Dit net op Facebook ontvangen. Heb me kriek gelachen! Femke vond haar bevalling een hel. Haar man ook. Omdat hij meerdere keren geslagen werd. Maar ja, hij vroeg er ook om. Hij zei namelijk zúlke stomme dingen. En wat blijkt: er zijn heel veel mannen die niet weten hoe ze zich moeten opstellen op het moment suprème. Je lijkt wel een gorilla. Na uren van extreme pijn werd uiteindelijk mijn zoon van negen (!) pond geboren. Het eerste wat mijn man zei was: Oh my god, het lijkt wel een oorlogsgebied hier beneden (Linda, 33) Katten gaan in een hoek liggen en floeps er glijden een paar kittens uit. Hoe moeilijk kan het zijn?, dat zei mijn man, die bizar genoeg, nog steeds mijn man is (Feline, 29) Op weg naar het ziekenhuis stopte mijn man nog even bij een benzinestation om een blikje cola te halen EN DE BANDEN OP TE POMPEN. (Emma, 31) Mijn man vond het overdreven dat ik zoveel schreeuwde tijdens de bevalling. Hij heeft wel tien keer gezegd: Volgens mij kun je je energie beter gebruiken. Ik heb hem gekrabt. (Femke, 34) Ik voel je pijn, schatje, zei mijn man toen ik lag te persen. Ik haatte mezelf dat ik zo had gehamerd op empathie. (Franciska, 37) Nadat mijn dochter was geboren, zei mijn man: Ik ga naar huis. Ik ben al vierentwintig uur wakker. Ik ben uitgeput en jij hebt vannacht een uur langer geslapen dan ik. (Liselotte, 40) Ik voelde dat mijn zoon geboren ging worden en schreeuwde tegen mijn man: Bel de vroedvrouw, hij komt, hij komt. Hij keek me aan en zei: Weet je het zeker? Misschien moet je wel gewoon poepen. (Mieke, 36) Toen er weer een wee aan zat te komen, wees ik naar de plek naast het bed, omdat ik mijn man daar graag wilde hebben. Hij zat net onderuit te hangen in een luie stoel en zei: Moet dat? Ik ben moe! (Liesbeth, 35) Ik was al twee weken over tijd en de bevalling kwam heel langzaam en met veel pijn op gang, toen mijn moeder belde en zei: Je zusje is zojuist drie weken te vroeg bevallen van een zoon. Het was binnen twee uurtjes gepiept. (Barbara, 27) Mijn baby kwam al half met zijn hoofdje naar buiten toen mijn man besloot het gebeuren even van dichtbij te bekijken. Om vervolgens uit te schreeuwen: Jeeeemiggg, je vagina is enorm. Je lijkt wel een gorilla. (Maaike, 25) Mijn ex-man zei de meest vreselijke dingen bij de geboorte van alle drie mijn kinderen. Bij kind 1: Gaat het wel? Bij kind 2: Is het goed als ik jouw eten opeet? Bij kind 3: Kun je even ergens anders gaan staan? Je blokkeert de tv. (Christien, 29) Tijdens de bevalling was ik een beetje ingescheurd en een verpleegkundige hechtte me nadien. Halverwege stopte ze en vroeg aan de verloskundige of ze even mee wilde kijken, want ze twijfelde of ze wel goed zat. Ik was er meteen van overtuigd dat ze mijn hele onderkant dichtgenaaid had. (Alexandra, 38) Mijn man is er van overtuigd dat hij het heel goed gedaan heeft tijdens de bevalling van ons eerste kind. Helaas is hij vergeten dat de vroedvrouw hem moest vragen om van het bed af te komen en studio sport uit te zetten. (Stephanie, 26) Ik steunde met mijn voet op het been van mijn man en hij zei: Schatje, je doet me pijn!WATTTT???? (Els, 23) Toen mijn zoons hoofdje voor het eerst zichtbaar was, zag mijn man dat hij zwart haar had. Is het wel van mij? vroeg hij, zogenaamd grappend (mijn man heeft blond haar). Ik ben toen buiten mezelf getreden van woede. (Ingrid, 27) Mijn bevalling duurde al drie dagen en mijn man vroeg: Kun je niet een beetje opschieten? Ik verveel me dood. (Henriëtte, 36) Mijn vliezen waren net gebroken en ik schreeuwde naar mijn man: pak een schone onderbroek. Hij kwam aanzetten met een string. Toen heb ik hem geslagen. (Lotje, 32)
Hahaha ja leuk he, had hem laatst al eens ergens gelezen Maar er zitten erbij dat ik denk; maak je niet zo druk joh Zo'n stomme vraag is 'gaat het wel' nou ook weer niet he
Nee idd. Maar bij sommige zou mijn ml toch ook pijn hebben hoor! sommige zijn er echt over! Valt het een beetje op dat ik geen zin in werk heb vandaag SPAM SPAM!
