Wordt er in Nederland een babyborrel gedaan? En zonee, krijgen jullie geboortecadeautjes (in de vorm van geld of babyspullen?) Want dat is ook een reden voor ons om iedereen een kaartje te sturen: het is meteen een uitnodiging voor de babyborrel 2 maanden later. En ons (vrijblijvende) rekeningnummer staat ook op het kaartje. Dat wordt in België eigenlijk altijd zo gedaan.
Blijkt hier toch ook geen blaasontsteking te zijn. Het Is een andere onschuldige bacterie. Dus voor niks AB :x
Sommige doen het wel kraamfeest maar ik doe het niet Vind het dan te druk worden en ken echt niet wachten zolang om haar aan iedereen te laten zien.. Hier geven ze bij de geboorte nooit geld maar kadootjes
Vandaag als een wervelwind door het huis geweest om schoon te maken. Nesteldrang??? Naja nog niet helemaal klaar morgen de ramen allemaal van binnen doen en ik heb mijn vriend eindelijk aangespoord om de bende in de schuur op te ruimen. De huid op mijn buik doet de hele dag al zeer. Alsof hij strak gespannen staat. Ik heb het maar een paar keer lekker ingesmeerd. Hoop dat het helpt. Blondie21: ik hoop dat de kleine blijft zitten tot je moeder er is. Mijn ouders zijn net vertrokken naar Turkije tot de 28e. Mijn moeder zou ook bij de bevalling zijn. Zitten we beetje in het zelfde schuitje. Dames met blaasontsteking heel veel sterkte.
Vandaag de echo! !!!!!! Nog 3 uurtjes! Hier veel steken onderin, de huid van mijn buik voel ik ook scheuren en voel het trekken op mijn litteken van de keizersnede. Kindje zit steeds erg te drukken naar beneden. Daardoor hoop ik steeds dat hij is gaan indalen, maar tot nu toe krijg ik steeds te horen van niet. Vandaag kijken of ik wat was weg kan werken en mijn ziekenhuis koffer wat verder in kan pakken.
@Marrit1988: Ik ben ook van België maar ken niemand die een babyborrel heeft gedaan. Zou dit zelf ook niet willen. Is me veel te druk! Hier komt veel bezoek al in het ziekenhuis. Vind dit het makkelijkst, in het ziekenhuis is alles bij de hand en anders lig ik daar toch maar een paar dagen te liggen, dus lekker veel bezoek ontvangen zodat dit thuis niet meer hoeft voordeel is ook als ik het bezoek moe ben en durf dit niet te zeggen mag er altijd een belletje gedaan worden naar de vroedvrouwen en die zetten dan iedereen buiten omdat 'de baby moet eten' zo handig! Ivm babykado's hadden wij bij de eerste een grote geboortelijst zodat de meeste wel met een kadootje langskwamen. Nu hebben we natuurlijk al heel veel spullen dus hebben we naast een bescheiden geboortelijst (zodat er toch kadootjes zijn voor die het willen) ook de rekeningnummer op onze geboortekaartjes staan. @Blondie21: veel beterschap! Niet fijn nu ziek zijn.. @dromer83: hier is het ook net of men huid heel de tijd openscheurt. De vorige keer had ik dit ook maar was maar voor 2 weken ofzo max. Nu al bezig vanaf 30 weken, word er soms echt knettergek van! @hier: heb me maandag ff de tijd gegund om te rusten maar vanaf gisteren weer vollenbak erin gevlogen, anders stapelt alles zich toch maar op. Gisteren dan ook alle strijk in een keer gedaan. Tot 10h savonds aan bezig geweest! Pff.. Mijne rug! Gelukkig liet dl me deze keer goed gerust zodat ik kon doorwerken. Voor vanavond heeft ml het in zijn hoofd gehaald om zijn ouders en grootmoeder uitbreken nodigen om te komen eten. Op zich vind ik dat ni erg, maar toch niet nu.. :s we hebben het al zo druk met alle verbouwingen! Mannen moeten eens leren nadenken voor ze iets doen
nou nou dames als ik t zo lees gaat het bij veel van jullie op het moment wat minder met de gezondheid. Niet fijn. Ik hoop dat jullie allemaal gauw weer opknappen zodat jullie van de laatste weekjes ook nog een beetje kunnen genieten. Ik ben op het moment bezig aan mijn laatste weekje werken. vandaag en vrijdag nog en dan gaat mijn verlof in. Eerlijk ik zou best nog een weekje door kunnen gaan maar van de andere kant is het ook wel lekker. Merk dat ik last heb van de nestel drang en moet mezelf af en toe op de rem trappen omdat ik te veel in 1x wil maar dat is de aard van het beestje
