Ik mag de 30 ste nog een keer naar de gyn. Zaterdag naar zo'n indoor speelparadijs geweest en zondag 2 verjaardagen waarvan 1 op een uur rijden. Mijn bekken vonden Za die stoeltjes en ramp en zondag die autorit. Gelukkig was het de laatste lange rit (1 uur) voor de bevalling. Komend weekend komen de schuttingen dus dan is hiet genoeg te doen. Ik merk dat mijn hormonen dichter bij huis willen blijven. En het liefst gewoon in huis. Woensdag de groeiecho, het blijft toch een beetje spannend. Morgen alweer 35 weken, de dag dat ons eerste mannetje uit mijn buik werd gehaald (na een halve bevalling). Weer een mijlpaal in onze pocket. Straks ons mannetje weg brengen en dan naar de fysio. Daarna lekker rommelen in huis.
Nu al vanaf 4 uur wakker...onrustige buik en een drukke baby. Nu maar de weeentimer app erbij gezet. Elk kwartier een harde buik terwijl ik gewoon rustig onder een dekentje lig op de bank.... Vet vervelend...hij mag nog wel ff blijven zitten, ik hoop dat het niet doorzet!
Oh, dat is inderdaad nog n beetje vroeg Mariska. Hopelijk is het ondertussen rustiger in je buik! Hier woensdag ook echo, vind t best n beetje spannend geloof ik. En deze keer mag mijn moeder mee, die wilde heeeeel graag een keer mee met de echo, maar bij eerdere echo's wilde ik die alleen met mn man doen omdat dat best spannende echo's waren (achteraf dus ook maar goed, met die slechte 19wk echo...) Dan hebben we ook bespreking van t geboorteplan. Komt dichtbij zo! Oh, en heel fijn, we hebben een drukker voor t geboortekaartje gevonden! Over proefdrukken van twee andere bedrijven was ik niet tevreden, maar deze laatste is echt perfect! En niet eens duur! Hoera, weer iets wat we van de lijst kunnen strepen!
Hier alles goed hoor met de zwangerschap, lees zeker nog mee, niet altijd gemakkelijk om nog te reageren (zeker via gsm) omdat het wel druk is hier met alle voorbereidingen, de nesteldrang is de kop op gestoken.. Ik heb het in mijn hoofd gehaald dat er nog een grote kuis moet gebeuren thuis Wij krijgen trouwens een zoontje. Mij afspraken: woensdag 7/oktober is de volgende en dan 21/10 heb ik er ook nog eentje. Hoe is het nog bij jullie? Ik ben best wel eens benieuwd naar alle geboortekaartjes binnenkort Het is echt aan het korten he zeg.... zo spannend allemaal
Wij hebben de 13e nog een echo, liggingsecho. Mijn moeder mag weer mee, vindt ze heel fijn. 20-wekenecho is ze ook bij geweest en bij de laatste 2 afspraken, omdat Lief weer aan het werk is. En vind het toch altijd fijn iemand bij me te hebben. Met de liggingsecho halen we mijn Lief wel op als hij pauze heeft en dan brengen we hem meteen daarna weer terug naar zijn werk. Maar hij wil het niet missen, is ook altijd mee naar de afspraken geweest als het kon. Blij dat ik zo'n betrokken man heb Wij hebben nog een 2e proefdruk aangevraagd vorige week en die was stukken beter dan de 1ste dus dat gaat hem worden. Eigen ontwerp, helemaal zelf in elkaar geknutseld (wel met een bestaand plaatje, zelf tekenen lukte niet jammer genoeg) en op deze manier naar onze zin. En ook niet duur, iets van 35 voor 20 kaartjes ofzo, incl. enveloppen.
20 kaartjes maar? Lijkt me nu zo weinig? Wij hebben er 160.... ook niet zo duur, 350 euro incl drukkosten en incl enveloppen. Misschien hebben wij er dan gewoon zoveel?
Ik vind dat alsnog vrij duur! Of ben ik nou zo'n krent? Wij kopen de enveloppen trouwens los, dan kunnen we voor de bevalling alvast alles schrijven.
Wij hebben de enveloppen ook al enige tijd liggen hoor, enkel de dag van de bevalling moet mijn schoonmama de kaartjes gaan afhalen bij de drukker.
Ja we zijn nogal selectief in het versturen Alleen naaste familie en goede vrienden en verder zien ze het wel via de mail ofzo. De meeste mensen gooien zo'n kaartje toch weg en dat vind ik gewoon kei zonde, beginnen we niet aan. Ooms en tantes enzo die we anders ook niet zien kunnen een foto krijgen in de familiegroep op facebook en verre kennissen krijgen wel een mail. Vind het wel best zo eigenlijk
Wij zitten op een 100 kaartjes voor een 95 euro. En onze enveloppen een 60 a 70 euro geloof ik... zijn wel kaartjes met speciale laag erop dat ze extra soft aanvoelen.
Wij hebben 100 kaartjes en enveloppen voor 220. Het is van dat speciaal handgeschept wit papier. De enveloppen kregen we al op voorhand, zodat de adressen al geschreven konden worden. Op de geboortedag nog de dag en lengte+gewicht doorbellen naar drukker en in de namiddag kunnen we de kaartjes ophalen.
