doet! Gaat echt een prachtig goed ventje worden als hij het nu al zo goed doet :) hier sta ik elke dag wel even stil bij jullie!

@Liedx: hier is dat zowat hetzelfde hoor :) van papierwerk moet ik ook nog bijna alles in orde brengen. De geboortekaartjes nog bestellen de doopsuiker nog bestellen en helemaal maken! :eek: wordt nu al gefrustreerd als ik eraan denk! :p het probleem is hier dat we gewoon nooit tijd hebben.. Als we niet moeten werken of weg moeten zijn we met onze verbouwingen bezig. Ben ook aan het wachten op die schop onder men kont :p

13. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,925
    514
    113
    Female
    Mol (België)
    En we vieren op 3 oktober dat ons meisje 1 wordt, dus daar ben ik ook nog een heel feest voor aan het plannen. Veel te weinig tijd :p

14. hopefull89

hopefull89 Actief lid

Feb 23, 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liedx haha nee ligt niet aan jou! Bij onze eerste was ik echt een soort regelmonster met een wegstreeplijst en pen in de aanslag, nu echt niet, Dit weekend doen we dan de babykamer en voor de rest moet er inderdaad nog van alles gebeuren haha

15. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Marrit heerlijk dat je alles al in orde hebt!

LaMama heb je er nu geen spijt van dat je alle kleertjes weggegeven hebt? Volgens mij zeggen veel mensen na de eerste dat er geen tweede meer komt.

BertxBirgit kun je de doopsuiker niet kant en klaar bestellen? Lastig dat je nu nog bezig bent met de verbouwing. Is het bijna klaar of duurt dat nog even?
    Succes met de voorbereiding van de verjaardag van jullie dochter!

Hopefull89 haha dat herken ik van m'n vorige zwangerschap ook, hele lijstjes met wat er nog gedaan moet worden en wat we allemaal moesten kopen. Ik heb dat lijstje er maar weer eens bijgepakt.

Toch geruststellend om te horen dat ik niet de enige ben die nog lang niet klaar is met de voorbereidingen :D

Morgen gaan we er even een weekje tussenuit, heerlijk om wat tijd met z'n 3tjes te hebben voordat de drukte begint.
    Na de vakantie komt het regelen wel.

16. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

Feb 17, 2015
    1,925
    514
    113
    Female
    Mol (België)
    @Liedx: als we het kant en klaar bestellen kost het 100€ meer dus bijna het dubbel.. Zal het wel zelf maken dan :) veel plezier op vakantie! Geniet er van

17. LaMama77

LaMama77 Actief lid

May 6, 2013
    307
    0
    16
    @Liedx: Ach, spijt...ergens wel jammer, maar als de kleine er is ga ik maar eens flink shoppen.

Zijn er nog meer dames die het idee hebben dat de kleine al aan het indalen is? Ik dacht dat dat bij een tweede later gebeurde, of zelfs pas bij de bevalling, maar heb echt het idee dat het nu al aan het gebeuren is. Steken van onder en constante druk op mijn blaas.
    Volgende week controle, dus zal het eens navragen.

18. dromer83

dromer83 Actief lid

Nov 4, 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen eerdere ervaring waar ik vanuit kan spreken maar onze kleine drukt de laatste dagen wel veel tegen achter mijn bekken en schaambeen. ook af en toe steken van onder. Is dit een beetje wat je bedoeld met indalen?

Geboortekaartjes: Ik ga morgen een lijst maken met mensen die we graag een kaartje willen sturen en vervolgens kies in online wel wat leuks uit. We hebben gekozen voor een simpel kaartje met een foto van onze prinses. we laten het zo klaar zetten dat alleen de gegevens nog moeten worden ingevuld. Al met al wil ik minimaal 30 max 50 kaartjes versturen/rondbrengen. Het kost al meer dan zat. :D

B4B: Wat fijn dat de kleine man zo goed is aangekomen ondanks de kleine dipjes die hij heeft. En ook fijn dat je lekker vaak bij hem kunt zijn. Dit voelen ze natuurlijk ook en het doet ze goed. Ik hoop met jullie mee dat kleine Quinn mee naar huis mag over een tijdje en dat we in november ook jullie geboortekaartje even mogen bekijken online.

Liefde en kracht toegewenst.

Liedx: Hele fijne vakantie toegewenst. Heerlijk nog even met z'n 2tjes weg. Ps dit wordt onze eerste en ik heb ook geen cursussen gevolgd hoor. Ik vond het te duur en mijn verzekering dekt helemaal niks op dat gebied.

Lamama77: Succes met het verven van de babykamer.

19. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Jep! Bij de vorige controle lag ze ook al deels in mijn bekken.

20. hopefull89

hopefull89 Actief lid

Feb 23, 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    gisteren eventjes een heel klein beetje anders gelopen als gedacht.. kreeg ineens krampen en de ene harde buik na de ander,maar vooral die krampen leken verdacht veel op de krampen die ik had toen ik onbgemerkt al aan het bevallen was bij mijn eerste spruit. Dus toch maar eventjes naar het ziekenhhuis gegaan, hier bleek wel wat verweking te zien maar verder ziet alles er nog goed uit gelukkig! 2 uur aan de ctg gelegen en 2 inwendige (blegh) onderzoeken verder mocht ik naar huis. wel is onze eigenwijs dus gedraaid1 ze ligt nou niet meer in stuit :0 ik kreeg wel te horen (letterlijk) dat ik geen boodschappen meer mocht doen, geen eten koken,geen huishouden..ik mocht dan nog wel een bakje koffie halen....DOMPER! Maargoed we weten waar we het voor doen he :)
    enig voordeel van in het ziekenhuis zijn, onverwachts toch een echo hebben.. onze kleine meid doet het super, nu geschat op 1,9 kilo en vruchtwater en moederkoek was ook allemaal dik in orde.

Share This Page