Al 2 nachten niet geslapen... heb elk uur gezien. Ik ben moe en van zodra ik in mijn bed lig begint het allemaal te malen in mijn hoofd... "stel dat vannacht mijn water breekt, wie bellen, wat meenemen, wat met de kids,..." "wat moet er allemaal nog gedaan worden in huis, zou ik niet beter wat doorwerken ipv in mijn bed te liggen, goh die schoenenkast moet ik ook eens uitmesten, ..." Word gek van mezelf!! Had met mijn man afgesproken dat ik me na deze zwangerschap zou laten steriliseren tijdens de keizersnee, aangezien meer dan 3 keizersneden wordt afgeraden en omdat 4 kids voor ons echt genoeg is. En aangezien ik dan toch "open" lig... Was er zelf heel zeker van tot gisterenavond, vond het ineens een verplichting van mijn man, terwijl dit totaal zo niet is. Maar ik kan precies niet meer helder denken. Dinsdag alles nog maar eens bespreken met de gynaecoloog. Maar als ik dan nog twijfel annuleer ik de sterilisatie. Dan kies ik wel voor een spiraal of zo... Wat gaan jullie doen voor anticonceptie? En dan vooral de dames die ervan overtuigd zijn dat dit het laatste beebje is...
Hier trouwens geen babyborrel meer... vorige 2x wel gedaan, kostte heel veel geld en hadden er zelf niets aan. En 3/4e van de mensen waren al op babybezoek geweest dus was eigenlijk een maat voor niets... Deze keer gewoon bezoek in materniteit en daarna thuis... @ Jynn: mooi gewichtje al!
Ik merk wel dat dit streekgebonden is! Ben eigenlijk van provincie Antwerpen, daar ken ik ook niemand die een babyborrel geeft. Maar ik woon nu al enkele jaren in Limburg en hier wordt dat echt door iedereen gedaan. Ik wil zo snel mogelijk naar huis, Max 2 dagen in het ziekenhuis. En daar wil ik ook liefst geen bezoek, enkel van de ouders en broer/zus. We zetten de naam van het ziekenhuis en kamernummer ook niet op het kaartje. Ik hoop dat ik al terug thuis ben, als iedereen het kaartje krijgt, zodat ze ook niet kunnen langskomen in het ziekenhuis. Op zich vind ik babyborrels helemaal niet leuk, zie er altijd tegenop als ik naar een babyborrel moet. maar is wel handig dat je meteen iedereen ziet, zodat je thuis niet elke dag bezoek over de vloer krijgt. (Onze 2 families samen zijn gigantisch veel mensen!) Mijn man wilde dit absoluut, dus heb ik maar toegegeven de beste vrienden komen natuurlijk wel al op voorhand eens kijken thuis. Wij hebben geen geboortelijst, want ik wilde graag alles al op voorhand in huis hebben. En de winkel dreambaby is op 1 uur rijden van ons huis, dus als we dan telkens naar daar moeten rijden als er iets gekocht is, dat is ook niet te doen. Maar hier is het ook de gewoonte om een envelopje af te geven... Ik heb deze nacht echt miserabel slecht geslapen! Voel het echt drukken beneden... Het gevoel dat ik mijn regels moet krijgen. Heb mijn werk afgebeld voor vandaag. Kan echt niet functioneren nu! hopelijk kan ik vandaag toch wat bijslapen en voel ik me dan beter! Ik hoop dat het met jullie beter gaat vandaag!
Dan was t een slechte nacht voor zwangeren, want ik heb ook slecht geslapen. Maar ik Had dan ook echt veel.last van mn rug, heel vervelend. Verder ging onze versie vandaag heel goed. Zwelgje was zelf al n heel eind goed gedraaid, ze kreeg nog een klein zetje zodat dr hoofd nu recht voor de uitgang ligt. Dus indalen maar!
@Bess32: Hier gaan we wrs nog voor een 3de, maar als die er is dan is het 'knipknip' bij ml. Dit is algemeen gezien de makkelijkste oplossing en wat het snelst geneest (2 dagen). Ikzelf ga wrs ook nog een spiraal laten zetten maar wel zonder hormonen. @Marrit1988: Ja, hier idd van provincie Antwerpen woon wel op 100m van Limburg . Onze geboortelijst ligt idd bij Dreambaby maar vind dit net makkelijk. Ik regel alles over internet en als er iets gekocht wordt kan je 1malig naar je thuisadres laten sturen maar wij laten meestal alles gewoon naar onze Colruyt komen. Als we dan inkopen doen kunnen we gewoon alles meenemen. Nog zo handig! Dingen die we nu al nodig hebben laten we ook gewoon op de geboortelijst zetten en laten we zo ook al overkomen naar onze Colruyt.