hahaha neeeejoh Gelukkig is die van mij heel stil bij de bevalling, net als mijn moeder. Lekker rustig, kan ik helemaal in mijzelf wegduiken. Zou gekwebbel en gedoe om me heen niet kunnen hebben hoor
Whaha, die man die met een string kwam aanzetten! Mijn man ziet enorm op tegen de bevalling, misschien nog wel meer dan ik. Hij is ontzettend bezorgd, zo bang dat er iets met me gebeurt...! Hij wilde ook persé dat ik in t ziekenhuis zou bevallen. Aangezien ik overgewicht heb, heb ik weinig andere keus. Maar vind t ook wel een prattig idee hoor, dat er in geval van nood veel medisch personeel dichtbij is
Ik woon in België en daar is het niet meer dan normaal dan dat je in het ziekenhuis bevalt. Vind de gedachte om thuis te bevallen maar nix. Er moest maar iets gebeuren.. Bij men dochter zat de navelstreng rond haar nek, mss niet het ergste maar toch blij dat dit dan in het ziekenhuis was
Ik ben heel blij dat ik deze keer wél thuis durf te bevallen, dat het ook gewoon kan want vorige keren was het eigenlijk helemaal niet nodig. Ben wel heel benieuwd hoe dat zal zijn hoor, lijkt me heel mooi. Mijn Lief denkt er gelukkig hetzelfde over maar vindt wel dat ik uiteindelijk de eindbeslissing heb over alles. Het is tenslotte mijn lijf zegt hij en hij heeft er alle vertrouwen in dat ik de juiste keuzes maak. Maar hij vergeet wel eens dat hij net zoveel te zeggen heeft; het is tenslotte ook zíjn kind he In welk ziekenhuis ga je bevallen Evelyn?
In het MMC Veldhoven. Die hebben een prachtig Vrouw-moeder-kindcentrum en hele fijne ruime kraamsuites met eigen badkamers (kan zelfs in bad bevallen als ik me op dat moment bedenk dat dat fijn is!) en een slaapbank voor de papa. Lijkt me heel relaxed -edit: relaxed is niet t juiste woord, maar het lijkt me in elk geval een prettige plaats om te- bevallen zo. Heb er ook echt veel goede verhalen over gehoord!
Die ken ik niet, zijn er toch meer ziekenhuizen dan ik dacht daar Heb er de vorige keer wel naar gekeken om zoiets te doen maar was toch nét te ver vanuit hier, dan was ik zéker in de auto bevallen Maar lijkt me een heel mooi alternatief voor thuis. Heb je dan ook een privé-kamer of toch gedeeld?
Privé dus, super mooi! MMC (maxima medisch centrum) Veldhoven staat ook gewoon echt heel goed bekend op het gebied van Verloskunde en Kraamzorg, en onze verloskundigenpraktijk is ook bij hen aangesloten. En het is ook nog eens het dichtstbijzijnde ziekenhuis vanuit ons nieuwe huis! Waar woon jij dan MamavanF? En waar ben je vorige keren bevallen?
