1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook puberaal hoor, dat vind ik ook maar goed hij heeft zijn excuses aangeboden en zou er nu rekening mee gaan houden. Hij is er nu eenmaal eentje met gebruiksaanwijzing. En ik bedenk me op dat soort momenten maar dat hij ook heel veel positieve eigenschappen heeft.

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van harde buiken. Heb je al verlof? Ik probeer ook te douchen als ik last heb van harde buiken, helpt inderdaad wel wat. Maar wat voor mij het beste helpt is gewoon lekker op bed gaan. Sterkte ermee meid.

2. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ik heb ook sinds vandaag 1 grote harde buik. Ook heel veel draaiingen van de baby! Dat is ook pijnlijk.
    Net een douche genomen, was 10 min. beter, maar nu komt het terug opzetten.
    Benieuwd hoe de nacht zal gaan...

3. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    II ben zelfstandige en ben 1 september al gestopt bij mn werkgever. Fysiek heel zwaar werk (meervoudig beperkt kind verzorgen, wat inhoudt dat ik een meisje van 20 kilo veel moet optillen. Ze kan niet meewerken, dus dat is heel de dag een zak van 20 kilo aardappelen optillen en meebouwen. Plus nog al haar zeer degelijke spullen in en uit de auto enzo. Dus met 31 weken gestopt. Wel jammer, was leuk werk. Nu nog heel sporadisch wat werk voor andere werkgever)

Ik kan t dus rustig aan doen, dus dat doen we maar :)
    Heb wel lekker geslapen vannacht, jullie ook?

4. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
  5. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Dat is een slim trucje!!
    Hier m'n ringen al een paar maanden niet om, al wordt het vocht vasthouden wel langzaam wat meer.
    Heb ke een rustige nacht gehad Marrit?

6. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    De nacht ging wel oke. Wel vaak moeten plassen.
    Maar zodra ik opstond, werd de buik weer hard.
    En daarbij die bekkenpijn... Weet niet of ik het nog lang ga volhouden.
    Zie echt op tegen de werkdag. (Van 13u tot 20u30)
    Ik voel wel dat de baby indaalt. De druk in mijn onderbuik wordt groter.

7. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marrit Hoe ging het vandaag?? Ik zou wel als het werken niet meer gaat dit overleggen met je werkgever. Je hebt er niks aan als je eerder bevalt door te weinig rust of andere complicaties krijgt. Denk om jezelf en de baby. Sterkte met alles.

Hier vandaag controle gehad. Ons meiske ligt met het hoofdje omlaag en het gezichtje naar voren. Aangezien ze nog kan draaien is dit gelukkig geen ramp. Verder weegt ze nu bijna 2275 gram en alles keurig binnen de curve. Nog steeds genoeg vruchtwater en ze was bezig met oefenen van de ademhaling. Het buikje ging steeds op en neer. De 14e mag ik weer terug voor controle.

8. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Pff, net terug thuis. Lange dag.
    Heb mijn werkgevers laten weten dat ik een week vroeger op verlof ga. Dus nog werken tot 23 oktober.
    Ik rust zoveel ik kan. Hopelijk houd ik het zo nog wel even vol.

Dromer: super dat ze het goed doet! Hopelijk draait ze nog, maar het is nog een aantal weken he. Komt wel goed!

9. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Jeetje, 23 oktober? Dan ben je 37 weken zwanger? Is dat niet heel lang? Weet niet wat voor werk je doet natuurlijk....
    Pfff, wat ben ik blij dat ik de luxe heb dat ik nu al bijns 4 weken thuis ben....

10. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat ook wel erg lang. En als je nou geen klachten had was het misschien nog te doen maar als je al last hebt van harde buiken enz is dat wel een teken dat je een stapje terug moet doen. Ik had ook graag nog twee weekjes door gewerkt maar vanwege het advies van de gyn om de cmv bloeduitslag ben ik maar gestopt. Ik wou niet onnodig risico lopen.

Wat lekker dat je al thuis bent evelyndeB. Ik ben nu lekker aan het rommelen in huis. En merk ook wel dat ik af en toe minder energie heb. Het wordt natuurlijk ook zwaarder nu het einde in zicht is.

B4B Hoe gaat het met jullie? Ik hoop dat de kleine het goed maakt.

Heel veel liefde en kracht.

11. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    #3331 Marrit1988, 30 sep 2015
    Laatst bewerkt: 30 sep 2015
    Ik sta in het onderwijs. Geef les in de muziekacademie. Grote klassen met kleine kindjes, dat maakt het wat vermoeiend. Heb daar buiten nog enkele andere functies in de school, dus heb echt wel veel werk. Begin pas op school te werken als de gewone dagschool uit is, dus altijd pas vanaf 16u tot vaak 21u of soms 22u. En de hele woensdag en zaterdag. Ik ben dus vaak wakker van 7 u 's morgens tot 23u 's avonds. Ik doe dan overdag mijn andere functies en het huishouden en ga nadien pas werken. Heb vaak geen tijd om tegen 13u nog even een dutje te doen. Al doet dat echt wel deugd als ik het toch doe. Voordeel is wel dat ik meteen goed doorslaap. :) wordt zelden wakker, tenzij mijn blaas echt op springen staat! :D

De 23ste zal ik 38 weken zijn. Hier in België is het wel de gewoonte om door te werken tot 39 weken, zodat je meer weken over hebt als de baby er is. Ik heb de indruk dat dit in Nederland toch anders is? We mogen vanaf 34 weken op verlof, maar dat wordt hier dus bijna niet gedaan, tenzij het moet op doktersvoorschrift.
    Ik moet 9 oktober terug op controle, dus zien wat de gynaecoloog zegt.

12. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Met 34 tot 36 weken met verlof is hier heel normaal ja.
    Goh ja, je moet natuurlijk doen waar je je zelf goed bij voelt.
    Hoe veel weken hebben julllie in Belgie in totaal?

13. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi dames

Net terug van de gynaecoloog. Alles was weer perfect in orde. Ikke blij :)
    De kleine uk weegt nu 2400g. Moet 15 oktober terug.

Ik kom ook uit België en ga hier met 37 weken op rust. Deels omdat onze dochter ook 2 weken te vroeg is gekomen en deze uk loopt ook voor. Dus zeker geen risico nemen :) vorige keer was ik net een week thuis toen onze dochter werd geboren, dus gelukkig geen week in de vuilbak gesmeten.

In totaal krijgen we 15 weken waarvan 9 weken verplicht na de bevalling.

14. Tinkerbell83

Tinkerbell83 Actief lid

11 feb 2015
    135
    0
    16
    Vandaag gyn geweest! Kleine meid doet het opeens super! Ze weegt nu al bijna 2100 gram 2 weken terug 1655 gram .. Beentjes lopen nu nog maar 3 weken achter ipv 5 dus een lijn gestegen!! En de rest nog steeds 2 weken maar dat is totaal niet erg omdat ze stabiel blijft! Hoef nu pas over 2 weken terug te komen ipv elke week en krijg ook geen echo meer omdat ze het zo super doet!! En ze legt zo goed als ingedaalt nog een klein stukje speling! Inleiden hoeft misschien niet meer! Dus alleen maar goed nieuws vanaf deze kant!

15. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    yes!! supergoed nieuws!!

16. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Super dat het bij iedereen zo goed loopt! :D allemaal blije mama's!

Birgit: mijn baby'tje loopt 2 weken voor, maar mijn gyn zei dat ze daarom niet vroeger geboren wordt. Want dat dacht ik ook, lijkt me logisch. Maar ze zegt van niet. Wat zegt jouw gyn er over?

17. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Zij zegt hier nix speciaals over maar ik hou hier zelf rekening mee. Zou het jammer vinden als ik hierdoor een week verlof wegsmijt. Met Nel was ik maar net 1 week thuis.
    Natuurlijk zou het kunnen dat ik overtijd ga maar ga er eigenlijk niet zo vanuit. Al mijn naaste familie is 'te vroeg' geboren dit is geen goede indicatie in principe maar toch, het zekere voor het onzekere he :)

18. Tinkerbell83

Tinkerbell83 Actief lid

11 feb 2015
    135
    0
    16
    Had het laatst met mijn gyn erover omdat die meid te klein is .. Dan is het een reden om eerder te halen maar als ze te zwaar zijn maak het opzich niet uit om het eerder te halen behalve als er suiker mee speelt

En ze worden overigens niet eerder geboren uit zich zelf als ze zwaarder zijn..

19. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Voor mij is inleiden sowieso not done. Er moet al iets zwaar mis zijn voor mij. Maar dat is mijn mening he :)
    Bij Nel had ik ook suiker maar heb in het begin duidelijk laten weten dat ik niet wil ingeleid worden. Ze heeft hier ook nooit een woord over gerept. Vind dat wel leuk dat ze het niet opdrong dus :)

20. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super van alle goeie controles! Toch weer een geruststelling he!!

Deel Deze Pagina