Grappig, die verschillende gebruiken in Nederland en Vlaanderen. In Nederland zou je nóóit je rekeningnummer op het geboortekaartje zetten. Mensen sturen een kaartje of komen langs met een cadeautje voor de baby. Over het algemeen kleertjes of sokjes of een knuffelbeest ofzo. Doopsuiker kennen wij ook niet. Is dat specifiek voor de doop (katholiek), of is het het nederlandse equivalent van beschuit met muisjes?
Heeft momenteel niet veel meer met het geloof te maken (bijna) iedereen doet het in Vlaanderen. Vroeger kreeg je dat idd met de doop van het kleintje en waren het ook geen chocolade suikerbonen zoals nu gebruikelijk is, maar waren het er met amandelen in, als symbool voor de vruchtbaarheid.
Kijk, wist ook al niet dat het chocolade suikerbonen waren. Leuk, die gebruiken! Vast lekkerder dan onze beschuit met muisjes... Zit er ook aan te denken om iets anders te bedenken dan beschuitjes, ik hou helemaal niet van beschuitjes!
❤ 1 t/m 15 november 2015 ℳama's ❤ LEDEN 01-11 Tinkerbell83, 32 jr, 1e kindje M 01-11 Bess032, 32 jr, 3e kindje samen M 03-11 Hopefull89, 26 jr, 2e kindje M 04-11 Liedx, 28 jr, 2e kindje 05-11 Mariska1985, 29 jr, 2e kindje (4e zwangerschap) J 05-11 ButterflyNova, 29 jr, 1e kindje (3e zwangerschap) M 06-11 EvelyndeB, 29 jr, 1e kindje M 07-11 Marrit1988, 26 jr, 1e kindje M 07-11 Wappelke, 26 jr, 1e kindje M 07-11 kristieniminie 26 jr 1e kindje 08-11 MamavanF2009, 36 jr, 3e kindje (2e kindje samen) J 10-11 Dromer83, 32 jr, 1e kindje (2e zwangerschap) M 10-11 Blondie21, 21 jr, 1e kindje M 10-11 Jynn, 35 jr, 2e kindje J 11-11 Lamama77, 37 jr, 2e kindje 11-11 Minimino, 28 jr, 1e kindje 12-11 BertxBirgit, 25 jr, 2e kindje AFSPRAKEN 06-10 Liedx liggingsecho vk 07-10 ButterflyNova liggingsecho vk 07-10 EvelyndeB versie gyn (geslaagd!) 07-10 Jynn groeiecho 07-10 Mariska1985 afspr vk 09-10 Marrit1988 afspr gyn 13-10 bess032 afspr gyn 13-10 EvelyndeB 2e liggingsecho vk en geboorteplan bespreken 14-10 Dromer83 afspr gyn 13-10 MamavanF2009 liggingsecho vk 16-10 Jynn controle gyn GEBOREN 11-08 B4bi3tj3 - Q.uinn - jongen - 26 weken - 615gram 05-09 Ananas9 - Esther - meisje - 30,3 weken - 1100gram ★Sterretjes★ Asun ★ Rvdc ★ Weer zwanger!! Izi ★ Weer zwanger!! Magnolia ★ Rijn ★ Ely ★ Weer zwanger!! Lijst aanpassen? Quoten en haakjes weghalen of in kleur je wijziging in je bericht vermelden. Gebruik 'Lijstbeheer' in de zoekfunctie om snel de lijst te kunnen terug vinden.
Wat een gezellig geklets dames, ik probeer vanaf hier weer in te haken. Vanochtend controle bij de vk gehad en een echo. Ze wordt voor nu op ong 2,7 kg geschat en bij 40 weken schatten ze tussen de 3300 en 3500 gram. Verder zag het er netjes uit Gelukkig. @kraamfeest / borrel / bezoekjes. Wij sturen een geboortekaartje en nodigen een aantal mensen uit voor een kraamfeest / borrel. We hebben een grote familie en veel vrienden. Als we die allemaal apart moeten ontvangen dan zijn we weken bezig met bezoekjes, totaal geen zin in. We willen ons lekker richten op onze nieuwe situatie dus dan maar lekker 1 of 2 middagen even wat drukte maar dan zijn we er daarna wel vanaf