Ooow toch Maxima, ik had het al weggehaald omdat ik dacht dat ik dan iets stoms zou zeggen Fijn joh, dat het privé is, en zeker als het zo goed bekend staat een goede plek om te bevallen. Ik woon in Helmond en ben in het Elkerliek bevallen, dat is hooguit 10 minuten rijden voor ons. Eerste keer was ik na 2 uur alweer thuis maar bij de jongste had ik medicatie waardoor hij 48 onder controle moest blijven. Stom protocol want de kinderarts kwam op dag één al vertellen dat dat eigenlijk achterhaald en overbodig was. Maar ons niet naar huis sturen ofzo hoor. Lag met nog iemand op de kamer, uiteindelijk baby toch bij mij (eerst een verdieping lager) maar de hele dag met de gordijnen rond mijn bed dicht. Dat mens naast me had de godganse dag visite, en drúk! Ik werd er helemaal gek van, echt constante stroom familie en ik lag daar met een baby die niet wilde drinken door alle prikkels. Wat was ik blij dat ik weer thuis was zeg! Deze keer blijf ik daar dus ook, ga niet weer op en neer (deze keer geen medicatie) voor een paar uurtjes en al zéker niet op zo'n kille kamer bevallen (denk dat we het ziekenhuis niet eens zouden halen nu, ik beval nogal snel )
In Nederland is het echt de bedoeling als je in het ziekenhuis bevalt dat je zo snel mogelijk weg bent begrijp ik? Bij ons is het 3 a 4 nachten blijven. Je kan natuurlijk vroeger maar huis als je wil maar wordt niet zo veel gedaan denk ik. Vond het net aangenaam dat alles voor mij gebeurde (qua koken enzo natuurlijk he) zo kon ik mij volledig op men kleine prinses concentreren zonder ik aan het huishouden moest denken Toen ik terug thuis kwam was ik al wat meer gewend aan het feit dat ik moeder ben en ging de combo baby en huishouden best wel goed.
Als je hier niet-medisch in het ziekenhuis bevalt sta je meestal 2 tot max. 3 uur na de geboorte weer buiten. En zodra je thuis bent is de kraamverzorgster er ook zowat dus die kan meteen beginnen met helpen en verzorgen. Medisch bevallen is natuurlijk een ander verhaal maar dat weet ik verder niet, ik was zelf niet medisch vorige keer, het was echt ter controle van mijn zoontje. Over het eten in het ziekenhuis hier heb ik niet veel te zeggen; het is papperig en ranzig en ongezond en saai dus eten doe ik toch écht liever thuis Maar de kraamhulp hier blijft sowieso 8 dagen, als het nodig is mss zelfs 10, dat is in België niet zo, toch? Dan doe je alles meteen zelf?
Bij ons in het ziekenhuis is het eten best wel lekker. Worden ook speciaal diëtisten aangenomen om het zo gezond mogelijk te maken en houden ook rekening met je voorkeuren en eventuele allergieën. Je kan in België wel kraamzorg aanvragen maar ken niemand die dat heeft gedaan. Als je een keizersnede hebt gehad ofzo is het natuurlijk een ander verhaal. Ik zou het ook niet fijn vinden dat een vreemd iemand mijn huishouden doet. Dus ja, thuiskomen van het ziekenhuis en meteen erin vliegen met kuisen enzo
Ik ben dan toch wel heel blij dat we hier kraamzorg hebben hoor! Niet dat ik het fijn vond dat de vorige de boel hier zowat overnam en véél te aanwezig was maar het was wél fijn dat er voor ons gezorgd werd, dat we niet alles meteen zelf hoefden te doen. Ik vind het ergens wel fijn om een beetje vertroeteld te worden maar nu vooral dat ik goede begeleiding bij de borstvoeding ga krijgen. Daar heb ik nadrukkelijk om gevraagd en ze zijn daarin opgeleid dus dat is een goede reden om het toch weer te doen Wel fijn dat het ziekenhuis daar meer waarde hecht aan goed en gezond eten, daar kunnen er een hoop nog van leren!
Als ik in Nederland woonde kon ik de kraamzorg wrs ook niet meer missen hier komt nog wel een paar keer een vroedvrouw langs om de draadjes eventueel bij de mama's te verwijderen en het gewicht van de baby de eerste weken op te volgen. Maar meer doen die niet.
