1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Heb maar heel even gekeken maar was wel heel mooi!
    Had de wekker toch maar niet gezet maar werd gelukkig toch rond die tijd wakker :)
    Kon het niet laten :D

2. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    @ bess032 heb je de geboortekaartjes al wel binnen? Heb je een foto van de doopsuiker? Ik ben zo benieuwd hoe dat eruit ziet! Geniet van je zwangerschapsverlof!

@ EvelyndeB heb je de geboortekaartjes helemaal zelf ontworpen of een bestaand ontwerp aangepast?

@ Tinkerbell83 heerlijk dat je bijna alles klaar hebt! Succes met de echo donderdag!

@ Jynn wat was jij er vroeg bij vanochtend of klopt de tijd van 3:47 niet? Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je!

@ wappelke omdraaien in bed is zeker een hele onderneming. Neem je ook veel kussens mee naar de andere kant? Geweldig je droom! Ik heb er deze keer totaal geen last van.

@ ButteflyNova er geestelijk klaar voor zijn is al heel wat! Komt jullie kleine ook eerst in jullie kamertje te liggen? Gelukkig heb je bijna verlof en heb je veel tijd om alles klaar te maken.

@ MamavanF2009 wow wat een grote verbouwing nog zo net voor je uitgerekende datum! Blijven jullie al die tijd in het huis zitten of ga je tijdelijk ergens anders heen? Hopelij gaat het allemaal wat sneller dan gepland.

Hier heb ik vanochtend de laatste afspraak met de fysio gehad. De pijn tijdens het slapen is iets minder geworden en omdat het kindje elk moment in kan gaan dalen en daardoor de druk minder wordt vond de fysio het niet nodig om nog een afspraak te maken voor de bevalling.

Wij hebben besloten om het geslacht niet te willen weten maar dat vind ik nu toch wel moeilijk. Nu ben ik druk bezig met kleertjes wassen en strijken, zowel voor een meisje als voor een jongetje. Ook piekeren we ons suf welke jongensnaam we leuk vinden terwijl we meteen al een meisjesnaam hadden. Hetzelfde geldt voor het uitzoeken van geboortekaartjes.
    Zijn er nog anderen die ook niet weten wat het geslacht is?

3. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ik heb enorm veel last van bekkenpijn, vooral rechts!
    Ik kan niet meer recht lopen, maar wiebel echt van links naar rechts.
    Opstaan en gaan zitten doet ook zo'n pijn! :(
    Als ik ga werken, moet ik mijn aktetas dragen en dat is ook al moeilijk, door al dat gewicht. Naar de supermarkt kan ik niet meer alleen...
    En daar bovenop houd ik plots heel veel vocht vast! Mijn vingers zijn normaal heel lang en slank (echte pianovingers), maar nu zijn het precies worsten... :D mijn trouwring spant nogal!
    Zo, dat was even mijn klaagminuutje :D

Verder maakt onze dochter het super! Ze beweegt echt nog steeds zoooooveel! Stelt me wel gerust. Ik moet 9 oktober terug naar de gynaecoloog voor een check-up. Ze weeg nu al bijna 3 kilo!

4. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    @ geboortekaartje: Helemaal zelf ontworpen :D Onze trouwkaart ook zelf ontworpen en het geboortekaartje is in de zelfde stijl. Ben er best trots op. Vandaag proefdruk bestel bij Kaartje2Go.

@ pijn(tjes): Oook, ik heb de laatste dagen ook nogal last. Mn buik is met momenten enorm gespannen en dan krijg ik ontzettend last van mn onderrug. Straalt ook uit naar mn linker lies. Morgen ff de VK over bellen, die drukte me op t hart te bellen als mn klachten erger worden. Dus dat doen we morgen maar.
    Warmte verlicht trouwens wel, dus warm bad en warme kruik in mn rug :)

@ vocht vasthouden: dat begint bij mij een beetje bizarre vormen aan te nemen. Vanaf net onder mn knie is het echt heeeel dik. Mn vingers zijn ook wat gezwollen (ringen af doen Marrit!). Maar voor de rest hou ik niks vast in mn gezicht ofzo.

5. Tinkerbell83

Tinkerbell83 Actief lid

11 feb 2015
    135
    0
    16
    ;)
    Bij mij met 33+4 woog ze pas 1655 met een marge van 285 gram.. Dus ben benieuwd of ze nu tegen de 2 aan zit

6. Tinkerbell83

Tinkerbell83 Actief lid

11 feb 2015
    135
    0
    16
    Hier sinds paar dagen echt menstruatie pijn
    Vandaag al de hele dag pff

7. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    @liedx: onze kaartjes liggen klaar bij de drukker. Moeten de dag van de geboorte enkel nog de datum, gewicht en lengte doorgeven.
    Als ik bevallen ben zal ik een foto posten van de doopsuiker. Dus nog 2 weken geduld ;) Het zal wel mooi worden, al zeg ik het zelf. Het is zelf gehaakt allemaal. Heb er nu een 60 tal af en moet er nog 40 bijmaken. Dus heb wel nog wat werk. Maar nu heb ik tijd he! Ah ja, het thema is "vlinder". Heel fleurig en vrolijk dus.

8. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ja probleem is dat ik die ring niet meer afkrijg! :D anders meteen hoor!
    Heb al vanalles geprobeerd! Koud water, olie, ...

Mijn mama is kunstenares en heeft het geboortekaartje ook zelf getekend. (Tekening van mijn zus die meter is, als baby. Echt heel schattig!)
    Voor de doopsuiker hebben mijn zus en mama 105 allstar schoentjes gehaakt in roze, geel en lichtgrijs. Heeeeeel veel werk gehad, maar ze wilden het graag doen :) ze zijn bijna af. Zal binnenkort eens een foto laten zien, ben er echt heel content van!:p

Ben een beetje ongeduldig... Kan echt niet meer wachten tot ze er is! Maar iedereen zegt dat we nog moeten genieten van het met ons 2tjes zijn. Doe ik ook wel, maar toch! Tis omdat het ons 1ste is denk ik! :)
    Hebben jullie dat ook?

9. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah. Al een half uur last van een harde buiken. En ze is ook erg onrustig. Ik heb er weinig ervaring mee aangezien dit de 1e wordt maar het is wel pijnlijk. Ik heb maar even gebeld om te vragen hoe en wat. Ik moest een warme douche nemen en. Terug bellen als het niet weg trekt.

10. Tinkerbell83

Tinkerbell83 Actief lid

11 feb 2015
    135
    0
    16
    Zijn de harde buiken al wat minder nu je gedoucht heb? Hier nog steeds de menstruatie krampen na het douche ga zo maar ff paracetamol in nemen..

11. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ietsje minder maar nog steeds last van mijn buik. Ook erg benauwd en misselijk. Ik lig nu op bed in de hoop dat het minder wordt. Ik wil ook niet nog een keer bellen met de verloskundige. Naja hoop dat het afzakt.

Jij ook sterkte vannacht.

12. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het dromer?

13. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Beetje geslapen vannacht?
    Wij voor t eerst in ons nieuwe bed! Fijn hoor, stevig matras, omdraaien gaat ook veel beter :)

14. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ja, we hebben een wiegje mogen lenen en het is de bedoeling dat ze de eerste weken lekker bij ons op de kamer komt slapen. Echter moet de praktijk uitwijzen of dat handig is. Vrienden van ons wilden dit ook graag maar ze hielden elkaar wakker en voor hen was het beter om de kleine op een eigen kamer te leggen, ging voor beide beter.

Vandaag laatste werkdag!! :D

Hoe gaat het met de kwaaltjes dames?

15. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag controle gehad en ons beebje is weer helemaal goedgekeurd. Weegt nu 2,600kg.

16. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames.

Ik denk laat ik nog maar even horen hoe het vannacht gegaan is. Ik heb een erg onrustige nacht gehad. Ook nog een kleine ruzie met mijn vriend. Ik ben daarna maar naar bed gegaan. Het zullen de hormonen wel zijn. Combinatie van. Mijn vriend is ook niet één van de makkelijkste mensen op de wereld. We hebben de afspraak dat hij na de 35e week een beetje om de biertjes zou denken en ik had gister best wel veel last en meneer tankt gewoon even drie bier weg. :$. Normaal heb ik er echt geen probleem mee dat hij er eentje pakt maar niet op zo'n moment. Het is nou ook weer niet zo dat hij elke dag drinkt ofzo maar hij moet er straks wel rekening mee houden dat hij nog moet rijden als het nodig is.

Toch???

Wat is jullie mening hierin?

17. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat fijn bess. En een mooi gewicht al. Bij jou mag hij/zij gewoon al komen in minder dan 2 weken. Gaat het verder ook goed wat betreft de kwaaltjes enz?

Butterflynova. Wat heerlijk dat je de laatste dag erop hebt zitten. Nu lekker aanrommelen in huis. En wat leuk dat je een wiegje kon lenen. Hier hebben we de familie wieg waar mijn vriend ook in heeft gelegen. Ik wil onze kleine meid ook de eerste paar weken op de kamer. Mocht ze ons teveel wakker houden met het ook op het werk van mijn vriend dan gaat ze naar haar eigen kamertje. Die zit naast die van ons dus hoor ik haar nog steeds goed.

18. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ik vind ook wel dat hij dan op zo'n moment best niet drinkt. Al is het dan maar om jou gerust te stellen. Bleef hij drinken nadat je hem vroeg te stoppen? Of had hij ze al op voordat je zei dat je het liever niet had?
    Mijn man drinkt nooit, enkel als we op een feestje zijn, maar we gaan nu niet meer naar feestjes. Kan niet meer te lang rechtstaan.
    Heb hem wel gezegd dat zijn gsm altijd opgeladen moet zijn en moet aanstaan. En er moet altijd een auto volgetankt zijn. :)

19. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ dromer: behalve de buikgriep die blijft aanhouden gaat het wel ok nu. Het scheelt dat ik niet meer moet gaan werken en dus kan rusten wanner ik wil, toch als de kids op school zijn. Ja binnen twee weken is onze pruts er al, gek he?! Kan het soms nog maar moeilijk vatten!

Wat je man betreft, ik zou hetzelfde reageren als jij. Ik vind ook dat de man ten alle tijden met de auto zou moeten kunnen rijden. Je weet maar nooit. En zeker op een moment dat je er zelf niet meer gerust in bent. Maar savonds een paar biertjes doet mijn man eigenlijk zelden.

Ik ben deze week ook eens heel lastig geweest, maar dan omdat meneer zijn gsm niet bij had... kon hem langs geen kanten bereiken. En het bij het idee alleen al schiet ik al in de stress. Hij begreep het wel.

tja, in noodgevallen kan je altijd nog de ambulance bellen.. .

20. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hmmm, vind ik ook niet tof van je vriend dromer. Max 2 drankjes. En als jij n avond hebt waarbij het rommelt, zou hij voor jouw gemoedsrust eigenlijk alles moeten laten staan.
    Dat hij dat niet doet klinkt n beetje.... puberaal? Zonder heel hard te willen overkomen voor je vriend.

Verder kwaaltjes... ik moet echt goed opletten wat ik doe. Ik krijg nu veel te snel harde buiken en erge last van mn rug. Volgens mij is t allemaal last van mn spieren, want een warme kruik of warm bad geeft wel verlichting :)

Deel Deze Pagina