1 t/m 15 november 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mariska1985, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier de poetsgekte te pakken. Vandaag alle ramen boven gedaan, nieuwe rolgordijnen gekocht en vandaag opgehangen (mijn man heeft ze opgehangen, en ja, het moest vandaag!). Morgen hoop ik alle ramen beneden te kunnen doen. Ondertussen nog wasjes draaien, opruimen en af en toe rusten met harde buiken. Mijn man is nu de tuin in gevlucht in de hoop dat ik hem geen nieuwe klusjes geef :) ah ja, valiesje van de grote kindjes staat al voor 90% klaar. Morgen nog wat inkopen gaan doen zodat we voor hetvkraambezoek ook het nodige in huis hebben qua betreft een drankje en een koekje... laat de baby nog maar wat zitten want het is nog te druk in mijn hoofd nu.

2. MiniMiNo

MiniMiNo Actief lid

11 mrt 2015
    130
    60
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat!!
    Met ons gaat het in principe ook goed, alleen ben ik sinds vrijdag niet meer zo mobiel... Kan soms amper lopen of opstaan van de bank enz... Maar maandag controle gehad en waarschijnlijk wordt deze pijn veroorzaakt omdat de kleine al in het bekken ligt. Dus hou mezelf maar voor dat alles daar eens goed opgerekt moet worden haha. De pijn is ook niet meer op dezelfde plek als sinds vrijdag,maar lijkt elke dag iets op te schuiven. Dus hopelijk nog even een paar dagen rust en dan gaat het hopelijk weer! Vooral nu ik alle babykleding enzo wil gaan wassen!!
    Verder hebben we deze week de datum te horen gekregen van de keizersnede, dus kunnen echt gaan aftellen! Héél raar hoor,om dat te weten!
    Wie krijgt er nog een geplande ks?!

3. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik krijg ook een geplande keizersnede.. 15 oktober! Bij mijn dochter was dit ook zo, en zijn we op de voorziene datum naar ziekenhuis gegaan. Bij mijn zoon ook datum vastgelegd, en water 4 dagen op voorhand gebroken. Ze hebben mij hier toen moeten verplichten om naar ziekenhuis te vertrekken want ik wou niet omdat het "mijn dag" nog niet was :) dus ik wil maar zeggen, hou er rekening mee dat het toch nog spontaan op gang kan komen.

4. MiniMiNo

MiniMiNo Actief lid

11 mrt 2015
    130
    60
    28
    NULL
    NULL
    Ja,daar hebben ze me ook al over ingelicht, dat hij zich ook eerder zou kunnen melden. Omdat we graag een gentle sectio willen, zullen ze kijken of de ks meteen zal plaatsvinden als de kleine zich aandient en of dan een gentle sectio mogelijk is. Is er nog geen "haast" om de kleine te halen en het kan een paar uurtjes uitgesteld worden totdat het voltallige team present is voor de gentle sectio,dan kiest de gynaecoloog daarvoor.
    Maar gewoon positief blijven dat hij blijft zitten tot de geplande datum!
    Hoe ver in je zwangerschap was je de vorige keer toen je water brak? Werd toen meteen de ks uitgevoerd? Nu staat die van jou gepland bij 38 weken? Wat was ook alweer de reden van je geplande ks en bij 38 weken?
    Sorry dat Ik zo nieuwsgierig ben hihi,maar er zijn niet zoveel meiden die ik ken en een ks hebben gehad.
    Spannend voor jullie,nog 2 weken!

5. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi bess en minimini, mag ik zo nieuwsgierig zijn naar de reden voor de ks? :D kan zijn dat jullie het al eens gezegd hebben maar ben het vergeten :p

6. MiniMiNo

MiniMiNo Actief lid

11 mrt 2015
    130
    60
    28
    NULL
    NULL
    Hihi,gelukkig nog iemand zo nieuwsgierig als dat ik ben!
    Korte uitleg: Al voordat ik zwanger was,wist ik al dat ik via een ks zou gaan bevallen bij een eventuele zwangerschap. Dit ivm setons (een soort drains) en fistels en abcessen die ik heb vanwege de ziekte van Crohn. Dit zit allemaal rondom mijn endeldarm en anus (sorry, verdere details bespaar ik jullie...) en daardoor mag ik absoluut niet persen om erger leed te voorkomen.
    Klinkt misschien heel raar, maar ben wel "jaloers" op meiden die natuurlijk mogen bevallen. Maar wie weet,bij een eventueel volgend kindje is mijn medische toestand op miraculeuze wijze verbeterd en mag ik het alsnog een keer meemaken! Voor nu ben ik al heel blij dat wij een kindje mogen verwachten!

7. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Ja, dat snap ik. Je kan het best niet erger maken. En ik snap het best dat je jaloers bent hoor. Ik zou moord en brand schreeuwen als ze toch om een of andere reden een ks bij mij doen!
    Ik hoop mee met jou dat alles bij een volgende zwangerschap veel beter is en toch natuurlijk kan bevallen. :)

8. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn zoontje was het keizersnede omdat hij in stuit lag. Mijn water brak op 37,5 week. Om 20u00 in ziekenhuis en om 21u50 ongeveer was hij geboren. Was een zeer gemoedelijke sfeer. Werd zelfs muziek opgezet in de operatiekamer om me gerust te stellen :) Bij mijn dochter hebben ze een grondige bekkenmeting gedaan via een scan, en toen bleek dat mijn bekken 1cm smaller is dan het minimum dat het mag zijn. Maw, ik zou de baby er nooit hebben uitgekregen. Dus werd het weer een keizersnede. Maar dan wel op de geplande dag met 39 weken. En nu is het automatisch een keizersnede omdat je na twee eerdere sectios niet meer natuurlijk mag bevallen. Maar ja, door mijn smaller bekken gaat het sowieso niet. Ergens hoop ik stiekem dat mijn water spontaan mag breken, zodat ik weet dat de baby er klaar voor is. En zodat ik toch nog iets meemaak van een gewone bevalling. Mag wel geen weeën krijgen want dat is dan weer gevaarlijk voor hetvscheuren van het litteken. En idd, nu staat de ks gepland met 38 weken, om te vermijden dat ik weeën krijgen....

9. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vond het bij mijn zoon absoluut niet erg om met ks te bevallen, maar bij mijn dochter heb ik tranen met tuiten gehuild op de moment dat men de uitslag had van de bekkenmeting. Was zo een domper op alles!! Maar nu wist ik het al op voorhand dus het is wat het is he. Ik zal nooit kunnen meepraten over een natuurlijke bevalling. Maar zal dan weer ervaringsdeskundige zijn met sectios :)

10. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Pffff ik heb al 2x en uitgebreid bericht gerookt wat weg was rotten ik het wilde plaatsen. Nog maar een poging :)
    Hier op het moment erg veel bekkenpijn en volgens mij is onze jongeman aan het indalen. Steeds steekjes aan de onderkant en hij is erg aan het wroeten. Heb al 3 nachten weer goed geslapen maar wel vroeg wakker. Gisteren de laatste avond voor de bevalling gehad van de zwangerschaps cursus en vandaag weer langs de gyn. Ben wederom benieuwd naar mijn bloeddruk en naar de ligging van het kindje. Ze gaven mij 75% kans dat ik nu natuurlijk kon bevallen na de ks van vorige keer. Zal eens vragen of deze gyn daar ook zo over denkt. De andere was er 1 in opleiding.
    Daarna gaan we langs een tuincentrum om schuttingen te bestellen. Hopelijk kunnen ze nog voor volgend weekend geleverd worden zodat we met onze buren kunnen beginnen. Zijn mijn hormonen ook weer blij :)
    Dit weekend mijn vlucht koffer pakken en niet te vergeten van mijn kind. Verder gaan we voor het eerst met ons aapje naar zijn indoor speeltuin en hebben we een kinder verjaardag. Jullie nog leuke plannen?

11. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Niet leuk als ze komen zeggen dat je bekken te smal is Bess. Maar vind het wel knap dat je er volledig vrede met neemt. Hoop natuurlijk mee voor jou dat je water vanzelf breekt!

Hier wordt onze kleine (grote) spruit vandaag 1 jaar! Hiep hiep hoera! :D morgen feest voor de familie dus nog taakjes zat straks na men werk. :)

12. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Bess een vraagje. Is dat standaard dat de bekken worden opgemeten?
    Hier doen ze dat namelijk niet meer zeggen ze dat kunnen ze zien aan de manier waarop het kindje indaalt?

13. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Over weekendplannen: wij geven vanavond n feestje. Onze beide verjaardagen, housewarming en 1 jaar getrouwd in één.
    We houden t vrij klein, maar twijfel toch of we genoeg stoelen hebben.
    En ik moet nog één taart maken (gisteren al twee gemaakt) en nog poetsen, maar in dat laatste heb ik geeeen zinnnn..... Denk dat t alleen t sanitair en de keuken wordt, voor de rest kijken ze er maar omheen :p

14. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Oh, ik ben vannacht trouwens ziek geweest! Ik werd ineens misselijk, niet normaal! En.mn buik en rug voelden raar aan. Met n emmer naast mn bed en kruik afwisselend tegen mn buik en rug heb ik me daar extreem ellendig liggen voelen.....
    Gelukkig ben ik vanmorgen heel vroeg toch in slaap gevallen en nu voel ik me weer goed. Nooit gehad dit, heel vreemd!

15. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben ze mijn bekken grondig gemeten omdat eerste in stuit lag. Blijkbaar kan dat erop wijzen dat het bekken te smal is, en dat de baby ervoor kiest om met de breedste kant eerst te komen. Allez, zo heeft gynaecoloog het me uitgelegd. Ik ben wel blij dat ze het gemeten hadden, want dochter zat al volledig ingedaald, en bleek dat bekkeningang ruim breed genoeg is, maar dat het mijn bekkenuitgang is die zoveel te smal is. Wat bij natuurlijke bevalling tot een gebroken staartbeen kan leiden, een kind dat in het bekken vast komt te zitten en dus een zeer moeilijke keizersnede tot gevolg heeft. Maar de keuze was aan mij om het toch natuurlijk te proberen... maar ik dacht euhm neenee, wil liever een ramp vermijden! Gynaecoloog vond dat ook de veiligste beslissing. Een te mal bekken zit wel bij ons in de familie. Mijn zus heeft spoedkeizersnee gehad omdat ze de baby er niet uit kreeg... met baby en mama was alles trouwens zeer goed. Ze spreekt al over een tweede en het is nog maar 5 weken geleden.

Dus bij mij konden ze het niet zien aan de manier van indalen. Dit beebje zit ook al volledig ingedaald en klaar voor geboren te worden...

16. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Teveel gegeten savonds en beebje tegen de maag aan het duwen? Of op je rug gelegen?

Raar wat het allemaal doet met een lichaam he.

Al goed dat je je beter voelt nu!

17. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was deze nacht mijn dochter kwijt in het grootwarenhuis! En niet meer terug te vinden he! Ik volledig in paniek en roepen en huilen en hysterisch... En daar kwam ze vanachter de hoek met een dame die zich over haar omfermd had. Ze kwam in mijn armen gelopen en huilen dat ze deed!
    Tja... Ik heb daarna geen oog meer dichtgedaan!
    Nacht ervoor had mijn man me verlaten... hij kon de drukte niet meer aan...
    Nacht daarvoor ging ik cupcakes maken voor zoon zijn verjaardag en had cupcakemix nodig. Alle mogelijke winkels afgedaan en geen mix te vinden. En wou de mengeling absoluut niet zelf maken, het moest cupcakemix zijn!! En dan moet je weten dat ik nog nooit cupcakes heb gemaakt, en dat zoon er geen fan van is en hij is pas in november jarige. Had overdag wel een film gezien waar een dame 1 cupcake had gemaakt en die zag er oh zo smakelijk uit.... tja, hoef je je niet af te vragen vanwaar dit komt he.

Ik wordt echt gek van die dromen!! Hoe kom ik erbij? Ik ben smorgens soms zo zenuwachtig, gewoon van hetgene ik snachts doe in mijn dromen!

Herkenbaar?

18. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Ik heb ook heel levendige dromen! Heb in augustus een tijdlang elke nacht nachtmerries gehad. (vind ik trouwens een heel raar woord : nachtmerrie. Bestaat er dan ook een nachthengst?) Maar sinds ik het nieuws minder volg, zijn die verdwenen.
    Ik droom dus nu leuke dingen, maar kan me niet altijd meer herinneren wat het was...

Vandaag heb ik in de supermarkt een oude vrouw op haar plaats gezet! Nogal luidruchtig blijkbaar, want iedereen keek, maar iedereen gaf mij wel gelijk! :D
    De mentaliteit van sommige ouderlingen... niet te schatten...

19. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Oh en er is bij ons in België een nederlandse realityshow op TV : kerels met een kleintje. Kennen jullie dat?
    Dat gaat over koppels die voor het 1st ouders worden.
    Bij ons elke woensdagavond op TV.

Daar was dus een koppel bij, waarbij de man een echt moederskindje was. Zij heeft een sleutel van hun huis en komt zomaar te pas en te onpas, onaangekondigd binnen. (dat op zich vind ik al heel raar)
    MAAR!!!!! nu komt het! : Die moeder vroeg aan dat koppel (dus aan haar zoon en schoondochter) of ze tijdens de bevalling mee in het bevallingsbad mocht zitten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:$:$:$:$:$:$:$
    Dus dan zouden ze met 3 in het bad zitten!!! Welke persoon durft nu zoiets voorstellen????

Maar het verhaal is nog niet gedaan : het koppel zei nee, want dat vonden ze toch maar vies. Maar ze mocht wel bij de bevalling aanwezig zijn, maar dan naast het bad.
    Toen die middag gingen ze een bevallingsbad huren voor bij hen thuis te zetten. En het koppel probeerde het eens uit in de winkel en ging er dus inzitten.
    En plots deed die moeder haar kledij uit, blijkbaar had ze haar zwemgerief aan onder haar kledij. En ze stapte gewoon mee in dat bad!!!:$:( Het water klotste natuurlijk langs alle kanten uit het bad en je kon duidelijk zien dat de aanstaande moeder er helemaal niet mee kon lachen... Zij had nu veel minder plaats.

Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt! :D Die vrouw is in mijn ogen toch niet goed in haar hoofd... Ze wil duidelijk de belangstelling van haar schoondochter afpakken en op haar vestigen...
    Ben ik toch blij dat mijn schoonmoeder zoiets nooit zou voorstellen :D

Wie hebben jullie bij je tijdens de bevalling? Enkel de partner of ook nog iemand anders?

20. bess032

bess032 Actief lid

28 mrt 2015
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Amai wat een verhaal! Onvoorstelbaar! Hier enkel partner bij de bevalling hoor!

Deel Deze Pagina