Ik ben in 2 verschillende ziekenhuizen bevallen, en eten was er steeds heel lekker. En ik ben een pietje precies hoor. Je hebt ook enorm veel keuze! Woon ook in België.
Hier ook weer even een update... Q.uinn heeft afgelopen zondag een grote crash gehad. Vermoedelijk oververmoeid waardoor hij niet meer zijn ademhaling onder controle had en daardoor hartslag crashes kreeg. Meteen gingen alle alarmbellen af bij de artsen... Weer aan de beademing. Zou hij dan toch die buikinfectie hebben die vorige keer geen buikinfectie bleek? Na bloedcontrole wel een infectie, maar een bloedinfectie. Oorzaak: het plaatsen van een diepe lijn die alle infusen moest vervangen. Die infusen gingen iedere dag kapot omdat hij zon kleine vaatjes heeft. Maar goed. Antibiotica gestart en uit voorzorg wederom voeding die net een paar dagen weer liep weer gestopt. Afgelopen dagen wat aangerommeld. Nu waren zijn bloedplaatjes bijna gezakt tot nul. Leek dus erop dat hij ergens een bloeding heeft gehad maar er is niets meer te zien op echos. Daarvoor krijgt hij dus een transfusie. Ook een rode bloedcellen transfusie omdat er zoveel bloed bij hem geprikt wordt. Vandaag zou beademing eraf mogen maar door nieuwe buikfotos toch nog even laten zitten. Uitslagen van de fotos waren gelukkig goed. Geen infectie daar. Komt dus ergens anders vandaan, die verhoogde waarde. Ze willen morgen dan ook weer met voeding starten. Hij moet gewoon groeien. Enige manier om weerstand op te bouwen. Laatste weegmoment 895 gram. Weet niet of ik dat al genoemd had. Gelukkig is meneertje wel blij als wij er zijn. Lekker in onze vingers knijpen en lachstuipjes vertonen.... Is de kleine van Ananas9 al op de lijst gezet?? Weeen voelden bij mij (bij ons vorige kindje) als erge menstruatiepijn die lekker doortrekt naar de rug. Ademhaling was bij mij het belangrijkste om ze onder controle te houden.
Hey dames. Vandaag controle gehad van de kleine meid. Ze is helaas weer terug in stuit gedraaid. Ze kan gelukkig nog een paar weken draaien maar ik hoop niet dat ze het te spannend maakt qua tijd. Ze werd nu geschat op 1865 gram en groeit keurig volgens de curve. Ze konden zelfs al zien dat ze haartjes heeft op haar koppie. Als het goed is krijgen we geen kale baby. Maar mijn vriend en ik hadden bij onze geboorte ook al een flinke bos dus het zit er natuurlijk in dat zij dat ook heeft. MamavanF2009 Ik ben ook erg blij dat er kraamzorg is. Zo kom je lekker verzorgd thuis. Of je bent natuurlijk al lekker verzorgd thuis. Ik ben bang dat ik wel een dag van mijn kraamzorg kwijt ben omdat ik een dag ter observatie in het ziekenhuis moet blijven ivm mijn bloeddruk. Niet dat ik dat super erg vind maar die dag kraamzorg wel. Bertxbirgit Wat grappig dat de situatie rond de bevalling en de nazorg zo verschild van wat we in Nederland kennen. Hier is het inderdaad na een paar uur weer naar huis in het geval van een poliklinische bevalling. Mijn bevalling is klinisch dus moet ik wel 1 dag blijven. Wel ben ik super blij dat ik daarna weer naar huis mag. Ik ben niet zo dol op het ziekenhuisverblijf. EvelyndeB Valt jou bevalling ook onder klinisch vanwege je gewicht of is het dan gewoon een poliklinische bevalling onder extra controle? Ik was even benieuwd want ik zou zelf ook moeten bevallen in het ziekenhuis vanwege ligt overgewicht.Nu moet ik wel klinisch vanwege de bloeddruk dus heb ik al helemaal geen keus meer. fijn avond allen.