Hmmmm, ik had besloten vandaag helemaal niks te doen, behalve de box in elkaar zetten en de babykleertjes wassen. Dat liep ff anders. Tegen de middag merkte ik dat mijn hartslag weer enorm hoog was (heb ik zo af en toe). Vervolgens vroeg ik me af of ik de baby al had gevoeld vandaag. Eigenlijk niet. Ook was mn buik gespannen. Ik ben lekker warm gaan douchen en even op bed gaan liggen, maar geen baby. Ook geen reactie op de aanrakingen waarop ze normaal reageert. In lichte paniek de vk gebeld, en die kwam ff langs. Toen die er was, voelde ik haar voor t eerst n beetje bewegen vandaag. Hartje geluisterd en dat was goed, maar toch "protocol minder leven voelen" ingezet. Dus hop naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. Dat bleek allemaal goed te zijn gelukkig. Ook nog ff een groeiecho. Groei is goed, vruchtwater prima. Maar, mevrouw ligt niet meer met dr koppie naar beneden. En zelfs niet met haar billen. Nee nee, onze dochter ligt compleet overdwars! De arts was er eentje van de no-nonsense communicatie en zei "zo kan ze er dus niet uit, laten we een versie inplannen." Eh, oké. En zo doende staan we woensdag ingepland voor een versie. Tsja, laten we t maar proberen dan, vlak voor ik 36 weken zwanger ben? Ik heb de hoop dat ze zelf nog goed draait voor woensdag. Heb namelijk het idee dat ze nog meer dan genoeg ruimte heeft, en zich meerdere keren per dag draait. Sinds we thuis zijn, is ze ook erg actief en volgens mij is ze alweer een keer goed gedraaid en ligt ze nu weer terug overdwars. Heb sowieso heel.duidelijk een voetje gevoeld in mn bovenbuik (was de eerste keer, wat een bizar en geweldig gevoel zo'n voetje dat voorbij komt!), terwijl ze op de echo met dr voetjes beneden lag... En nu weer zo te voelen. Ben erg benieuwd wat ze voor woensdag nog doet. En op woensdag zelf. Want overdwars liggend, kan ze er alleen uit met een keizersnede en daar heb ik toch weinig zin in... To be continued.......
Wij hebben ook maar 25 kaartjes sturen het alleen naar de mensen die dicht naast ons staan. Zijn 106 euro kwijt de enveloppen heb ik al geschreven!
Hier vandaag een hele rustige dag gehad Heb sinds vrijdag avond hele erg pijn in me buik boven me baarmoeder en onderin waar ze met der hoofdje legt heb ik menstruatie krampen .. Toen ik gister op de wc zat en afveegde meende ik ook een soort tennisbal achtig iets te voelen.. Weet dus niet of het nou der hoofdje is.. Ze is wel al ingedaald iig. Vandaag toen ik wakker werdt ging het wel tot ik gedoucht had en me aan moest kleden toen begon de pijn helaas weer morgen maar ff aan de vk vragen als ik er ben.. Ken gewoon totaal niks meer lopen zitten etc enigste is liggen dan voel ik geen pijn..
Tinkerbell: dat had ik ook. Bij mij was het mijn bekkenbodem die verzakte. Weet niet of je bij een bekkenfysio loopt, anders ff aangeven. Na de bevalling met ik daardoor namelijk terug anders kan ik er lang last van blijven houden. Wij zijn 59.50 euro kwijt voor 70 kaartjes plus 45 euro ontwerp kosten. Maar dan hebben we en speciaal voor ons ontworpen kaartje. De hangertjes heb ik natuurlijk zelf gemaakt, weet niet wat ik daaraan uitgegeven heb. De enveloppen komen van de action. Ga nu ook de adresstickers nog bijpassend laten ontwerpen. Hoop het ontwerp vandaag of morgen te ontvangen zodat we deze kunnen afdrukken. Vandaag geen afspraken, hoera! Even langs de blokker en de hema nadat ik mijn peuter op het kdv heb afgezet. Wil nog wat overslag rompers halen. Mouwloos of korte mouw. En kijken voor wat nachthemden voor mij voor in mijn ziekenhuiskoffer. Heb er kleertjes voor de kleine inzitten en dextro. De rest ook maar vast erin gaan doen.
Dat klinkt vervelend Tinkerbell! Heb je al laten checken op blaasontsteking? Ik was er van overtuigd dat ik het niet had, maar de vk had toch gelijk! Met de AB ben ik meteen van die buikpijn en rugpijn af. Zelfs de menstruatie-achtige pijn is verdwenen!
EvelynedeB: ik voelde gisteren ook bijna niets! Was hele tijd tegen men buik aan het tikken, normaal stampt ze dan meteen terug, maar ik voelde niets. Pas tegen 22u voelde ik haar lichtjes draaien... Was toch ongerust! Ik heb zelf een doppler thuis, dus kan wel altijd naar haar hartje luisteren. Als ik vandaag opnieuw minder beweging voel, bel ik de gyn...
Mijn urine is paar dagen geleden getest kwam niks uit iig Sinds vandaag gaat het wat beter heb geen pijn iig Ik ga het vandaag ff vragen bij de vk over me bekken..wie weet
Bleh hier flink de griep te pakken. Ook enorme last van mijn rug, voelt als een constante spierpijn in mijn onderrug. Maargoed verder gaat alles prima. 20 oktober de laatste echo en daarna elke week! Gaat nu wel snel hoor. Vind het erg spannend. Ook komt mijn moeder de 29e overvliegen om er bij de bevalling bij te kunnen zijn dus ik hou mijn benen dicht tot de 29e haha. Daarna mag ze komen! Hier geen kaartjes. Hebben ze niet in Turkije. En mijn familie in Nederland is heel klein en zullen we meteen na se bevalling bellen! Scheelt ook een hoop geld voor ons meteen haha.